دسته بندی نشده

رشته بازیگری در آلمان

رشته بازیگری در آلمان

کشور پیشرفته آلمان دارای دانشگاه های متعدد و رشته های مختلف از جمله رشته بازیگری در آلمان است. آلمان تاکنون نقش مهمی در صنایع جهان داشته است. امروز بسیاری از هنرمندان در سطح جهانی از کشور آلمان هستند و این هنرمندان در رشته های مختلف هنری نقش مهمی را ایفا کرده اند. رشته هنر در آلمان یکی از رشته های محبوب در این کشور است و رشته های هنری و زیر مجموعه آن در بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور در دانشگاه ها و موسسات معتبر ارائه می شود. تحصیل رشته بازیگری در آلمان بیشتر به زبان آلمانی است و برخی دوره ها نیز به زبان انگلیسی یافت می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در خصوص مهاجرت به آلمان و پرونده های موفق بسیار می تواند در این خصوص همراه و پشتیبان شما باشد.

تاریخچه سینما در آلمان

تاریخ سینمای آلمان پر از پیچ و خم است و از بسیاری جهات تاریخ این کشور را منعکس می کند. سال های پس از پایان جنگ جهانی دوم پر از آشوب بود، چیزی که در سینماها منعکس شد. در سال های منتهی به جنگ جهانی دوم نیز به لطف نفوذ هیتلر و نازی ها فضاهای خالی عظیم حس شد. در نتیجه بی ثباتی سیاسی و اقتصادی، بسیاری از سینماگران، کارگردانان و دیگر منابع تخصصی با استعداد آلمان را ترک کرده اند. با روی کار آمدن هیتلر بسیاری از افراد دیگر آنجا را ترک کردند. بیشتر آنها متعهد ایالات متحده و هالیوود شدند که آزادی تولید محتوای فیلم مورد نظر را فراهم می کرد. پس از روی کار آمدن نازی ها بیش از 1500 متخصص فیلم از آلمان از جمله:

  • فریتز لانگ
  • هانس زیمر
  • پیتر لور
  • و بیلی وایلدر مهاجرت کردند.

پس از سقوط هیتلر، آلمان تقسیم شد و سینما در برلین شرقی و غربی به طرق مختلف شروع به پیشرفت کرد. در آلمان شرقی، تولید فیلم به سرعت در زمان شوروی آغاز به کار کرد. شرکت تولید کننده (DEFA) تأثیرگذارترین بود. این کار به آرامی شروع شد و فقط 50 فیلم به دلیل محدودیت های شدید بین سال های 1948 و 1953 تولید شد. در آلمان غربی تمرکز بر روی فیلم های خارجی بود. پیش از این فیلم های بین المللی نمایش داده می شدند و تعداد کمی از آنها مجاز به نمایش در کشور بودند. بسیاری از فیلمهای تولید شده در این مدت بر ویرانی های ناشی از جنگ جهانی دوم تمرکز داشتند، اما بسیاری دیگر به جز جنگ به همه چیز توجه داشتند.

در شکل زیر از جمله فیلم های مهم آلمانی در طول تاریخ را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ آلمانتوسعه سینما در آلمان

فیلم های آلمانی در آلمان محبوب بودند، اما نمی توانستند با صنایع فیلم سازی ایتالیا، فرانسه، ژاپن و ایالات متحده رقابت کنند و بنابراین به ندرت در سطح بین المللی نمایش داده می شدند. جدایی سینمای آلمان شرقی و غربی تا سال 1989 ادامه داشت که سرانجام دیوار خراب شد. با این وجود، صنعت فیلم سازی آلمان تا دهه 90 با مشکل روبرو بود و کم کم به رشد خود ادامه داد. اتریشی ها، آلمانی ها و سوئیسی ها، مانند بسیاری از همسایگان اروپایی خود، در تلاش برای تشویق به تولید فیلم های داخلی، یارانه های دولتی را به فیلمسازان خود ارائه می دهند. اروپایی ها از جمله آلمانی ها، به طور سنتی تمایل داشتند که فیلم سازی را به جای تجارت، به عنوان یک هنر در نظر بگیرند.

از آنجا که فیلم های اروپایی حاصل اغلب تولیداتی با بودجه محدود و چالش برانگیز فکری هستند که فاقد فرمول اکشن پرفروش ستارگان بزرگ هالیوود هستند، جذابیت گسترده آنها محدود شده است. جوایز فیلم های آلمانی مانند خرس طلایی که در جشنواره بین المللی فیلم برلین (برلیناله) اهدا می شود و همچنین جوایز دیگر اروپا (کن، فلیکس، ونیز) در تلاش برای رقابت با جوایز اسکار آمریکا و جلب توجه به فیلم های آلمانی و اروپایی هستند. بازیگران، سینماگران و کارگردانان سینمای آلمان از پیشگامان هنر جدید سینما هستند. حتی اگر نام های غیر آلمانی مانند برگمان، فلینی و کوروساوا در دنیای سینمای بین المللی مشهورتر باشند، کارگردانان آلمانی و اتریشی مانند فاسبیندر، استرنبرگ، لانگ و برخی دیگر تأثیری مهم در ساخت فیلم های آمریکایی داشته اند.

تحصیل رشته بازیگری در آلمان

تحصیل در رشته هنر در آلمان و رشته های موسیقی، رقص یا تئاتر در یکی از دانشگاه های هنر آلمان در بین دانشجویان بین المللی که در فضای آزاد و متنوع موجود در میان هنرمندان شاغل و تحصیل در این مدارس به دنبال رشد و توسعه مهارت های خود هستند بسیار محبوب است. روند ورودی رقابتی گاهی اوقات به عنوان نشانه ای از اعتبار موسسات و استعداد دانشجویانی که در این روند موفق شده اند، دیده می شود. برای علاقه مندان به هنرهای نمایشی فراتر از شاخه های مرسوم تر، برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز به زبان آلمان و حتی زبان انگلیسی با تمرکز بر فیلم، بازیگری، عکاسی، انیمیشن های دیجیتال یا داستان سرایی ارائه می شود.

مدارس ارائه دهنده این برنامه ها اغلب در شهرهای بزرگ آلمان با صحنه های جذاب و فعال فرهنگی و فرصت های زیادی برای ارتباط با هنرمندان دیگر واقع شده اند. در جدول زیر از جمله دانشگاه های برتر آلمان که رشته بازیگری در بلژیک را ارائه می کنند معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1آکادمی هنر برلین
2دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
3دانشگاه علوم کاربردی ماکرومدیا
4آکادمی هنر نمایشی ارنست بوش
5دانشگاه موسیقی و تئاتر هامبورگ
6دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی فرانکفورت
7دانشگاه موسیقی و تئاتر لایپزیگ
8دانشگاه موسیقی و تئاتر مونیخ
9دانشگاه دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی اشتوتگارت

تحصیل رشته بازیگری در آکادمی هنر برلین آلمان

آکادمی هنر دانشگاه برلین یکی از برترین دانشگاه های هنر در اروپا و جهان است. این آموزش بیشتر در قالب های سنتی در 4 کالج:

  • هنرهای زیبا
  • معماری
  • رسانه و طراحی
  • موسیقی و هنرهای نمایشی

همچنین در موسسه مرکزی آموزش مداوم یا کالج اشتغال برلین و همچنین مراکز بین دانشگاهی برای رقص ( HZT) و جاز (JIB) طیف کاملی از هنرها و مطالعات دانشگاهی مرتبط را در بیش از 70 دوره در بر می گیرد. دانشگاه هنر برلین با حق اعطای دکترا و مدرک فوق دکترا نیز یکی از معدود کالج های هنری در آلمان است که دارای موقعیت کامل دانشگاهی است. معلمان هنر و موسیقی نیز در دانشگاه هنر برلین تحصیل می کنند، تنها دانشگاهی در برلین که می توان این موضوعات را مطالعه کرد. برنامه مطالعه بازیگری بر روی شیوه های تئاتر معاصر تمرکز دارد. تمام زمینه های آموزش بازیگری و اجرا، بدن و حرکت، آواز، صدا، فلوشیپ، مطالعات تئاتر و دراماتورژی با این هدف است که مجریان را برای تولید کارهای هنری خلاقانه و با حفظ آگاهی از مهارت و استقلال فکری خود آموزش دهند.

برنامه رشته بازیگری در آکادمی هنر برلین آلمان

برنامه رشته بازیگری در آکادمی هنر برلین آلمان

دوره های مقدماتی در برنامه بازیگری آکادمی هنر برلین بر آموزش مهارت های خاصی متمرکز است که وقتی به آنها تسلط می یابد، به بازیگران امکان می دهد که کامل ترین دامنه بیان فردی را کشف و تولید کنند. این دوره ها روش های مختلفی را به روشی بازیگوشانه و اکتشافی ارائه می دهند که هدف آنها درک هسته اساسی مشترک رویکردهای مختلف بازیگری است. دوره اصلی مطالعه متمرکز بر رویه هنری و تیز کردن آگاهی دانشجویان از راه حل های مختلف زیبایی است. در اوایل، دانشجویان با سایر رشته ها درگیر می شوند و از برخوردهای عملی دانشجویان با سایر برنامه های مطالعاتی خلاقانه ارائه شده در دانشگاه هنر برلین، به ویژه نوشتن خلاق برای صحنه، کارگردانی صحنه و مهندسی صدا بهره مند می شوند.

این برنامه همچنین با آکادمی فیلم و تلویزیون آلمان (dffb) و با تئاترهای متعدد در برلین همکاری نزدیک دارد. علاوه بر این، در حالی که برای مدرک خود تحصیل می کنید، دانشجویان تشویق می شوند که برنامه های تحصیلی خود را به طور مستقل تعیین کنند. به عنوان مثال، آنها نقش ها و کل پروژه های مورد علاقه خود را که مسئولیت کامل آنها را بر عهده دارند توسعه می دهند. روش پذیرش سالانه و مهاجرت تحصیلی به آلمان در طی یک دوره 3 هفته ای از اواسط فوریه تا اوایل مارس انجام می شود. به طور کلی، به 10 دانشجوی در ترم تابستان که از اواسط آوریل آغاز می شود، پذیرش داده می شود. پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات، به فارغ التحصیلان این برنامه مدرک دانشگاهی معادل مدرک کارشناسی اعطا می شود.

تحصیل رشته بازیگری در آکادمی ارنست بوش آلمان

آکادمی هنر نمایشی ارنست بوش اکنون آموزش در 4 بخش زیر را ارائه می کند:

  • بازیگری
  • کارگردانی
  • نمایش عروسکی
  • و رقص.

تمرکز آموزش در آکادمی ارنست بوش بر شخصیت هر دانشجو، از روز اول تا آخر دوره است. انتقال مهارت ها و دانش در بالاترین سطح توسط معلمین، که بیشتر در تئاتر کار می کنند، یکی از ارکان اصلی مفهوم آموزش است. علاوه بر این، به عنوان حمایت دیگر، ارتباط نزدیک و فشرده بین استادان و دانشجویان وجود دارد. به لطف آموزش عالی و ساختارهای نظارتی عالی، این آکادمی برای متقاضیان و همچنین متخصصان مشهور از داخل و خارج از کشور بسیار جذاب است. همچنین برعکس، بسیاری از همکاران دانشگاه به عنوان مدرس مهمان مورد تقاضا در موسسات شریک در سراسر جهان کار می کنند. برنامه بازیگری متعهد به این شرط است که در فرآیندهای اجتماعی تأمل کنید و از طریق ابزار هنری آنها را تحت تأثیر قرار دهید.

برنامه رشته بازیگری در آکادمی ارنست بوش آلمان

این برنامه به صورت 4 ساله در گروه های کوچک به عنوان مطالعات سناریویی با بیشترین تعداد اساتید مختلف است. تمرین های 5 تا 6 هفته ای در مطالعه صحنه با مقدمه ای برای کارکنان و هم دانشجویان پایان می یابد. علاوه بر معلمان تمام وقت، بازیگران و کارگردانان با دانشجویان کار می کنند و از همان ابتدا از گرایش به سمت حرفه بازیگری رخ می دهد.

  • 2 سال اول مطالعه با کار مداوم در مطالعات صحنه و سیستماتیک
  • سال های 3 و 4 مطالعه بر اساس یک پروژه مشخص می شود.

هدف از این یادگیری مشترک بازنمایی یک شخصیت است، یک داستان و مسیر است. این جهت گیری عمدتاً انسان گرایانه سمینار با سنت های کنستانتین استانیسلاوسکی و برتولت برشت ارتباط دارد. از ترم 2 به بعد دانشجویان آنچه را که در مطالعات صحنه آموخته اند، در گروه های کوچک 2 تا 4 نفره به کار می برند و با الزامات رسمی و محتوایی به طور فزاینده پیچیده ای روبرو می شوند. در کل دوره، آموزش مبتنی بر مفاهیمی است که مبتنی بر اشکال متنوع تئاتر آلمانی زبان و جهانی است. به عنوان مثال:

  • رئالیسم و روانشناختی
  • تئاتر حماسی
  • عناصر کمدی
  • سبک های بازی آگاهانه
  • و متون معاصر

انتخاب مطالعات صحنه به طور مشترک توسط استادان انجام می شود و باید رشد هنری هر دانشجو را شامل شود. از سال سوم تحصیل، این آموزش دوباره فرصتی را برای همکاری با دانشجویان در دوره های عروسک سازی و کارگردانی معاصر یا مشارکت در پروژه های همکاری در تئاترهای برلین فراهم می کند. جهت اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل می توانید با دریافت مشاوره از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در کوتاه ترین زمان اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *