مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته خلبانی در اوکراین

رشته خلبانی در اوکراین

رشته خلبانی در اوکراین از رشته های پرطرفداری است که دانشگاه های این کشور ارائه می ­نمایند، زیرا این کشور از موسسات عالی برخوردار است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین دانشگاه های خلبانی در اوکراین و جهان را به دانشجویان علاقمند به تحصیل در این رشته معرفی خواهند نمود. دانشگاه های خلبانی اوکراین با هدف پرورش خلبانان خبره برای ارائه پرواز های ایمن فعالیت می­ نمایند. در این دانشگاه ها دوره های آموزشی خلبانی به 2 صورت تجاری و خصوصی ارائه می گردد. دانشجویان به ‌هنگام تحصیل در دوره های تجاری می­ توانند از تحصیل رایگان دوره های زبان روسی و اوکراینی نیز بهره ­مند گردند. هزینه تحصیل در رشته خلبانی در اوکراین نیز همانند سایر رشته ها بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر کشورها می ­باشد.

شرایط تحصیل هوانوردی در اوکراین

زبان تحصیل در رشته خلبانی در اوکراین اوکراینی و روسی است. اگرچه برخی از زیر شاخه های آن ممکن است به زبان انگلیسی ارائه گردد. دانشجویانی که از مهارت زبان اوکراینی یا روسی برخوردار نیستند. همچنین می ­توانند در دوره های آمادگی قبل از دانشگاه که موسوم به دوره های پادفک است شرکت نموده است. مهارت لازم در این زمینه را کسب نمایند. طول این دوره از تحصیل به مدت 1 سال است. پس از آن دانشجویان می ­توانند به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته 4 الی 5 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 1 الی 2 می ­باشد.

امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز برای دانشجویان فراهم است. دانشجویان پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، در صورتیکه امتیازات لازم را کسب نموده باشند، می­ توانند برای تحصیل در مقطع دکتری آماده گردند. دانشجویان در مقطع دکتری به یادگیری آموزش های حرفه ای و تخصصی خواهند پرداخت. رشته خلبانی در اوکراین در مقطع دکتری نیز به زبان اوکراینی و روسی ارائه داده می ­شود که به مدت 3 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در 2 هفته پایان سال مشغول به گذراندن امتحانات پایان ترم خواهند بود. رشته هایی همچون مهندسی موشک و هواپیما، مهندسی سازه های ارتباط و تجارت جهانی اتوماتیزه کردن و فناوری های کامپیوتری برخی از رشته هایی هستند. در دانشگاه های خلبانی در اوکراین به دانشجویان ارائه می گردد.

برنامه های رشته مرتبط به خلبان در اوکراین

دانشگاه های اوکراین برخی برنامه های خلبانی را نیز بصورت جداگانه به دانشجویان ارائه می ­دهند. این برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه داده می­ شود. امکان تحصیل برای تمامی دانشجویانی که دارای اقامت قانونی در اوکراین هستند، امکانپذیر است. دانشجویان می­ توانند در دوره آموزشی تجاری و خصوصی خلبانی به تحصیل بپردازند. طول دوره خلبانی خصوصی 8 ماه را در بر می­ گیرد. دانشجویان 40 ساعت از دوره به پرواز اختصاص داده شده است. دانشجویان با پرداخت $5000 (دلار) می­ توانند به تحصیل در برنامه های خصوصی خلبانی شرکت نمایند. آموزش در این دوره ها به زبان انگلیسی صورت می­ گیرد.

اما برنامه تجاری خلبانی معمولا 18 ماه طول خواهد کشید. بطور کلی دانشجویان 250 ساعت را به آموزش های عملی و حرفه ای می گذرانند. هزینه تحصیل در برنامه های تجاری خلبانی بیشتر از خصوصی و معادل با $20000 (دلار) می­ باشد. دانشجویان تنها با ارائه مدارک پایان تحصیلات دبیرستان خود می­ توانند جهت تحصیل در این برنامه ها اقدام نمایند. جهت تحصیل در اوکراین و کسب اطلاعات بیشتر مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

پذیرش در دانشگاه های هوا و فضا اوکراین

هزینه رشته خلبانی در اوکراین مهمترین موضوع جهت حضور در کلاس های خلبانی می­ باشد. زیرا در صورتیکه دانشجویان قادر به پرداخت هزینه های تحصیلی خود نباشند. مسئولین مربوطه از تحصیل آنان جلوگیری نموده است. در برخی موارد آنان را به کشور مبدا دیپورت خواهد نمود. بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل خلبانی در اوکراین می ­باید کل هزینه تحصیلی خود در این کشور را مد نظر قرار دهند. ناگفته نماند امکان انجام کار در کشور اوکراین برای دانشجویان وجود دارد. پس از آن می توانند درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر خود در کشور اوکراین ارسال نمایند. دانشگاه های اوکراین نیز پس از بررسی مدارک دانشجویان موافقت و یا عدم موافقت خود را اعلام خواهند نمود. دانشجویانی که موفق به اخذ دعوتنامه تحصیلی می ­شوند. با ارائه مدارک زیر می ­توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • دعوتنامه تحصیلی
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
  • مدارک تحصیلی دانشجو (دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • ارائه آزمایشات پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • عکس
  • بلیط هواپیما

متقاضیان عزیز توجه داشته باشند، پس از مهاجرت تحصیلی به اوکراین و ورود به این کشور می ­باید پلیس این کشور را از حضور و محل اقامت خود مطلع سازند. همچنین سفر نمودن دانشجویان به داخل و خارج از محل اقامت با اطلاع پلیس این کشور انجام پذیر است.

بهترین دانشگاه های رشته خلبانی در اوکراین

بهترین دانشگاه های رشته خلبانی در اوکراین

اوکراین از معدود کشورهایی است که آموزش و برنامه های خلبانی را به دانشجویان ارائه می ­نماید. دانشگاه هوا فضای ملی خارکف، دانشگاه هواپیمایی ملی کیف و آکادمی کیروگراد در اوکراین از جمله دانشگاه های خلبانی در این کشور محسوب می شود. رشته های متنوع آموزشی را به دانشجویان ارائه می­ دهند. از مهمترین مزایا و امتیازاتی که دانشجویان با تحصیل در رشته خلبانی در اوکراین برخوردار هستند. همچنین می ­توان به پرداخت شهریه های بسیار مناسب، کیفیت آموزشی بسیار بالا، معتبر بودن مدارک اعطاء شده توسط دانشگاه های خلبانی اوکراین در اکثر کشورهای جهان و پذیرش در این دانشگاه ها بدون ارائه مدرک زبان را اشاره نمود.

هزینه های رشته خلبانی در اوکراین

دانشجویان هزینه های متفاوتی را بسته به زبان آموزشی خود جهت رشته خلبانی در اوکراین پرداخت می­ کنند. همچنین شهریه تحصیلی دانشجویان در مقاطع مختلف نیز با یکدیگر متفاوت است. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی برابر با $3650 (دلار) و به زبان روسی برابر با 3000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در اوکراین مقاله مذکور را بررسی بفرمائید. ناگفته نماند این مقدار شهریه برای رشته ها و مقاطع مختلف متفاوت است. دانشجویان عزیز می ­توانند با برقراری ارتباط با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تمامی هزینه های تحصیلی در این کشور مطلع گردند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *