مهاجرت کاری استرالیا

انواع ویزای کار استرالیا

انواع ویزای کار استرالیا

استرالیا یک مکان بسیار پرطرفدار برای جذب متقاضیان شغل و حرفه های متفاوت است و ویزای کار این کشور در میان برنامه های مهاحرتی تقاضای زیادی دارد. انواع ویزای کار استرالیا برای افرادی که مایل به ایجاد یک زندگی جدید در کشور دیگری هستند، از بهترین راه های مهاجرت به این کشور است. متقاضیانی که در زمره این افراد هستند، از آن جایی که اخذ این ویزا کمی پیچیدگی دارد، پیشنهاد می دهیم از مشاورهای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرند.

  • لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا را از کجا می توان استخراج نمود؟
  • چه شرایط و مدارکی برای اخذ ویزای کار استرالیا نیاز می باشد و امتیازآور است؟

اقتصاد استرالیا در سال های اخیر به ویژه از همان ابتدای سال 2022 بسیار رشد کرده است. این امر منجر به تقاضای زیاد برای مهاجران ماهر و متخصص شده است. مهاجران متخصصی که مایل به کار در استرالیا هستند، به صورت دائمی بر اساس یک سیستم مبتنی بر امتیاز ارزیابی می شوند. این امر توسط امتیازاتی که برای تجربه کاری، مدارک تحصیلی و مهارت زبان ارائه شده است سنجیده می شود.

انواع ویزای کار استرالیا بر اساس تخصص

شرایط ویزای کار استرالیا تخصصی یا بر اساس مهارت است. استرالیا یک مقصد فوق العاده محبوب برای مهاجران متخصص و ماهر محسوب می شود. بیش از 128500 فرصت در 2022-2021 در برنامه مهاجرت عمومی مهارت اسکیل ورکر استرالیا در سال 2022 موجود است. تحت برنامه اسکیل ورکر، متقاضیان کارگر ماهر می توانند یک ویزای دائمی استرالیا کسب کنند. اخذ چنین ویزایی با استفاده از مدارک تحصیلی، تجربه کاری و توانایی زبان نیازهای مهاجرت استرالیا را برآورده خواهد کرد. برنامه مهاجرت عمومی مهارت اسکیل ورکر، دارای 5 زیرمجموعه ویزا است. بر اساس امتیازبندی کاندیدا تعیین می کند. متقاضیان باید حداقل 65 امتیاز از جداول نقاط مهاجرت عمومی نیروی کار ماهر را بتوانند کسب نمایند.

طریقه اقدام برای انواع ویزای کار استرالیا

همان طور که بیان کردیم یکی از انواع ویزای کار استرالیا، ویزای کار تخصصی یا مهارت است. برای اخذ چنین ویزایی تعدادی از الزامات اساسی وجود دارد که متقاضیان باید برای برنامه GSM در نظر بگیرند. در حالی که لیست زیر در بردارنده تمام معیارهای واجد شرایط نیست. اما می تواند ایده خوبی از حداقل استانداردهایی که متقاضیان باید داشته باشند باشد. برای اطلاع از لیست تکمیلی و همچنین نحوه تکمیل فرم آنلاین این نوع ویزا می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید. متقاضی باید سعی کند نمره آزمایشی مهاجرت کار تخصصی استرالیا خود را آنلاین پر کند، تا ببینید که آیا قادر هست نمره کافی برای ویزا کسب کنید یا خیر. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به استرالیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده خواهد بود.

در این بخش ابتدا با نرخ بیکاری در این کشور آشنا شوید:

جزییات نرخ بیکاری در استرالیا

الزامات انواع ویزای کار استرالیا

شرایط و الزاماتی برای کار در استرالیا در نظر گرفته شده است که برای رسیدن به شغل مورد نظر حتما به ارزیابی نیاز خواهد داشت. اگر متقاضی قادر به برآورده ساختن این الزامات اساسی نباشد، نباید با برنامه مهاجرت تخصصی برای اخذ ویزای استرالیا ادامه دهد.

این الزامات عبارتند از:

  • سن کمتر از 50 سال سن
  • زبان انگلیسی حداقل نمره هفت در آزمون آیلتس
  • ارزیابی مهارت ها و مدارک تحصیلی برای شغل مورد نظر
  • متناسب بودن مهارت ها و مدارک تحصیلی
  • وجود شغل مورد نظر فرد در فهرست مشاغل تخصصی استرالیا
  • ارزیابی مهارت های فرد قبل از درخواست توسط مقام ارزیابی استرالیا

الزامات انواع ویزای کار استرالیا

انواع ویزای کار استرالیا به شکل ویزای کار موقت

یکی دیگر از انواع ویزای کار استرالیا، ویزای کار موقت است که توضیحات آن در جدول زیر قابل توجه است:

انواع ویزاتوضیحات
ویزای کار نیروی کار ماهر (482)مدت اعتبار این ویزا 4 سال است و کارجویان باید توسط یک کارفرما حمایت شوند.
ویزای کار تعطیلات (417)به افرادی تعلق می گیرد که در سن 18-30 سالگی در استرالیا قصد اشتغال در کنار تحصیل را دارند.

مهاجرت تجاری و سرمایه گذاری به استرالیا

ویزای تجاری و سرمایه گذاری (موقت) (بخش 188) یکی دیگر از انواع ویزای کار استرالیا است. این روش جایگزین ویزای نوآوری و کارآفرینی در سال 2012 شد. این ویزا به 4 جریان تقسیم شده است. این نوع ویزا که به بازرگانان و سرمایه گذاران تعلق می گیرد. می تواند در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم در استرالیا گردد. در حقیقت این نوع ویزا از همان ابتدا بدون لزوم طی دوره زمانی خاصی متقاضی را از اخذ اقامت دائم استرالیا مطمئن می سازد. چنین متقاضی ای می تواند پس از طی گذشت زمان تابعیت و شهروندی استرالیا را نیز به دست آورد. متقاضیان معمولا می توانند برای اقامت دائم قانونی پس از 12 ماه در استرالیا درخواست دهند. متقاضیان نباید هرگز در فعالیت های غیرقابل پذیرش یا غیرقانونی کسب و کار یا سرمایه گذاری دخالت کرده باشند.

جریان های سرمایه گذاری در استرالیا

تقاضا کنندگان برای ویزای سرمایه گذاری در استرالیا (188) باید حداقل 65 امتیاز را در آزمون امتیاز به دست آورند. برای اطلاعات کامل در مورد موارد مورد نیاز برای این نوع درخواست ویزا، باید به قسمت ویزای 188 سایت امور مهاجرت استرالیا مراجعه نمایید. 4 رویکرد برای کسب ویزای کسب و کار و سرمایه گذاری موقت (طبقه 188)، وجود دارد که هر کدام شرایط خود را دارند:

جریان های سرمایه گذاریتوضیحات
نوآوری کسب و کارکسب و کارهای موفقیت آمیزی که می خواهند در استرالیا ایجاد یا توسعه کسب و کار کنند.
سرمایه گذاریسرمایه گذاری با حداقل 1.5 میلیون A$ (دلار استرالیا) و فعالیت تجاری یا سرمایه گذاری در استرالیا برای حداقل 2 سال
سرمایه گذاری ویژهسرمایه گذاری با حداقل 5 میلیون A$ (دلار استرالیا) با امکان ادامه فعالیت تجاری یا سرمایه گذاری در استرالیا پس از دوره ویزای اقامت موقت
حق بیمه سرمایه گذارسرمایه گذاری با حداقل 15 میلیون A$ (دلار استرالیا) در موسسه حقوقی معتبر در استرالیا با امکان ادامه فعالیت تجاری یا سرمایه گذاری در استرالیا پس از دوره ویزای اقامت موقت

امیدواریم این متن در خصوص انواع ویزای کار استرالیا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشد در هر صورت برای اطلاعات دقیق تر و تکمیلی و آگاهی از شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار با مشاوری ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *