مهاجرت کاری موناکو

حقوق ماهیانه کار در موناکو

حقوق ماهیانه کار در موناکو

موناکو به عنوان یک زمین بازی معروف برای افراد ثروتمند و افراد خارجی جهت مهاجرت کاری و اشتغال زایی شناخته شده است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مفتخر به راهنمای شما در خصوص حقوق ماهیانه کار در موناکو و شرایط آن می باشد. با وجود طیف گسترده ای از مراکز سرگرمی که از بومیان و گردشگران خوش ذوق پذیرایی می کنند، جای تعجب نیست. چرا افراد خارج از کشور درخواست کار در این کشور کوچک و در عین حال موفق را اغوا کننده می دانند. گردشگری همیشه یکی از پایه های اقتصاد این کشور بوده است در حالی که این بخش عمدتا برای ثروتمندان تأمین می شود.

بازار کار محلی در موناکو

اقتصاد موناکو بیشتر به تجارت، دارایی و گردشگری وابسته است. این 3 صنعت، صنعت های اصلی این کشور هستند که به طور مداوم در حال توسعه اند. نیروی کار این کشور 50580 نفر تخمین زده شده است. اکثریت آنها در 3 بخش اصلی ذکر شده در بالا کار می کنند. اگرچه موناکو از نظر مساحت نسبتا کوچک است. اما اقتصاد کشور به طرز شگفت انگیزی متنوع است. از خدمات مالی، گردشگری، املاک و مستغلات و خدمات، تا ساخت و ساز و خرده فروشی. این صنایع همچنین تأمین کنندگان عمده اشتغال در موناکو، به ویژه بخش های گردشگری و مالی هستند.

شرایط و حقوق ماهیانه کار در موناکو

تعداد قانونی ساعات کار در هفته در کشور موناکو 39 ساعت تعیین شده است. هر مقدار کار بیشتر از این محدودیت ها به عنوان اضافه کار محسوب می شود. کارفرما را مجاب می کند حقوق بیشتری به عنوان اضافه کار به شما پرداخت کند. اگر معافیت خاصی به کارفرمای شما اعطاء نشده باشد، فقط مجاز به حداکثر 10 ساعت در روز هستید. این محدودیت ها همچنین در صورت کار برای بیش از یک کارفرما اعمال می شوند. علاوه بر این، کارمندان در موناکو حداقل 2.5 روز کاری مرخصی استحقاقی در هر ماه کاری دارند. کارمندان طولانی مدت (20 سال یا بیشتر) بسته به مدت خدمت خود، مانند مادران (یک روز تعطیل اضافی برای هر کودک زیر 16 سال)، روزهای اضافی تعطیل می گیرند.

جهت کار یا تحصیل در موناکو و کسب اطلاعات بیشتر در نمودار زیر با رشد نرخ اقتصاد این کشور آشنا شوید:

نرخ رشد اقتصاد در موناکو

مالیات و حقوق ماهیانه کار در موناکو

مدتهاست که موناکو به عنوان پناهگاه مالیاتی شناخته می شود. در واقع، هیچ مالیاتی بر درآمد افراد مونگاسک (به استثنای اتباع فرانسوی شاغل در موناکو) و همچنین مالیات بر زمین، سود سرمایه، مسکن، ثروت و غیره وجود ندارد. با این حال، این بدان معنا نیست که هنگام زندگی در موناکو با مالیات روبرو نخواهید شد. مالیات بر ارزش افزوده یا (taxe sur la valeur ajoutée (TVA به همان شیوه فرانسه صادر می شود که در مورد محصولات اساسی 20% یا کمتر نرخ دارد.

همچنین مالیات بر ارزش افزوده و همچنین هزینه های مختلف ثبت و عوارض تمبر، از فروش املاک و مستغلات اخذ می شود. علاوه بر این، ارث یا نقل و انتقالات بسته به نزدیک بودن رابطه مالیات می گیرند. درآمد شما از پس انداز در خارج از کشور ممکن است مالیات دریافت شود. اگر بیش از 25% از گردش مالی آنها در خارج از موناکو تولید شود. کارآفرینان با مالیات سود کسب و کار مواجه خواهند شد. با این وجود مشاغل جوان یا عمدتا غیر تجاری می توانند از مشاغل دوم تخفیف مالیاتی بگیرند. جهت اطلاع از هزینه‌ های مربوط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در موناکو را بررسی بفرمائید.

بررسی حقوق ماهیانه کار در موناکو

دامنه حقوق کار در موناکو برای افرادی که کار می کنند معمولا از 211420€ الی 642720€ (یورو) است. این کل حقوق ماهانه با احتساب پاداش است. حقوق در بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است. اگر به حقوق یک دسته خاص علاقه مند هستید، برای حقوق دسته های خاص به جدول زیر مراجعه کنید:

شغلدرآمد به یورو
اداری3001€
صنایع غذایی2784€
هنر3128€
بانکداری4421€
صنعت خودرو3554€
صنعت شیمی3657€
بازرگانی3514€
تولید3514€
پشتیبان فروش3152€
مالی3954€
آموزش3792€
برق3792€
نیروی کار عمومی2703€
منابع انسانی4176€
فناوری اطلاعات5440€
بیمه3780€
نویسندگی4571€
مدیریت5618€
لیزینگ5331€
بازاریابی4066€
مهندسی مکانیک3622€
معدن3866€
داروسازی4151€
تولید3326€
دولتی3764€
مدیر کیفی4173€
امنیت3170€
تکنولوژی5008€
توریست2757€
مدیران عالی8484€
حمل و نقل3093€
ارتباطات4394€

بررسی حقوق ماهیانه کار در موناکو

جستجوی کار در کشور موناکو

فقط حدود 2% مشاغل محلی توسط شهروندان مونگاسک در سال 2015 برگزار شده است. بنابراین مهاجران در موناکو و مسافران مرزی کاملا معمول هستند. با این وجود، هنگام درخواست موقعیت عمومی خدمات، اتباع مونگاسکی و همچنین دیگر افرادی که ارتباط نزدیک با کشور دارند (به عنوان مثال از طریق ازدواج)، معمولا از اولویت بندی برخوردار می شوند. می توانید با جستجوی شغل آنلاین در سایت هایی مانند Job Monaco که فقط به زبان فرانسوی است، شروع کنید یا یک برنامه ابتکاری را برای یک شرکت محلی ارسال کنید .Kompass فهرستی از مشاغل ثبت شده را ارائه می دهد که می توانید مرور کنید. به عنوان مثال بزرگترین کارفرمای خود اشتغال در شاهنشاهی، گروه مونت کارلو SBM است که در سال 2016 بیش از 3000 نفر را در پادشاهی استخدام می کرد. به طور مرتب موقعیت های آزاد را در یکی از هتل های لوکس، رستوران ها و غیره ارائه می داد.

فرهنگ کار در کشور موناکو

آداب معاشرت موناکو با فرانسه تقریبا یکسان است. بیشتر مبتنی بر احترام و ادب متقابل است. اعتماد در میان افراد محلی نیز مهم است. مهاجران می توانند با نمایش رفتار مناسب در محیط کار، آن را کسب کنند. وقت شناسی ضروری است بنابراین اطمینان حاصل کنید که همیشه در موعد مقرر به خصوص اگر اولین جلسه یا معامله مهم تجاری باشد. از تحت فشار قرار دادن آنها و یا استفاده از تاکتیک هایی که باعث می شود احساس عجله کنند خودداری کنید. کد لباس باید محافظه کارانه و هوشمندانه باشد. از صمیمی بودن یا پرسیدن سوالاتی در مورد زندگی شخصی آنها خودداری کنید زیرا موناکویی ها به جدا کردن زندگی حرفه ای از زندگی شخصی خود شناخته می شوند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مطالعه مقاله مهاجرت به موناکو خالی از لطف نخواهد بود.

شرایط اقتصادی در کشور موناکو برای کار

با توجه به اندازه کوچک کشور و کمبود منابع طبیعی، تعجب آور نیست که بسیاری از کسانی که در موناکو کار می کنند خود را در بخش های اصلی مانند گردشگری، دارایی و بیمه و همچنین تحقیقات سبک و فناوری پیشرفته و صنعت استخدام می کنند. موناکو به دلیل کوچکی، وابستگی زیادی به سایر کشورها و به ویژه همسایگان اروپایی خود دارد. به همین ترتیب، این ایالت به شدت تحت تأثیر بحران منطقه یورو و کاهش مرتبط با آن در جهانگردی و تجارت جهانی قرار گرفته است. با این وجود، این کشور تاکنون توانسته است طوفان اقتصادی را تحمل کند. در سال 2012 به تولید ناخالص داخلی قبل از بحران دست یافت. جهت اخذ ویزای کار موناکو و اطلاع از شرایط کلی این نوع ویزا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در این مقاله سعی شد اطلاعاتی درمورد کشور موناکو، اقتصاد این کشور، کار در این کشور و همچنین درآمد ماهیانه در این کشور صحبت شود. در صورت وجود هرگونه ابهام و یا سوال با مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *