مهاجرت تحصیلی کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا در سال های اخیر با توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی رو به رو شده. کانادا یکی از کشورهای انگلیسی زبان پر طرفدار است. دانشگاه های این کشور از سطح بالای علمی برخوردار می باشند. با تحصیل در دانشگاه های این کشور تضمین آینده شغلی خود را کسب خواهید کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه تماس حاصل فرمائید.

بررسی اعزام دانشجو به کانادا 2023

سیستم آموزشی این کشور شامل دانشگاه ها، کالج ها و موسسات فنی و حرفه ای است. این سیستم به 2 بخش دولتی و غیرانتفاعی تقسیم می شوند. مدرک تحصیلی دانشگاه های کانادا شبیه مدارک دانشگاه های آمریکا است. دوره های تحصیلی در این کشور به شرح زیر نمودار می باشد:

دوره های تحصیلی در کانادا

قبل از شروع تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا اتمام دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی ضروری است. از آن جا که 2 زبان انگلیسی و فرانسوی زبان رسمی این کشور هستند، برای تحصیل در دانشگاه های این کشور تسلط به یکی از زبان های انگلیسی و یا فرانسوی الزامی است. حداقل نمره آیلتس برای ورود به دانشگاه های کانادا 6 است.

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

میزان هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای بزرگ جهان مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا ارزان تر است. هزینه تحصیل در این کشور بر اساس رشته، مقطع تحصیلی و دولتی و غیر انتفاعی بودن دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. به طور متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا 12000CAD (دلار کانادا) است. هزینه تحصیل در رشته های علوم انسانی کم هزینه تر و در رشته های پزشکی و مهندسی پر هزینه تر است. هزینه زندگی در کانادا مانند دیگر نقاط جهان به شهر محل اقامت و سبک زندگی بستگی دارد. هزینه زندگی شامل هزینه خوراک، پوشاک، حمل و نقل، سلامت و تفریح و سرگرمی می باشد. به طور متوسط هر دانشجو برای پوشش هزینه های خود در این کشور حدود 1000CAD (دلار کانادا) برای هر ماه نیاز دارد.

مدارک لازم پذیرش از دانشگاه های کانادا 2023

از جمله اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های کشور کانادا در جدول زیر شرح داده شده است:

مراحلمدارک
1ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی به انضمام (ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا فرانسوی)
2ارائه ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی به انضمام (ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا فرانسوی)
3ارائه گواهی تسلط به زبان انگلیسی (آیلتس حداقل 6)
4قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها
5ارائه کپی پاسپورت معتبر
6پرداخت نمودن هزینه آزمون ورودی

ویزا و اعزام دانشجو به کانادا 2023

از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در لیست زیر طبقه بندی شده است:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه انگیزه اخذ ویزای تحصیلی
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • پرداخت هزینه ویزا

دانشگاه تورنتو و مک گیل کانادا

دانشگاه تورنتو بزرگ ترین و مهم ترین دانشگاه جهت تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا است که در سال 1827در شهر تورنتو تاسیس شد. این دانشگاه تحقیقاتی دولتی دارای دانشکده های مهندسی، معماری، هنر، دندانپزشکی، مدیریت، حقوق، پزشکی، پرستاری، داروسازی ورزش، آناتومی و فیزیولوژی می باشد و در تمامی مقاطع تحصیلی دانشجو می پذیرد. با کلیک بر university of Toronto می توانید به وب سایت این دانشگاه مراجعه و اطلاعات خود را در این باب تکمیل نمایید.

دانشگاه مک گیل، دانشگاه دولتی در سال 1821 در شهر مونترئال از استان کبک تاسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. این دانشگاه با داشتن 21 دانشکده و موسسه تکنولوژی، بیش از 300 رشته تحصیلی از جمله پزشکی و حقوق را ارائه می دهد.

اعزام دانشجو به دانشگاه بریتیش کلمبیا و آلبرتا کانادا

اعزام دانشجو به دانشگاه بریتیش کلمبیا و آلبرتا کانادا

بریتیش کلمبیا دانشگاه دولتی در سال 1908 در پونت گری در شهر ونکوور از استان بریتیش کلمبیای کانادا تاسیس شد و یکی از معروف ترین و خوشنام ترین دانشگاه های این کشور می باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته های جغرافیا، مهندسی معدن و تربیت بدنی شهرت جهانی دارد و دارای دانشکده های هنر، علوم انسانی، پزشکی، مهندسی، علوم و فناوری و غیره می باشد. این دانشگاه از دانشگاه های معتبر جهت در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در سطح دنیا می باشد.

دانشگاه آلبرتا کشور کانادا، دانشگاه دولتی در سال 1908 میلادی در شهر ادمونتون تاسیس شد و جزو 5 دانشگاه برتر کانادا و 100 دانشگاه برتر جهان می باشد. این دانشگاه از 18 دانشکده مانند دانشکده پرستاری، تربیت بدنی، پزشکی، داروسازی، حقوق، مهندسی و هنر تشکیل شده است .

کار ضمن تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا

کلیه دانشجویان بین المللی که به صورت تمام وقت در دانشگاه های این کشور در حال تحصیل هستند می توانند با دریافت مجوز کار پاره وقت تا 20 ساعت در هفته در ایام تحصیل و کار تمام وقت در ایام تعطیلی در این کشور در یکی از مشاغل دانشجویی مشغول به کار شوند. درآمد حاصل از این کار می تواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را پوشش دهد.

کانادا یکی از کشورهای انگلیسی زبان و پر متقاضی در سال های اخیر می باشد. متقاضیان تحصیل در این کشور هر ساله افزوده می شود. با تحصیل در این کشور از مزایای تحصیلات عالی، دانشگاه های رتبه بالا و اشغال زایی پس از تحصیل برخوردار می شوید. چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در در زمینه اعزام دانشجو به کانادا دارید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. هم چنین مطالعه مقاله ویزای تحصیلی کانادا از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما پیشنهاد داده می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *