ویزای مسافرتی آلمان

راهنمای ویزای توریستی آلمان

راهنمای ویزای توریستی آلمان

این مقاله در باب راهنمای ویزای توریستی آلمان برای شهروندان ایرانی مطابق با آخرین قوانین روزمهاجرت نگارش شده است که نباید از آن چشم پوشی کرد. با ویزای توریستی آلمان نمی توان شرایط کار و یا شروع به تحصیل در این کشور پیشرفته و صنعتی را مهیا نمود. ویزای توریستی آلمان فقط برای دیدار با اعضاء خانواده و اقوام و دوستان و آشنایان و یا برای سفرهای تفریحی آن هم از نوع کوتاه مدت مناسب است. مدت اعتبار این نوع از ویزا وابسته به چگونگی درخواست شما و تصمیم اخذ شده از سفارتخانه مربوطه می باشد. بعد از این که سفارتخانه مربوطه اقدام به صدور ویزای شما کرد سفارت اقدام به چسباندن استیکر ویزا در پاسپورت شما می نماید.

همانطور که در سایر مقاله ها شرایط اخذ ویزای کشورهای دیگر در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کردید نحوه اخذ ویزای کشور آلمان هم این شرایط را دارا می باشد. با توجه به اهمیت این شرایط بر خود واجب دیدیم که دوباره و به صورت مختصر این شرایط را یاد آوری کنیم.

شرایط و راهنمای ویزای توریستی آلمان

اولین شرط برای اخذ ویزای کشور آلمان تکمیل نمودن فرم مربوطه تقاضاء ویزای کشور آلمان می باشد. این فرم را می توان از سایت سفارتخانه کشور آلمان که در شهر تهران واقع شده است، بارگیری کنید. با مراجعه به سفارت خانه کشور آلمان به صورت حضوری اقدام به تحویل فرم مربوطه کرد. متقاضیان محترم که قصد مراجعه به کشور آلمان را دارند بی ضرر نیست. از این رو باید بدانند که در حال حاضر سفارتخانه کشور آلمان فقط به صورت لحظه ای و آنلاین اقدام به تعین وقت ملاقات می کند. مراجعین محترم باید توجه داشته باشند که باید در همان زمان مقرر شده از سوی سفارتخانه اقدام به تحویل مدارک و مصاحبه نمایند. لازم به ذکر است که مقررات شنگن حاکم بر ویزای کشور آلمان می باشد.

چگونگی نحوه اخذ تصمیم سفارت در مورد ویزای مربوط به شما وابسته به عوامل مختلفی نظیر کیفیت مصاحبه شما و تکمیل بودن فرم مربوطه شما دارد. برای آن دسته از دوستانی که قصد مراجعه به سایت سفارت خانه کشور آلمان و یا قصد مراجعه حضوری به سفارت خانه کشور آلمان را دارند.

آدرس سایت و سفارتخانه مربوطه را در ذیل قرار داده ایم:

  • آدرس مربوط به سفارتخانه کشور آلمان در تهران: خیابان فردوسی، شماره 320-324
  • تلفن سفارتخانه کشور آلمان: 39991260-021
  • آدرس سایت سفارت خانه کشور آلمان: www.teheran.diplo.de

انواع ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی این کشور یک ویزای شنگن کوتاه مدت برای این کشور است. این ویزا به دارنده آن اجازه می دهد تا برای مقاصد گردشگری، به عنوان گشت و گذار و تجربه این کشور به این کشور سفر کند. حداکثر اعتبار 90 روز در یک دوره 180 روزه قابل اعطاء است.

انواع ویزای توریستی آلمان عبارتند از:

انواع ویزای توریستی آلمانویزای شنگن این کشور براساس تعداد دفعاتی که به شما اجازه ورود به این کشور را می دهند و تعداد کشورهای شنگن که می توانید با آن سفر کنید گروه بندی می شوند:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای یکنواخت شنگناین ویزا به شما اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز در هر دوره 180 روزه از این کشور و سایر کشورهای شنگن بازدید کنید.
ویزای شنگن “1 بار ورود”شما می توانید وارد این کشور شوید و در سراسر کشورهای شنگن، بیش از 1 بار در طول دوره اعتبار ویزا حرکت کنید. پس از خروج از قلمرو شنگن، بازگشت به آن با همان ویزا امکان
ویزای شنگن “چند بار ورود”در صورت دریافت این ویزا، تا زمانی که قانون 90/180 روز را زیر پا نگذاشته باشید، می توانید هر چند بار که نیاز دارید وارد خاک شنگن شوید و از آن خارج شوید.
ویزای محدود شنگن (LTV)هنگامی که این ویزا به شما اعطاء می شود، به این معنی است که شما حق ندارید در سایر کشورهای شنگن حرکت کنید. شما فقط باید در این کشور بمانید.

مدارک لازم و راهنمای ویزای توریستی آلمان

از جمله دیگر مدارکی که در زمان وقت ملاقات و انجام مصاحبه لازم می باشد می توان به مدارک زیر اشاره نمود. فراموش نشود که از تمامی اسناد بایستی یک رونوشت گرفته شود. مدارک اصلی متقاضی پس از انطباق برگردانده می‌ شود. رونوشت مدارک شخص متقاضی در پرونده‌ شما در سفارت آلمان بایگانی می شود.

در مورد اخذ ویزای کشور آلمان متقاضی نیاز به آماده سازی این مدارک را داشته باشد:

  • اصل شناسنامه به همراه کپی
  • گذرنامه یا پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 3 قطعه عکس رنگی تمام رخ و پشت زمینه سفید
  • از تاریخ گرفته شدن عکس بیش از 3 ماه نگذشته باشد.
  • طبق قوانین شنگن این عکس مربوطه در روی برچسب مربوط به ویزا حک خواهد شد.

مدارک لازم و راهنمای ویزای توریستی آلمان

راهنمای ویزای توریستی آلمان و اسناد وضعیت شغلی

افرادی که می خواهند برای ویزای کشور آلمان اقدام کنند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • مدارک ویژه کارمندان دولت: ارائه ترجمه‌ آخرین و به روز ترین حکم کارگزینی
  • مدارک ویژه کارمندان بخش خصوصی‌: گواهی مبنی بر اشتغال به کار
  • مدارک ویژه صاحبان و مالکان شرکت‌ های خصوصی: داشتن ترجمه‌ ارائه شده از روزنامه رسمی متعلق به شرکت همراه با ضمیمه رزومه‌ شرکت مربوطه که به زبان انگلیسی باشد. به همراه داشتن رونوشت به تعداد 2 عدد از مدارک اصلی که به زبان فارسی باشند.
  • مدارک ویژه دانشجویان و اعضاء عضو هیئت علمی دانشگاه‌ ها: به همراه داشتن کارت شناسایی دانشجویی بین المللی یا کارت شناسایی عضویت در هیئت علمی
  • مدارک ویژه مربوط به مشاغل آزاد: ارائه جواز کسب ترجمه شده یا به همراه داشتن کارت بازرگانی
  • شرح روز به روز و جز به جز حساب های شخصی در بانک: پرینت حساب بانکی شخص می باید در روی سربرگ رسمی ارائه شود. همچنین می باید از بانک رونوشتی به زبان انگلیسی باشد. بدین ترتیب مهرشده به سفارت داده شود. ترجمه‌ رسمی سند مالکیت و به همراه داشتن 2 رونوشت کامل از این اسناد ارائه شده است.

بیمه مسافرتی برای روادید گردشگری آلمان

اشخاص متقاضی ویزا می باید چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی اقدام به بیمه نمودن خود نمایند. شرایط بیمه بدین صورت می باشد که باید متضمن مخارج احتمالی برای برگشت به کشور زیر نظر مراقبت های ویژه پزشکی و هزینه های اورژانسی بیمارستانی مخارج محتمل که نیاز به درمان وجود دارد را شامل می شود. کمترین مقدار هزینه بیمه برای هر شخص به مقدار 30000€ (یورو) می باشد.

شرط اصلی برای متصدی شرکت بیمه این می باشد که در کشور آلمان نماینده معتبر داشته باشد که به شرح زیر است:

  • به همراه داشتن بلیط هواپیما یا یا مدارک مبتنی قطعی به رفت و برگشت به یکی از شهرهای کشور آلمان
  • گرفتن قطعی اتاق در هتل های در یک یا چند شهر کشور آلمان برای کل مدت اقامت

جهت اطلاع از شرایط قانونی مهاجرت به آلمان مطالعه مقاله مذکور پیشنهاد داده می شود.

صدور ویزای آلمان

اولین بررسی مدارک برای صادر کردن ویزا به طور معمول 2 هفته زمان می‌ برد. در طول این زمان گذرنامه متقاضی نزد سفارتخانه بایگانی می شود. سفارتخانه بعد از اخذ مدارک به متقاضی رسید می‌ دهد. در این رسید زمان حضور در سفارت برای آخرین پاسخ دهی ذکر می شود. در زمان حضور دوباره لازم است که این رسید را همراه داشته باشید. نرخ ویزای کشور آلمان حدود 60€ (یورو) می باشد. هنگام تحویل مدارک به صورت نقد در سفارت خانه پرداخت شود.

پرداخت این وجه از بابت بررسی درخواست و تضمین در تحویل مدارک شما می باشد. امکان بازگشت وجه در هیچ صورتی از جانب سفارت خانه وجود ندارد. افرادی که به واسطه ویزای توریستی به آلمان سفر می کنند می توانند شرایط کسب و کار در آلمان را هم بررسی کنند تا بتوانند پس از بازگشت به ایران برای ویزای جستجوی کار آلمان اقدام کنند.

تمامی افراد بالای 12 سال ملزم به انگشت نگاری می باشند. متقاضیان در خصوص راهنمای ویزای توریستی آلمان می توانند با آژانس های هواپیمایی تماس بگیرند. از شرایط ویزای توریستی آلمان مطلع شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در خصوص اخذ ویزای اقامتی مفتخر به راهنمایی شما می باشد. همچنین در خصوص تحصیل در آلمان می توانید مقاله مذکور را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمایید.

5/5 - (12 امتیاز)

6 دیدگاه برای “راهنمای ویزای توریستی آلمان

  1. هامون گفت:

    میشه ویزای توریستی رو به ویزای کار تبدیل کرد؟

  2. فهیمه گفت:

    آیا وقت سفارت آلمان برای ویزای توریستی هم طولانی هست؟ من در مقاله ویزای جستجوگر آلمان خوندم که الان بهترین نوع ویزای آلمان هست

  3. مهسا شهبازی گفت:

    با تشکر از سایت شما

  4. پیام گفت:

    آیا رفع ریجیکتی هم میکنید؟

  5. خسروی گفت:

    داشتن اين ويزا به اخذ ویزای کاری آلمان کمک میکنه ؟

  6. hiva گفت:

    hazine kharidemelk dar alman b che soorati mibashad?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *