مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته ارتودنسی در ارمنستان

رشته ارتودنسی در ارمنستان

رشته ارتودنسی در ارمنستان راهی برای ورود به کار پردرآمد زیباسازی دندان است. سالانه دانشجویان زیادی تمایل به تحصیل در این رشته دارند. اگرچه رشته ارتودنسی در ارمنستان کیفیت بالایی همانند کشورهای اروپایی ارائه نمی دهد ولی تحصیل در یک دانشگاه با کیفیت می تواند آینده کاری و اقامت شما در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. در بین رتبه بندی های اخیر دانشگاه های ارمنستان در جز برترین ها در زمینه پزشکی و دندانپزشکی نمی باشد ولی اگر هدف شما اقامت موقت در این کشور باشد، زیاد اهمیتی پیدا نمی کند. مدارک تحصیلی در این رشته در ایران فاقد اعتبار است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تاریخچه کشور ارمنستان

ارمنستان، کشور ماوراء قفقاز، واقع در جنوب رشته کوه بزرگ قفقاز و در مقابل منتهی الیه شمال غربی آسیا است. ارمنستان از شمال و شرق به گرجستان و آذربایجان محدود می شود، در حالی که همسایگان آن در جنوب شرقی و غربی به ترتیب ایران و ترکیه هستند. پایتخت این کشور ایروان است. ارمنستان مدرن تنها بخش کوچکی از ارمنستان باستان، یکی از قدیمی ترین مراکز تمدن جهان را شامل می شود. ارمنستان در اوج خود از سواحل جنوب مرکزی دریای سیاه تا دریای خزر و از دریای مدیترانه تا دریاچه ارومیه در ایران کنونی امتداد داشت. ارمنستان باستان در معرض تهاجمات خارجی دائمی بود و سرانجام در قرن چهاردهم میلادی خودمختاری خود را از دست داد. حکومت چند صد ساله فاتحان عثمانی و فارس، موجودیت مردم ارمنی را به خطر انداخت. ارمنستان شرقی در طول قرن نوزدهم به روسیه ضمیمه شد، در حالی که ارمنستان غربی تحت سلطه عثمانی باقی ماند و در سال های 1894–1896 و 1915 دولت عثمانی قتل عام های سیستماتیک و تبعید اجباری ارامنه را انجام داد.

دانشگاه های رشته ارتودنسی در ارمنستان

دانشگاه های ارمنستان در رتبه بندی جهانی جایگاه خاصی را ندارند. برای اینکه بتوانید در رشته ارتودنسی در این کشور فعالیت داشته باشید در وهله اول باید مدرک تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان را در اختیار داشته باشید. همه دانشگاه های کشور ارمنستان نیاز به مدرک زبان ندارند ولی به طور معمول درخواست ارائه مدرک زبان آیلتس دارند. به طور کلی رشته ارتودنسی در ارمنستان بین 3 الی 4 سال به طول می انجامد.

بهترین دانشگاه های رشته ارتودنسی در ارمنستان عبارت است از:

  • موسسه پزشکی ارمنستان
  • دانشگاه پزشکی ایروان
  • دانشگاه پزشکی سنت ترزا

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در ارمنستان

مهمترین مزیت تحصیل در ارمنستان هزینه های متوسط آن است. هزینه دانشگاه ها در این کشور تقریبا برابر با هزینه دانشگاه های خصوصی در ایران است. اگر هدف شما اقامت موقت در این کشور است، هزینه ها برابر با ایران است ولی اگر مدرک برای شما مهم است باید اشاره کنیم که اعتبار مدارک دانشگاه های ایرانی بیشتر از ارمنستان است. هزینه های زندگی برای یک فرد دانشجو در سال مقرون به صرفه می باشد. به طور متوسط شما به 1200$ (دلار) برای تحصیل، 2500$ (دلار) برای زندگی نیاز دارید و می توانید چیزی در حدود 1800$ (دلار) درآمد داشته باشید.

شرایط کار رشته ارتودنسی در ارمنستان

شرایط کار بعد از تحصیل فقط در همین کشور می تواند راحت باشد. چون همانگونه که اشاره شد مدارک رشته ارتودنسی در ارمنستان فاقد اعتبار در کشورهای دیگر می باشد و همین دلیل می تواند شما را با مشکل روبه رو کند. یک ارتودنتیست کار می تواند درآمد 2230000AMD (درام) در ماه داشته باشد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *