مهاجرت تحصیلی یونان

رشته آنکولوژی در یونان

رشته آنکولوژی در یونان

رشته آنکولوژی در یونان از رشته هایست که در دانشگاه های پزشکی یونان ارائه می شود. البته شرایط تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی آسان نیست. چرا که اکثر دوره های ارائه شده در رشته پزشکی در این کشور به زبان یونانی هستند. زبان یونانی زبانی دشوار است و یادگیری آن سخت است. در هر حال دوره های پزشکی از جمله رشته آنکولوژی در یونان ارائه می شود. چنانچه به زبان یونانی تسلط دارید می توانید در رشته آنکولوژی و یا سایر رشته های پزشکی در یونان پذیرش بگیرید.

هزینه تحصیل، زندگی و ارزان بودن این کشور از مزایای مهاجرت و از طرفی بازار کار ضعیف، اقتصاد غیر فعال و زبان یونانی از معایب این کشور است. البته هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور نیز بالاست و به 8000€ (یورو) در سال می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته آنکولوژی در یونان همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را ارائه کرده اند.

تحصیل رشته آنکولوژی در یونان

دوره های پزشکی ارائه شده در این کشور همانند رشته آنکولوژی در یونان یک دوره 6 ساله و به زبان یونانی است. جهت تحصیل در رشته های پزشکی در یونان دانشجویان موظف به قبولی در آزمون ورودی دانشگاه و مصاحبه هستند. از آنجایی که زبان تحصیل یونانی است داشتن تسلط به این زبان امری مهم است. البته ممکن است برخی از دوره ها مانند دوره های کارشناسی ارشد در یونان و یا دکترا به زبان انگلیسی ارائه شوند. همچنین توجه داشته باشید که هر دانشگاه شرایط خاص پذیرش را دارد لذا می توانید شرایط را در وبسایت دانشگاه های یونانی مطالعه کنید. در یونان 8 دانشگاه وجود دارد که دوره های پزشکی مانند رشته آنکولوژی را ارائه می کنند.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته پزشکی و آنکولوژی در یونان بر اساس کیفیت به ترتیب معرفی شده اند:

رتبه ملینام دانشگاه
1National and Kapodistrian University of Athens
2University of Ioannina
3University of Crete
4Aristotle University of Thessaloniki
5University of Patras
6Democritus University of Thrace
7University of Thessaly
8National Technical University of Athens

اهمیت رشته آنکولوژی در یونان

یک سوم مردم عادی در طول زندگی دچار سرطان می شوند. سالانه بیش از هزاران نفر در یونان به سرطان مبتلا می شوند. در صورت استفاده از جراحی موثر یا پرتودرمانی، برای بیماران مبتلا به تومور موضعی، چشم انداز نسبتاً خوبی است. با این وجود، حدود %36 از بیماران در طی 5 سال بر اثر بیماری خود می میرند. پس از انتشار، درمان های منظم سرطان مانند شیمی درمانی و تابش با سمیت روی بافت های طبیعی حیاتی محدود می شود و توسعه درمان های شخصی و هدفمند ضروری است. به منظور بهبود اثربخشی درمان و کاهش سمیت، روش های درمانی جدید مخصوص تومور باید توسعه داده شود، با تمرکز ویژه بر ریشه کنی بیماری باقی مانده که ممکن است منجر به عود شود.

رسیدن به این هدف با کسب بینش بیشتر در مورد فرآیندهای ژنتیکی ایمونولوژیکی، مولکولی و است که در ایجاد تومور، رشد، کنترل ایمنی و پاسخ درمانی دخیل هستند. اهداف تحقیقات و مطالعه آنکولوژی در یونان:

  • شناسایی همه ضایعات “محرک” ژنتیکی است که زمینه ساز پاتوژنز سرطان هستند.
  • مطالعه مکانیسم های اپی ژنتیکی دخیل در بیان ژن ناهنجار در سرطان
  • مطالعه ما سلول های ایمنی و سلول های سرطانی
  • بررسی اینکه سیستم ایمنی تا چه اندازه قادر به تشخیص سلول های تومور است
  • مطالعه مکانیسم هایی برای تحریک پاسخ های ایمنی ضد تومور
  • انجام آزمایشات بالینی و کار علوم آزمایشگاهی در یونان برای آزمایش ترکیباتی که به طور خاص مسیرهای مولکولی را مختل می کند.
  • انجام آزمایشات بالینی که در آن سلول های ایمنی دستکاری شده برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شوند.

اهمیت رشته آنکولوژی در یونان

تحصیل آنکولوژی در دانشگاه دموکریتوس تریس یونان

دپارتمان آکادمیک رادیوتراپی و آنکولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه دموکریتوس تریس، در سال 2005 تأسیس شده است. به منظور توسعه فعالیت های بالینی، آموزشی و تحقیقاتی در زمینه درمان سرطان، رادیوبیولوژی و رادیوپاتولوژی تومورها و بافت های طبیعی واحد بالینی در بیمارستان دانشگاهی الکساندروپولیس تأسیس شده است. این شامل نیازهای تشعشعی و شیمی درمانی رادیویی برای کل جمعیت مقدونیه شرقی و ترکیه و همچنین جزایر شمال است. واحد رادیوبیولوژی و رادیوپاتولوژی اولین واحدی است که در دانشکده پزشکی یونان تأسیس شده است و علاوه بر تحقیقات در زمینه زیست شناسی سرطان و آسیب سلول ها و بافت های تابشی، آموزش هایی را برای زیست شناسان و پزشکان در زمینه های مربوطه ارائه می دهد.

همچنین نشان دهنده یک واحد تخصصی است که می تواند برای درمان بیماران در معرض اشعه تحت شرایط تصادفی یا جنگی به یک واحد بالینی منتقل شود. بخش RRR با همکاری دانشگاهی آسیب شناسی در زمینه آنکولوژی ترجمه ای همکاری می کند و همکاری تحقیقاتی طولانی مدت با گروه آسیب شناسی و آنکولوژی دانشگاه آکسفورد دارد.

درآمد آنکولوژیست ها در یونان

میزان درآمد کار در یونان نسبت به بسیاری از کشورها مانند هلند، آلمان، مجارستان و ایتالیا پایین تر است. البته هزینه زندگی در یونان نیز کم تر است. اما در هر صورت میزان درآمد چشم گیر است. با این حال مشاغل پزشکی در یونان جزو مشاغل پر درآمد محسوب می شوند. میزان حقوق ماهیانه کار در یونان در مشاغل مربوط به رشته آنکولوژی به صورت متوسط 6280€ (یورو) در ماه است که سالانه حدود 75400€ (یورو) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته آنکولوژی در کشور یونان به میزان 3270€ (یورو) و حداکثر به میزان 9620€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق حرفه آنکولوژی در کشور یونان با سایر مشاغل آورده شده است:

حقوق ماهیانه کار مشاغل در یونان

تحصیل آنکولوژی در دانشگاه یوانینا یونان

گروه آنکولوژی در بیمارستان دانشگاهی یوانینا در شمال غربی یونان واقع شده است و وابسته به دانشکده پزشکی دانشگاه یوانینا است. این بخش مراقبت های آنکولوژیکی را با مراقبت تسکینی برای جمعیت 1 میلیونی در یونان غربی ارائه می دهد و به طور فعال در تحقیقات بالینی و ترجمه مشغول است.

  • این بخش شامل یک واحد 26 تختخوابی برای معاینه، درمان روزانه بیماران، یک بخش آنکولوژی 28 تخت بستری و امکانات کلینیک با 8 اتاق معاینه خصوصی است.
  • کارکنان این دانشکده جورج پنتروداکیس، رئیس بخش، 5 مشاور آنکولوژی پزشکی، 5 سرطان شناس پزشکی، 26 پرستار آموزش دیده در مراقبت از بیماران انکولوژی و یک پرستار مراقبت تسکینی هستند.
  • امکانات رادیوتراپی، براکی تراپی، تصویربرداری مبتنی بر CT و MRI، مراقبت های جراحی آنکولوژیک، مراقبت های پزشکی در دسترس است.

دانشجویان این رشته می توانند دوره های بالینی خود را در این بیمارستان طی کنند. جهت بررسی سایر رشته ها مانند رشته فارماکولوژی در یونان مقاله های ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *