مهاجرت کاری هلند

اقامت کاری کشور هلند

اقامت کاری کشور هلند

موضوع اخذ اقامت کاری کشور هلند مبحثی حائز اهمیت در خصوص کار و زندگی در این کشور زیبا محسوب می گردد. هر ساله در باب اقامت کاری مورد توجه قرار گرفته است. افرادی که قصد ورود به این کشور و دریافت اقامت کاری را دارند. باید با شرایط این کشور به طور کامل آشنا شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طی این مقاله به مهم ترین جنبه های اقامت کاری کشور هلند خواهد پرداخت.

مزایای کار در هلند

کارفرمایان هلندی، در اکثر موارد، درک می کنند که زندگی می تواند جنبه های زیادی داشته باشد، نه فقط کار. در هلند کار بیش از 60 ساعت در هفته مجاز نیست. کار در هلند به شما این شانس را می دهد که این ضرب المثل را بپذیرید:

  • “سخت کار کن، سخت بازی کن”

در پایان یک روز کاری چالش برانگیز، شما زمانی خواهید داشت وقت خود را با خانواده خود بگذرانید. زندگی به طور کلی در هلند بر اساس شاخص زندگی بهتر OECD رتبه بسیار بالایی دارد. امید به زندگی، کیفیت آب و هوا، درآمد قابل تصرف، اشتغال و تحصیلات از جمله عواملی هستند که برای محاسبه این رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی، در هلند یک حس اجتماعی قوی وجود دارد. همچنین، اکثریت (82٪) مردم هلند گزارش می دهند که در یک روز میانگین تجربیات مثبت بیشتری نسبت به تجربیات منفی دارند.

آداب تجارت هلندی همه چیز در مورد انجام کارها است. مردم تمایل دارند خیلی رک باشند. بنابراین، در جلسات کاری می توان انتظار داشت یک مقدمه کوتاه به سرعت در حال تبدیل شدن به مذاکرات تجاری باشد. این جلسات نیز دستور کار سختی دارند و حوصله کمی برای دیر رسیدن یا صحبت های کوچک وجود دارد. اگر با نظر کسی موافق نیستید، انتظار می رود که آن را بگویید. اگر کسی با شما مخالف است، ناراحت نشوید! در نهایت، مطمئن شوید که همکاران و شرکای تجاری را با نام خانوادگی خطاب کنید تا زمانی که شما را به انجام دیگری دعوت کنند. آداب تجارت باز و محترمانه هلندی حداکثر کارایی را ممکن می سازد.

مزایای داشتن اقامت کاری در هلند شامل:

مزایای داشتن اقامت کاری در هلند

قانون و اقامت کاری کشور هلند

چنانچه شهروند اتحادیه اروپا نیستید باید مجوز لازم کار را دریافت نمایید. اشخاص تبعه غیر از اتحادیه اروپا که علاقه مند کار موقت به مدت کمتر از 3 ماه در این کشورهستند مانند کارگران فصلی، دانشجویان، پناهجویان، کارکنان یک شرکت بین المللی که شعبه دوم کمپانی آن ها در کشور هلند واقع شده است. باید از IND اجازه کار بگیرند.

یک کار فرما فقط زمانی می تواند کار را به خارج از اتحادیه اروپا بفرستد که کارفرما هیچ کارگری برای استخدام از EEA پیدا نکرده باشد. 5 هفته حداقل آن فرصت کاری خالی مانده باشد و پیدا کردن جیگزین برای آن کار سختی باشد. UWV تشخیص دهد. جایگزین فرد مناسب برای آن شغل کار سختی باشد. کارفرما حتما باید به مدت 3 ماه در هلند و 3 ماه در اتحادیه اروپا تمام مراحل برای پیدا کردن کارگرمورد نیاز از جمله تبلیغات اینترنتی در سایت های معتبر کاریابی و تبلیغات چاپی در روزنامه های رایج را انجام داده باشد.

مدارک اخذ ویزای کاری هلند

به منظور دریافت ویزای کاری هلند متقاضی باید مدارکی را مهیا کند. به طور خلاصه به این مدارک می توان اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر و ارائه کپی از ویزای قبلی در صورت وجود
  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت
  • گرفتن بیمه حداقل 30000€ (یورو)
  • رزرو هتل یا ارائه اجاره نامه
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه ترجمه مدارک شغلی و بیمه
  • دعوتنامه از کارفرمای هلندی

بررسی اقامت کاری کشور هلند

چنانچه ملاحظه فرمودید داشتن قراردادکاری با کارفرما از راه امری بسیار دشوار است. قاعدتا کشورهایی که ویزاهای جستجوی کار دارند برای کاریابی در اولیت قرار دارند. کشورهایی نظیر آلمان و اتریش که به متقاضی کار در اروپا مجوز کار و اقامت 6 ماهه می دهند که برای مدت 6 ماه اجازه اقامت و مجوز کار تمام وقت دارند. با عقد قرارداد کاری می توانند اقامت کاری دریافت کرده و پس از طی 3 سال کار مدام با پرداخت مالیات درخواست کارت اقامت دائم دهند.

بدین ترتیب رشد نرخ اشتغال در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده شده است:

نرخ اشتغال در هلند

نظیر اکثر کشورهای اروپایی در بازارکار برای متقاضیان کار بسیار رقابتی است. اگر دانش زبان هلندی ندارید. سایت Jobsinnetwork.com به شما برای پیدا کردن شغل مورد نظر کمک می کند. سایت های اینترنتی مجاز به شکل خصوصی و دولتی به شما در زمینه کاریابی کمک می کند. برای تک تک آنها رزومه بفرستید و منتظر پاسخ باشید. اگر تا 4 الی 5 هفته سپری شد و پاسخی دریافت نکردید به آنها تلفن کنید و کار را پیگیری نمایید. رزومه شما باید حتما با استاندارهای هلند مطابفت داشته باشد. اینترنت سریع ترین و ساده ترین کار برای کاریابی است. اکثر شرکت ها مشاغل مورد نیاز خود را در سایت های کاریابی آگهی می کنند.

بررسی اقامت کاری کشور هلند

اقامت کاری کشور هلند و موسسات کاریابی

در ادامه 3 سایت معتبر برای کاریابی به شما معرفی می شود:

  • NationaleVacature Bank
  • Intermediair
  • Monsterboard

این سایت ها از بهترین سایت های کاریابی هستند. یکی از راه های کاریابی در هلند از طریق ارتباطات با اشخاص است. افرادی که ارتباطات گسترده دارند خیلی بهتر و سریعتر کار پیدا می کنند. آگهی ها یکی از راه های رایج کاریابی در این کشور است. روزنامه های هلندی را بخرید و در بخش تبلیغات به دنبال شغل مورد نظر خود بگردید. نسخه های شنبه همه روزنامه های ملی مانند پر از پیشنهادهای شغلی هستند:

  • الجزایر دگلباد
  •  NRC Handelsblad
  • de Telegraaf
  • د ولکسکرانت

از روزهای دوشنبه تا جمعه ها می توانید روزنامه های رایگان را در ایستگاه های اتوبوس و قطار پیدا کنید. در ایستگاه های مترو نیز می توانید تبلیغات کاریابی یکسری از مشاغل را پیدا کنید. همچنین جهت زندگی در این کشور می توانید مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

اقامت کاری و خدمات استخدام دولتی و خصوصی در هلند

خدمات اشتغال عمومی (UWV Werkbedrijf) نقش مهمی در بازارکار این کشوردارد. UWV Werkbedrijf در جستجوی کار به متقاضیان کارکمک می کند. آنها در شهرهای مختلف قرار دارند و متخصصان این کار اطلاعات و مشاوره را برای افراد مورد نیاز شغل ارائه می دهند. خدمات استخدامی عمومی از شبکه وسیعی از سایت های دولتی و آژانس های استخدامی استفاده می کند.

یک منبع واقعا خوب برای کاریابی، uitzendbureaus (آژانس های استخدامی) و headhunters است. آنها موقعیت های شغلی بلند مدت یا موقت را ارائه می دهند. بسیاری از شرکت ها از این سازمان ها برای یافتن و استخدام نیرو استفاده می کنند. شما می توانید CV خود را به آژانس ارسال کنید و یا از طریق وب سایت خود از یکی از واحدهای کاریابی درخواست کنید. اگر رزومه شما مطابق با معیارهای مورد نیاز باشد، آژانس با شما تماس خواهد گرفت تا یک قرار ملاقات داشته باشید. اغلب اوقات شما قادر به پیدا کردن یک شغل مناسب هستید. اگر در ابتدای امر خیلی سختگیر نباشید.

در این مقاله به بررسی اقامت کاری در هلند پرداختیم. شما می توانید درباره هلند و هزینه تحصیل و زندگی در هلند نیز اطلاعات کاملی را کسب کنید. چنانچه ملاحظه فرمودید دریافت مجوز کار ویزای کار، کار دشواری است. اگر علاقمند به کار در اتحادیه اروپا هستید. موسسات مهاجرتی می توانند به شما در دریافت ویزای کار و ویزای جستجوی کار کمک می کنند. برای دریافت اطلاعات مورد نیاز جهت اقامت کاری کشور هلند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان ارشد این موسسه بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *