مهاجرت تحصیلی فرانسه

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در فرانسه

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در فرانسه

مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه با داشتن اطلاعاتی درباره شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان خارجی امکان پذیر می باشد. متقاضیان بین المللی می باید با توجه به ملیت و دانشگاه مورد نظر مدارک لازم را به دانشگاه و سفارت مربوطه جهت تایید ارائه دهند. سیستم آموزش و پرورش پیشرفته، هزینه های تحصیل مقرون به صرفه، کمک هزینه های تحصیلی مختلف و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی و سایر موارد از مزایای اصلی ادامه تحصیل در دانشگاه های فرانسه می باشند. دانشگاه های فرانسه هر ساله 1.5 میلیون دانشجو جذب می کنند. تقریبا 10% این دانشجویان بین المللی هستند.

در دانشگاه های این کشور هزاران برنامه تحصیلات دانشگاهی، فنی و حرفه ای را در هر زمینه ارائه می شود. این راهنما برای مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در فرانسه و همچنین کسب ویزا برای مهاجرت تحصیلی به این کشور توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

الزامات، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در فرانسه

پس از انتخاب برنامه تحصیلی مورد علاقه، دانشجویان می توانند روند درخواست کسب پذیرش در دانشگاه های کشور فرانسه را شروع کنند. متقاضیان بین المللی از وب سایت دانشگاه مورد نظر خود فرم های درخواست را دریافت و تکمیل می کنند. همچنین می توانند حداکثر برای ورود به 3 دانشگاه در این کشور اقدام کنند. در مورد برنامه متقاضیان باید مشخصات شخصی خود را وارد کنند. نسخه ای از مدارک تحصیلی قبلی و نمرات خود ارائه دهند. دانشجویان باید مدارک تحصیلی و اسناد تحصیلی خود را به همراه نمرات ارائه دهند تا ثابت کنند از دانش کافی برای حضور در برنامه تحصیلی مورد نظر برخوردار هستند. دانشجویانی که زبان اول آنها زبان فرانسوی نمی باشد و مهارت های کافی در این زمینه ندارند. از این رو می باید برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه مدرک زبان معتبر کسب کنند.

آزمون های لازم برای پذیرش تحصیلی در فرانسه

GRE ،GMAT و LSAT برای پذیرش در دانشگاه های این کشور لازم است، دانشجویان بین المللی در آزمون شرکت کنند تا ثابت کنند برای حضور در برنامه های تحصیلی و چالش های مختلف در بهترین دانشگاه های کشور فرانسه آماده هستند. به یاد داشته باشید که در فرانسه قانون و شرایط کلی برای پذیرش دانشجویان بین المللی وجود ندارد. هر موسسه یا دانشگاه در این کشور مجموعه ای از معیارهای مربوط به درخواست خود را دارد. بنابراین دانشجویان باید اطمینان حاصل کنند که تحقیقات مربوطه را در وب سایت دانشگاه یا کالج مورد نظر خود را انجام دهد. درخواست خود را مستقیما به بخش های مربوطه ارسال کنند.

رشد میانگین تعداد دانشجویان درخصوص تحصیل در این کشور از طریق نمودار زیر قابل رویت می باشد:

میانگین رشد تعداد دانشجویان در کشور فرانسه

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در فرانسه

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی برای متقاضیان کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. اما اصلی ترین مدارکی که دانشجویان باید کسب پذیرش در دانشگاه های این کشور ارائه دهند عبارتند از:

  • فرم های درخواست تکمیل شده
  • مجوز کمپوس فرنس (CP)
  • کپی گذرنامه
  • یک عکس شخصی با اندازه گذرنامه
  • نسخه های کپی آزمون های اخیر و دیپلم
  • کپی کارت بهداشتی اروپا (برای دانشجویان اتحادیه اروپا)
  • گواهی مسئولیت مدنی
  • اثبات تسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسی*
  • اثبات این که متقاضی از منابع مالی برای پرداخت هزینه های مختلف دانشجویی در زمان اقامت فرانسه بهره مند است.

*در جدول زیر به مدارک زبان مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور اشاره شده است:

مدارک زبان انگلیسیمدارک زبان فرانسوی
TOEICDELF
TOEFLDALF
IELTSTCF

درباره شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در فرانسه

ویزای تحصیلی به فرانسه

اگر دانشجویان مایل به ادامه تحصیل در فرانسه باشند، لازم است که درباره ویزای دانشجویی در فرانسه اطلاعات کامل داشته باشند. با توجه به مدت زمان تحصیل در فرانسه انواع مختلف ویزای دانشجویی وجود دارد. همانطور که گفته شد، شرایط کسب پذیرش و مهاجرت تحصیلی به فرانسه برای دانشجویان کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، متقاضیان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می باید بعد از کسب پذیرش در دانشگاه مورد نظر، اقدام به کسب ویزای تحصیلی فرانسه کنند. برای درخواست ویزا تحصیلی فرانسه، دانشجویان باید به سفارت فرانسه کشور مبدا مراجعه کنند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

شرایط و مدارک لازم برای کسب ویزای تحصیلی فرانسه عبارتند از:

  • نامه رسمی: نامه رسمی اولین سند لازم برای کسب ویزای دانشجویی این کشور است. دانشجو باید یک برنامه پذیرش رسمی را برای شرکت در یک برنامه تحصیلی معتبر در یک دانشگاه فرانسوی ارائه دهد. این نامه یک نامه رسمی است که شامل جزئیات کامل دانشجو، جزئیات برنامه از جمله تاریخ شروع و پایان آن است.
  • بیانیه بانکی: بیانیه بانکی برای اثبات توان مالی کافی برای زندگی در فرانسه است. مبلغ مورد نیاز تقریبا 615€ (یورو) در ماه است. اثبات این موضوع با ارائه صورتحساب بانکی، نامه ضامن، وام یا بورس تحصیلی انجام شود.
  • بیمه پزشکی: بیمه پزشکی یکی دیگر از نیازهای ویزای دانشجویی فرانسه است. هیچ دانشگاهی بدون بیمه پزشکی پذیرش نمی کند. دانشجو باید اثبات بیمه پزشکی را با حداقل پوشش 30000€ (یورو) ارائه دهد.
  • اثبات مهارت های زبان
  • اثبات داشتن محل سکونت مناسب: برای اثبات داشتن محل سکونت در این زمینه دانشجویان می توانند در خوابگاه دانشگاه یا خانه های شخصی با دوستان یا آشنایان خود زندگی کنند. در صورتی که دانشجو با دوستان یا بستگان خود زندگی کند، می باید گواهی معتبر برای تایید و اثبات داشتن محل زندگی مناسب ارائه دهند.
  • عکس برای ویزا: عکس 3.5 × 4.5 سانتی متر، زمینه سفید و بدون عینک و کلاه
  • شرایط لازم برای گذرنامه: گذرنامه متقاضی حداقل دارای 2 صفحه خالی باشد. دارای اعتبار حداقل 3 ماهه باشد.

متقاضیانی که قصد دارند برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری در فرانسه و ازدواج اقدام به مهاجرت به کشورهایی چون آلمان، فرانسه، نیوزلند، انگلستان و غیره کنند می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *