مهاجرت کاری لهستان

بازار کار کامپیوتر در لهستان

بازار کار کامپیوتر در لهستان

بازار کار کامپیوتر در لهستان یکی از سریع ترین بازارهای در حال رشد در این کشور است و متخصصین این رشته در این کشور فرصت های فراوانی را به همراه خواهند داشت. لهستان در کنار کشورهای اروپای شرقی دیگر مانند اوکراین و رومانی به یکی از کشورهایی تبدیل شده که شرکت های مختلف بین المللی فناوری و کامپیوتر در آن قرار دارند. هزینه کم تر این کشور در کنار متخصصین کامپیوتر در این کشور، لهستان را به محیط جذابی برای شرکت های خارجی تبدیل کرده است. لهستان به عنوان کشوری که دارای استعدادهای درخشان در این زمینه است، به یک مرکز تحقیق و توسعه برای غول های تجاری مانند Google ، Amazon و Microsoft تبدیل شده است. برای بررسی بیشتر بازار کار کامپیوتر در لهستان همراه با تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید و این مطلب را از دست ندهید.

درباره بازار کار کامپیوتر در لهستان

بازار فناوری اطلاعات در لهستان جزو سریعترین بازارهای در حال توسعه است به طوری که در 10 سال اخیر بیش از 10% رشد سالیانه داشته است. این بازار از رایانه ها و تجهیزات پردازش داده ها، نرم افزارها و شرکت هایی که خدمات ارائه می دهند تشکیل شده است. تغییرات سریع و پویا ناشی از معرفی محصولات جدید مانند لپتاپ، تبلت، تلفن های هوشمند و غیره در بازار می باشد. سمت تقاضا توسط مشتریانی ایجاد می شود که کامپیوتر خریداری می کنند و از نرم افزار استفاده می کنند. در سال های اخیر سهم خانوارهای دارای رایانه و دسترسی به اینترنت بطور منظم افزایش یافت. در مورد بنگاه های اقتصادی، سهم اشخاص دارای دسترسی به رایانه و اینترنت در سطح بالایی قرار داشت، بنابراین تغییرات اندک بودند.

در مورد خانوارها، بین مالکیت رایانه و دسترسی به اینترنت ارتباط وجود دارد. همانطور که اشاره شد، تقاضا برای سخت افزار نسبتا سریع تغییر کرد، همانطور که در مورد اینترنت نیز ارائه شد که با گذشت زمان خدمات بهتر از جمله باند پهن و اینترنت موبایل را ارائه می داد. ارتباط زیادی بین ارزش بازار و تعداد فروش رایانه در سالهای اخیر و معیارهای وضعیت اقتصادی لهستان مشاهده شده است. بازار کار کامپیوتر در لهستان همواره در حال رشد است و سالانه بیش از 100000 نفر در این بازار استخدام می شوند. متقاضیان برای بررسی شانس یافتن شغل در لهستان می توانند نرخ بیکاری را بررسی نمایند.

نرخ بیکاری در لهستان

بازار کار کامپیوتر لهستان در سال 2023

شرکت ها و سازمان های فنی و کامپیوتری در سراسر جهان، اروپای مرکزی و شرقی را به عنوان منطقه ای مناسب برای تقویت و رشد خود می بینند. لذا لهستان به عنوان یکی از این کشورها در سال 2023 نیز محل شرکت های بزرگ فناوری و کامپیوتر است. صنعت فناوری اطلاعات لهستان با داشتن اصول بنیادی بالا و چشم انداز رشد آینده یکی از مهمترین بخش های اقتصاد ملی است. برخی از جنبه ها مانند بودجه دولتی، تخصص موجود یا توسعه سریع بازار در این صنعت تأثیر می گذارد. این کشور همچنین هنگام بحران مالی جهانی یکی از برندگان بوده است و ثبات اقتصادی خوبی داشته است. این دلیل اصلی علاقه شرکت ها به بازار لهستان در سال 2023 است. در اینجا نگاهی به بازار کار کامپیوتر و فناوری در لهستان انداخته ایم:

  • تعداد قابل توجهی مهندسین نرم افزار در لهستان تقریبا 300000 متخصص در بخش فناوری مشغول فعالیت هستند. با این حال، اکثر آنها در کمیسیون کارمندان (SSC)، خدمات تجاری جهانی (GBS)، و فرایندهای تجاری (BPO) استخدام شده اند.
  • این کشور در بین 20 مقصد برتر اوت سورسینگ قرار گرفته است.
  • ثبات اقتصادی و سیاسی کشور سرمایه گذاری هایی را به دنبال دارد که منجر به توسعه بیشتر می شود. بنابراین، محیط کسب و کار برای مهندسی کامپیوتر و نرم افزار در لهستان بسیار مطلوب است.
  • بیش از 500 شرکت در بازار فناوری اطلاعات لهستان فعالیت می کنند.
  • هر ساله حدود 15000 فارغ التحصیل کامپیوتر وارد بازار توسعه نرم افزار لهستان می شوند که منجر به پیشرفت مداوم در مهندسی کامپیوتر در لهستان می شود.

تحصیل علوم کامپیوتر در لهستان

روش ورود به بازار کامپیوتر در لهستان تحصیل این رشته و اخذ مدرک مهندسی کامپیوتر است. مهندسین کامپیوتر در لهستان با تحصیل در لهستان و یا کشورهای دیگر مدرک معتبر این رشته را بدست می آورند. کم ترین مدرک مورد نیاز برای ورود به بازار کارشناسی علوم کامپیوتر است. برنامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر شامل دوره هایی در زمینه الکترونیک، طراحی سخت افزار و همچنین ریاضیات و فیزیک به همراه روش های عملیاتی است که شامل سیستم های ارتباطی و غیره می باشد. وظایف تحصیلی یک دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر شامل ایجاد و توسعه سخت افزار رایانه و همچنین آزمایش به همراه تعمیر کامپیوتر است که شامل توسعه دستگاه های رایانه ای مختلف به همراه تجهیزات مانند صفحه کلید، تراشه، روتر، مودم و غیره می باشد.

فارغ التحصیلان این رشته قادر خواهند بود با مدیریت پروژه، مهندسی نرم افزار، پیاده سازی و مدیریت سیستم های مدرن انفورماتیک همکاری کنند. آنها همچنین قادر خواهند بود تا پایگاه های داده، خدمات اینترنتی، سیستم های رایانه ای و شبکه ها را مدیریت کنند. آنها می دانند که چگونه می توانند در این زمینه ها مشکلات را چگونه با آنالیز آنها، ساختن مدل های UML، ایجاد الگوریتم ها و نوشتن نرم افزارهای مناسب حل کنند. این دانشجویان می توانند در مشاغل بزرگ یا کوچک، صنعت، ارتباط از راه دور، مدیریت، خدمات، آموزش و بسیاری از موارد دیگر فعالیت کنند.

از جمله دانشگاه های برتر لهستان برای تحصیل رشته کامپیوتر شامل:

  • دانشگاه فناوری پوزنان
  • دانشگاه فناوری گدانسک
  • دانشگاه تکنولوژی لوبلین
  • دانشگاه فنی لودز
  • دانشگاه تکنولوژی کراکوف

بازار کار کامپیوتر در شهرهای لهستان

بازار کار کامپیوتر در شهرهای لهستان

پنج قطب اصلی بازار کار کامپیوتر در لهستان در شهرهای ورشو (Warsaw)، کراکوف (Krakov)، وروکلاو (Wroclaw)، پوزنان (Poznan) و شهر تری (Tri City) قرار دارند. کراکوف و ورشو در فهرست شهرهای دیجیتال اروپا در بین شهرهای برتر قرار گرفتند. علاوه بر این، صنعت فناوری در لوبلین، شسزین و رزشو بیشترین سهم را در ساختار اشتغال دارند. (حداقل 45% در هر شهر). در اینجا نگاهی به 5 قطب فناوری در لهستان انداخته ایم:

  • ورشو: مهمترین مراکز تحقیق و توسعه در لهستان در ورشو واقع شده است. پایتخت لهستان با زیرساخت های توسعه یافته، شرکت های ایالات متحده و اروپای غربی را که به دنبال تقویت خود در لهستان هستند را جذب می کند.
  • کراکوف: این شهر رتبه های پیشرو در تعداد مشاغل در این بخش را حفظ می کند و یکی از جذاب ترین مقاصد برای توسعه نرم افزار در لهستان باقی مانده است. مراکز خدمات تجاری در کراکوف 70،000 کارمند دارد. بنابراین این شهر تقریباً 25% سهم در ایجاد اشتغال در صنعت در لهستان را دارد.
  • وروکلاو: بخش فناوری بیش از 47،500 شغل در این شهر را ایجاد کرده است. جدای از این، 169 مرکز خدمات تجاری در اینجا واقع شده است که با توجه به تعداد چنین مراکز، این شهر را در لهستان در رتبه سوم قرار می دهد.
  • پوزنان: شهر بیشترین رشد شغلی را در مراکز خدمات تجاری تجربه کرده است. پوزنان همچنین به عنوان مکانی با سالم ترین محیط تجاری شناخته می شود و این شهر را به مکانی جذاب برای مهندسی کامپیوتر در لهستان تبدیل می کند.
  • تری: این شهر نیز یکی دیگر از شهرهای فعال در صنعت کامپیوتر است و هر سال در این شهر 20000 دانشجو در این رشته فارغ التحصیل می شوند.

فرصت های شغلی رشته کامپیوتر در لهستان

لهستان به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا از ثبات سیاسی و اقتصادی برخوردار است. این واقعیت همچنین باعث جذب سرمایه گذاری جدید می شود و همین امر باعث می شود فضای کسب و کار کشور سالم و جذاب شود. همچنین، طبق گزارش ABSL، سرمایه گذاری های جدید در این بخش بیش از 10،000 شغل ایجاد کرده است. از ابتدای سال 2018 تا پایان سال 2019، 91 مرکز تجاری جدید پدید آمد که حتی فرصت های شغلی بیشتری نیز برای استعدادهای جدید ایجاد می کند. از سال 2016 تعداد کل مشاغل موجود در این بخش 43% افزایش یافته است. بنابراین مهندسی کامپیوتر و نرم افزار در لهستان یک حوزه بسیار امیدوار کننده است.

این کشور دارای یک سیستم آموزش عالی قوی است که تمرکز خاصی روی علوم، مهندسی و ریاضیات دارد. دفتر مرکزی آماری در لهستان گزارش داده است که تعداد دانشجویان کامپیوتر در سال تحصیلی 2018، 70000 نفر بوده است. سالانه بیش از 15000 فارغ التحصیل فنی وارد بازار کار کامپیوتر در لهستان می شوند. دانشگاه فنی گدانسک، دانشگاه جاگلونیا، دانشگاه سیلسیا در کاتوویچ، دانشگاه فنی ورشو دانشگاههایی هستند که اکثر متخصصان کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات را فارغ التحصیل می شوند.

حقوق مشاغل رشته کامپیوتر در لهستان 2023

میزان دستمزد و درآمد مشاغل مربوط به رشته کامپیوتر در کشور لهستان بسته به میزان تخصص فرد و تجربه وی دارد. در هر صورت میزان دستمزد و حقوق میانگین یک مهندس کامپیوتر در کشور لهستان حدود 6900PLN (زلوتی) اعلام شده است. این در حالی است که حداکثر میزان متوسط این حقوق 10000PLN (زلوتی) و حداقل میزان آن 3310PLN (زلوتی) عنوان شده است. میزان میانگین حقوق یک مهندس کامپیوتر در لهستان نیز حدود 7310PLN (زلوتی) اعلام شده است.

در جدول زیر میزان حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته کامپیوتر در لهستان در سال 2023 آمده است:

شغلدرآمد متوسط ماهانه (زلوتی*) PLN
مدیر توسعه برنامه10.400
تحلیلگر کیفیت داده ها6.760
تحلیلگر آموزش فناوری اطلاعات6.980
مهندس نرم افزار6.900
تحلیلگر نرم افزار6.830
تحلیلگر هوش تجاری7.280
تحلیلگر سیستم های تجاری6.590
طراح نرم افزار6.900
تحلیلگر فنی6.210

*1 زلوتی معادل 0.27$ (دلار) می باشد.

لازم به ذکر است جهت کار در لهستان نیاز به دریافت مجوز اقامت لهستان و ویزای کاری لهستان خواهید بود. برای دریافت مشاوره و روش های برتر مهاجرتی می توانید از وکلای با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موارد خود را مطرح کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *