مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی اتریش

تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی اتریش

تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی اتریش از موارد مطلوب بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در رشته های عالی می باشد. تحصیل در دانشگاه های اتریش فرصتی مناسب برای مهاجرت تحصیلی را فراهم می نماید. تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی اتریش به جهت هزینه های کم زندگی در این کشور و همچنین داشتن دانشگاه های معتبر گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد.

زبان آلمانی زبان رسمی این کشور می باشد. دانشگاه های دولتی به این زبان درس آموزی می نمایند. اما کشور اتریش با داشتن دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می نمایند. امکان تحصیل را برای متقاضیانی که مدرک زبان آلمانی ندارند فراهم آورده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طی این مقاله شرایط مربوط به دانشگاه های اتریش را بررسی خواهد کرد.

در این کشور بیشتر از 18 دانشگاه و 110 موسسه آموزش عالی فعالیت دارند که امکان تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی اتریش را به شهروندان و نیز مهاجران می دهد. زبان اصلی در این کشور و دانشگاه های آن آلمانی می باشد. اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی رشته ها با ارائه مدرک آیلتس وجود دارد.

درخواست تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی اتریش

برای ارسال درخواست اخذ پذیرش برای دانشگاه های اتریش باید به تقویم تحصیلی این دانشگاه ها توجه کرد. در این زمینه توجه به نکات ذیل لازم است:

  • برای تحصیل در ترم زمستان قبل از یک سپتامبر درخواست را ارسال نمایید.
  • برای آغاز تحصیل از ترم تابستان درخواست را نهایت تا یک فوریه ارسال نمایید.

متقاضی در مرحله اول باید تائیدیه قانونی مدارک تحصیلی خود را از سفارت اتریش اخذ نماید. سپس در مرحله بعدی مدارک تایید شده را به همراه تقاضاء خود به صورت آنلاین به دانشگاه مورد نظر ارائه نماید. پس از بررسی واحد پذیرش اگر متقاضی، واجد شرایط باشد برای وی دعوتنامه ای از سوی دانشگاه ارسال می گردد. شرایط اعزام دانشجو به اتریش به صورت کاملا جامع در مقاله مذکور شرح داده شده است.

تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش

دانشگاه های دولتی این کشور شرایط ویژه ای را برای دانشجویان خود رقم می زنند. در این زمینه باید به موارد زیر توجه کرد:

  • دانشجویان عضو اتحادیه اروپا می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی اتریش تحصیل نمایند.
  • دانشجویان بین المللی سایر کشورها برای تحصیل ملزم به پرداخت 400€ (یورو) برای هر ترم می باشند.
  • دانشجویان بین المللی که از کشورهای توسعه نیافته باشند، می توانند به صورت رایگان تحصیل نمایند.
  • شرط تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش در مقطع کارشناسی، داشتن نمرات بالا در مقطع دبیرستان می باشد.
  • برای مقطع کارشناسی ارشد این شرایط به نمره های مدرک کارشناسی تغییر می کند.

دانشگاه دولتی اتریش

متقاضیانی تحصیل کرده در رشته هایی از جمله: مترجمی زبان انگلیسی، زبان فرانسه، زبان روسی و غیره و یا در زمینه ادبیات این رشته ها قادر به اخذ پذیرش از این دانشگاه خواهند بود. پس از اخذ پذیرش این دانشگاه با تحصیل در رشته زبان شناسی در مقطع کارشناسی ارشد بعد از فارغ التحصیلی قادر خواهید بود به چند زبان زنده دنیا صحبت نمایید. تحصیل در این رشته مستلزم داشتن مدرک آیلتس با نمره حداقلی 6.5 می باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اتریش ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی وین اتریش

تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی وین اتریش

این دانشگاه دوره های تحصیلی رایگان در تمامی مقاطع دارد و پذیرای 90000 دانشجو از 130 کشور است. مدارک رشته های پزشکی که از ایران اخذ می شود در دانشگاه های بین المللی مورد تایید نیست. محصلین این رشته ها پس از تحصیل در صورتی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را داشته باشند باید برای آزمونی که از آنها در ابتدا برای آگاهی از سطح علمی اخذ می گردد آماده باشند. این آزمون برای این گروه افراد دغدغه بزرگی است. کشور اتریش برای از بین بردن این مانع اقدام به برگزاری دوره هایی نموده است.

به این ترتیب اگر فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی موفق به اخذ پذیرش دانشگاه دولتی وین گردند می توانند با شرکت در دوره های کلینکال و اتمام آن برای تحصیل در مقطع تخصص اقدام نمایند. تا پس از شرکت در این دوره ها که به زبان انگلیسی به صورت رایگان برگزار می شوند. از این رو بتوانند مدرک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند تا مورد تایید گردد. پس از این دوره قادر به تحصیل در مقطع تخصص شوند. پس از گذراندن این دوره قادر خواهید بود تغییر رشته دهید. تخصص خود را در زمینه دیگری اخذ نمایید. همچنین پس از این دوره امکان مشغول به کار شدن برای شما وجود خواهد داشت.

دانشگاه وین اتریش

یکی از دانشگاه های مطرح در سطح جهان است که تدریس برخی رشته ها در آن به زبان انگلیسی می باشد. از جمله رشته های انگلیسی زبان این دانشگاه می توان موارد زیر را نام برد:

  • کمیت اقتصاد، مدیریت و امور مالی
  • انجمن علمی، فناوری
  • علوم محیطی
  • برنامه کارشناسی ارشد میان رشته ای در علوم شناختی
  • کارشناسی ارشد اروپا در فعالیت های بهداشتی و فیزیکی (برنامه درسی مشترک)
  • زبان انگلیسی و زبانشناسی
  • ادبیات و فرهنگ انگلیسی
  • اقتصاد و جامعه آسیای شرقی
  • اقتصاد
  • گیاه شناسی
  • اکولوژی و اکوسیستم
  • میکروبیولوژی مولکولی، محیط زیست میکروبی و ایمونولوژی

تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش

متقاضیانی که به هر 2 زبان آلمانی و انگلیسی مسلط هستند. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی اتریش و انتخاب دانشگاه محدودیت ندارند. اما با توجه به این که در تعداد کمی از دانشگاه های دولتی و تنها رشته های خاصی به زبان انگلیس ارئه می شود. اگر شما قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید دانشگاه های خصوصی گزینه مناسب تری برای شما خواهند بود.

  • برای اخذ پذیرش در این دانشگاه ها ارائه مدرک آیلتس الزامی است.
  • نمره ای مدرک در مقطع کارشناسی حداقل 6 و در مقطع کارشناسی ارشد حداقل 6.5 می باشد.
  • تحصیل در دانشگاه های خصوصی مزیت تغییر رشته تحصیلی از مقطع کارشناسی را دارد
  • و به موجب این امر، امکان تحصیل در رشته هایی همچون: مدیریت، تجارت و غیره را فراهم می نماید.
  • از دیگر مزیت های این دانشگاه ها فرصت کاری است که به دانشجو داده می شود.

هزینه تحصیل دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور اتریش

در میان سایر مقاصد تحصیلی در اروپا، این کشور یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای شهروندان اروپایی و غیر اروپایی محسوب می شود. هزینه های دانشگاه در این کشور بسته به موسسه ای که برای تحصیل انتخاب می کنید و همچنین مدت زمان تحصیل متفاوت است. همچنین باید در نظر داشته باشید که بسته به برنامه و موسسه، ممکن است برای بررسی و پردازش درخواست شما، هزینه درخواست درخواست شود. در صورت عدم پرداخت به موقع هزینه، درخواست پس گرفته می شود.

اگر شهروند اروپایی هستید، تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور تقریبا هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. اگر از حداقل مدت تحصیل به اضافه 2 ترم تجاوز نکنید، هیچ هزینه ای برای دانشگاه اعمال نمی شود. پس از گذراندن دوره 2 ترم، فقط باید 36336€ (یورو) در هر ترم بپردازید. برای دانشجویان بین المللی که دارای مجوز اقامت برای تحصیل هستند، هزینه های دانشگاه در این کشور تنها 72672€ (یورو) در هر ترم تعیین می شود.

دانشگاه خصوصی اتریش

دانشگاه خصوصی اتریش یک دانشگاه آمریکایی و سوئیسی است. سایر شعبه های آن در آمریکا و سوئیس می باشد. این یعنی با تحصیل در این دانشگاه در کشور اتریش می توانید از تحصیل در دانشگاه هایی کاملا مشابه آمریکا و سوئیس بهره ببرید. این در صورتی است که امکان مهاجرت به این کشورها برای تحصیل و اخذ ویزا برای آن بسیار مشکل است. با تحصیل در این دانشگاه در اتریش می توانید می توانید زمینه ای فراهم نمایید تا در مقطع بعدی در همین دانشگاه در کشورهای آمریکا و سوئیس تحصیل نمایید. از این طریق اخذ ویزای این دو کشور را برای خود تسهیل نمایید.

هزینه تحصیل و زندگی در اتریش برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند باید به طور دقیق برآورد شود. بازار کار دانشجویی در این کشور نیز مناسب افرادی است که می خواهند حین تحصیل کار کنند. در زمینه انواع روش های مهاجرت به اتریش می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.9/5 - (14 امتیاز)

8 دیدگاه برای “تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی اتریش

  1. لیدا بهرامی گفت:

    دانشگاه اتریش به دلیل رایگان بودن خیلی خوبه

  2. سعید گفت:

    حیف که بیشتر دانشگاه های دولتیش به زبان آلمانی تدریس میکنن

  3. amir abbas گفت:

    بابت مطلب مفیدتون تشکر میکنم اگه میشه در مورد کار کردن تو اتریشم مطلب بذارید

  4. علی قاسمی گفت:

    شرایط کار بعد از تحصیل در اتریش چگونه است؟

  5. اصغر صادقی گفت:

    وقت سفارت اتریش طول میکشه

  6. حیران گفت:

    دانشگاه ملی اتریش یکی از بالاترین رتبه ها رو داره

  7. ترانه گفت:

    cheqadr aly ke mishe dar daneshgahaye khososi be zaban englisi tadris kard

  8. hiva گفت:

    ba salam va tashakor az site khoobetooon hazine tehsil dar daneshgah haye dolati dar in keshvar chegoone ast?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *