مهاجرت تحصیلی بلژیک

تحصیل داروسازی در بلژیک

تحصیل داروسازی در بلژیک

اخذ پذیرش برای تحصیل داروسازی در بلژیک در سال 2023 مبحثی است که هر ساله ذهن دانشجویان زیادی را در خصوص ادامه تحصیل به سمت خود می کشاند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید این مطالب را بخوانید و از اصول و شرایط تحصیل داروسازی در بلژیک آگاه شوید. این کشور، کشوری فدرالی در اروپای غربی می باشد که یکی از کشور های اتحادیه اروپا می باشد که بنیاد اتحادیه اروپا می باشد و چندین سازمان بزرگ دیگر بین المللی مثل ناتو در این کشور می باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب می باشد.

  • تحصیل داروسازی در بلژیک چگونه می باشد؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در بلژیک چگونه می باشد؟
  • ویزای تحصیلی این کشور به چه صورت می باشد؟

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در بلژیک

معرفی کشور بلژیک

چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را از طریق روش های متفاوت به خصوص روش تحصیلی دارید، در ابتدا می باید از جزئیات و شرایط عمومی این کشور آگاهی کامل کسب نمایید. در جدول زیر به معرفی این کشور برای دانشجویان و علاقه مندان زندگی در این کشور می پردازیم:

پارامترشرح
پایتختبروکسل
زبانفنلاندی (هلندی)، فرانسوی، آلمانی
جمعیت11.350.000 نفر
اندازه منطقه30.528 کیلومتر مربع
دانشجویان بین المللی44.978
سال تحصیلیسپتامبر – ژوئن
واحد پول€ (یورو)
کد تماس32+
منطقه زمانیGMT + 2

سیستم آموزش داروسازی در کشورها

تحصیل در رشته داروسازی این امکان را می دهد که شما در صنعت دارو پیشرفت کنید. رشته داروسازی شما را برای کار در شغل های مختلف مثل داروخانه شهری، روستایی، تامین اجتماعی و بیمارستان ها و غیره مهیا می کنند. تدریس در دانشکده داروسازی با هدف آموزش دانشجویان برای متخصص شدن در صنعت دارو قرار می گیرند و دانشجویان این امکان را دارند که در زمینه مراقبت های بهداشتی، صنعت دارو یا تحقیق در این زمینه افزایش دهند.

دانشکده داروسازی در شهر بروکسل برنامه های آموزشی خود را از یک سمت با آخرین پیشرفت های علمی تمرکز می شود و از سمت دیگر به تکامل نقش اجتماعی و وظیفه های داروسازی پرداخته می شود. رشته های تحصیلی پیشرفته به زبان هلندی آموزش داده می شود. دانشجویان غیر بومی مهارت بعد از یک سال تحصیل در بلژیک باید با شرکت در یک آزمون زبان و دریافت نمره آیلتس 5 مهارت زبان هلندی خود را باید ثابت کنند.

مزایا تحصیل در بلژیک

شهرهای قرون وسطایی مانند این کشور نه تنها مکانی عالی برای تحصیل داروسازی می باشد، بلکه با کشورهای دیگری مانند لوکزامبورگ، فرانسه، هلند و آلمان هم مرز است. فرهنگی آمیخته با کشورهای آلمانی و هلندی دارد. تحصیل در این کشور مزیت های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. بازار کار این کشور در رابطه با این رشته تحصیلی به خصوص در سال 2023 میلادی، پیشرفت به سزایی داشته است و فرصت های شغلی جدیدی در اختیار فارغ التحصیلان قرار گرفته است.

در این قسمت به بررسی مزایای تحصیل در این کشور می پردازیم:

  • دانشگاه های مشهور جهانی
  • فرصت های عالی برای شبکه های بین المللی
  • شهرهای معروف به چند فرهنگی و چند زبانه
  • شهرهای زیبا با کیفیت زندگی بالا

پذیرش و ارزیابی برای تحصیل داروسازی در بلژیک

در خصوص تحصیل داروسازی در بلژیک می باید مهارت زبانی خود را بالا ببرید و در دروس زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات نمره های بالایی داشته باشید. وارد شدن به دانشگاه های داروسازی اغلب به طور رقابتی می باشد و شما باید در این دروس نمرات عالی اخذ نمایید، که امکان پذیرش دانشگاهی برای شما به عنوان متقاضی وجود داشته باشد. در بعضی از کشور های جهان دریافت مدرک کارشناسی داروسازی به شما پیشنهاد می شود، در بعضی از مناطق دیگر گزینه انتخابی اصلی دریافت مدرک کارشناسی ارشد داروسازی می باشد.

رشته های داروسازی و مقاطع تحصیلی در بلژیک عبارتند از:

مقطع تحصیلیرشته تحصیلی
کارشناسی ارشدداروسازی بیمارستانی
کارشناسی ارشدداروسازی صنعتی
کارشناسیپزشکی آزمایشگاهی

رشته های داروسازی با تحقیقات دانشگاهی، آموزش های زیاد و مطلوب، مهارت های قوی و حرفه ای و غیره تدریس داده می شود. در هنگام تحصیل در رشته داروسازی به شما آموزش تخصص بابت نقش های گوناگون و بدست آوردن تخصص در گرایش شناسایی بیماری ها را داده می شود.

وضعیت دوره ها و شرایط ورود به رشته داروسازی عبارتند از:

  • رشته علوم شیمی
  • رشته زیست شناسی
  • رشته فیزیولوژی
  • رشته داروسازی
  • رشته دارو شناسی

پذیرش و ارزیابی برای تحصیل داروسازی در بلژیک

 

هزینه تحصیل داروسازی در بلژیک

هزینه تحصیل به مدت 1 سال در دانشگاه های این کشور تقریبا بین 1500€ تا 3600€ (یورو) می باشد. البته به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد. هزینه تحصیل دانشجویان اروپایی با دانشجویان غیر اروپایی متفاوت می باشد. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در بعضی از رشته ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. هزینه تحصیل در این کشور در وهله اول با توجه به ملیت متقاضی، نوع دانشگاه و طول دوره تحصیل متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل در چند دانشگاه محبوب این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

نام دانشگاههزینه تحصیل به یورو
KU leuven€835 الی 9000€
University of Namur€835 الی 4175€
Vrije Universiteit Brussels€835 الی 4500€
University of leige€835

زبان تحصیل داروسازی در بلژیک

یکی از اصلی ترین چالش های دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل داروسازی در بلژیک هستند، زبان تحصیل در این کشور است. این امر باعث نارضایتی اغلب دانشجویان داروسازی در این کشور شده است. به طور کلی برای تمام سطوح تحصیلات عالی در رشته داروسازی، زبان آموزش در این کشور بسته به دانشگاه مورد نظر متقاضیان زبان هلندی، آلمانی یا فرانسوی است. با این اغلب دانشگاه های داروسازی در بلژیک در دوره های خود زبان فرانسوی یا آلمانی دارند. از سوی دیگر، اگر همچنان به این زبان ها مسلط نیستید یا حتی با این زبان ها آشنا نیستید جای نگرانی نیست زیرا در اکثر دانشگاه های داروسازی بلژیک زبان تکمیلی وجود دارد. همچنین به عنوان مثال، برخی از دانشگاه ها دارای مدرک داروسازی هستند که به زبان هلندی یا انگلیسی تدریس می شوند. در نهایت اینکه دانشجویان بین المللی باید قبل از پذیرش در دانشگاه به زبان هلندی با انگلیسی تسلط داشته باشند.

چالش های تحصیل داروسازی در بلژیک

یکی از اصلی ترین دلایل کاهش مهاجرت دانشجویان برای تحصیل داروسازی در بلژیکف وجود برخی از چالش های روزمره در این کشور است. از مهمترین چالش های تحصیل داروسازی رد بلژیک می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های تحصیل داروسازی در بلژیکتوضیحات
دوره تحصیل داروسازییکی از اصلی ترین چالش های تحصیل داروسازی در بلژیک دوره تحصیل داروسازی در این کشور است. دوره تحصیل داروسازی در بلژیک 6 تا 7 سال است که در برخی از کشورها 5 سال است.
فقدان تجربهدانشجویانی که در بلژیک دوره های کارآموزی را انجام می دهند مجاز به بررسی مستقیم داروها در آزمایشگاه ها نیستند.
گواهی صلاحیتدانشجویان بین المللی باید قبل از درخواست تحصیل در بلژیک برای گواهی صلاحیت داروسازی باید از کشور خود درخواست دهند.
تایید ویزاروش پیچیده و زمان طولانی برای تحصیل در بلژیک اخذ ویزای تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی دشوار می کند.

علاوه بر این موارد ذکر شده، عوامل تقلب در دانشکده های داروسازی در بلژیک نیز یکی از چالش های اساسی تحصیلی داروسازی رد این کشور می باشد. به طوری که، تعداد زیادی مشاور که به عنوان نمایندگان رسمی در دانشگاه های پزشکی روسیه فعالیت می کنند. منفعت طلبان های متعددی را در سال های اخیر گزارش داده اند. علاوه بر این هزینه های بالاتری از شهریه های واقعی دانشگاه های بین المللی در سراسر جهان می گیرند. که در نهایت این شهریه های اضافی را که از دانشجویان اخذ می کنند، صرف مخارج شخصی خود می کنند. در نمودار زیر می توانید روند درخواست برای تحصیل داروسازی در بلژیک را توسط اتباع خارجی مشاهده فرمایید:

روند درخواست برای تحصیل داروسازی در بلژیک

کار داروسازی در بلژیک

اکثر اشخاص برای مهاجرت به خارج از کشور اغلب از راه مهاجرت تحصیلی ویزا دریافت می کنند و پس از دریافت اقامت تحصیلی و کار رشته داروسازی و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد داروسازی از دانشگاه های خارج از کشور در تصمیم به اخذ تابعیت و اقامت این کشور صورت می پذیرد. لازم به ذکر است یکی از روش های مهاجرت از راه کارشناسی ارشد داروسازی می باشد روش های دیگر مانند ویزای کار، کارشناسی ارشد داروسازی و دریافت اقامت سرمایه گذاری با رشته های داروسازی امکان پذیر می باشد.

جهت اشتغال در این کشور به میانگین، حداقل و حداکثر درآمد در این کشور توجه فرمائید:

حداقل و حداکثر درآمد در بلژیک

درآمد مشاغل مرتبط با داروسازی در بلژیک

تحصیل و کار در رشته داروسازی برای دانشجویانی می باشد که در رشته داروسازی در قلب انسان و بهداشت و درمان فارغ التحصیل شدن. زمانی که شما بورسیه تحصیلی دریافت کردید این امکان را دارید که به صورت رایگان تحصیلات خود را ادامه دهید. در این باره مطالعه مقاله لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک در اختیار شما قرار گرفته است.

چند نمونه از میزان درآمد مشاغل مختلف این رشته در جدول زیر شرح داده شده است:

نام موقعیت شغلیمیزان درآمد به یورو
دستیار داروساز5650€
بیوتکنولوژیست8350€
داروساز بالینی4540€
داروسازی هسته ای8090€

میانگین درآمد متقاضیان با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته متفاوت می باشد، تفاوت درآمد این 2 مقطع تحصیلی در جدول زیر بیان شده است:

مقطع تحصیلیدرآمد به یورو
کارشناسی€5740
کارشناسی ارشد€9210

ویزا برای تحصیل داروسازی در بلژیک

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی در بلژیک را دارند باید شرایط زیر را در خصوص ویزای تحصیلی بلژیک داشته باشند:

  • دارای پاسپورت معتبر
  • شرکت در آموزش زبان
  • ارائه گواهی دال بر پوشش هزینه های زندگی
  • اخذ پذیرش نهایی از دانشگاه
  • بیمه درمانی و خدماتی
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه گواهی سوء پیشینه
  • ارائه کلیه نمرات و مدارک تحصیلی مرتبط
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مورد نظر
  • گواهی پرداخت هزینه ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه مورد نظر

دانشگاه های داروسازی در بلژیک

تحصیل در دانشگاه های این کشور به 2 صورت آموزشی و علمی خواهد بود. متقاضیان در بخش آموزشی دانشگاه های این رشته با انواع داروها آشنا خواهند شد. در بخش عملی نیز با نسخه پیچی، آشناییت با عوارض و مزایای دارو و تشخیص وضعیت بیمار و تحریر دارو مناسب نیز آموزش خواهند دید. متقاضیان در صورت فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند در مراکز بهداشتی و یا بیمارستان های این کشور و یا کشورهای دیگر مشغول به فعالیت شوند. دوره تحصیلی این رشته حدود 5 سال تحصیلی می باشد که به زبان رسمی این کشور می باشد.

دانشگاه های داروسازی در بلژیک عبارتند از:

  • دانشگاه GENT
  • دانشگاه ULB
  • دانشگاه Antwerp

تحصیل ارشد داروسازی در دانشگاه نامور بلژیک

از سال 2020، دانشگاه نامور بلژیک مدرک کارشناسی ارشد در علوم دارویی را به صورت مدرک مشترک با دانشگاه لووین سازماندهی کرده است. با بیش از 50 سال تدریس و تحقیق در زمینه داروسازی، این دانشگاه در حال ارائه پیشنهاد آموزشی و ارائه دوره کامل مطالعات داروسازی از سپتامبر 2020 است. تحصیل ارشد داروسازی در دانشگاه نامور بلژیک نقاط قوت و تخصص دو دانشگاه را ادغام می کند تا شما را در درمان های دارویی و محصولات بهداشتی متخصص کند.

این برنامه بین رشته ای شامل دوره های نظری، کار عملی و هدایت شده و همچنین سمینارها است. این پایگاه‌های علمی دقیقی را برای حل مشکلات مشخصی که در جهت ‌گیری ‌های حرفه ‌ای مختلف داروسازان با آن مواجه می‌شوند مانند داروخانه ها، آزمایشگاه های تحقیقاتی یا صنعت فراهم می کند.

اهداف:

  • برنامه تمرکز پیشرفته شما را برای تحقیق آماده می کند، به ویژه از طریق توسعه یک پروژه تحقیقاتی در علوم دارویی در یک آزمایشگاه خصوصی یا دانشگاهی، در بلژیک یا خارج از کشور.
  • تمرکز تخصصی شما را با فرصت های حرفه ای در داروخانه ها و خارج از داروخانه ها (اقتصاد دارویی، زیست شناسی بالینی، صنعت داروسازی و غیره) آشنا می کند.

خوابگاه دانشجویی در بلژیک

محل اقامت در این کشور به راحتی برای دانشجویان کوتاه مدت یا خارجی در دسترس می باشد. دانشجویانی که تمایل به اجاره یک آپارتمان خصوصی را دارند، نیاز به امضاء قرار داد یک ساله دارند. هزینه های خوابگاه دانشجویی در این کشور بدین قرار است:

پارامترهزینه به دلارهزینه به یورو
خوابگاه (ماهانه)$200 الی 400$€170 الی 340€
آپارتمان 1 تخته (ماهانه)$500 الی851$€722 الی 500€

تحصیل داروسازی در بلژیک در مقطع کارشناسی ارشد

در سال های اخیر تحصیل داروسازی در بلژیک در مقطع کارشناسی ارشد، مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است. تحصیل داروسازی در این مقطع تحصیلی به فنون تهیه و توزیع دارو می پردازد. علاوه بر این به دانشجویان آموزش می دهد که چگونه انواع مختلف داروها بر روی بدن و ذهن انسان های مختلف تاثیر می گذارد. برای مطالعه داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد باید شیمی را دوست خود بدانید. علاوه بر این مطالعه داروسازی در این مقطع شامل گذراندن زمان در آزمایشگاه ها، تحقیق و یادگیری در مورد شیمی مورد استفاده برای تولید دارو است.

البته لازم به ذکر است که برخی از دوره های تحت پوشش در مدرک کارشناسی ارشد داروسازی در بلژیک شامل موارد زیر می شود:

برخی از دوره های تحت پوشش در مدرک کارشناسی ارشد داروسازی در بلژیک

دانشجویان با تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد، همه چیز را در مورد داروهای تجویزی، اثرات آن و نحوه ایجاد داروها خواهند دانست. علاوه بر این دانشجویان داروسازی در این مقطع باید باید مهارت های ارتباطی عالی را توسعه دهند، که به آنها این امکان را می دهد تا با بیماران تعامل داشته باشند. علاوه بر این می توانند شرایط بیماران را درک کنند و درمان مناسب را برای آنها توصیه کنند. البته لازم به ذکر است که در طول سالهای پایانی مطالعه داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد، رویکرد تحصیل از تئوری به عملی تغییر پیدا می کند. پس از فارغ التحصیلی در این دوره نیز با توجه به اینکه هر فردی در مقطعی از زندگی خود به داروساز نیاز دارد.

انواع مشاغلی که می توانید در این رشته تحصیلی بیابید بسیار متنوع هستند. این مشاغل عبارت اند از:

انواع مشاغل داروسازی دربلژیک

اخذ بورسیه دانشجویی جهت تحصیل داروسازی در بلژیک

افرادی که توان پرداخت هزینه های تحصیل داروسازی در بلژیک را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور استفاده کنند. بورسیه های دانشجویی در بلژیک، فرصت های بسیار خوبی را برای بسیاری از دانشجویان بین المللی، به ویژه برای افرادی که از کشورهای ثالث هستند ارائه می دهد. بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی بلژیک بورسیه های دانشجوی رایگان را در اختیار دانشجویان داروسازی قرار می دهد. این بورسیه ها به دانشجویان بین المللی در هر زمینه ای کمک می کند. با وجود اینکه دانشگاه های داروسازی بلژیک بورسیه های متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. با این حال میزان کمک های آنها بسته به بورسیه درخواستی دانشجویان متفاوت است. معروف ترین بورسیه های داروسازی در بلژیک عبارت اند از:

  • بورسیه کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه گنت بلژیک
  • بورسیه داروسازی ARES

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه خنت بلژیک

داروسازان آینده آموزش خود را با پیروی از لیسانس علوم دارویی آغاز می کنند. در طول تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه خنت بلژیک دانشجویان صلاحیت‌های عمومی و علمی و دانش اولیه داروهای دارویی دانش دارویی و دانش پایه پزشکی را کسب می کند. در پرتو تکامل نقش اجتماعی داروساز، دانشکده داروسازی دانشگاه خنت دو برنامه اولیه کارشناسی ارشد (پس از برنامه لیسانس) را سازماندهی می کند.

در کارشناسی ارشد مراقبت های دارویی، تاکید بر رابطه بین بیمار-داروساز، بیمار-دارو و ارائه دهنده مراقبت از بیمار-دارو است. این برنامه در درجه اول برای یک موقعیت در داروخانه یا بیمارستان، احتمالاً پس از دنبال کردن یک برنامه تحصیلی پیشرفته در داروسازی بیمارستان آماده می شود. به همان اندازه می تواند منجر به شغل پژوهشگر علمی، شغل با دولت و غیره شود. ارشد توسعه دارو بیشتر بر خود دارو تأکید می کند تا بستر بیمار محور. دانشجویانی که بیشتر به سمت صنعت گرایش دارند، معمولاً به عنوان یک برنامه تحصیلی پیشرفته در داروسازی صنعتی، کارشناسی ارشد توسعه دارو را انتخاب می کنند.

  • توجه داشته باشید که اکثر دوره های لیسانس و کارشناسی ارشد در حال حاضر به زبان هلندی تدریس می شوند.
  • برای دنبال کردن این دوره ها، تسلط خوب زبان (هلندی) کاملا ضروری و به طور رسمی مورد نیاز است.

در شکل زیر دانشگاه های برتر ارائه کننده داروسازی در بلژیک را مشاهده می کنید:

دانشگاه های برتر ارائه کننده داروسازی در بلژیک

تکنولوژی تحصیل داروسازی در بلژیک

یکی از شاخه های داروسازی می باشد که دانشگاه ها بابت دریافت مدرک کارشناسی ارشد، تمرکز بر فناوری جدید در قسمت داروسازی می باشد که به افراد پیشنهاد می شود. فرصت دریافت تجربه ها در شناسایی تجهیزات و فرآیند ها در توسعه دارویی استفاده خواهد شد. شهرهای دانشجویی در این کشور عبارتند از:

  • بروکسل
  • لوون
  • ارباب

جهت تحصیل در این رشته کشورهای دیگر نیز پذیرش دانشجو خواهند داشت. به عنوان مثال می توانید مقاله تحصیل داروسازی در پرتغال را مطالعه بفرمائید. کارشناسان ارشد و حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان به صورت تلفنی و حضوری مشاوره می دهند و با توجه به شرایط شما بهترین راه مهاجرتی را پیشنهاد می کنند.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در بلژیک

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در بلژیک می باشیم:

  • شرایط مخارج تحصیل داروسازی در بلژیک به چه صورت است؟ شهروندان اروپایی در دانشگاه های دولتی بلژیک سالیانه باید 860€ (یورو) پرداخت کنند اما این مبلغ برای دانشجویان بین الملل در دانشگاه های دولتی بلژیک بین 1000€ الی 4000€ (یورو) متفاوت است.
  • هزینه تحصیلی داروسازی در هر شهر بلژیک به چه صورت است؟ بروکسل بین 890€ الی 1300€ (یورو) در سال/ گنت ما بین 750€ الی 1200€ (یورو) در سال/ لووان در حدود 800€ الی 1300€ (یورو) در سال/ آنتورپ ما بین 780€ الی 1230€ (یورو) در سال
  • شرایط عمومی جهت تحصیل در کالج های بلژیک چیست؟ در ابتدا داشتن یک پاسپورت که مدت اعتبار لازم و کافی داشته باشد. سپس متقاضی باید دارای شرایط مناسب برای اقدام به مهاجرت باشد. مطالعه در یک موسسه بیشتر از 3 ماه لازم است. داشتن بیمه درمان و بهداشت هم ضروری است.
  • تدریس دروس داروسازی در کشور بلژیک به چه صورت است؟ در دانشکده های داروسازی دروس دارویی به زبان هلندی تدریس می شود. برای مقطع کارشناسی دروس دارویی و فارماکولوژی ارایه می شود و در مقطع ارشد بیشتر برروی مراقبت دارویی و توسعه داروها متمرکز است.
5/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در بلژیک

  1. کیارش گفت:

    سلام وقت بخیر من مدرک کارشناسی ارشد داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد رو دارم. می خواستم ازتون در مورد تحصیل داروسازی در بلژیک راهنمایی بگیرم چون مطالب این مقالتون برای من کافی نبود. میشه راهنماییم کنید ممنون.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص تحصیل دازوسازی در بلژیک با شماره 02191003232 تماس بگیرید و با مشاورین ما صحبت کنید.

  2. ترانه گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات
    امکان تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در بلژیک هست ؟

    1. صادقی گفت:

      با سلتم خدمت شما. برایتحصیل داروسازی در بلژیک باید به زبان هلندی تحصیل کنید. در خصوص مشاوره در باب مهاجرت به بلژیک لینک را مطالعه و با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *