مهاجرت به کشور استرالیا

اقامت در استرالیا

اقامت در استرالیا

اقامت در استرالیا از جمله مسائلی است که درصد قابل توجهی از مهاجرین به این کشور به دنبال دسترسی به آن هستند و مسیر قانونی آن را طی می کنند. البته باید این نکته را افراد دقت نمایند که این کشور به همان میزان که ایده آل است به همان میزان هم از شرایط سختی برای اعطای ویزای و اقامت برخوردار است.

برای اقامت در استرالیا سوالات زیادی مطرح می باشد که به شرح زیر است:

  • اخذ اقامت استرالیا ازچه راه هایی امکان پذیر است؟
  • آیا اخذ ویزای تحصیلی استرالیا یکی از راه های اقامت در استرالیا است؟
  • آیا با ویزای کار استرالیا می توان به اقامت در استرالیا رسید؟
  • شرایط اخذ اقامت در استرالیا چیست؟
  • از روش های اخذ اقامت در استرالیا است؟
  • آیا پناهندگی در استرالیا ممکن است؟

که در این زمینه می توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

اینفوگرافی اقامت استرالیا

شرایط اقامت و اقتصاد استرالیا

شرایط اقتصادی یک کشور به عنوان کشور مقصد، برای مهاجران بسیار حائز اهمیت است. کشور استرالیا از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته است. اقتصاد کشور استرالیا متکی به کشاورزی و بازرگانی می باشد. این کشور در سال 2006 به عنوان سومین کشور توسعه یافته در سراسر دنیا شناخته شد.

موارد زیر از محصولات اصلی در این کشور است:

  • گوشت
  • نیشکر
  • پنبه
  • غلات

 

طرق اخذ اقامت در استرالیا

راه های مختلفی طی سال ها جهت اخذ اقامت دائم استرالیا آزموده شد، از آنجایی که احتمالا هر متقاضی اخذ اقامت دائم استرالیا دوست یا اقوامی دارد که سال ها پیش یا ماه ها پیش به اخذ اقامت دائم استرالیا پرداخته است، بنابراین هر شخص متقاضی زمانی که شروع به اخذ اطلاعات در مورد اخذ اقامت ها یا طرق مختلف مهاجرت می نماید.

طرق مختلف اخذ اقامت استرالیا عبارتند از:

طرق مختلف اخذ اقامت استرالیا

در لیست کشورهایی که جستجو جو می کند، قطعا مهاجرت به استرالیا، راه های اخذ اقامت موقت استرالیا، راه های اخذ اقامت دائم استرالیا و خطرات مسیر مهاجرت به استرالیا، راه های قانونی مهاجرت به استرالیا و مفاهیم این چنینی را دنبال خواهد کرد تا بیابد بهترین راه های مهاجرت و اخذ اقامت دائم استرالیا چه می باشد؟ اخذ اقامت دائم استرالیا از روش هایی مانند کار در استرالیا، ویزای نیروی متخصص در استرالیا، اقامت تحصیلی در استرالیا و داشتن پیشنهاد کاری از استرالیا امکان پذیر است که مراتب هر کدام را می توانید در این سایت مطلع شوید.

شرایط ورود به استرالیا

اطلاعات موجود در این مقاله به عنوان تنها یک راهنما در نظر گرفته شده است و قوانین و مقررات مربوط به ورود به استرالیا درحال تغییر می باشد و همچنین گاهی اوقات سخت، گیج کننده و مبهم می باشد. شما برای مهاجرت به کشور استرالیا لزوما برای اقدام نیاز به یک وکیل و یک گروه حرفه ای مهاجرت خواهید داشت، برای مهاجرت به کانادا به غیر از کشور زلاندنو تمامی کشور ها برای ورود به کشور استرالیا نیازمند دارا بودن ویزا خواهند بود. افراد که شهروند کشور زلاندنو می باشند بدون نیاز به حتی مهر می توانند به کشور استرالیا مهاجرت نمایند و هم کار نمایند و هم تحصیل کنند. مردمان این کشور برای اسکان نیز نیازی به این موضوع ندارند.

بررسی شرایط ورود به استرالیا و اقامت در این کشور به متقاضیان امکان آگاهی از جوانب مهاجرت را می دهد. لذا بایستی در این بررسی دقت لازم به کار رود. در صورتی که محاسبات متقاضیان اشتباه باشد، در برخی موارد منجر به عدم موفقیت در مهاجرت می شود. در نمودار زیر، تعداد مهاجران به استرالیا بر اساس ملیت مشخص شده اند:

تعداد مهاجران به استرالیا بر اساس ملیت

اقامت در استرالیا و چهار دسته اصلی ویزا 2023

انواع مختلف ویزا برای استرالیا در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:

  • توریستی
  • ویزای تحصیلی
  •  ویزای کاری
  • ویزای الحاق به خانواده

ویزای چندگانه به کسانی که نیاز به بازدید از استرالیا دارند، که اغلب طی یک دوره طولانی، مانند تجارت، هنرمندان، پدر و مادر فرزندان رشید و ورزشکاران وجود دارد که برای آنان صادر می گردد. برای دریافت تمامی ویزاهای استرالیا باید هزینه ای پرداخت کرد. بررسی برنامه های کاربردی ویزا در برخی از دسته ها ممکن است یک زمان قابل توجهی، در برخی از کشورها با توجه به تعداد زیاد تقاضاهای ویزا برای بررسی طول بکشد و تایید و صدور آن می تواند برای هر ویزا از چند هفته تا چند سال به طول می انجامد.

اطلاعات در مورد ویزاها، اتهامات و مشکلات خود از دفاتر اداره مهاجرت و امور چند فرهنگی و بومی (وزارت مهاجرت استرالیا) در استرالیا (به سایت www.immi.gov.au) مراجعه نمایید. اطلاعات عمومی در مورد برنامه های کاربردی ویزا در صدور ویزا (form 1025i) موجود است. برای کسب اقامت دائم کشور استرالیا چند راه وجود دارد، ازجمله می توان به کار، تحصیل و سرمایه گذاری اشاره نمود.

روند اخذ ویزا برای اقامت در استرالیا

متقاضیان اقامت در استرالیا بایستی ویزای این کشور را اخذ نمایند. اخذ ویزا بر اساس هدف متقاضیان صورت می پذیرد. متقاضیان قادر اند تا با استفاده از هر کدام از انواع ویزای استرالیا از مزایای متفاوتی بهره مند شوند. نا گفته نماند اخذ هر کدام از انواع ویزا، الزامات مختص به خود را دارا می باشد. برای مثال اخذ ویزای تحصیلی مستلزم اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای کاری استرالیا مستلزم اخذ پذیرش کاری در این کشور است. به طور کلی روند اخذ ویزای استرالیا بدین شرح می باشد:

روند اخذ ویزای استرالیا

اقامت دائم استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا همه متقاضیان باید از ابتدا برای اخذ اقامت دائم درخواست دهند با این توضیح که بعضی از روادیدهای موقت استرالیا نیز به شما امکان اقامت موقت در این کشور را می ‌دهد و پس از آن می ‌توانید برای اقامت دائم برنامه ‌ریزی و اقدام نمایید. برای نمونه قبل از دریافت ویزای 888 که اقامت دائم از روش سرمایه ‌گذاری می ‌باشد، باید ویزای 188 که مربوط به اقامت موقت از روش سرمایه ‌گذاری می‌ باشد را دریافت نمایید. در ذیل طرق مختلف اخذ اقامت دائم در استرالیا به همراه شماره‌ ویزای آن را آورده ‌ایم:

روش های اخذ اقامت دائم 2023 استرالیانوع ویزا
اقامت از طریق سرمایه‌گذاری132
888
890
892
اقامت از طریق ازدواج801
100
اقامت از طریق کار186
491
189
190
اقامت از طریق والدین101
102
117
اقامت از طریق فرزندان مقیم در این کشور103
101

مزایای اقامت دائم در استرالیا

متقاضیان به پشتوانه اخذ اقامت دائم استرالیا می توانند از مزایا زندگی در این کشور به صورت دائم بهره مند شوند. از این رو اخذ اقامت دائم برای متقاضیان جذاب تر می باشد. اخذ اقامت دائم از تمایم روش های مهاجرت به این کشور میسر می باشد. اما متقاضی بایستی صلاحیت لازم را برای اقامت دائم در استرالیا دارا باشد. برخی از مزایای اخذ اقامت دائم استرالیا عبارتند از:

  • بهره مندی دائم از مزایای اقامت
  • اقامت بدون نیاز به پاسپورت
  • اقامت در استرالیا و اجازه کار و زندگی بر اساس قوانین این کشور
  • بهره مندی از حقوق شهروندی استرالیا

اقامت در استرالیا از طریق سرمایه ‌گذاری 2023

برای دریافت اقامت بلند مدت این کشور سریع ترین و آسان ترین روش سرمایه‌ گذاری است که از طریق دریافت یکی از 4 ویزای ساب ‌کلاس به شماره‌ های 132، 888، 890 و 892 انجام می ‌شود. همان طور که قبلاً نیز اشاره شد ویزای 888 که مربوط به اقامت دائم در استرالیا می ‌باشد در اصل مرحله ثانویه ویزای سرمایه گذاری 188 می‌ باشد که مربوط به اقامت موقت است. شما می‌ توانید در صورت دریافت اقامت 4 ساله موقت، چنانچه قصد اقامت دائم در این کشور را دارید، پس از مهاجرت در صورتی که واجد شرایط لازم باشید اقدام برای دریافت ویزای 888 (ویزای اقامت دائم) بنمایید.

خبر خوش برای افرادی که سرمایه بیشتری دارند این است که از همان ابتدا به صورت مستقیم می ‌توانند از طریق اخذ ویزای 132 برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

لازم به ذکر است متقاضیانی که قبلاً از طریق ویزاهای 160، 161، 162، 163، 164 و 165 در کشور استرالیا به طور موقت اقامت داشته‌ اند هم این امکان را دارند که از طریق دریافت ویزای 890 به صورت مستقل، و ویزای 892 همراه با اسپانسر دولتی جهت اقامت دائم اقدام نمایند. لازم به ذکر است که جهت دریافت هر ویزای سرمایه‌ گذاری در کشور استرالیا و یا ثبت شرکت در کشور استرالیا باید در موارد ویژه‌ای از قبیل سن، سرمایه، میزان گردش مالی، میزان فعالیت، نحوه‌ امتیازبندی و درصد مالکیت شما از کسب و کار، واجد شرایط باشید.

مزایای سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در کشور استرالیا می تواند به متقاضیان مزایای زیادی ارائه کند. چرا که این کشور یکی از کشورهای پیشرو در اقتصاد می باشد و همواره از سرمایه گذاران استقبال می کند. سرمایه گذاری در استرالیا برای متقاضیان ایرانی یکی از گزینه های مطلوب به شمار می رود. از این رو توصیه می شود تا علاقه مندان به شرمایه گذاری در این کشور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همکاری نمایند. برخی از مزایای سرمایه گذاری در استرالیا عبارتند از:

  • اقامت در استرالیا
  • مزایای عمومی
  • رفاه اجتماعی
  • امکان اخذ ویزای همراه
  • امکان بهره مندی از سود مطلوب

اقامت در استرالیا از طریق والدین

شما می‌توانید در صورتی که موفق به کسب اقامت دائم در کشور استرالیا شده باشید از طریق ویزای فرزند کشور استرالیا فرزندان خود را نیز به استرالیا ببرید. آنها نیز مانند شما می‌‌ توانند در این کشور به تحصیل یا کار اشتغال یابند و از خدمات درمانی کشور استرالیا بهره‌ مند گردند. لازم به ذکر است که برای اخذ اقامت همیشگی برای فرزندان حقیقی شما ویزای 101 کشور استرالیا و برای فرزندخوانده ‌ها ویزای 102 کشور استرالیا، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. خبر بهتر این که شما می‌ توانید از طریق ویزای 117 برای اقامت دائم کودکان خویشاوند خود که احتمالاً یتیم شده باشند یا والدین آنها مفقود شده باشند یا حتی قادر به مراقبت از آنان نباشند نیز اقدام نمایید تا بتوانند در کشور استرالیا در کنار شما طعم یک زندگی مدرن همراه با آسایش را تجربه نمایند.

اقامت استرالیا از طریق فرزندان

ویزاهای 103 و 143 برای اخذ اقامت دائم در این کشور برای والدین فرزندانی که شهروند کشور استرالیا می ‌باشند یا اقامت دائم آن کشور را دارند، در نظر گرفته شده است. شما می ‌توانید از طریق دریافت ویزای والدین استرالیا به فرزندان خود ملحق شوید و در کشور استرالیا زندگی نمایید. تفاوت دو ویزای یاد شده در میزان هزینه آن ها است:

روش های دریافت اقامت موقت 2023 در کشور استرالیامدت اقامتنوع ویزا
اقامت از طریق سرمایه‌گذاری4 سال188
اقامت از طریق کار3 ماه400
18 ماه476
18 ماه الی 4 سال485
4 سال489
اقامت از طریق دیدار، سیاحت و گردشکریحداکثر 1 سال600
اقامت از طریق ازدواج2 سال820
2 سال309
اقامت از طریق نامزدی9 ماه300
اقامت از طریق فرزندان مقیم این کشور2 سال173
اقامت از طریق والدینتا پایان مهلت اعتبار ویزای والدین445
اقامت از طریق تحصیلحداکثر 5 سال500

اقامت استرالیا از طریق فرزندان

شرایط لازم برای ویزای ساب کلاس 189 استرالیا

برای استفاده و برای گرفتن ویزای ساب کلاس 189 کشور استرالیا، فرد باید موارد ذیل را داشته باشد:

  • سن فرد باید کمتر از 50 سال باشد.
  • مدرک زبان در 3 سال ماه قبل
  • سابقه کار بالای 3 سال
  • مدارک تحصیلی دیپلم به بالا

شرایط مدرک زبان مورد نیاز به شرح زیر است:

مدرک زبانListeningReadingWiritingSpeaking
IELTS8 – 78 – 78 – 78 – 7
TOFEL12132118

متقاضی می تواند معادل امتحان IELTS را در مابقی امتحان های دارای اعتبار در برنامه اداره مهاجرت استرالیا ارائه کند.

شرایط مورد نیاز برای ویزای ساب کلاس 190 استرالیا

برای استفاده و برای گرفتن ویزای ساب کلاس 190 کشور استرالیا، فرد باید موارد ذیل را داشته باشد :

  • سن فرد باید کمتر از 50 سال باشد.
  • برای مدرک زبان در 3 سال ماه قبل
  • سابقه کار بالای 3 سال
  • مدارک تحصیلی دیپلم به بالا

شرایط مدرک زبان مورد نیاز به شرح زیر است:

مدرک زبانListeningReadingWiritingSpeaking
IELTS8 – 78 – 78 – 78 – 7
TOFEL12132118

متقاضی می تواند معادل امتحان IELTS را در مابقی امتحان های دارای اعتبار در برنامه اداره مهاجرت استرالیا ارائه کند. از اول ژانویه 2017 در آزمون CAE شرکت نموده و در جمع کل امتیاز 169 را کسب کرده باشید.

شرایط اخذ مشاغل استانی در استرالیا

در یکی از مشاغل های استانی مورد احتیاج کشور استرالیا، تقاضا ی خود را تسلیم نمایید و یک اسپانیر استانی را پیدا نمایید. ارزیابی مدارک با ارائه مدرک های تحصیلی، شغلی باید یکی از مرکز های ارزیابی شغلی مشخص شده، تائیده مورد نیاز را تهیه کنید. این قسمت در حدود 1 هفته تا 4 ماه بسته به مرکز مربوطه مورد نظر وقت مورد نیاز است. برای اقدام ارزیابی مدارک، بعضی اوقات نیاز به مدارک زبان خواهید داشت. طبق جدول امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا حداقل 60 امتیاز داشته باشد. موارد فوق الذکر، مواردی هستند که کلی برای متقاضی می باشند. اگرچه، فرد بایستی موارد شخصی استان اسپانسر کننده را نیز داشته باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کاری و اقامت در استرالیا

مهم ترین مدارکی که افراد در این زمینه باید تهیه نمایند عبارت اند از:

  • مدرک های هویتی (شناسنامه و پاسپورت) به همراه ترجمه
  • مدارک زبانی انگلیسی فرد
  • مدرک پرداخت هزینه ها
  • عقدنامه در صورت متأهل بودن
  • ارائه کارت پایان خدمت (آقایان)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • سابقه کاری بیشتر از 1 سال به طور تمام وقت در 2 سال قبل
  • تمام سابقه های کاری مانند قرارداد ها، پرداخت ها، مالیات و سایر

همان طور که در بالا مطالعه کردین مهاجرت به استرالیا بسیار ایده آل است که آینده بسیار روشنی را برای افراد مهاجر به همراه دارد اما به نوبه خود دارای سختی هایی از جمله شرایط آیلتس بالا، سابقه کار با بیمه خواهد بود و اگر شخصی هدفش تحصیل در استرالیا باشد باید دقت کنید که سیستم نظام آموزشی این کشور رایگان نیست و افراد مجبور به پرداخت هزینه هستند.

زندگی در شهرهای ارزان استرالیا

در حالی که مهاجرت به استرالیا به طور دائم می تواند برای برخی به دلیل مجموعه الزامات نسبتاً سختگیرانه آنها برای مهاجران چالش برانگیز باشد، دریافت ویزای تعطیلات موقت یا کاری آسان تر است.  استرالیا کشور گرانی است، بنابراین در شرایط جهانی ممکن است استدلال کنید که به سادگی هیچ شهر ارزانی برای زندگی وجود ندارد. با این حال، اگر مقرون به صرفه بودن اولویت اصلی شماست، آدلاید احتمالاً بهترین گزینه شما است و طبق تحقیقات ارزان ترین شهر استرالیا است. این شهر با جمعیتی بیش از 1 میلیون نفر، پنجمین شهر بزرگ استرالیا است، بنابراین می توانید طعم زندگی در شهرهای بزرگ را بچشید اما از جمعیت سیدنی و ملبورن در امان خواهید بود. منطقه شهری آن تقریباً 100 کیلومتر در امتداد سواحل استرالیای جنوبی امتداد دارد و تقریباً صرف نظر از جایی که برای زندگی انتخاب می کنید، خیلی از ساحل دور نخواهید بود.

در 2500 کیلومتری شمال آدلاید، شهر کایرنز در شمال کوئینزلند قرار دارد. کایرنز یک مقصد مسافرتی محبوب، که بیشتر به دلیل دروازه ‌ای برای ورود به دیوار مرجانی معروف جهان شناخته می ‌شود، یک پایگاه عالی برای کسانی است که سبک زندگی در فضای باز را ترجیح می ‌دهند. پرث، مانند بسیاری از شهرهای استرالیا، در ساحل با سواحل شنی که در سراسر حومه های وسیع آن گسترده شده است، واقع شده است. مرکز اصلی هنر و فرهنگ با طیف گسترده ای از تئاترها و گالری ها و همچنین صحنه موسیقی پر جنب و جوش است.

در نمودار زیر شهرهای ارزان و هزینه ماهیانه زندگی در آنها ذکر شده اند:

هزینه ماهیانه زندگی در شهرهای ارزان استرالیا ، برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب اقامت در استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب اقامت در استرالیا می باشیم:

  • روش های اخذ اقامت دائم استرالیا کدامند؟ به روش های مختلفی می توان اقامت استرالیا را به دست آورد مثل ازدواج، سرمایه گذاری، کار و یا اقامت از طریق والدین یا فرزندان مقیم در کشور استرالیا.
  • اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟ برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا 4 ویزای ساب کلاس 892، 890، 888 و 132 به افراد تعلق می گیرد که در ابتدای امر اقامت 4 ساله موقت به آن ها تعلق می گیرد که با رعایت شرایط لازم به اقامت دائم تبدیل می شود. صرفا ویزای ساب کلاس 132 در صورتی که سرمایه گذاری با مبلغ بالایی انجام گیرد از ابتدا اقامت دائم داده می شود.
  • اقامت استرالیا از طریق کار چگونه به دست می آید؟ برای اقامت کاری در استرالیا 3 نوع ساب کلاس ویزای 189، 190 و 491 وجود دارد که به نیروی کار ماهری تعلق می گیرد که از لحاظ شرایط سنی، مدرک زبان، مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط در سیستم امتیازبندی رتبه لازم را به دست آورد.
  • چه مدارکی جهت اخذ ویزای کار استرالیا باید ارائه گردد؟ مدارک هویتی به همراه ترجمه، مدارک زبان انگلیسی، عقدنامه در صورت متاهل بودن، کارت پایان خدمت، 2 قطعه عکس و سایر برای ارائه به سفارت الزامی است و البته باید تاییدیه هایی هم بابت ارزیابی مدارک تحصیلی و رزومه شغلی هم انجام شود که حدودا 1 هفته تا 4 ماه زمان خواهد برد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *