مهاجرت تحصیلی یونان

تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

تحصیل در یونان به زبان انگلیسی در تمام دوره ها و رشته های تحصیلی رایج نمی باشد. برنامه های تحصیل کارشناسی در دانشگاه های یونان به زبان یونانی ارائه می شوند. دانشجویان باید قبل از شروع برنامه تحصیلی خود در کلاس های یادگیری زبان یونانی شرکت کنند. در دانشگاه های این کشور دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی و دوره های آموزشی شرکت کنند که موجب کسب مدارک معتبر در سطح بین المللی می شوند. اما همیشه دو سوال ذهن دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور دارند را مشغول می کند.

  • آیا در دانشگاه های یونان برنامه های تحصیل به زبان انگلیسی ارائه می شود؟
  • هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در یونان چقدر است؟

در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی کامل شرایط و هزینه های تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می پردازند.

اینفوگرافیک تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در کشور یونان

یونان خانه دانش جهانی است. موقعیت جغرافیایی استراتژیک آن، آن را به یک تقاطع مهم بین آفریقا، اروپا و آسیا تبدیل کرده است. تحصیل در یونان به شما این امکان را می دهد که در یک محیط آرام و آرام زندگی کنید و همراه با شور و شوق مردم این سرزمین افسانه ای است. بسیاری از دانشجویان دانشگاه های کشورهای دیگر وجود دارند که تصمیم می گیرند زندگی دانشگاهی را در این کشور جذاب بگذرانند. کیفیت آموزشی این کشور به خوبی ثبت شده است. چندین دانشگاه از این کشور جزو بهترین دانشگاههای جهان هستند. از طرف دیگر، این کشور دارای 18 میراث جهانی یونسکو از جمله آکروپولیس چشمگیر آتن، شهر باستانی رودس است که دانشجویان را به موقع به قرون وسطا باز می گرداند و در همین حال دلفی، المپیا و مایکنا به دانشجویان کمک می کنند تاریخ را با یافته های شگفت انگیز باستان شناسی درک کنند.

یونان بیش از 90 موسسه آموزش عالی دارد. با این وجود ، باید بدانید که سیستم آموزش دانشگاه این کشور به 4 بخش تقسیم شده است. این 4 بخش عبارتند از:

نام انگلیسیمعادل فارسی
General Universitiesدانشگاه های عمومی
Polytechnic Schoolsمدارس پلی تکنیک
Technological Institutesموسسات فناوری
Academiesآکادمی ها

بخش بزرگی از دانشگاه های این کشور در بزرگترین شهرهای این کشور، آتن و سالونیک قرار دارند. اما همچنین می توانید دانشگاه های دیگری را در هراکلیون، موتیلنه، پاتراس و ولس پیدا کنید.

مزایا تحصیل به زبان انگلیسی در یونان

اگر یونان، “سرزمین خدایان” را به عنوان کشور میزبان خود انتخاب کنید، بسیار بیشتر است. یونان جایی است که تاریخ زنده می شود و جایی که شما فرصتی برای تجربه چشم انداز منحصر به فرد زندگی در میان موضوعات مورد مطالعه خود دارید. سبک زندگی آرام مدیترانه ای، غذاهای لذیذ محلی و حضور فرهنگی پر جنب و جوش در آتن و فراتر از آن را دوست خواهید داشت. این فرصتی است که یک بار در طول زندگی شما برای ارتقای تجربه تحصیلی، گسترش دیدگاه های خود، کشف فرهنگ غنی، رشد به عنوان فردی و تفریح ​​است. یونان اغلب مهد تمدن اروپایی نامیده می شود، و این مطمئناً وقتی که تأثیر آن بر آموزش را در نظر بگیریم صادق است.

این کشور همچنین برخی از مؤسسات آموزشی مهم، یعنی سالن‌ های ورزشی، دبیرستان ‌ها را تولید کرد که امروزه به عنوان اشکال آموزش متوسطه به حیات خود ادامه می‌ دهند. امروزه دانشگاه های دولتی سنتی و کاملا قدیمی با منشاء یونانی وجود دارد که توسط دولت یونان به رسمیت شناخته شده است. مجموع تمام مؤسسات آموزش عالی به دو بخش تقسیم می شود: 24 دانشگاه و 16 مؤسسه آموزش عالی فناوری. همچنین موسسات خارجی به نام کالج وجود دارد که در قانون اساسی به رسمیت شناخته نشده اند، اما در آنها تدریس به زبان انگلیسی است. یونانی ها همیشه از ورود خارجی ها به کشور بسیار محافظت می کنند و تحصیل در یونان نیز از این قاعده مستثنی نیست. قوانین خاصی وجود دارد که یک دانشجوی خارجی باید رعایت کند تا بتواند با موفقیت در یک موسسه آموزش عالی یونان درخواست کند.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش در دانشگاه های یونان هستید:

نرخ پذیرش در دانشگاه های یونان

بررسی شرایط تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

به طور کلی، ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور به زبان های انگلیسی و یونانی امکان پذیر می باشد. اما همانطور که در مقدمه این نوشتار گفته شد، اکثر دانشگاه های این کشور برنامه های تحصیل در دوره کارشناسی را به زبان یونانی ارائه می دهند. لازم به ذکر است که دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های این کشور از فرصت های تحصیل به زبان انگلیسی بیشتری بهره مند شوند. علاوه بر این، دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور یونان به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند اما زبان مادری آنها زبان انگلیسی نمی باشد، باید مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه دهند و یا قبل از شروع برنامه تحصیلی خود در دوره های یادگیری زبان شرکت کنند. در یونان بیش از 500 برنامه تحصیلی وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

قبل از اعزام دانشجو به یونان، باید در نظر داشته باشید که دانشگاه های یونان از دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در یونان به زبان انگلیسی را دارند می خواهند اثبات كنند كه آنها مهارت های زبان انگلیسی دارند تا بتوانند به راحتی در دوره های آنها با موفقیت شرکت کنند. تقریباً تمام دانشگاههای یونان مدارک رسمی زبان انگلیسی را می پذیرند.

این مدارک عبارتند از:

  • IELTS
  • TOEFL
  • C1 Advanced

بررسی شرایط تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

محبوب ترین رشته های تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

یونان به عنوان زادگاه دموکراسی شناخته می شود و این کشور همچنین تأثیر عمده ای بر علوم اولیه مانند ریاضیات و فیزیک داشته است. بعلاوه، بسیاری از فیلسوفان مشهور جهان مانند سقراط، افلاطون یا ارسطو که در اطراف آتن باستان مشغول به تحصیل بوده اند. با توجه به این میراث جالب، اگر تصمیم به مطالعه تاریخ و فلسفه گرفتید، می توانید از برنامه های تحصیلی مختلفی در بهترین دانشگاه های یونان بهره مند شوید که به زبان انگلیسی ارائه می شوند. همچنین باید در نظر داشته باشید که در دانشگاه های کشور یونان، بخصوص در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان بین المللی می توانند در رشته هایی مانند باستان شناسی، امور مالی، ارتباطات اقتصاد یا مدیریت تجارت مشغول به تحصیل شوند که به طور گسترده ای تدریس می شوند.

در نمودار زیر شاهد بهترین دانشگاه های یونان می باشید:

بهترین دانشگاه های یونان

درخواست ویزا برای تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

همانطور که در سایر مقالات موسسه حقوق سفیران سروش سعادت ذکر شده است، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند با کسب پذیرش تحصیلی و مجوز اقامت در یونان، وارد دانشگاه های این کشور شوند و در رشته مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند. اما برخی از دانشجویان خارجی، مانند دانشجویان ایران، برای تحصیل در یونان به زبان انگلیسی و یا به زبان یونانی، نیاز به درخواست ویزای این کشور دارند. همانند سایر ویزاهای کشور یونان، دانشجویان و متقاضیان ایرانی برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور نیاز به جمع آوری مدارک و اسناد مشخصی دارند. علاوه بر این، دانشجویان باید در نخستین گام اقدام به کسب قبولی و نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در یونان کنند. دانشجویان برای دریافت ویزای دانشجویی یونان باید توانایی اثبات اهداف خود از مهاجرت به یونان را داشته باشند.

مراحل درخواست ویزا برای تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی عبارتند از:

مراحلامور
1ثبت درخواست و کسب نامه پذیرش دانشگاهی
2جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا
3تکمیل و امضاء فرم درخواست ویزا و ارائه مدارک مورد نیاز
4پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی یونان
5انتظار برای بررسی مدارک و اسناد توسط سفارت یونان
6دریافت ویزا و ورود به خاک کشور یونان
7دریافت مجوز اقامت در این کشور (حداکثر تا 2 هفته پس از ورود)

هموطنان گرامی می توانید برای مطلع شدن از شرایط دقیق ادامه تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی و یا سایر کشورهای اروپایی با کارشناسان ما در تماس باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب می باشد.

سوالات متداول در باب تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

در این بخش به پاسخ سوالات متداول در باب تحصیل در یونان به زبان انگلیسی می پردازیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در یونان وجود دارد؟ بله در یونان بیش از 500 برنامه تحصیلی وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
  • چه مدارکی برای تحصیل به زبان انگلیسی در یونان نیاز است؟ دانشجویان باید اثبات کنند که تسلط کافی به زبان انگلیسی را با ارائه آیلتس، تافل و C1 Advanced را دارند.
  • دوره های محبوب جهت تحصیل به زبان انگلیسی در یونان کدامند؟ دانشجویان بین المللی می توانند در رشته هایی مانند باستان شناسی، امور مالی، ارتباطات اقتصاد یا مدیریت تجارت مشغول به تحصیل شوند که به طور گسترده ای تدریس می شوند.
4.7/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

  1. متین مردادی گفت:

    سلام وقت شما بخیر مرسی از مطالب خوبتون مرسی که درباره رشته و ویزای تحصیلی یونان توضیح داده بودید. من مایل بودم درباره دانشگاه های برتر کشور یونان که به زبان انگلیس تدریس می کنن و شرایط پذیرش دانشگاه ها مطلع بشم. و سوالی دارم در باره تحصیل کارشناسی به زبان انگلیسی در یونان. چون شما گفتید در تحصیلات تکمیلی بیشتر زبان انگلیسی ارائه میشه یعنی در مقطع کارشناسی امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود نداره؟ و هزینه درخواست ویزای یونان چقدره؟ اگر مدارک ناثص باشن درخواست کلا رد میشه یا فرصت تکمیل وجود داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. بیشتر رشته های زبان انگلیسی در یونان در مقطع کارشناسی هستند. در این خصوص می توانید به محتوا تحصیل در یونان مراجعه کنید. در خصوص هزینه درخواست ویزای تحصیلی نیز می توانید با شماره 02191003232 در خصوص مشاوره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *