مهاجرت سرمایه گذاری در موناکو

سرمایه گذاری در موناکو

سرمایه گذاری در موناکو

موناکو به عنوان یک پناهگاه مالیاتی برای ثروتمندانی که قصد سرمایه گذاری در موناکو را دارند، شهرت دارد. سرمایه گذاری در موناکو سودمند است. مالیات بر درآمد، ثروت شخصی یا سود سرمایه در این کشور قابل اجرا نیست. موناکو یک بهشت ​​بزرگ اقتصادی است. علی رغم این که موناکو یک کشور مستقل است، هنوز هم کشور فرانسه مسئول دفاع نظامی موناکو است. موناکو سبک زندگی استثنایی را در قلب اروپا و سطح مدیترانه به مهاجران ارائه می دهد.

از جمله جنبه های بسیاری که موناکو را به مکانی استراتژیک برای تجارت در اروپا تبدیل می کند، فضای سیاسی و اقتصادی بی نظیر آن، وجود زیرساخت های اداری کارآمد، تراکم فعالیت های مالی و امنیت ساکنان و دارایی آنها است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا ذیل مقاله پیش رو به بررسی شرایط و حوزه های سرمایه گذاری در موناکو بپردازد که مطالعه آن برای علاقه مندان خالی از لطف نمی باشد.

مزایای سرمایه گذاری در موناکو از نظر بانکی و مالی

موناکو با زبان فرانسوی به عنوان زبان رسمی خود و انگلیسی و ایتالیایی که به طور گسترده در مدارس صحبت و تدریس می شود. از یک جامعه کاملا چندفرهنگی و چند زبانه برخوردار است. این کشور دارای سیستم های عالی مدرسه، راه های حمل و نقل کاملا تثبیت شده و اقتصاد پر رونق است. به دلیل این مزایا، سرمایه گذاران خارجی برای انتقال پول و خانواده خود به موناکو به عنوان مقصد مورد نظر خود روی آورده اند. سبک زندگی، امنیت، ثبات سیاسی و مزایای مالی، موناکو را به مکانی جذاب برای سرمایه گذاران دقیق تبدیل کرده است. سرمایه گذاری و اقامت در موناکو محدود به افراد معدودی نیست.

بخش بانکی در خدمت سرمایه گذاران است و با داشتن 37 بانک و بیش از 42 شرکت مدیریت سهام و صندوق های سرمایه گذاری، بخش عمده ای از فعالیت های مالی موناکو را تشکیل می دهد. دولت مونگاسك فعالانه با پولشویی مبارزه می كند. حساب های بانكی شماره گذاری شده را غیرقانونی می داند. با این حال، محرمانه بودن بانک یکی از اصلی ترین اصول بانکداری مونگاسک است. موسسات بانکی مونگاسک نه تنها توانایی مدیریت دارایی های بین المللی را دارند. بلکه خدمات جامعی را به شرکت های مستقر در مرکز (از جمله کمک به شرکت ها برای دریافت منابع مالی از یک صندوق ویژه دولتی) ارائه می دهند.

مزایای جانبی سرمایه گذاری در موناکو

موناکو مزایای بسیاری برای سرمایه گذاران دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محیط زندگی ایده آل برای افراد حرفه ای دارای صلاحیت
  • ارائه یک سبک زندگی دلپذیر و معتبر
  • امنیت کامل برای خود و دارایی خود
  • جو متنوع از نظر اجتماعی و فرهنگی
  • امکانات آموزشی متعدد برای فرزندان آنها
  • امکانات بهداشتی پیشرفته از نظر فنی
  • بدون مالیات بر درآمد یا سود سرمایه برای ساکنان غیر فرانسوی
  • بدون توافق نامه مالیات مضاعف
  • محرمانگی بالا
  • دسترسی عالی از طریق جاده، دریا و فرودگاه بین المللی
  • بازار املاک و مستغلات بسیار پایدار

جهت اطلاع از شرایط اقامت در موناکو مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید. همچنین نرخ تولید ناخالصی داخلی در نمودار زیر شرح داده شده است:

نرخ تولید ناخالص داخلی موناکو به میلیارد دلار

سرمایه گذاری در موناکو از طریق خرید ملک

فعالیت املاک و مستغلات در موناکو به یک دلیل در حال حاضر رونق دارد. آن هم کمیت و اهمیت مزایای مرتبط با خرید ملک در موناکو نظیر کیفیت زندگی، امنیت، محیط بانکی و مزایای مالی است. بیش از نیمی از سرمایه گذاری توسط افراد غیر مقیم انجام می شود که قصد زندگی را دارند. اعتبار بین المللی موناکو و ابعاد قلمرو آن، املاک و مستغلات در موناکو را به یک بازار کاملا خاص تبدیل کرده است. مزایای زیادی را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

امکانات سرمایه گذاری، ثبات اقتصادی و سیاسی، ایمنی دارایی های املاک و مستغلات، موناکو را به مقصد ایده آل برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تبدیل می کند. 4 عامل عمده باعث تقویت پتانسیل بازار املاک و مستغلات موناکو می شود:

  • ایمنی استثنایی دارایی ها و افراد در این کشور
  • زندگی در آب و هوای مدیترانه ای، با زمستان ها و تابستان های معتدل و دلپذیر در تمام طول سال
  • سیستم مالی کاملا سودمند، که اصل کلی آن عدم وجود کلیه مالیات های مستقیم (از جمله عوارض املاک) است.
  • یک محیط اجتماعی و فرهنگی که در تمام طول سال به رویدادهای بین المللی فرهنگی و ورزشی می پردازد.

این جنبه ها، به لطف موقعیت جغرافیایی ممتاز، در قلب اقتصاد اروپا، زندگی منحصر به فردی را در اختیار افراد مقیم موناکو قرار می دهند. هنگامی که زیرساخت های عالی، حق بیمه بالا و امنیت و ارزش روز افزون املاک و مستغلات موناکو را به دلیل محدود بودن زمین مورد توجه قرار می دهید. خرید یک تجارت موناکو برای یک کارآفرین باهوش بی فایده می شود. جهت مهاجرت به این کشور و کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به موناکو را بررسی بفرمائید.

سرمایه گذاری در موناکو با شروع یک تجارت

دلایل قدرتمند بسیاری برای در نظر گرفتن شروع کار در موناکو وجود دارد، از سیستم مالیاتی تا مجموعه مشتریان متمول Principality. با راه اندازی مشاغلی در موناکو، بلافاصله خود را از رقابت می توان پیشتاز کرد. موناکو دارای بیش از 2000 ساکن میلیونر (مشتریان جدید) و همچنین گردش مداوم گردشگران و بازدیدکنندگان که از طریق خرده فروشی ها و محل های اداری عبور می کنند، دارد. اگر به دنبال تجارتی تأثیرگذار باشید، هیچ راهی بهتر از خرید یک ملک تجاری برای فروش در موناکو وجود ندارد.

موناکو یک حوزه قضایی مخصوصا جذاب برای افراد با درآمد بالا یا شرکت هایی است که قصد دارند در محل، کار خود را انجام دهند. شرکت های ثبت شده در موناکو که بیش از 25% درآمد خود را از خارج از کشور به دست می آورند، مشمول مالیات 33% هستند. شرکت های ثبت شده در موناکو که 100٪ فعالیت های تجاری خود را در موناکو انجام می دهند مشمول پرداخت هیچ گونه مالیات بر سود نمی شوند. بنابراین، افتتاح شرکت در موناکو فقط در صورتی جذاب است. سهامداران تابعیت فرانسه نداشته باشند. اگر تجارت آنها در موناکو انجام شود، در این صورت آنها از مالیات معاف هستند. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در موناکو را بررسی بفرمائید.

سرمایه گذاری در موناکو با شروع یک تجارت

شرایط ثبت شرکت در موناکو

افتتاح شرکت 2 هفته طول می کشد. این دوره زمانی ممکن است در صورت درخواست قبلی برای تأیید برای انجام برخی فعالیت های مالی یا بانکی تمدید شود. استفاده از یک شرکت آماده این دوره زمانی را کوتاه می کند. ممکن است یک شرکت هلدینگ در موناکو افتتاح شود که به نوبه خود می تواند سهام شرکت یا عضویت سایر شرکت های بازرگانی یا غیربازرگانی را به طور مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد.

در قالب جدول شرایط ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار را به صورت جزئی بیان کنیم:

شرایطتوضیحات
مالیاتشهروندان فرانسوی باید مالیات بر درآمد را از فرانسه پرداخت کنند. افراد خارجی مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر سود نمی شوند. اگر فعالیت آن ها کمتر از 25% از درآمد کل شرکت را ایجاد کند. از این رو می توانند به فعالیت های بین المللی بپردازند و از مالیات معاف باشند.
حسابداریبه طور خاص، ترازنامه و صورت سود و زیان باید سالانه منتشر شود. قوانین مالیاتی سختگیرانه است. شرکت ها اعم از اینکه ملزم به پرداخت مالیات باشند یا نه باید صورت حساب ارائه دهند.
شرایط و ضوابطبرای ایجاد یک شرکت هیچ الزام خاصی برای رعایت آن وجود ندارد. در بعضی موارد بسته به فعالیت های ادعایی و ساختار شرکتی، ممکن است مجوز لازم از مقامات محلی برای تشکیل یک شرکت داده شود.
حساب بانکییک حساب بانکی شرکتی چند ارزه با دسترسی وب آنلاین، کارت نقدی ویزا یا MasterCard و سایر روش های پرداخت استاندارد باز می شود.
هیئت مدیرهمدیران ممکن است از هر ملیتی باشند.
سهامدارانسهامداران ممکن است از هر ملیت باشند. این شرکت همچنین ممکن است توسط یک شرکت هلدینگ اداره شود.

انواع شرکت های قابل تاسیس در موناکو

انواع شرکت در موناکو که جزء متداول ترین ها دسته بندی می شوند به شرح زیر است:

انواع شرکتتوضیحاتمیزان حداقل سرمایه اولیه به یورو
SAشرکتی محدود با سهام150000€
SARLشرکت با مسئولیت محدود15000€
SCSمشارکت محدود
SCAمشارکت محدود شده توسط سهام
SNCمشارکت عمومی

علاوه بر موارد ذکر شده شرکت های سهام دار ، نهادهای امانت دار، نمایندگان تجاری و دفاتر اداری نیز ممکن است افتتاح شوند. جهت کار در این کشور مقاله کار در موناکو را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

دانستنی های ثبت شرکت و سرمایه گذاری در موناکو

برای کار اگر افراد به دنبال کسب موفقیت باشند بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • بسیاری از فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در موناکو وجود دارد.
  • صنایع گردشگری، لوازم آرایشی و بهداشتی، حمل و نقل، داروسازی، مهندسی ابزار دقیق و الکترونیک بسیار درآمدزاست.
  • موناکو برای ساکنان خود مالیات بر درآمد اعمال نمی کند.
  • موناکو به طور رسمی بخشی از اتحادیه اروپا نیست، اما از یورو استفاده می کند.
  • موناکو توافق نامه های متقابل با فرانسه دارد، به این معنی که بسیاری از قوانین اتحادیه اروپا اعمال می شود.
  • دولت مونگاسک چشم انداز بین المللی دارد.
  • از سرمایه گذاران و بازرگانان خارجی برای فعالیت در Principality استقبال می شود. لذا شروع کار در موناکو نسبتا آسان است.

ثبت اختراع و برند در موناکو

اگر کالای اصلی و ضروری را به صورت انحصاری ایجاد کرده و قصد ارائه و فروش آن را دارید. ممکن است بخواهید از طریق دفتر راهنمای توسعه اقتصادی درخواست یک مارک تجاری یا حق ثبت اختراع را در موناکو انجام دهید. علائم تجاری از تاریخ درخواست به مدت 10 سال اعمال می شوند. در حالی که اعتبار اختراع ثبت شده حداکثر 20 سال از تاریخ پرداخت ودیعه پرداخت شده است. هنگامی که محل کار خود را در موناکو برای فروش پیدا کردید، باید یک دفتر ثبت شده را اعلام کنید.

همچنین تاییدیه های بازرسی را از کمیسیون فنی بهداشت ، امنیت و حفاظت از محیط زیست و همچنین وزارت مطالعات پیشبرد و برنامه ریزی شهری دریافت کنید. برای مشاغل خود می توان در موناکو کارمند نیز استخدام کرد. در استخدام کارمند، حداقل دستمزد در موناکو همان حقوق فرانسه است 12€ (یورو) ، به علاوه 5% برای هزینه های سفر زیرا اکثر کارمندان در خارج از ایالت زندگی می کنند. مرخصی سالانه 5 هفته است. 11 روز تعطیل رسمی وجود دارد. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کار موناکو را بررسی بفرمائید.

اخذ اقامت و تابعیت از طریق سرمایه گذاری موناکو

ویزای سرمایه گذاری برای اتباع غیر اتحادیه اروپا فرصتی برای اخذ تابعیت و در نهایت آزادی اقامت در هر نقطه از اتحادیه اروپا را فراهم می کند. برای تبدیل شدن به اقامت دائم موناکو (و در نهایت یک شهروند)، فرد ملزم به سرمایه گذاری حداقل 1000000€ (یورو) است. از این رو باید حداقل 500000€ (یورو) را در بانک موناکو سپرده گذاری و 500000€ (یورو) دیگر باید برای خرید سند ملک در موناکو مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این، باید:

  • به دولت موناکو ثابت کند که بودجه بانکی کافی برای تأمین محل اقامت خود در موناکو دارد. (با مراجعه به بانک و اخذ تأییدیه)
  • با در نظر گرفتن دارایی برای سرمایه گذاری خود، باید مکان مناسب در موناکو برای کار (مستقل ازمحل زندگی) ارائه شود.
  • عدم سوء پیشینه کیفری

روال اخذ تابعیت در موناکو

پس از ارائه این مدارک به دولت موناکو، یک مقام مهاجرت، مصاحبه شخصی با فرد انجام می دهد تا صلاحیت او را برای اقامت موناکو تعیین کند. پس از تایید در مرحله مصاحبه، به فرد اصلی و خانواده او نیز اقامت دائم اعطاء می کند. با اخذ اقامت دائم، فرد واجد شرایط زندگی، کار و مسافرت در موناکو هستند. در مدت 10 سال می توانند درخواست تابعیت کنند. جهت تحصیل در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در موناکو پیشنهاد داده می شود.

از طریق فرآیندی به نام تابعیت، تا زمانی که فرد به همراه خانواده خود حداقل 6 ماه در سال را در آنجا زندگی کنند، موناکو علاوه بر این، به عنوان یک مقیم و سرمایه گذار می تواند شرکت تجاری خود را در هر بخش اقتصادی ایجاد کند. جهت اخذ مشاوره مهاجرت به برترین کشورهای جهان می توانید با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *