مهاجرت به کشور آلمان

دلایل ریجکتی ویزای آلمان

دلایل ریجکتی ویزای آلمان

چنانچه قصد اقدام برای دریافت ویزای کشور آلمان را دارید ابتدا بایستی دلایل ریجکتی ویزای آلمان را به خوبی بشناسید. اگر شما با دلایل ریجکتی ویزای آلمان را به خوبی آشنا باشید در روند اخذ ویزا دچار مشکل نخواهید شد. اگر سفارت ویزای شما را رد کرد با آگاهی کامل می‌ توانید اعتراض خود را به سفارت اعلام کنید. آلمان یکی از کشورهایی است که در رابطه با این‌ که چه کسانی حق ورود به کشور آلمان را دارند مواضع سختگیرانه‌ ای دارد. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید برای آشنایی با دلایل ریجکتی ویزای این کشور این مقاله را تا انتها بخوانید.

نحوه دریافت ویزای آلمان

کشور آلمان در میان کشورهای اروپایی از موقعیت اقتصادی و سیاسی خوبی برخوردار می ‌باشد. اما یکی از مشکلاتی که کشور آلمان با آن روبرو است کمبود نیروی متخصص است. برای جبران این کمبود اقدام به دادن ویزای کاری به متقاضیان کرده‌ است. آلمان ویزای دیگری هم به متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند می ‌دهد. این ویزا، ویزای تحصیلی و دانشجویی می‌ باشد. اما این را هم باید بدانید دریافت ویزای آلمان گاهی با مشکلاتی روبرو می ‌شود که عوامل مختلفی را می ‌توان در دلایل ریجکتی ویزای این کشور موثر دانست.

میزان پیشرفت اقتصادی آلمان را نیز می توانید با بررسی نمودار زیر متوجه شوید:

رشد اقتصادی آلمان

به این ترتیب کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را به هر دلیلی که دارند ابتدا بایستی ویزای این کشور را دریافت کنند. برای دریافت ویزای آلمان ایتدا بایستی مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا را به سفارت آلمان تحویل دهند. مدارک مورد نیاز بر اساس ویزای موذد نظر متغیر است. برای مثال تحصیل در آلمان و کار در آلمان برای ایرانیان، معیارهای متفاوتی دارند. سفارت این کشور هم همین که مدارک را دریافت کند یک وقت مصاحبه با افرادی که تقاضای مهاجرت به این کشور را دارند تعیین می ‌کند. در ادامه درباره دلایل ریجکتی ویزای آلمان صحبت می ‌کنیم.

بررسی دلایل ریجکتی ویزای آلمان

خیلی از افرادی که درخواست دریافت ویزای آلمان را به سفارت داده‌ اند و مراحل و مدارک مختلفی که برای ثبت این درخواست لازم و نیاز است را ارائه داده و طی کرده‌ اند، نامه ریجکتی دریافت می‌ کنند. در برخی از موارد افراد با وجود داشتن سابقه سفر خوب، وضع مالی خوب و برنامه درست و صحیح باز هم نامه ریجکتی از اداره مهاجرت دریافت می ‌کنند. در این حالت است که افراد پیگیر دلایل ریجکتی ویزای آلمان می‌ شوند.

پس این امکان وجود دارد که درخواست افراد متقاضی دریافت ویزای این کشور به یک یا چند دلیل رد شود. در ادامه مقاله به بررسی دلایل ریجکتی ویزای آلمان توسط سفارت‌خانه می‌پردازیم. علت ردشدن ویزای این کشور با توجه به مدارکی که متقاضیان ارائه داده‌اند در سایت گذاشته می ‌شود پس اگر یکی از مورد مشکوکی در مدارک متقاضیان وجود داشته ‌باشد درخواست آنان برای دریافت ویزا رد می‌شود. چنانچه با درخواست ویزای شما مخالفت شد می‌ توانید اعتراض خود را دادگاه اداره مهاجرت ارائه دهید و نسبت به رفع ریجکت ویزای این کشور اقدام کنید.

شرح دلایل ریجکتی ویزای آلمان

پس از درخواست رسمی شما برای اخذ ویزای آلمان، ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید که باعث ریجکت درخواست شما شود. برای مثال ارائه مدارک و اسناد غیرمعتبر، عدم پرداخت هزینه مکفی و یا داشتن سوء پیشینه از دلایل اصلی ردی روادید این کشور است. اصلی ترین دلایل ریجکتی روادید این کشور به شرح زیر است:

  • ارائه پاسپورت نامعتبر
  • عدم ارائه گواهی معتبر از هویت اصلی شخص اعم از اطلاعات تولد و یا سند ازدواج
  • نداشتن بیمه مسافرتی معتبر
  • عدم ارائه گواهی معتبر سوء پیشینه
  • نداشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه زندگی در آلمان

شایع ‌ترین دلایل ریجکتی ویزای آلمان

اکثر سفارت‌خانه‌ های اروپایی از جمله سفارت آلمان در بررسی مدارک کسانی که تقاضای دریافت ویزا کرده ‌اند سخت‌ گیرانه برخورد می‌ کنند. در بین کسانی که برای دریافت ویزای کشورهای اروپایی با مشکلات متعددی رو به ‌رو هستند به این گروه می‌ توان اشاره کرد افراد زیر30 سال مجرد زیرا همیشه این نگرانی وجود دارد که این گروه تصمیم به عدم بازگشت به کشور خود بعد از اتمام زمان ویزا را داشته‌ باشند. این مورد یکی از دلایل شایع ریجکتی ویزای آلمان است.

در این بین عوامل مختلفی وجود دارد که می‌ توان آن‌ ها را دلایل اصلی و شایع ریجکتی ویزای آلمان دانست. که در این نوشته قصد داریم چند مورد از شایع ‌ترین و اصلی ‌ترین دلایل ریجکتی ویزای آلمان را با هم بررسی کنیم که دانستن آن ها می تواند از مهم ترین پیش نیاز های شما برای اخذ ویزای این کشور باشد. از میان این عوامل می ‌توان به سن، حساب ‌سازی بانکی، دعوت ‌نامه، سابقه سفر ضعیف و نامه مرجع نامعتبر که باعث رد شدن ویزای آلمان می‌ شود اشاره کرد.

شایع ‌ترین دلایل ریجکتی ویزای آلمان

تردید افسر رسیدگی به درخواست ویزای آلمان

یکی از اصلی ‌ترین دلایل ریجکتی ویزای آلمان را می ‌توان تردید و اقناع نشدن افسر کنسولی رسیدگی به پرونده درخواست ویزا‌های مهاجرت دلیل سفر فرد متقاضی و همچنین مطمئن نبودن از این که فرد قصد بازگشت پیش از اتمام اعتبار ویزای خود دارد یا نه دانست. پس افراد اگر می ‌خواهند این تردید و شک بازگشت به کشور مبدا را برطرف کنند بایستی یک ‌سری سند و مدارک معتبر به عنوان ضمانت بگذارند. در نظر داشته باشید که ارائه مدارک نامعتبر و یا مدارک جعلی می تواند شما را به دردسر بیندازد.

در مبحث بازگشت قطعی به کشور مبدا، فرد متقاضی با ارائه اسناد و مدارکی مثل سند خانه و املاک، نامه اشتغال به کار و وابستگی خانوادگی را به افسر مربوطه ارائه دهد تا این احساس آرامش و اطمینان را در افسر ایجاد کند که بعد از پایان برنامه سفر به کشور خود باز می ‌گردد. توجه داشته باشید که این عامل از دلایل ریجکتی روادید این کشور در میان متقاضیان جوان و مجردی است که قصد دریافت روادید این کشور دارند.

مدارک جعلی از دلایل ریجکتی ویزای آلمان

ارائه مدارک و اسناد جعلی و تقلبی می‌ تواند یکی از شایع‌ ترین دلایل ریجکتی ویزای آلمان باشد. پس خوب به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان فکر نکنید می ‌توانید با ارائه مدارک جعلی ویزای این کشور را دریافت کنید. با این کار و شناسایی آن شما نه تنها دچار تخلف بزرگی شده ‌اید و حتی اگر بعدها بخواهید با مدارک معتبر درخواست ویزا دهید به دلیل داشتن سوء پیشینه با درخواست شما مخالفت شود. چنان ‌چه تخلف شما در این زمینه ثبت بشود سفارت مربوطه می ‌تواند در درخواست‌ های بعدی سخت‌ گیری بیشتری برای شما اعمال کند. همچنین با قرار دادن پرونده تخلف در سیستم یکپارچه سفارت‌ های اروپایی همه سفارت خانه را در جریان تخلف قرار می ‌‌د‌هد و این قضیه امکان مهاجرت را برای متقاضی سخت می‌ کند.

مدارک مالی نامعتبر از دلایل ریجکتی ویزای آلمان

یکی از دلایل مهم دیگر که در ریجکتی ویزای آلمان موثر است نداشتن مدارک مالی مناسب برای تامین هزینه و مخارج زندگی در این کشور است. داشتن تمکن مالی مکفی برای اخذ ویزای آلمان یک مورد بسیار مهم محسوب می شود و عدم ارائه آن، یکی از اصلی ترین دلایل ردی روادید این کشور محسوب می شود. پس کسانی که قصد دریافت روادید این کشور را دارند باید گزارشی از گردش مالی یک ماه گذشته خود را ارائه دهند. در ضمن باید موجودی حساب بانکی خود را در ظرف یک ماه افزایش دهند و گزارش حساب مالی خود را ارائه دهند.

آلمان یکی از کشورهایی است که همواره متقاضیان زیادی برای مهاجرت به این کشور مشتاق هستند. در این مقاله سعی کردیم نحوه دریافت ویزای این کشور را بررسی کنیم. همچنین به عوامل مختلفی که در دلایل ریجکتی ویزای آلمان موثر هستند اشاره کردیم. کسانی که قصد دریافت ویزای آلمان را دارند برای دریافت مشاوره در این زمینه و جلوگیری از ریجکت شدن ویزای خود می ‌توانند مشاوره‌های لازم و مربوطه را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *