مهاجرت تحصیلی سنگاپور

تحصیل و اعزام دانشجو به سنگاپور

تحصیل و اعزام دانشجو به سنگاپور

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند تا به بررسی شرایط اعزام دانشجو به سنگاپور بپردازند. شما عزیزان را از مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور پیشرفته مطلع و آگاه سازند. کشور سنگاپور یکی از کشورهای آسیایی می باشد که در بخش جنوب شرقی این قاره قرار گرفته است و از پیشرفته ترین و ثروتمند ترین کشور های دنیا به شمار می رود. بیش از 5 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند.

لازم به ذکر است که شرایط اقتصادی این کشور در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. کشور سنگاپور در منطقه گرم و مرطوب واقع شده است و به دلیل نزدیک بودن به استوا، آب و هوای این کشور مدرن گرم می باشند. زمین های حاصلخیزی در این سرزمین وجود دارند. به همین دلیل اکثر مردم این کشور مشغول به کشاورزی و زراعت در زمین های حاصلخیر می باشند.

چرا سنگاپور برای تحصیل؟

کشور سنگاپور دارای سیستم آموزشی بسیار مدرنی می باشد. دوره ها و دروس تحصیلی در مراکز تحصیلی این کشور با استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی ارائه می شوند. در کشور سنگاپور 34 دانشگاه وجود دارد. 28 دانشگاه از این 34 دانشگاه از نوع خصوصی می باشند. اما سایر دانشگاه ها تحت حمایت دولت هستند. به یاد داشته باشید که دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فنی نانیاتگ از بین 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. در هر یک از این دانشگاه های بیش از 30000 دانشجو در حال تحصیل در رشته های گوناگون می باشند. در سال های اخیر دانشجویان زیادی جهت تحصیل به کشور سنگاپور مهاجرت کرده اند. زیرا این کشور از امن ترین و مناسب ترین کشورهای دنیا می باشد. شرایط اجتماعی این کشور نیز نسبت به اکثر کشورهای دنیا بهتر می باشد. میزان اعتیاد در این کشور بسیار کم است.

دانشجویانی که در دانشگاه های کشور سنگاپور در حال تحصیل می باشند، می توانند 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و درآمد داشته باشند. لازم به ذکر است که دانشجویان در صورتی که شرایط مناسب داشته باشند، می توانند اقدام به کسب کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی کنند. متقاضیان خارجی جهت تحصیل در دانشگاه های کشور سنگاپور باید در نخستین گام، در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر قبولی کسب کنند. سپس برای کسب روادید تحصیلی به سفارت مراجعه کنند.

 بررسی دوره های تحصیلی در سنگاپور

دانشجویان جهت اعزام دانشجو به سنگاپور می توانند در 3 دوره تحصیلی در دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور سنگاپور مشغول به تحصیل شوند:

  • دوره تحصیلی کارشناسی در دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور سنگاپور
  •  دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور سنگاپور
  •  دوره تحصیلی دکترا در دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور سنگاپور

تحصیل در هر دوره تحصیلی دارای شرایط خاص خود می باشد. متقاضیان باید جهت تحصیل در هر دوره مدارک و شرایط مورد نیاز را دارا باشند. دانشجویان و متقاضیان باید از هزینه های دانشجویی در سنگاپور مطلع باشند تا در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو دچار مشکل نشوند. در ادامه با دوره های تحصیلی در دانشگاه های کشور سنگاپور بیشتر آشنا خواهید شد.

تحصیل و اعزام دانشجو در دوره کارشناسی در سنگاپور

دانشجویان داخلی و بین المللی می توانند بدون محدودیت در رشته های تحصیلی دوره کارشناسی در دانشگاه های سنگاپور مشغول به تحصیل شوند. جهت تحصیل در این دوره، متقاضیان باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6 (حداقل) داشته باشند. دانشجویانی که مدرک زبان ندارند، می توانند قبل از شروع دوره های تحصیلی، در کلاس های یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنند و مدرک مورد نیاز را کسب کنند. دانشجویان برای ورود به دوره کارشناسی و تحصیل در دانشگاه های سنگاپور، باید مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی به همراه نمرات بالا داشته باشند.

تحصیل در دوره کارشناسی و کسب مدرک کارشناسی در دانشگاه های کشور سنگاپور تقریبا 4 سال به طول می انجامد. متقاضیان می توانند بعد از اتمام این دوره و کسب مدرک کارشناسی، برای ورود به دوره کارشناسی ارشد جهت کسب مدرک کارشناسی ارشد اقدام کنند. دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه های کشور سنگاپور می توانند 10 ساعت در هفته مشغول به کار ضمن تحصیل شوند. با درآمد کسب شده خود برخی از هزینه های تحصیلی و زندگی خود را پرداخت کنند.

تحصیل و اعزام دانشجو در دوره کارشناسی در سنگاپور

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکترا در سنگاپور

دانشجویانی که قصد دارند برای تحصیل در دوره کارشناسی وارد دانشگاه های کشور سنگاپور شوند، باید علاوه بر مدرک زبان رسمی، از یک دانشگاه معتبر مدرک کارشناسی کسب کرده باشند. دانشجویان این دوره می توانند 16 ساعت در هفته مشغول به تحصیل شوند و درآمد ساعتی کسب کنند. همچنین متقاضیان جهت تحصیل دکترا در دانشگاه های سنگاپور باید یک استاد را به عنوان سرپرست معرفی کنند. دانشجویان دوره دکترا دانشگاه های کشور سنگاپور می توانند 20 ساعت در هفته مشغول به کار ضمن تحصیل شوند. با درآمد کسب شده خود برخی از هزینه های تحصیلی و زندگی خود را پرداخت کنند.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و تحصیل در دوره دکترا در دانشگاه های کشور سنگاپور به ترتیب 3 و 4 سال به طول می انجامند. دانشجویان این 2 دوره می توانند اقدام به کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی کنند. با کسب بورسیه های تحصیلی هزینه های تحصیل و زندگی خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. اعزام دانشجو به سنگاپور در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا نیاز به داشتن نمرات بالا و کافی دارد.

بررسی هزینه اعزام دانشجو به سنگاپور

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور سنگاپور در مقایسه با دانشگاه های کشورهای آسیایی ممکن است بیشتر باشد. اما هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به کشورهایی چون آمریکا، کانادا، انگلستان و سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار کم تر می باشد. میانگین هزینه های تحصیل و نرخ شهریه در دانشگاه های سنگاپور 10000$ (دلار) در سال می باشد. اما این نرخ در تمام دانشگاه های این کشور یکسان نمی باشد. برای مثال متقاضیان جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه ملی باید از 11000$ الی 36000$ (دلار) هزینه کنند.

به یاد داشته باشید که در صورتی که متقاضیان موفق به کسب بورسیه نشوند، باید توان مالی پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی را داشته باشند. در کنار هزینه های تحصیل، متقاضیان باید توان پرداخت سایر هزینه ها را داشته باشند. برای مثال هزینه اقامت و سکونت دانشجویان هر ساله به 7000$ (دلار) می رسد.در جدول زیر به اصلی ترین هزینه های زندگی دانشجویان در کشور سنگاپور اشاره می کنیم:

هزینه به دلارپارامتر
450$ الی 900$مسکن و سکونت
400$ الی 500$خوراک
90$ الی 180$رفت و آمد
400$ الی 650$هزینه های متفرقه و شخصی
1500$ الی 2000$مجموع هزینه زندگی

کسب روادید تحصیلی کشور سنگاپور

اعزام دانشجو به سنگاپور در صورتی ممکن خواهد بود که متقاضیان از دانشگاه مورد نظر کسب قبولی کنند. مدارک خود را جهت کسب روادید تحصیلی به سفارت این کشور ارائه دهند. متقاضیان برای کسب قبولی در دانشگاه مورد نظر می توانند به صورت آنلاین درخواست دهند. با کامل کردن فرم های مربوطه، در آزمون ورودی شرکت کنند.

برای کسب روادید تحصیلی سنگاپور، متقاضیان باید شرایط و مدارک زیر را دارا باشند:

  • کسب قبولی از دانشگاه مورد نظر در کشور سنگاپور
  • ارائه مدارک زبان
  • ارائه پاسپورت (اعتبار بیش از 6 ماه)
  • ارائه ترجمه تمامی مدارک تحصیلی کسب شده در گذشته
  • ارائه مدارک شناسایی
  • داشتن توان مالی کافی
  • 6 قطعه عکس
  • نداشتن سابقه جرم
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و یا سایر موارد

شما عزیزان اگر قصد دارید تا برای اعزام دانشجو به سنگاپور، سرمایه گذاری، کار و یا سایر موارد اقدام به مهاجرت به سنگاپور کنید، می توانید جهت انجام امور مهاجرتی خود، مدارک و اسناد مورد نیاز را به متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *