مهاجرت سرمایه گذاری در هند

ثبت شرکت در هند

ثبت شرکت در هند

منتقاضیان بین المللی که قصد ثبت شرکت در هند را دارند، بهتر است از طریق ثبت یک شرکت خصوصی در این کشور به صورت قانونی اقدام کنند. در سال 2016 بیش از 10 میلیون شرکت خصوصی در هند به صورت رسمی و با مسئولیت های محدود مشغول فعالیت بوده اند. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور هند شما باید حداقل یک شریک قانونی داشته باشید. البته محدودیت هایی در رابطه با حداکثر آن نیز وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

در رابطه با ثبت شرکت در هند هیچ محدودیتی برای شهروندان خارجی، یا افرادی که اقامت کشور هند را در اختیار ندارند وجود ندارد. آنها نیز قادر خواهند بود تا شرکت خود را در این کشور داشته باشند. برای آگاهی بیشتر در این زمینه، در ادامه نتایج تحقیقات تیم مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه بفرمایید.

دلیل ثبت شرکت مسئولیت محدود در هند

در ابتدای امر توصیه کردیم که برای ثبت شرکت در هند در فکر افتتاح شرکت خصوصی با مسئولیت محدود باشید. چرا که این امر به شما کمک خواهد کرد تا مسئولیت سهام داران مختلف در شرکت را محدود کنید. همچنین زمانی که از نظر مالی دچار مشکلاتی نظیر عدم سوددهی کافی می شوید. قادر خواهید بود تا سرمایه اولیه خود را مجددا بدست آورید. این نوع شرکت ها، رایج ترین نوع شرکت های جدید در کشور هند به حساب می آیند. از اعتبار ویژه ای در بازار این کشور برخوردار هستند.

با وجود این که این شرکت ها نام شرکت مادر را یدک می کشند. اما انعطاف پذیری بسیار بالایی را از خود نشان می دهند. در سال های اخیر، روند سرمایه گذاری و ثبت شرکت به صورت چشمگیری ساده شده است. اما همچنان سختگیری های فراوانی در این زمینه صورت می گیرد. به همین دلیل زمان زیادی را نیاز خواهید داشت تا بتوانید به هدف نهایی خود دست پیدا کنید. بنابراین به شما توصیه می کنیم که فعالیت خود را با شرکت های حرفه ای آغاز کنید.

پروسه ثبت شرکت در هند

از ابتدای سال 2018 دولت هند روش جدیدی را برای ثبت شرکت در این کشور معرفی کرد. اطلاعات مربوط به آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد. بر اساس آخرین تغییرات شما اجازه خواهید داشت تا 2 نام پیشنهادی را برای شرکت خود معرفی کنید. البته در قسمت های دیگر سامانه ثبت شرکت در هند می توانید نام شرکت های ثبت شده را مشاهده کنید.

در این قسمت شما باید اطلاعات زیر را نیز در اختیار داشته باشید:

  • منشور یا گواهی ادغام شرکت خارجی به زبان انگلیسی
  • مصوبه شرکت مادر برای استفاده از علامت تجاری و نام اصلی و هدف از حضور در بازار هند

جهت سرمایه گذاری در هند می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

پروسه ثبت شرکت در هند

دریافت شماره شناسایی مدیران شرکتی در کشور هند

یک شرکت خارجی باید فرم شماره FC-1 را به صورت کامل تکمیل کند. در این فرم مشخصات اولیه شرکت به طور کامل ثبت می شود. همه مدیران یک شرکت باید این شماره 8 رقمی را در اختیار داشته باشند. هر فرد تنها می تواند یک شماره الکترونیکی داشته باشد. این شماره هرگز باطل نخواهد شد. نیاز به پیگیری مجدد ندارد. در خصوص شروع سرمایه گذاری در این کشور، ابتدا بهتر است در باب مهاجرت به هند اطلاعات جامعی را کسب فرمائید.

شرایط فرم اداری و ثبت شرکت در این کشور شامل مراحل زیر خواهد بود:

  • نامه رسمی(مجوز) شرکت مادر
  • مقررات شرکت
  • کپی صورتحساب خدمات
  • مدارک آدرس اصلی شرکت (سند انتقال، اجاره نامه، قرارداد خرید)
  • گواهی هویت و آدرس همه مدیران
  • گواهی ثبت نام تجاری
  • معرفی همه مدیران خارجی

شرایط پرداخت مالیات و ثبت سرمایه در هند

یکی از مواردی که در ثبت شرکت در هند باید مورد توجه شما قرار گیرد، شرایط اخذ مالیات در این کشور است. در صورتی که شرکت شما درآمدهای خارج از کشور هند دارد، هیچ گونه مالیاتی بر آن درآمد وارد نخواهد شد. تنها میزان درآمدی که در کشور هند بدست می آورید شامل مالیات های قانونی می شود.

مالیات در کشور هند برای شرکت های خصوصی در حدود 30% است. اما در صورتی که شرکت شما در شرایط مالی خوبی قرار نداشته باشد، میزان بازگشت سرمایه در آن کم باشد. میزان مالیات به 25% کاهش پیدا می کند. همه شرکت ها موظفند تا نسبت به بیمه کارکنان خود اقدام کنند. میزان مشخصی که به عنوان حق تحصیل شناخته می شود را نیز پرداخت کنند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ایم تا بررسی طرح اقتصادی شما به عنوان کلید مهاجرت به هند، شما را در این مسیر همراهی کرده تا به هدف نهایی خود دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *