مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه McMaster در کانادا

دانشگاه McMaster در کانادا

دانشگاه McMaster در کانادا یکی دیگر از دانشگاه های معتبر در این کشور می­ باشد. این دانشگاه در سال 1890 در شهر تورنتو کانادا تاسیس گردید. این دانشگاه اولین دانش ­آموختگان این دانشگاه 4 سال بعد یعنی در سال 1894 فارغ التحصیل گردیدند. از جمله مهمترین ماموریت های دانشگاه McMaster کشف، ارتباط و حفاظت از اطلاعات و دانش می باشد. این دانشگاه با بهره­ گیری از روش های خلباق و نوآورانه به انجام تحقیقات در رشته ها و موضوعات مختلف می پردازد.

کانادا دارای دانشگاه های معتبر بسیاری می ­باشد. اما تنها 4 دانشگاه در این کشور در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد که دانشگاه McMaster جزء برترین دانشگاه های معتبر در جهان به شمار می ­رود. همچنین این دانشگاه به عنوان پایگاهی تحقیقاتی برای 50 مرکز و موسسه تحقیقاتی دیگر عمل می ­نماید. این دانشگاه از جمله دانشگاه های کشور کانادا است که در جذب دانشجویان بین المللی نقش موثری را ایفا نموده است. در حال حاضر 28000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این میان 4000 نفر دانشجویان بین المللی هستند که در رشته های مختلف مشغول به تحصیل می­ باشند. دانشجویان عزیز می ­توانند با بهره گیری از تجربیات مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین دانشگاه های جهان را جهت ادامه تحصیل برگزینند.

تحصیل در دانشگاه McMaster در کانادا

دانشگاه McMaster یکی از دانشگاه های مهم تحقیقاتی در جهان است که سالانه دانشجویان زیادی درخواست پذیرش خود را به این دانشگاه ارسال می­ نمایند. امکان ادامه تحصیل در رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان وجود دارد. برخی از برنامه ها در مقطع دکتری در این دانشگاه به طور فشرده و همراه با تحقیقات و پژوهش برگزار می­ گردد. در این دانشگاه انواع مختلف بورسیه های تحصیلی به دانشجویان اعطاء می­ گردد. دانشجویان می­ توانند از امکانات بسیار مناسب دانشگاه McMaster بهره­ مند گردند.

تعداد دانشجویان در مقطع کارشناسی این دانشگاه به 21441 نفر و در مقطع کارشناسی و دکتری 3519 نفر می­ رسد. 27% دانشجویان جهان که 90% نمرات دوره های قبلی خود را کسب نموده اند. در این دانشگاه مشغول به تحصیل می­ باشند. ناگفته نماند اکثر دانشجویانی که تحصیلات را در این دانشگاه به اتمام رسانیده اند، افراد نخبه و سرشناسی بوده اند. این دانشجویان شامل فضانوردان، قهرمانان المپیک، هنرمندان هالیوود، دانشمندان، روسای دانشگاه ها می­ گردد.

امکانات و رنکینگ دانشگاه McMaster در کانادا

دانشگاه McMaster در کانادا با در اختیار گذاشتن امکانات بسیار مناسب برای دانشجویان رتبه های بالایی را در میان دانشگاه های کانادا و جهان کسب نموده است. در رتبه بندی QS این دانشگاه توانسته است رتبه 146 و در رتبه بندی Times رتبه 78 را از آن خود نموده است. همچنین این دانشگاه یکی از 4 دانشگاه برتر در کانادا محسوب می­ شود. دانشگاه McMaster دارای 4 پردیس بنام های Nisgara- Burlington-Downtown Hamilton-Kitchener-Waterloo می باشد. هر یک از این پردیس ها دارای دانشکده هایی هستند که رشته های مختلف تحصیلی را به دانشجویان ارائه می نمایند. از جمله مهترین دانشکده های این دانشگاه می­ توان به دانشکده تجارت، دانشکده مهندسی، علوم بهداشتی، علوم، علوم انسانی و دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه اشاره نمود.

امکانات و رنکینگ دانشگاه McMaster در کانادا

بورسیه و هزینه های تحصیل در دانشگاه McMaster

با توجه به مقاطع تحصیلی و رشته هایی که دانشجویان جهت ادامه تحصیل انتخاب نموده اند، شهریه های متفاوتی نیز بایستی پرداخت گردد. این دانشگاه متعهد می­ باشد که هیچگونه هزینه اضافی از دانشجویان اخذ نمی ­نماید. تنها دانشجویان موظف به پرداخت هزینه تحصیلی خود می­ باشند. از آنجاییکه این دانشگاه علاقمند به جذب دانشجویان خارجی می­ باشد. بورسیه هایی را نیز به دانشجویان اعطاء می نماید. از معروفترین بورسیه های تحصیلی دانشگاه McMaster بورسیه Honors Awards و Viner Canada می باشد. البته بورسیه های دیگری که هر کدام به ارزش 1000$ الی 30000$ (دلار آمریکا) می ­باشد نیز در این دانشگاه وجود دارد. اعطاء هر یک از این بورسیه ها دارای شرایط مخصوص به خود است. معمولا اولویت اعطاء این بورسیه ها به دانشجویانی با سطح علمی بیشتر می­ باشد.

چگونگی پذیرش در دانشگاه McMaster در کانادا

دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه McMaster در کانادا بایستی ابتدا یک طرح تحصیلی مناسب برای خود تهیه نمایند. پس از آن طرح خود را به همراه درخواست پذیرش به این دانشگاه ارسال نمایند. دانشجویان بایستی درخواست تحصیل خود را به صورت تمام وقت، نیمه وقت و یا تحصیل در دوره های تکمیلی در این دانشگاه را مشخص نمایند. این دانشگاه نیز با توجه به ظرفیت و اولویت دانشجویان دعوتنامه تحصیلی ارسال خواهد نمود. پس از آن دانشجویان می توانند جهت دریافت اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. بسیاری از دانشجویان پس از اتمام تحصیلات به انجام کار پس از تحصیل در کانادا می­ پردازند. از این طریق اقامت این کشور را دریافت می ­نمایند.

ارائه مدارک زیر برای اخذ پذیرش از این دانشگاه لازم و ضروری می ­باشد:

  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات آنها
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • ارائه مدرک آزمون GMAT با نمره قبولی مورد نظر
  • ارائه 2 توصیه نامه از سوی اساتید دوره تحصیلی قبلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 و یا مدرک تافل با نمره 86 الزامی است.

دانشجویانی که حداقل به مدت 4 سال در کشوری انگلیسی زبان سکونت داشته است. دوره های آکادمیک خود را به صورت تمام وقت به زبان انگلیسی گذرانده باشند از ارائه مدرک زبان معاف خواهند بود. وکلای حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه ای که در زمینه اعزام دانشجو به کانادا دارند، دانشجویان را یاری و راهنمایی می نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *