مهاجرت تحصیلی کلمبیا

بورسیه تحصیلی در کلمبیا

بورسیه تحصیلی در کلمبیا

بورسیه تحصیلی در کلمبیا در سال 2023 برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در موسسات آموزش عالی در این کشور هستند ارائه می شود. برای آگاهی از بورسیه های دولتی و دانشگاهی دانشجویان بین المللی، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را آماده کرده اند.

این کشور در آمریکای جنوبی واقع شده است. کمتر از 50 میلیون نفر زندگی می کنند. این کشور یکی از متنوع ترین کشورها از نظر قومی و زبانی در جهان است. این کشور با 5 کشور دیگر مرز مشترک دارد و دارای 2 خط ساحلی است. این خطوط ساحلی در اقیانوس آرام و دریای کارائیب قرار دارند. میراث فرهنگی غنی کلمبیا نشان دهنده تأثیرات اروپایی، خاورمیانه، آفریقایی و بومی آن است.

بورسیه تحصیلی در کلمبیا در سال 2023

موسسه اعتبار آموزشی و مطالعات فنی کلمبیا در خارج از کشور (ICETEX) یک نهاد دولت کلمبیا است که بورسیه تحصیلی کلمبیا را برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیلات تکمیلی، تخصص، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور ارائه می دهد. این بورسیه ها به دانشجویان متقابل برای همکاری های بین المللی دریافت شده توسط این کشور تحت توافق نامه های تبادل آموزشی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

فرصتی برای تکمیل رویای خود وجود دارد. دولت این کشور از متقاضیان دعوت می کند تا در برنامه کارشناسی ارشد در این کشور شرکت کنند. این برنامه آموزشی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی در دسترس است که می خواهند برنامه تحصیلات تکمیلی خود را در هر دانشگاه در این کشور به پایان برسانند.

ICETEX چندین برنامه بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، مانند:

  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی برای کشورهای عضو حوزه دریای کارائیب (Cuenca del Caribe)
  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی برای کشورهای عضو FOCALAE (فروم همکاری آمریکای لاتین-آسیای شرقی)
  • برنامه هایی برای خارجی ها از کشورهای عضو سازمان کشورهای آمریکایی (OAS)

در نمودار زیر دوره بورسیه تحصیلی دولت را برای مقاطع و برنامه های مختلف نشان می دهد:

دوره بورسیه تحصیلی دولت کلمبیا (ماه)

بورسیه تحصیلی دولت این کشور برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در موسسات آموزشی این کشور آزاد است. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی هزینه های بورسیه تحصیلی شما را پوشش می دهد. شامل:

  • کتاب ها
  • کمک هزینه ماهانه
  • شهریه

به طور کلی، می توان گفت همه هزینه ها جزء بلیط سفر تحت پوشش است. بنابراین، شما باید هزینه سفر را متحمل شوید.

پوشش بورسیه تحصیلی دولت در کلمبیا

بورسیه تحصیلی کلمبیا که توسط دولت این کشور ارائه می شود، مزایای زیر را برای دریافت کننده فراهم می کند:

اقلامتوضیحات
کمک هزینه ماهانهمبلغی معادل 3 ماه حداقل حقوق ماهیانه کار در کلمبیا که 2.484.348$ (دلار)
شهریه100% پوشش تمام این هزینه ها توسط دانشگاه های این کشور
کمک هزینه کتاب و مطالبدر ابتدای برنامه دانشگاه مبلغ 401.321$ (دلار) برای یک بار اعطاء می کند.
بیمه سلامتپوشش گسترده ای در کمک های پزشکی فقط در این کشور، در طول دوره تحصیل
کتاب425400$ (دلار) فقط جهت خرید کتاب
هزینهاعطای مبلغ 425400$ (دلار)

اقدام برای اخذ بورسیه تحصیلی دولت در کلمبیا

برای دریافت این بورسیه تحصیلی کلمبیا که توسط دولت ارائه می شود، متقاضی باید مدارکی را آماده کند که در این بخش توضیح کامل خواهیم داد. داوطلبان واجد شرایط می توانند از طریق دولت کلمبیا بصورت آنلاین برای بورسیه های کاملا بودجه ای اقدام کنند. داوطلبان باید فرم درخواست را پر کرده و فرم تکمیل شده را ارسال کنند. همچنین، متقاضیان باید یک نسخه از خلاصه فرم آنلاین را چاپ کنند تا در برنامه فیزیکی قرار گیرد.

پس از پر کردن درخواست آنلاین، متقاضی همچنین باید درخواست فیزیکی را به دولت کلمبیا ارائه دهد. این برنامه شامل اسناد زیر است:

  • توصیه نامه دانشگاهی
  • نامه پذیرش از دانشگاه این کشور
  • رزومه
  • در مورد مهارت زبان اسپانیایی امتیاز بگیرید.
  • مقاله دانشگاهی درباره اهمیت تحصیلات شما در این کشور
  • کپی های محضری نسخه های علمی
  • به طور مشابه، یک کپی از گذرنامه
  • گواهی تجربه حرفه ای
  • گواهی بهداشت
  • خلاصه ای از برنامه آنلاین برای این تماس

اقدام برای اخذ بورسیه تحصیلی دولت کلمبیا

شرایط کمک هزینه دولتی کلمبیا

برای واجد شرایط شدن در بورسیه تحصیلی کلمبیا که توسط دولت ارائه می شود، متقاضی باید تمام شرایطی داشته باشد که در این بخش آن ها را باز گو خواهیم کرد.

این کشور، بروسیه تحصیلی دولت را به همه کشورهای جهان ارائه می کند و در این مورد هیچ محدودیتی ندارد. متقاضی باید شهروند خارجی بوده و ملیت کلمبیایی نداشته باشد. سن او نباید بای 50 سال باشد. از آنجا که این بورسیه برای کارشانی ارشد و دکترا ارائه می شود، حداقل مدرکی که متقاضی باید داشته باشد کارشناسی است. نمره او از 5، حداقل 4 باشد.

متقاضی، حداقل در یک برنامه تحصیلات تکمیلی که در Catalog of Academic Offer General Call 2020 است پذیرش داشته باشد. مدارک باید به صورت فیزیکی به دفاتر ICETEX در بوگوتا ارسال شود. داوطلب می تواند حداکثر 3 نامه پذیرش ارسال کند. لازم است داوطلبان خارجی با دقت فراخوان را بخوانند و فقط مدارک مورد نیاز را برای ICETEX ارسال کنند. کپی های معتبر یا محضری پذیرفته می شوند.

هزینه تحصیل و زندگی در کلمبیا

این کشور از پزوی کلمبیا (COP) به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. شهریه شما بستگی به این دارد که در کدام شهر کلمبیا زندگی می کنید، کجا برای تحصیل انتخاب می کنید و در چه سطحی است. اگر تحصیل در دانشگاه دولتی را انتخاب کرده اید، باید انتظار داشته باشید برای هر ترم حدود 630$ (دلار) یا 550€ (یورو) بپردازید. اگر تحصیل در دانشگاه خصوصی را انتخاب کرده اید، باید انتظار داشته باشید که برای هر ترم بین 630$ (دلار) یا 550€ (یورو) تا 3450$ (دلار) 3 هزار یا 3100€ (یورو) بپردازید. برخی از موسسات آموزش عالی برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.

هزینه زندگی در این کشور به مکانی که برای زندگی در کلمبیا انتخاب می کنید بستگی دارد. به طور متوسط ​​باید حدود 1000$ (دلار) یا 900€ (یورو) در ماه بودجه در نظر بگیرید. این محل اقامت، مواد غذایی و مسافرت است. جهت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله هزینه های تحصیل و زندگی در کلمبیا را مطالعه نمایید. در این مقاله اطلاعات بورسیه تحصیلی کلمبیا که دولت این کشور ارائه می دهد توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بازگو شد. چنانچه تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی دارید می توانید با این موسسه تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *