مهاجرت تحصیلی فنلاند

مقطع کارشناسی در فنلاند

مقطع کارشناسی در فنلاند

تحصیل در کشور فنلاند بسیار در میان ایرانیان ارزشمند است. در میان مقاطع مختلف تحصیلی مقطع کارشناسی در فنلاند یکی از بهترین گزینه های تحصیل در یک کشور خارجی به شمار می رود. فنلاند کشور بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی است. حدود 40 دانشگاه فنلاندی برنامه های مطالعاتی را به زبان انگلیسی در سال 2023 ارائه می دهند که بیش از 600 موضوع برای آنها انتخاب شده است. اگر می خواهید مشغول به مقطع کارشناسی در فنلاند شوید، این راهنما که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به شما کمک می کند تا پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

درباره مقطع کارشناسی در فنلاند

فنلاند مشترکاً با اکثر کشورهای اروپای شمالی دارای سیستم آموزش عالی کاملاً مشخص است. از یک طرف، 10 دانشگاه جامع، تحقیقاتی و 5 دانشگاه تخصصی فنی یا هنری اضافی وجود دارند که بر روی موارد محدودی از موضوعات، مثلاً مهندسی، اقتصاد، هنرهای نمایشی تمرکز دارند. از طرف دیگر، در حال حاضر 26 دانشگاه علوم کاربردی در فنلاند وجود دارد که در زمینه آموزش عملی تر و کاربردی تر تخصص دارند. معمولاً همه موسسات تحصیلی در فنلاند به عنوان دانشگاه شناخته می شوند و همگی ارائه دهنده برنامه های مقطع کارشناسی در فنلاند هستند. دانشگاه های فنلاند ارائه دهنده مدارک لیسانس مانند BSc و BA هستند، در حالی که موسسات تحصیلی علوم کاربردی مدرک لیسانس را در موضوعات خاص مانند مدیریت تجارت (BBA) و مهندسی (BEng) ارائه می دهند.

شرایط مقطع کارشناسی در فنلاند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی علوم کاربردی براساس سیستم اعتباربندی به صورت زیر است:

نوع مرکز تحصیلیمدت زمان تحصیلاعتبار مورد نیاز
دانشگاه ها3 سال تحصیلی180
مراکز آموزش عالی علوم کاربردی3.5 تا 4.5 سال تحصیلی210 تا 270

مزایای فنلاند برای تحصیل

از دلایل جذابیت فنلاند در بین دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمجموع، مؤسسات آموزش عالی فنلاند بیش از 400 برنامه آموزش داده شده به زبان انگلیسی ارائه می دهند
  • تمام سخنرانی ها، آموزش ها و امتحانات به زبان انگلیسی ارائه می شوند
  • فنلاند نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، دسترسی بین المللی بی نظیری به سایر کشورها دارد
  • دانشجویان بین المللی از مزایای سفر نامحدود می توانند بهره مند شوند
  • شاخص پیشرفت اجتماعی سال 2017 نتایج دقیق کشورهایی که بالاترین پیشرفت اجتماعی در جهان را دارند، ترسیم کرد
  • این فهرست شامل 3 دسته اصلی نیازهای اساسی انسان، پایه های بهزیستی و فرصت است
  • از بین تمام کشورهای جهان، فنلاند رتبه دوم در این لیست را به خود اختصاص داده است

فنلاند در رده های برتر از جمله تغذیه و مراقبت های اساسی پزشکی، آزادی شخصی و انتخاب، حمایت از پناهندگان، حقوق شخصی، اشتغال و همچنین دسترسی به اطلاعات و ارتباطات در رده های برتر قرار دارد. در فنلاند، دانشجویان بین المللی در طول تحصیل توسط خدمات حرفه ای دانشجویی هدایت می شوند. هر موسسه مشاوره کاملی درباره دانشجویان ارائه می دهد و معلمان متعهد به پشتیبانی از هر دانشجو در طول تحصیل هستند. علاوه بر این، کمک هزینه های تحصیلی زیادی به تمامی دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می شود تا شرایط بهتری برای ادامه تحصیل در فنلاند داشته باشند. این مزایا موجب جذب دانشجویان بین المللی و افزایش متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فنلاند شده اند.

دوره مقطع کارشناسی در فنلاند

دوره مقطع کارشناسی در فنلاند

تحصیل در یک دوره کارشناسی در دانشگاه های فنلاند به طور معمول 3 سال طول می کشد و برای تحصیل در دوره کارشناسی در موسسات تحصیلی علوم کاربردی دانشجویان باید بین 3.5 تا 4.5 سال مشغول به تحصیل شوند زیرا این برنامه های تحصیلی شامل فعالیت های عملی نیز می باشند. در مقطع لیسانس، دانشگاه های تحقیقاتی فنلاند تمایلی به ارائه برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان ندارند. در بین (حدودا) 90 برنامه تحصیلی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، تنها یک دانشگاه تحقیقاتی وجود دارد و سایر برنامه مقطع کارشناسی در فنلاند (به زبان انگلیسی) توسط موسسات تحصیلی علوم کاربردی ارائه می شوند.

رشته های مقطع کارشناسی در فنلاند

در حالی که 90 برنامه مقطع کارشناسی در فنلاند ممکن است طیف گسترده ای از گزینه ها را به دانشجویان بین المللی ارائه دهند، در واقع این برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند اغلب برنامه های مشابهی هستند که در چندین مرکز ارائه می شوند. 70% از برنامه های تحصیل کارشناسی در کشور فنلاند فقط در 4 موضوع فعالیت می کنند:

  • تجارت بین المللی
  • پرستاری
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • مهمان داری و گردشگری

بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر، در موضوعات خلاقیت و هنرهای خلاقانه فرصت های تحصیلی بسیار کمی برای تحصیل در فنلاند وجود دارد. در نمودار زیر به تعداد دانشجویان در برنامه های تحصیلی مختلف در دانشگاه های فنلاند (براساس %) اشاره شده است:

شرایط پذیرش مقطع کارشناسی در فنلاند

کسب قبولی و پذیرش در دانشگاه های مختلف فنلاند شرایط خاصی را به همراه دارد:

  • تکمیل دوره آموزش متوسطه در بالاترین سطح، معادل گذراندن امتحان در پایان دوره متوسطه فنلاند، شرط اصلی ورود به دانشگاه ها و کالج های فنلاندی است
  • در صورت داشتن نمرات سطح A، دانشجویان واجد شرایط ورود به دانشگاه فنلاند خواهند بود
  • هر دانشگاه برای تعیین شرایط مورد نیاز خود آزاد است
  • برای دانشجویان این امر الزامی است که برای کسب اطلاعات درباره شرایط ورود به دانشگاه مورد نظر خود با دانشگاه تماس بگیرند و یا به سایت دانشگاه مراجعه کنند
  • دانشجویان جهت مقطع کارشناسی در فنلاند در صورت نیاز در آزمون های ورودی شرکت کنند
  • متداول ترین شکل آزمون ورودی در دانشگاه های فنلاند یک آزمون کتبی است
  • برای تحصیل موضوعاتی از قبیل هنرهای تجسمی، نمایشی یا موسیقی ممکن است دانشجویان نیاز به تهیه نمونه کارهایی از کار خود داشته باشند یا ممکن است به یک تست هنری دعوت شوند
  • در بیشتر موارد، امتحانات ورودی در فنلاند برگزار می شود
  • افرادی که برای امتحانات دعوت می شوند باید برای شرکت در آزمون، شخصاً به فنلاند سفر کنند
  • اگر دانشجویان متقاضی موسسات تحصیلی علوم کاربردی فنلاند (پلی تکنیک) باشند، گاهی اوقات می توانند در کشور مبدا نیز امتحان دهند

اگر دانشجویان متقاضی دانشگاه فنلاند باشند باید با دانشگاه مورد نظر خود در تماس مستقیم باشند تا از شرایط پذیرش آگاه شوند جهت مطلع شدن از شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی، آمریکایی و یا سایر نقاط دنیا می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و از مشاوره های تلفنی و حضوری بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *