مهاجرت سرمایه گذاری در فرانسه

خرید ملک در فرانسه

خرید ملک در فرانسه

خرید ملک در کشورهای اروپایی نوعی روش برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت متقاضیان اروپایی منصوب گشته است، از این رو در مقاله خرید ملک در فرانسه، به شرح جزئیات کامل درخصوص نحوه خرید ملک، میزان سرمایه گذاری، مدارک لازم، شرایط اخذ اقامت از طریق روش مذکور پرداخته می شود. این راهنما نحوه یافتن و خرید ملک این کشور را توضیح می دهد که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

این کشور یکی از محبوب ترین مقصدها برای خرید و سرمایه گذاری در املاک است زیرا چنین طیف متنوعی از انواع و اقسام املاک را ارائه می دهد. جهت خرید ملک در این کشور متقاضیان باید لیستی از نیازها، علایق و همچنین گزینه های املاک تهیه کنند. جهت خرید ملک در فرانسه، متقاضیان بین المللی حتما باید موارد مختلفی را در نظر بگیرند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

درباره خرید ملک در فرانسه

بازار املاک در این کشور در طول بحران اقتصادی جهانی برخلاف برخی از کشورهای همسایه مانند اسپانیا و هلند که بازار املاک آنها به ترتیب بیش از %20 الی 40% افت قیمت تجربه کرده است، شرایط نسبتا خوبی داشته است. فرانسه یکی از اصلی ترین بازارهای مسکن در اروپا است. با رشد پایدار سال به سال، سرمایه گذاران بین المللی را جذب می کند. در واقع، در 3 ماهه آخر سال 2017، قیمت های مسکن نسبت به سال قبل 3.3% افزایش یافته است. در حالی که آپارتمان های قدیمی در این کشور رشد قیمت (4.5%) چشمگیری را داشته اند. بیشترین افزایش قیمت ملک در پاریس رخ داد.

تاکنون قیمت های مسکن در این کشور همچنان پایدار مانده اند، هرچند که در حقیقت سطح معامله اندکی کاهش یافته است. به طوری که 42% از بانک های این کشور اعلام کرده اند که تقاضاء وام را اعلام کردند.

درباره اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

نکته مهم در معاملات املاک وجود بنگاه های املاک می باشد. در واقع فروشنده ملک آنها را برای خرید ملک به استخدام در می آورد. در این کشور سیستم notaire تمامی افرادی که قصد خرید ملک دارند را به این بنگاه های مشاورین املاک ارجاع می دهد. بعد از پیدا کردن آدرس مشاور املاک مورد نظر و انجام رایزنی های اولیه و نیز مشاهده اولیه از ملک، طرفین معامله به بنگاه مشاورین املاک در فرانسه می روند. بدین ترتیب قرارداد معامله را ثبت و تنظیم کنند.

نظر به اینکه زبان متن قراردادهای معامله ملک فرانسوی است. همچنین با توجه به اینکه آشنایی کامل خود خریدار با قوانین معامله املاک و قوانین و مقررات این کشور امری الزامی است. نیز سلب مسئولیت کامل از بنگاه مشاور املاک پس از انجام معامله، استفاده از مشاورین و وکلاء مسلط بر قوانین فرانسه می تواند برای خریداران املاک راهگشا باشد.

روند خرید ملک در فرانسه

روند خرید ملک این کشور در واقع بسیار ساده و منظم است. هر ساله هزاران خریدار خارجی بدون مشکل و عوارض در فرانسه ملک خرید می کنند. مانند هر خرید ملکی ممکن است مشکلاتی در زمینه خرید ملک در این کشور وجود داشته باشد. اما اکثر آنهایی که با مشکل بیشتر روبرو شده اند. به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از شرایط و روند خرید ملک در این کشور اروپایی بوده است. لازم به ذکر است که روند خرید ملک در این کشور فقط 6 ماه طول می کشد.

در شهرهای مختلف این کشور مانند پاریس، مارسی، لیون و غیره، آژانس های خرید و فروش املاک زیادی وجود دارند. متقاضیانی که قصد خرید ملک در کشور فرانسه را دارند. از این رو می باید با در نظر نیازها و توان مالی خود، در نخستین گام ملک مورد نظر را انتخاب کنند. در حال حاضر هیچ محدودیتی برای خرید خارجی ملک در این کشور وجود ندارد. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

روند خرید ملک در این کشور ممکن است برای مهاجران خارجی دشوار باشد، اما با همکاری یک نماینده املاک و مستغلات، این روند بسیار ساده تر می شود. استفاده از یک مشاور املاک و مستغلات برای پیدا کردن املاک در این کشور، به ویژه در مناطق دورافتاده تر یا در مواردی که متقاضیان زبان فرانسوی را به خوبی نمی دانند، بسیار رایج است.

جهت آشنایی با رشد سرمایه گذاری از طریق روش های مختلف در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

نرخ رشد سرمایه گذاری در کشور فرانسه

بهترین و شناخته شده ترین سایت ها و آژانس های خرید و فروش ملک عبارتند از:

آژانس های خرید و فروش ملک در فرانسهسایت های خرید و فروش ملک در فرانسه
LEGGETT IMMOBILIERRIGHTMOVE
SMJ IMMOBILIERAPLACEINTHESUN
LOMAGNE IMMOBILIERREALTOR
GASCONY PROPERTIESFRENCH PROPERTY LINKS

مراحل خرید ملک در فرانسه

به طور کلی، با در نظر گرفتن شرایط خرید ملک در کشور فرانسه و همچنین نیازهای شخصی، افرادی که آمادگی ورود به بازارکار املاک و مستغلات در فرانسه را دارند مراحل زیر را باید طی کنند تا با موفقیت روند خرید ملک را به پایان برسانند:

  • تصمیم گرفتن در درمورد محل زندگی مورد نظر
  • تنظیم کردن بودجه بر اساس ویژگی های منطقه
  • مراجعه به یک سایت یا آژانس خرید و فروش ملک و همکاری با یک نماینده املاک
  • بررسی و انتخاب ملک
  • مذاکره درباره قیمت ملک
  • امضاء یک توافق نامه اولیه
  • مراجعه به دفتر اسناد رسمی برای انجام امر ملکی، از جمله ثبت زمین، حقوق مالکیت، و سایر موارد
  • عقد قرارداد رسمی

اقامت در این کشور از شرایط و قواعد مختلفی برخوردار می باشد که در مقاله اقامت فرانسه بدین شرح می باشد.

مراحل خرید ملک در فرانسه

تهیه و امضاء قرارداد خرید در فرانسه

در این کشور تهیه و امضاء قرارداد فروش و خرید از طریق یک نماینده املاک در این کشور یا یک اسناد رسمی فرانسوی امکان پذیر است. نمایندگان حرفه ای املاک و مستغلات به عنوان واسطه عمل کنند و ممکن است قراردادهای فروش و خرید از پیش چاپ شده را برای متقاضیان امضاء کنند. معمولا هیچ هزینه ای برای انجام این بخش از روند خرید خانه در این کشور به نماینده املاک پرداخت نمی شود. قراردادهای فروش از این طریق امضاء شود. برخی از نمایندگان املاک این روند را به روشی کاملا حرفه ای و شفاف انجام می دهند.

به طور کلی، توصیه می شود متقاضیان قرارداد خرید و فروش را از طریق دفتر اسناد رسمی امضاء کنند. اگر فروشنده اصرار دارد که از دفتر اسناد رسمی استفاده نکند، متقاضیان باید مشکوک باشند. زیرا ممکن است در این زمینه منفعت طلبی صورت گیرد. جهت مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به فرانسه را مطالعه بفرمائید.

مالیات خرید املاک در فرانسه

همانند سایر کشورهای دنیا، خرید ملک در این کشور با هزینه ها و مالیات های مختلف همراه می باشد. به طور خلاصه، کل هزینه ها و مالیات های قابل پرداخت خرید ملک در این کشور به شرح زیر است:

  • املاک قدیمی: کل هزینه های انتقال و مالیات قابل پرداخت برای خرید ملک موجود بین %7 تا 10% از قیمت خرید است.
  • املاک جدید: مالیات بر ارزش افزوده (20%) و حدود 2% مالیات برای انتقال هزینه ها و مالیات های ثبت نام

هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات درباره فرانسه و شرایط مهاجرت به فرانسه با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند و اطلاعات کاملی در زمینه های مختلف مهاجرتی کسب کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *