مهاجرت به کشور هلند

تولد در هلند

تولد در هلند

مهاجرت به کشور هلند در سال 2023 از طریق روش های مختلفی امکان پذیر می باشد. یکی از راه های مهاجرت تولد در هلند و اخذ اقامت از طریق تولد می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به کشور این کشور را دارند می توانند برای مطالعه بیشتر در رابطه با چگونگی مهاجرت به این کشور مقاله راه های مهاجرت به هلند در سال 2023 را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است مطالعه نمایند. کسب اجازه اقامت در این کشور قوانین و مقررات خاصی دارد، در این مقاله قصد داریم به بررسی اخذ تابعیت از طریق تولد در هلند بپردازیم.

اخذ تابعیت هلند از طریق تولد

یکی از راه های مهاجرت به کشورهای مهاجر پذیر و اخذ اقامت از آن کشور تولد فرزند در آن کشور می باشد. در کشورهای مختلف اخذ تابعیت بر اساس تولد متفاوت می باشد. در برخی از کشورها بر اساس سیستم خون به فرد تابعیت اعطاء می شود. در برخی کشورها بر اساس سیستم خاک به فرد تابعیت داده می شود. در بعضی از کشورها بر اساس سیستم خاک و خون به افراد تابعیت اعطاء می شود. براساس این سیستم ها والدین نیز می توانند تابعیت آن کشور را دریافت نمایند. برای مطالعه بیشتر در رابطه با تولد در این کشور می توانید به مقاله تولد در این کشور رجوع کنید.

کشور هلند یکی از عضو اتحادیه اروپا می باشد. اعطاء تابعیت به افراد در این کشور از طریق سیستم خون می باشد. اگر مادر و پدری تابعیت کشور هلند را داشته باشند فرزند آن ها بعد از تولد در هلند تابعیت این کشور را کسب می کند. اگر فرزندی از مادری غیر هلندی و پدری با تابعیت کشور هلند که با هم ازدواج نکرده اند متولد شود، فرزند اگر تحت سرپرستی پدر باشد می تواند تابعیت کشور هلند را دریافت نماید. اگر پدر و مادر تابعیت کشور هلند را نداشته باشند و فرزندان در کشور هلند متولد شود باید فرزند نیز اجازه اقامت موقت را دریافت نمایند.

شرایط اقامت فرزند و تولد در هلند

اگر شما قصد مهاجرت از طریق تولد در هلند را دارید باید بدانید که قوانین و شرایطی برای اقامت فرزند متولد شده در این کشور وجود دارد. افرادی واجد شرایط دریافت اقامت از طریق تولد فرزند در هلند هستند که دارای یکی از شروط ذیل باشند:

  • برای اجازه اقامت باید یکی از والدین نوزاد اقامت کشور هلند را داشته باشد.
  • کودک باید در کشور هلند متولد شود.
  • کودک باید سند معتبر مسافرتی مثل پاسپورت داشته باشد.
  • والدین باید رابطه خانوادگی واقعی بین کودک و پدر و مادر را ثابت کنند.

در نمودار زیر به بررسی رشد جمعیت این کشور براساس واحد میلیون پرداخته می شود:

قانون تولد در هلند

از سال 1984 در این کشور قانون تولد فرزند با تغییراتی روبرو بوده است. بر اساس قوانین جدید وضع شده فرد با دارا بودن یکی از شرایط زیر می تواند تابعیت کشور هلند را اخذ نماید. تولد فرزند در داخل و یا خارج کشور هلند موثر نمی باشد.

  • اگر مادر نوزاد تابعیت این کشور را حداقل در روز تولد فرزند دریافت کرده باشد.
  • در روز تولد پدر نوزاد تابعیت این کشور را دارا باشد. با همسرش که تابعیت هلند را نداشته است به صورت قانونی ازدواج کند.
  • اگر پدری تابعیت این کشور را داشته باشد ولی به صورت رسمی با مادر فرزند ازدواج نکرده باشد. از این رو باید قبل از تولد فرزند باردار بودن مادر را تصدیق کند.
  • اگر در روز تولد نوزاد والدین توانسته باشند اقامت دائم کشور هلند را دریافت کرده باشند.
  • پدر فرزند تابعیت کشور هلند را داشته باشد. تا قبل از سن 7 سالگی فرزند رابطه با او ثایت شده باشد.

جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

دریافت تابعیت از طریق تولد و سرپرستی در هلند

یکی از راه های دیگر برای به دست آوردن تابعیت کشور هلند برای کودکان وجود دارد. همچنین کودک می تواند با طی کردن مراحل قانونی و با دلایل محکمه پسند تابعیت را دریافت نماید.

  • اگر یکی از سرپرستان کودک تابعیت این کشور را داشته باشند.
  • اگر روابطی در خانواده اصلی کودک وجود نداشته باشد. خانواده متقاضی هم جدا شده باشند.
  • طبق قوانین وضع شده برای سرپرستی کودکان، عمل سرپرستی تصویب شده باشد.
  • کودک به عنوان عضوی از خانواده باید در همان محلی که والدین وی زندگی می کنند، زندگی کند.

با داشتن شرایط فوق و اخذ تابعیت این کشور برای فرزند، مشخصات فرزند باید در دفتر امور جمعیت کشور هلند ثبت شود. اگر پدر و مادر مجرد باشند .به صورت قانونی ازدواج نکرده باشند پدر فرزند می تواند سرپرستی کودک را به عهده گیرد.

دریافت تابعیت از طریق تولد و سرپرستی در هلند

عدم تصدیق روابط تا 7 سالگی در هلند

همان طور که اشاره شد پدر فرزند باید تا قبل از سن 7 سالگی روابط خود را با فرزند ثابت نماید. اگر تا سن 7 سالگی روابط پدر و پسر اثبات نشود قانونی برای بعد از این سن نیز وجود دارد. فردی که ادعا می کند پدر فرزند است باید تست DNA دهد. فرد باید کمتر از 1 سال از زمان ادعا این روابط این تست را انجام دهد. اگر فردی به هر دلیلی نخواهد یا امکان ارائه تست DNA را نداشته باشد راه دیگری برای فرد در نظر گرفته شده است. فرد باید در شهرداری حاضر شده و نامه ای را امضاء نماید. در این زمان سن فرزند باید کمتر از 18 سال باشد. طی این نامه فرد می تواند به مدت 3 سال سرپرست رسمی فرزند انتخاب شود.

انتخاب اختیاری تابعیت هلند

به موارد زیر به طور انتخابی تابعیت این کشور را به دست آورند:

  • اگر فردی در این کشور، اروپا و یا کوراکاوو به دنیا آمده باشد و از بدو تولد در این کشور ها زندگی کرده باشد.
  • اگر شخصی به صورت مستمر و به مدت 3 سال در کشور هلند، کوراکاوو و اروبا زندگی کرده باشد. اقامت کشور دیگری را نداشته باشد.
  • اگر فردی از سن 4 سالگی در اروپا، سنت مارتین و کوراکاوو اقامت داشته باشد.
  • در صورت ازدواج متقاضی با فردی که تابعیت کشور هلند را دارد. از مدت ازدواج 3 سال گذشته باشد، و فرد به مدت 15 سال و به صورت قانونی در سنت مارتین، اروبا و کوراکاوو اقامت داشته باشد.
  • شخصی که به مدت 15 سال و به صورت قانونی در اروپا، سنت مارتین و کوراکاوو اقامت داشته باشد. سن شخص 65 سال باشد

با مطالعه مقاله تولد در هلند مشخص شد که کشور هلند از طریق سیستم خون به افراد تابعیت اعطاء می کند.این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است. اگر متقاضیان سوالات بیشتری در رابطه با اقامت هلند و مهاجرت به هلند دارند می توانند طی تماس با موسسه و دریافت مشاوره های رایگان پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *