مهاجرت تحصیلی ارمنستان

تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان

تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان

رشته دندانپزشکی در کشور ارمنستان نیز یکی از رشته های پر درآمد در ارمنستان و پرتقاضا برای تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان است. ارمنستان یکی از کشورهای چسبیده به اروپا در جوار کشورهای ترکیه، گرجستان، آذربایجان و ایران است. این تحصیل دندانپزشکی در این کشور به زبانهای ارمنی، روسی و انگلیسی ارائه می شود. به طور کلی ورود به دانشگاه های ارمنستان کار چندان سختی نیست و دانشجویان با رعایت شرایط تعیین شده می توانند به راحتی در این کشور تحصیل کنند. تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان همچنین بسیار مقرون به صرفه و دارای مزایای زیادی دارد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تحصیل دندانپزشکی در این کشور را بررسی کرده اند.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در ارمنستان در سال 2023 چیست؟
  • تحصیل دندانپزشکی در کدام دانشگاه های ارمنستان امکان پذیر است؟
  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان چیست؟
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان چقدر است؟
  • روند پذیرش دندانپزشکی در ارمنستان چگونه است؟

دندانپزشکی در کشور ارمنستان

حرفه دندانپزشکی در ارمنستان به دلیل دقت و حرفه ای بودن آن مشهور است. بیشتر دندانپزشکان در ارمنستان بعد از فارغ التحصیلی همواره در حال آموزش هستند. بهترین دندانپزشکان به طور مداوم با روش های دندانپزشکی به روز هستند. آنها در آلمان، آمریکا و فرانسه در سمینارها و کلاسها شرکت می کنند. فناوری دندانپزشکی موجود در ارمنستان به طرز شگفت آوری بسیار پیشرفته است. دندانپزشکان ارمنی از فناوری پیشرفته تصویربرداری سه بعدی برای مشخص کردن نیازهای بیمار و ارائه برنامه های درمانی دقیق استفاده می کنند. فناوری پیشرفته ایمپلنت این امکان را می سازد که تمام ایمپلنت های خود را در یک روز نصب کنند. هزینه جراحی های پیچیده دندانپزشکی در این کشور گاهی اوقات کمتر از یک سوم آنچه را که بیماران کانادایی یا آمریکایی می پردازند کمتر است.

ساختار تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان

تحصیل دندانپزشکی در این کشور یک برنامه یکپارچه به صورت 5 ساله ارائه می شود که شامل دروس تئوری و برنامه های بالینی و کار در کلینیک ها و بیمارستان ها است. دندانپزشکی، که از آن به عنوان پزشکی دندانپزشکی یا پزشکی دهان نیز یاد می شود، علم پزشکی است که شامل مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها، اختلالات و شرایط مربوط به ناحیه حفره دهان و دندان است. به صورت کلی کیفیت آموزش در این کشور بسیار مناسب است و مدارک صادر شده در این کشور مورد تایید سازمان های مختلف جهانی از جمله یونیسف و سازمان بهداشت جهانی است. دانشجویان پس از اتمام تحصیل دندانپزشکی مجاز به کار دندانپزشکی در این کشور و یا دیگر کشورها هستند. البته لازم به ذکر است مدرک دندانپزشکی اخذ شده در این کشور در کشور ایران کاربردی ندارد.

در نمودار زیر مدت تحصیل در سایر رشته های پزشکی در کشور ارمنستان آورده شده است:

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان

دندانپزشکی از قدیم در ارمنستان یکی از رشته های با اهمیت بوده و امروز با رشد ارمنستان و توسعه این رشته در کشور همراه با تجهیزات مدرن و پیشرفته همراه است. آموزش در ارمنستان امروز در سطح مناسبی قرار دارد و به خصوص رشته های پزشکی در این کشور مورد توجه دانشگاه های برتر ارمنستان قرار گرفته است. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان همچنین از بهترین دانشگاه های این کشور هستند و دانشجویان بین المللی را برای افزایش سطح خود جذب می کنند. لذا برنامه های دندانپزشکی در این کشور به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. دانشجویان با تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان می توانند پس از تحصیل به کار در ارمنستان مشغول می شوند و یا برای ادامه تحصیل به کشورهایی نظیر آلمان مهاجرت کنند. از جمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان شامل:

  • تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های برتر این کشور
  • تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در این کشور
  • تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان بدون شرکت در آزمون
  • تحصیل دندانپزشکی بدون نیاز به مدرک زبان بین المللی
  • کار پس از تحصیل در ارمنستان
  • اخذ اقامت و ویزای تحصیلی ارمنستان
  • تحصیل با هزینه مقرون به صرفه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان 2023

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان همانند سایر رشته های پزشکی در این کشور است و برای تحصیل دندانپزشکی نمرات دروس شیمی، زیست و فیزیک بسیار مهم است. جهت تحصیل دندانپزشکی داشتن مدرک دیپلم با معدل مناسب کافی می باشد. شرایط سنی نیز برای دانشگاه های ارمنستان نیز مطرح نیست و دانشجویان با هر سنی می توانند برای پذیرش اقدام کنند. سال تحصیلی در کشور ارمنستان نیز همانند سایر کشورهای شامل دو ترم و ارائه آزمون در پایان هر ترم است. دانشجویان برای آموزش زبان نیز می توانند در دوره های زبان در موسسات و یا دانشگاه های این کشور شرکت کنند. شرکت در دوره پیش پزشکی در ارمنستان نیز به صورت 1 ساله ارائه می شود. دانشجویان پس از تحصیل خود می توانند تحصیلات عالی خود را نیز در این رشته ادامه دهند.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های ارمنستان

تحصیل در ارمنستان از ابتدا تاکنون در حال ارائه است. در سال 1989 ارمنستان در اتحاد جماهیر شوروی سابق رتبه نخست را در آموزش کسب کرد. میزان سوادآموزی بزرگسالان در ارمنستان به طور فوق العاده بالا باقی مانده است و آمار یونیسف در حدود %100 جمعیت مردان و %99 جمعیت زنان توانایی خواندن و نوشتن دارند. در فاصله سال های 1920 تا 1986، بیش از 250،000 نفر در دانشگاه های کشور آموزش دیده اند. دانشگاه های خصوصی ارمنستان حدود 20.000 دانشجو را ثبت نام می کنند، در حالی که آموزش عالی دولتی 34000 دانشجو تحصیلات عالی را ادامه می دهد.

موسسات دولتی پیشرو به دلیل مشارکت در بورسیه تحصیلی در زمینه های مربوطه، از جمله دانشگاه دولتی ایروان، دانشگاه مهندسی ارمنستان، دانشگاه پزشکی ایروان، آکادمی کشاورزی ارمنستان، موسسه ایروان برای زبان های روسی و خارجی شهرت جدی کسب کرده است. تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان در چند دانشگاه برجسته ارمنستان امکان پذیر است. دانشگاه علوم پزشکی ایروان به عنوان یکی از معتبرترین دانشکده های دندانپزشکی شناخته می شود و این سنت همچنان ادامه دارد.

در لیست زیر دانشگاه های دندانپزشکی در ارمنستان معرفی شده اند:

  • دانشگاه علوم پزشکی ایروان
  • دانشگاه پزشکی ارمنستان
  • دانشگاه سنتی ارمنستان
  • دانشگاه هایبوساک

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های ارمنستان

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ایروان

دانشگاه علوم پزشکی ایروان بهترین دانشگاه پزشکی در کشور ارمنستان است که تحصیل دندانپزشکی را امکان پذیر کرده است. برنامه تحصیلی این دانشگاه به زبان های ارمنی، روسی و انگلیسی است. این مطالعه دارای بخش های بالینی نظری، عملی و مرتبط است. توجه زیادی به کار مستقل دانشجویان در این برنامه شده است که با نظارت مستقیم انجام می شود. آموزش دندانپزشکی به طور گسترده ای از تمرین های عملی استفاده می کنند. فارغ التحصیلان دانشکده دندانپزشکی موفق به دریافت مدرک تحصیلی دندانپزشکی می شوند. رشته های اصلی حرفه ای دندانپزشکی درمانی، ارتوپدی، جراحی و کودکان است. با پایان سالهای 2 تا 3 تحصیلات آکادمیک دانشجویان دوره کارآموزی را در سایر کشورهای اروپایی می گذرانند. کارورزی کار در کلینیک دندانپزشکی است که در آن دانشجویان دندانپزشکی با ابزار، مواد و خدمات دندانپزشکی آشنا می شوند.

برنامه های دندانپزشکی در ارمنستان

در جدول زیر می توانید نمونه ای از دروس ارائه شده در طول 5 سال تحصیلی در دندانپزشکی در کشور ارمنستان را مشاهده کنید:

سال تحصیلبرنامه درسی
اولآناتومی طبیعی، آناتومی سر و گردن، شیمی عمومی، شیمی بیولوژیک، زیست شناسی پزشکی
زبان لاتین و اصطلاحات پزشکی، تاریخ ارمنستان، تاریخچه پزشکی
دوممورفولوژی حفره دهان، فیزیولوژی طبیعی، فیزیولوژی فک و صورت، آناتومی، بیوشیمی دهان
میکروبیولوژی، مواد دندانپزشکی، پیشگیری دندانپزشکی، دندانپزشکی جراحی، پیشگیری از بیماری های دندانپزشکی، دستیار پزشکی
سومآناتومی پاتولوژیک، آناتومی پاتولوژیک سر و گردن، پاتوفیزیولوژی، پاتوفیزیولوژی دهان
داروسازی، قانون بهداشت، جراحی عمومی، پیشگیری از بیماریهای داخلی، پیشگیری از بیماریهای درمانی، دندانپزشکی و درمان، پیش بینی دندانپزشکی جراحی و دندانپزشکی جراحی، دندانپزشکی ارتوپدی، رادیولوژی، بهداشت عمومی و بوم شناسی
چهارمجراحی، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی ارتوپدی، جراحی فک و صورت، بیماری های عفونی، انکولوژی، داروسازی بالینی، زنان و زایمان، بیماری های چشم
پنجمدندانپزشکی و جراحی، دندانپزشکی کودکان، عمل جراحی، طب داخلی، روانپزشکی، پوست و بیماریهای مقاربتی، عصب شناسی و غدد درون ریز، آسیب شناسی پزشکی قانونی، ایمونولوژی بالینی و دستیاری پزشکی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان در حدود 3000$ الی 5000$ (دلار) است و این هزینه بسته به نوع دانشگاه در این کشور متفاوت است. به طور کلی هزینه تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان مقرون به صرفه است و هزینه پایین تحصیل این رشته یکی از مزایای تحصیل در کشور ارمنستان می باشد. دانشجویان در طول تحصیل همچنین می توانند به صورت نیمه وقت مشغول به کار در ارمنستان شوند. علاوه بر این دانشگاه های ارمنستان برخی از بورسیه های تحصیلی را مختص به رشته های پزشکی کرده است. جهت دریافت مشاوره برای مهاجرت تحصیلی و کاری و سرمایه گذاری می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *