مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه بغازچی ترکیه

دانشگاه بغازچی ترکیه

اگر دانشجویان مایل به تحصیل در دانشگاه معتبر ترکیه ای با سیستم آموزش آمریکایی باشند، تحصیل در دانشگاه بغازچی ترکیه پیشنهاد داده می شود. دانشگاه بغازچی ترکیه دانشگاه نخبه پرور ترکیه و محل تحصیل استعدادهای دنیا در رشته های فنی و مهندسی می باشد. این دانشگاه بطور متوالی بالاترین رتبه ها و بیشترین افتخارات را از آن خود کرده است. بالاترین تعداد متقاضیان از طریق آزمون های پذیرش دانشگاه ترکیه YGS-LYS متعلق به دانشگاه بغازچی می باشد. در واقع، دانشگاه بغازچی ترکیه یکی از دانشگاه های دولتی معتبر و پژوهش محور ترکیه در بخش اروپایی استانبول می باشد که بیشترین تعداد دانشجویان معدل بالا را جذب می کند. دانشجویان در دانشگاه بغازچی ترکیه می توانند از امتیاز تحصیل به زبان انگلیسی بهره مند شوند.

دانشگاه بغازچی از امکاناتی شامل 4 دانشکده و 2 مدرسه جهت اعطاء درجه کارشناسی و 6 موسسه علمی جهت ارائه مدرک کارشناسی ارشد و دکتری برخوردار می باشد. دانشگاه بغازچی در سال 1863 به عنوان کالج رابرت، اولین موسسه آموزش عالی آمریکایی خارج از ایالات متحده در کشور ترکیه پایه گذاری شد. ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی بین المللی، امکانات و تجهیزات آموزشی برتر، موسسات پژوهشی، باشگاه های دانشجویی، اساتید معروف و فارغ التحصیلان شاغل از ویژگی های این دانشگاه می باشد. کارشناسان و مشاوران حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگویی به سوالات دانشجویان عزیز در این زمینه می باشند.

چرا تحصیل در ترکیه

در سال های اخیر، کشور ترکیه جزء مقاصد تحصیلی اصلی دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. سوالی که در اینجا در ذهن هموطنان ایجاد می شود این است که دانشگاه های ترکیه چه امتیازاتی دارند که موجب برتری آنها نسبت به سایر دانشگاه های کشورهای اروپایی می گردد. یکی از دلایل اصلی جذب دانشجویان ایرانی به کشور ترکیه و دانشگاه های این کشور، ارائه کیفیت آموزشی برتر توسط دانشگاه های ترکیه می باشد. در حال حاضر اکثر دانشگاه های کشور ترکیه در جمع رتبه های جهانی 500-1000 قرار دارند.

شما با تحصیل در ترکیه گزینه های دریافت بورسیه های تحصیلی مختلفی در اختیار دارید. همچنین هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ترکیه نسبتا معقول و مقرون به صرفه می باشد. از امتیازات ویژه دانشگاه های ترکیه ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی می باشد همچنین، ترکیه عضوی از فرآیند بلونیا است. این بدان معنا است که:

  • اولا، دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در دیگر کشورهای اروپایی دارای ECTS (سیستم انتقال واحد اروپایی) ادامه دهند
  • ثانیا، مدارک تحصیلی دانشجویان از دانشگاه های ترکیه دارای اعتبار بین المللی خواهد بود

دانشگاه بغازچی، دانشگاه سبز ترکیه

دانشگاه بغازچی ترکیه رسما در 10 سپتامبر سال 1971 تاسیس شد. با وجود اینکه به عنوان یک دانشگاه جوان و نوبنیاد در محافل آکادمیک ترکیه شناخته می شود. اما در پشت سر آن تاریخچه طولانی آموزشی از کالج رابرت وجود دارد. اولین کالج آمریکایی تاسیس شده در خارج از ایالات متحده بود. این دانشگاه اصولا به عنوان دانشگاه پژوهشی معروف است. هدف اصلی دانشگاه بغازچی برتری آکادمیک در سطح ملی و جهانی و نیز پرورش نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاهی می باشد. تحصیل در ترکیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

با توجه به پذیرش دانشگاه های این کشور تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

دانشجویان خارجی در حال تحصیل در ترکیه در ittc

دانشگاه بغازچی متشکل از دانشکده هنر و علوم، دانشکده اقتصاد و بازرگانی، دانشکده مهندسی، دانشکده آموزش و پرورش، دانشکده علوم کاربردی و مدرسه زبان های خارجی می باشد. عنوانی که دانشگاه برای خود انتخاب کرده است، دانشگاه سبز ترکیه می باشد. دانشگاه بغازچی از دانشگاه های معتبر در سطح ملی و بین المللی محسوب می شود. در جدول زیر، با رتبه های مختلف بین المللی این دانشگاه آشنا شوید:

رتبه201720182019
رتبه بندی آموزش عالی Times401401501
رتبه بندی دانشگاه های جهان QS471491571
رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان توسط U.S.News190234

برنامه های تحصیلی دانشگاه Bogazici ترکیه

دانشگاه بغازچی هر 2 برنامه های مقطع کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. از برنامه های تحصیلی معروف در این دانشگاه می توان به دوره های مدیریت، اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی و ارتباطات بین المللی، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی و سایر می باشد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ترکیه مقاله مذکور را از طریق مراجعه به سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

علاوه بر برنامه های تحصیلی معمولی فوق، یکی از ویژگی های این دانشگاه بهره مندی از برنامه های تبادل دانشجو شامل برنامه های Erasmus+، Exchange و Mevlana می باشد. هدف از این برنامه ها نیز ارتقای سطح دانش و پیشرفت دانشجویان و خود دانشگاه با تسهیل ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه های اروپایی می باشد. به واسطه اعتبار بین المللی این دانشگاه، دانشجویان با اخذ مدرک از این دانشگاه می توانند در شرکت های خارجی استخدام و به کار مشغول شوند.

شرایط پذیرش تحصیلی از دانشگاه بغازچی ترکیه

تحصیل در این دانشگاه به دلیل مدارک معتبر تحصیلی و تاکید دانشگاه بر جنبه های کاربردی علوم مدرن، از جمله شانس های ایده آل تحصیلی برای دانشجویان خارجی می باشد. فرآیند پذیرش از دانشگاه بغازچی ترکیه شامل دریافت نامه پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه می باشد. داوطلبان جهت درخواست پذیرش از این دانشگاه، موظف به ارائه مدارک زیر می باشند:

مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این دانشگاه در جدول زیر شرح داده شده است:

مرحله 1 اخذ پذیرش تحصیلی مرحله 2 درخواست ویزای تحصیلی ترکیه
فرم درخواستاصل پاسپورت و فوتوکپی از کلیه صفحات آن با اعتبار بیش از 90 روز
مدرک دیپلم و پیش دانشگاهیفرم درخواست ویزای تحصیلی ترکیه
ریز نمرات مربوطه2 قطعه عکس پاسپورتی با ابعاد 2×2
نمره ӧSYSاصل و کپی نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه
نمره آزمون SATسوانح معتبر با پوشش بین المللی کامل
مدرک مهارت زبانیمدرک تمکن مالی کافی جهت اقامت در ترکیه
رسید پرداخت درخواستگواهی عدم سوء سابقه کیفری

بر این اساس، داوطلبان دوره های تحصیلی کارشناسی بایستی نمرات آزمون SAT را در رشته های ریاضیات و قرائت ارائه دهند. حداقل نمره قبولی از این آزمون را در رشته های ریاضیات و قرائت ارائه دهند. حداقل نمره قبولی از این آزمون 35.5 امتیاز از 40 امتیاز کل در آزمون ریاضیات و 65 از 80 در آزمون های ریاضیات و قرائت می باشد. همچنین نمره TOEFL حدود 79 و IELTS در حدود 6.5 از پیش نیازهای ثبت نام دانشگاه بغازچی می باشد.

شرایط پذیرش تحصیلی از دانشگاه بغازچی ترکیه

هزینه های تحصیل در دانشگاه بغازچی ترکیه

قبل از پرداختن به موضوع شهریه های دانشگاه بغازچی ترکیه، یادآوری می شود که این دانشگاه دارای دفتر ویژه رسیدگی به امور بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان خود می باشد که هر ساله به 200 دانشجوی خارجی بورسیه تحصیلی بر پایه شایستگی دانشجویان اختصاص می دهد. دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه بغازچی ترکیه ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی به دانشگاه می باشند. معمولا شهریه های دانشگاه به صورت ترمی از دانشجویان دریافت می شود. شهریه های دانشجویان مقاطع مختلف به شرح ذیل می باشد:

شهریه برنامه های کارشناسی دانشجویان خارجی:

  • دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت (300000TL (لیر))
  • دانشکده علوم کاربردی (300000TL (لیر))
  • دانشکده آموزش (300000TL (لیر))
  • دانشکده هنر و علوم (600000TL (لیر))
  • دانشکده مهندسی (600000TL (لیر))

دانشگاه بغازچی ترکیه دارای امکانات رفاهی و آموزشی مختلف شامل موسسات علمی، تحقیقاتی، رصدخانه، کتابخانه، مرکز بهداشت، آزمایشگاه مدرن، امکانات ورزشی، خوابگاه های مجهز و غیره می باشد. کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش روز و تجارب چندین ساله خود می توانند هموطنان را در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از هر دانشگاه کشور ترکیه راهنمایی نمایند. جهت زندگی در این کشور نیز مقاله هزینه زندگی در ترکیه را بررسی بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *