مهاجرت کاری رومانی

درآمد مهندسان در رومانی

درآمد مهندسان در رومانی

محاسبه درآمد مهندسان در رومانی برای متقاضیان کار در رشته های مهندسی در کشور رومانی ضرورت فراوانی دارد که مورد بررسی قرار می گیرد. ضرورت این مسئله از آن جهت است که متقاضیان می توانند به کمک این محاسبه امور مالی خود را پیش بینی نموده و آن را تحت کنترل خود در آورند. گفتنی است که متقاضیان کار در بازار کار مهندسی در کشور رومانی همواره میبایستی بر محور تخصص خود کوشا باشند تا بتوانند مبتنی بر تخصص خود درآمد خود را افزایش داده و آینده بهتری را رقم زنند. متقاضیان برای دریافت مشاوره می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

کار در رشته های مهندسی در رومانی

کار در رشته های مهندسی در کشور رومانی را می توان یکی از راه های مهاجرت به این کشور و کسب منابع مالی مطلوب تلقی کرد. لذا کار در این کشور در مشاغل مهندسی نیز دارای درآمد مطلوبی است که برای متقاضیان سراسر جهان دلیل مناسبی برای اشتغال در رومانی می باشد. گفتنی است که کار در مشاغل مهندسی در کشور رومانی پلی است به سوی اروپا برای مهندسان علاقه مند به صنایع مختلف، که مزایای و محدودیت های خاص خود را دارا می باشد.

شایان ذکر است که این اقدام شامل محدودیت هایی می باشد که عبارت اند از:

  • رقابت در یافتن شغل
  • محدودیت های زبانی
  • نیاز به تخصص بسیار بالا

کار در رشته های مهندسی در کشور رومانی هر چند دارای برخی محدودیت ها می باشد اما می تواند درآمد مطلوبی نسبت به مهاجرت کاری به رومانی را به ارمغان آورد. شایان ذکر است که متقاضیان ملزم به غنی کردن هر چه بیشتر تخصص خود قبل و بعد از شروع به کار در کشور رومانی می باشند. چرا که اغلب کارفرمایان از کارکنان خارجی انتظار بیشتری داشته و از آن ها تخصصی فراتر از مهندسان خود را می طلبند. لذا کار در کشور رومانی برای متقاضیان خارجی دارای دشواری هایی است که متقاضیان باید با روش های مختلف آنها را از بی برده و برای آینده خود تلاش کنند.

بازار کار و درآمد مهندسان در رومانی

بازار کار و درآمد مهندسان در رومانی

بازار کار مهندسی در کشور رومانی دارای رقابتی است که متقاضیان را ملزم به تقویت تخصص خود تا سطوح عالی می کند. به عبارتی متقاضیان کار در کشور رومانی در بازار کار مهندسی باید در سطوح پیشرفته و کار آمد برای کارفرمایان رومانیایی کار کنند. گفتنی است که کار در رومانی در بازار کار مهندسی این کشور به دلایل مختلفی شاهد رقابت می باشد. این دلایل ریشه های گوناگونی دارند که یکی از آنها رکود اقتصادی در این کشور است که ناشی از شیوع پاندمی COVID-19 می باشد.

برخی از دلایل رکود اقتصادی و شدت گرفتن رقابت در بازار کار رومانی عبارت اند از:

  • شیوع پاندمی COVID-19
  • از کار افتادگی چرخ صنعت این کشور
  • کاهش تقاضا

متقاضیان کار در بازار کار مهندسی رومانی در برخی از رشته های مهندسی می توانند با سهولت بیشتری شروع به کار نمایند. برای مثال کار در بازار کار مهندسی الکترونیک و یا مهندسی کامپیوتر از بهترین گزینه های کار در بازار کار مهندسی در کشور رومانی می باشند. چرا که توانسته اند همواره با شیوع پاندمی کرونا، رشد خود را حفظ کرده و به صورت پیشرو در امور مختلف، جانی تازه به بخش های کوچک اقتصادی در رومانی بدهند. شایان ذکر است که بازار کار در هر کدام از رشته های مهندسی در رومانی متفاوت می باشد. اطلاع از شرایط مهاجرت به رومانی یکی از نیازهای مهم متقاضیان می باشد که به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

اخذ ویزای کار در رومانی

هر تبعه خارجی که می خواهد بیش از 90 روز در رومانی بماند باید برای ویزای اقامت طولانی مدت رومانی درخواست دهد، به استثنای اتباع اتحادیه اروپا/EEA و سوئیس. این شامل اتباع خارجی کشورهایی است که از داشتن ویزای کوتاه مدت معاف هستند. ویزای کار رومانی با نام کوتاه D/AM شناخته می شود، برای اتباع خارجی صادر می شود برای کار در این کشور مهاجرت می کندن. برای دریافت ویزای کار رومانی، باید مجوز کار از بازرسی کل رومانیایی برای مهاجرت داشته باشید. این کارفرمای شما در رومانی است که از طرف شما برای مجوز کار درخواست می دهد. پس از دریافت مجوز کار، می توانید برای ویزای کار رومانی از کشور خود درخواست دهید.

برای واجد شرایط بودن برای ویزای کار رومانی، باید تحت یکی از دسته بندی های زیر قرار بگیرید:

  • شما آموزشی، علمی یا هر نوع کار تخصصی دیگری را در یک موسسه معتبر رومانیایی انجام خواهید داد
  • شما یک کارگر بسیار ماهر هستید
  • شما به عنوان بخشی از یک توافق دوجانبه کار خواهید کرد
  • شما بر اساس دستور وزیر معارف ملی کار خواهید کرد
  • کاری که انجام خواهید داد ماهیت هنری دارد و بر اساس دستور وزیر فرهنگ انجام می شود
  • به دلیل قراردادی بین رومانی و کشور خود، به بازار کار رومانی دسترسی دارید
  • شما به نمایندگی از یک وزارتخانه یا سازمان دیگری از اداره عمومی مرکزی یا محلی کار خواهید کرد.
  • شما به عنوان رئیس یک دفتر فرعی یا شعبه رومانیایی یک شرکت که دفتر مرکزی آن در خارج از کشور است کار خواهید کرد.

در جدول زیر شاهد پردرآمد ترین مشاغل مهندسی در رومانی می باشید:

شغلرتبه در میان پردرآمد ترین مشاغل
مهندسی عمران و شهرسازی1
مهندسی معماری و دکوراسیون داخلی2
مهندسی کامپیوتر3

بررسی درآمد مهندسان در رومانی

درآمد مهندسان در کشور رومانی بسته به میزان و نوع تخصص آنها متغیر می باشد. به عبارتی درآمد مهندسان الکترونیک در این کشور با مهندسان کامپیوتر متفاوت است اما می توان برای آنها میانگینی نیز در نظر گرفت. به صورتی که میزان درآمدها را در فرمول مربوطه قرار داده و پس از آن محاسبه نمایند می توانند مقدار میانگینی از درآمد مهندسان را به دست آورد. گفتنی است که در صورت اشتغال در بازار کار مهندسی در رومانی می توان آینده شغلی مطلوبی را برای متقاضیان پیش بینی نمود. متقاضیان باید بدانند که محاسبه درآمد امری مهم در مهاجرت کاری به رومانی می باشد.

 

گفتنی است که درآمد مهندسان در کشور رومانی در برخی مواقع در پایین ترین حالت قرار دارد که در این صورت به هیچ عنوان به صرفه نبوده و متقاضیان می بایستی به دنبال مواردی با درآمد بیشتر باشند. همچنین متقاضیان می توانند با اقدام از طریق روش های مطلوب یافتن شغل در این کشور از ابتدا، شغلی پر درآمد را انتخاب نموده و از طریق آن اقدام به اخذ پذیرش نمایند. پذیرش در شغلی با درآمد مطلوب می تواند متقاضیان را در رومانی در شرایطی مطلوب و با رفاهی مطلوب قرار دهد. شایان ذکر است که بازار کار مهندسی را نیز می توان در مواردی، بازار کار مطلوب و پر درآمد بسته به تخصص متقاضیان تلقی کرد.

منابع یافتن شغل در رومانی برای مهندسان

مهندسان می توانند از طریق روش های مختلفی اقدام به یافتن شغل در این کشور کنند تا بتوانند بهترین موقعیت ها را به دست آورده و در آن ها مشغول به کار شوند. این روش ها را می توان روش های کلی کاریابی نیز تلقی نمود که تمامی متقاضیان مجاز به بازدید و ارسال رزومه برای آن ها می باشند.

برخی از این روش های کاریابی در این کشور عبارت اند از:

  • وب سایت های کار یابی، این وب سایت ها بهترین و جامع ترین منابع برای یافتن شغل می باشند که متقاضیان می توانند با بررسی شرایط خود شغل مورد نظر را انتخاب نمایند.
  • وب سایت رسمی شرکت، برخی شرکت ها ردیف های شغلی مورد نیاز خود را بر بستر وب سایت رسمی قرار می دهند.
  • موسسات کار یابی، موسسات کار یابی نیز به عنوان واسطه متقاضیان و کارفرمایان رومانیایی وارد عمل می شوند.

جهت سهولت در کار در رومانی توصیه می شود متقاضیان با موسسات حقوقی مجرب در زمینه مهاجرت همکاری نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات برجسته در زمینه مهاجرت است که توانسته به پشتوانه کادر مجرب خود، سابقه ای درخشان را برای موسسه و رضایت و سهولت را برای متقاضیان انواع روش ها مهاجرتی به ارمغان آورد. متقاضیان می توانند برای همکاری با موسسه با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرموده و پس از مشاوره برای همکاری راهنمایی شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *