مهاجرت تحصیلی اوکراین

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین موجب گردیده است تا دانشجویان زیادی به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور علاقه پبدا کنند. اکثر دانشگاه های اوکراین بصورت بین المللی فعالیت می ­کنند و از همین رو در جذب دانشجویان بین المللی نقش فعالی دارد. دانشگاه های پزشکی این کشور از امکانات و کیفیت های آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند. دانشجویان با اتمام تحصیلات در این دانشگاه ها براحتی می­ توانند در دیگر کشورهای اروپایی نیز به انجام کار بپردازند. زیرا اکثر کشورهای جهان مدارک صادر شده از دانشگاه های اوکراین را به رسمیت شناخته اند. معمولا مدت زمان تحصیل در دوره های پزشکی 6 سال می باشد. البته در برخی دیگر از رشته های پزشکی همچون پرستاری طول مدت تحصیل کمتر است.

دانشجویانی که به دنبال تحصیل با هزینه های پایین و کیفیت آموزشی بالا هستند. از این رو می­ توانند با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده است. آگاهی های لازم را این مجموعه جویا شوند. تحصیل در اوکراین به زبان های فرانسوی، انگلیسی، روسی و اوکراینی امکانپذیر است. هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین نسبت به تحصیل به دیگر زبان ها کمی بیشتر می ­باشد. یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در اوکراین دانشگاه کارازین است. در شهر خارکف پایتخت سابق کشور اوکراین واقع شده است.

شرایط تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

با توجه به شهرت دانشگاه های پزشکی اوکراین، هر ساله دانشجویان زیادی با ارسال مدارک تحصیلی خود تقاضاء تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور را می ­نمایند. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی طرفداران زیادی دارد. دانشجویان برای تحصیل به این زبان باید مدرک زبان انگلیسی مبنی بر مهارت و تسلط بر زبان انگلیسی ارائه نمایند. البته دانشجویانی که از مهارت کمتری برخوردار هستند. از این رو می­ توانند در دوره های زبان انگلیسی که معمولا قبل از ورود به دانشگاه برگزار می ­گردد، شرکت نمایند. امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز برای دانشجویان وجود دارد. شرایط بورسیه تحصیلی در اوکراین بگونه ای است که دانشجویانی که دارای امتیازات و سطح علمی بالاتری هستند. از این رو برای اخذ این بورسیه ها در اولویت بالاتری قرار دارند.

دوره های تحصیل پزشکی در اوکراین

دانشجویان با تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین می توانند در رشته های مختلف به تحصیل بپردازند. طول دوره های پزشکی در دانشگاه های اوکراین در رشته های مختلف با یکدیگر متفاوت است. بدین گونه که تحصیل پزشکی4 الی 6 سال، تحصیل در رشته دامپزشکی 6 سال، تحصیل در رشته دندانپزشکی 5 الی 6 سال، تحصیل داروسازی 5 تا 6 سال و تحصیل پرستاری و فیزیوتراپی به مدت 3 الی 4 سال به طول می انجامد. در تمامی این دوره ها دانشجویان به صورت حرفه ای آموزش می ­بینند. با پایان تحصیلات می­ توانند براحتی به انجام کار بپردازند. ناگفته نماند دانشجویانی که پس از اتمام تحصیلات به انجام کار در اوکراین بپردازند. از این رو می­ توانند براحتی جهت اخذ اقامت بعد از تحصیل در اوکراین اقدام نمایند.

در نمودار زیر میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

دانشگاه های پزشکی اوکراین از کیفیت های آموزشی بسیار بالایی برخوردارند. بطوریکه مدارک پزشکی دانشگاه های این کشور مورد تایید تمامی کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا بوده است. معتبرترین مدارک پزشکی در جهان محسوب می ­شوند. دانشجویان جهت تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین با 2 گزینه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی و دولتی مواجه هستند. پذیرش در دانشگاه های پزشکی دولتی اوکراین نسبتا دشوار است. اما پذیرش در دانشگاه های خصوصی این کشور به راحتی امکان پذیر است. البته شهریه هایی که دانشجویان در دانشگاه های خصوصی پرداخت می­ کنند. از این رو بیشتر از دانشگاه های دولتی این کشور است. بطور کلی همه دانشگاه های پزشکی اوکراین از کیفیت های آموزشی بالا و یکسانی برخوردار می­ باشند.

مزایای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

دانشگاه های پزشکی اوکراین در لیست معتبرترین دانشگاه های پزشکی در جهان قرار دارد. دانشجویان زیادی جهت تحصیل در رشته هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و فیزیوتراپی به دانشگاه های پزشکی این کشور مراجعه می ­نمایند. هزینه های تحصیلی مناسب جهت تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین باعث جذب دانشجویان بین المللی بیشتری به این کشور شده است. همچنین دانشجویان از خدمات و امکانات بسیار پیشرفته ای برخوردار بوده است. از این رو می توانند از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی اوکراین نیز بهره مند گردند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در اوکراین بسیار مفید خواهد بود.

مزایای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی اوکراین

فرآیند پذیرش در دانشگاه های پزشکی اوکراین براحتی انجام می پذیرند. شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه های پزشکی اوکراین کسب 50% نمرات فیزیک، شیمی و زیست شناسی و همچنین درس زبان انگلیسی را به صورت واحدی اجباری سپری نموده باشد. سن مجاز برای ورود به دانشگاه های پزشکی اوکراین حداقل 17 سال در نظر گرفته شده است. دانشجویان می ­باید دوره 12 ساله مدرسه را نیز به پایان رسانیده باشند. دانشجویانی که از مهارت زبان انگلیسی بخوبی برخوردار نیستند. همچنین می توانند در دوره های زبان انگلیسی دانشگاه های پزشکی شرکت کنند. پس از آن در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند.

جهت ثبت نام در دوره های زبان انگلیسی ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • پاسپورت معتبر دانشجو
  • ارائه گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • دانشجویان حداکثر باید دارای 32 سال سن باشند.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در تلاشند تا بهترین دانشگاه های پزشکی در جهان را به دانشجویان عزیز معرفی نمایند. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در اوکراین مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *