ویزای مسافرتی ترکیه

اقامت توریستی ترکیه

اقامت توریستی ترکیه

یکی از کم هزینه ترین روش های اقامت در ترکیه خرید ملک و تحصیل می باشد، در نظر داشته باشید اقامت توریستی ترکیه به مدت 90 روز می باشد. این کشور به دلیل های مختلف مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این کشور به دلیل نزدیک بودن به کشور ایران مورد استقبال بسیاری از ایرانی ها قرار گرفته است. کارشناسان ارشد و حرفه ای ما در موسسه بین المللی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت توریستی ترکیه، مهاجرت از طریق تحصیل به ترکیه، مهاجرت از طریق کار به ترکیه، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ترکیه، مهاجرت از طریق خرید ملک به ترکیه و غیره به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالی قدر مشاوره تخصصی ارائه می دهند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت ترکیه

مدارک مورد نیاز بابت اقامت توریستی ترکیه بدین صورت است:

  • تکمیل فرم درخواست راندوو (درخواست ملاقات)
  • ارائه نسخه اصلی و فتوکپی گذرنامه
  • ارائه 4 قطعه عکس بابت احزارهویت
  • ارائه بیمه درمانی معتبر ( اشخاص زیر 18 سال و بالای 65 سال از ارائه این مدرک معاف هستند).
  • ارائه مدارک درخواستی به موسسه تامین اجتماعی بابت دریافت بیمه درمانی عمومی
  • ارائه پرداخت هزینه های اداری صدور کارت اقامت
  • ارائه هزینه های واریزی اداره مهاجرت
  • ارائه رضایت نامه برای افراد زیر 18 سال الزامی می باشد.

اقامت توریست در ترکیه و شرایط عمومی

این کشور با مساحت 783562 کیلو متر مربع و جمعیت آن تقریبا 80 میلیون نفر می باشد. شهر آنکارا پایتخت این کشور می باشد. این کشور از 3 جهت به دریا متصل می باشد. از شهر های پرگردشگر و جذاب و و زیبا می باشد.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه های مرتبط به زندگی در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

شرح هزینه زندگی در کشور ترکیه

در مورد ویزای توریستی ترکیه، ایرانیان نیازی به دریافت ویزا ندارند و اشخاص بدون هیچ گونه موارد ضروری و اجباری می توانند بدون دریافت ویزای وارد این کشور شوند. مدت زمان این نوع ویزای توریستی به مدت 120 روز می باشد. اشخاصی که تمایل دارند که تا 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند نیازی به ویزای نمی باشد. بدون هیچ محدودیتی می توانند در این مدت در این کشور حضور داشته باشند. ولی مجوز کار و تحصیل هم ندارند. جهت کار در این کشور مقاله کار در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

کارشناسان ارشد و حرفه ای ما در موسسه بین المللی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت از طریق کار به ترکیه، مهاجرت از طریق تحصیل به ترکیه، مهاجرت از طریق خرید ملک به ترکیه، اقامت توریستی ترکیه، سرمایه گذاری در کشور ترکیه و غیره به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالی قدر مشاوره تخصصی ارائه می دهند.

مراحل درخواست ویزای گردشگری ترکیه

ابتدا شما باید به درخواست ملاقات دهید، اغلب این فرم درخواست از هنگامی که شما درخواست خود را ارائه می دهید بابت 3 روز تا چند ماه آینده مشخص خواهد شد. این نوع ویزا برای صنعت گردشگری مخصوصا برای شهرواندان ایرانی بسیار حرفه ای می باشد. صنعت توریست و گردشگری در این کشور از لحاظ امکانات و خدمات که این کشور ارائه می شود. به این صورت می باشد که امکانات هتل های با کیفیت و فوق العاده جدید و مدرن و مجتمع های ورزشی و غیره در مورد گردشگران دنیا قرار می گیرد. تعداد زیادی زمین های بازی در این کشور وجود دارد.

این کشور امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است به دلیل زیبایی های این کشور مانند گنجیه های تاریخی، ارزش ها و فعالیت های فرهنگی و غیره که بیشتر افراد سالانه به این کشور سفر می کنند. در مورد ویزای توریستی این کشور باید بدانید که تعداد افراد بازدید کننده از این کشور در سال 2023 تقریبا 19% از سال های قبل زیاد می شود.

اقامت توریستی ترکیه با وثیقه یا بدون وثیقه

این نوع ویزا برای ایرانیان از قبل از توافقنامه بین 2 کشور می باشد. به این صورت نمی باشد که اشخاص بابت مهاجرت توریستی به این کشور نگران دادن وثیقه به سفارت این کشور باشند. بنابراین مهاجرت توریستی در این کشور بدون وثیقه قابل قبول می باشد. ولی در مورد کشور های اروپایی و سایر کشور ها دیگر به که شرایط خاصی دارد بستگی دارد.

در مورد ویزای توریستی ترکیه باید بدانید که هنگامی که افراد به این کشور به مدت 90 روز مسافرت می کنند. باید پاسپورت افراد بیشتر از 6 ماه باشد. در موردی که اعتبار آن کمتر از 6 ماه باشد باید ابتدا پاسپورت خود را تمدید کنند. سپس ویزای توریستی دریافت کنند. جهت تحصیل در این کشور ابتدا می باید ویزای تحصیلی ترکیه را دریافت نمائید.

اقامت توریستی ترکیه با وثیقه یا بدون وثیقه

هزینه های مرتبط با دریافت مجوز ترکیه

برای اخذ اقامت در ترکیه افراد باید مدارکی را آماده کنند که هزینه هر یک از مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشد:

  • (هزینه اجاره خانه از 800TL (لیر
  • هزینه دفتر خانه رسمی
  • هزینه دریافت بیمه به مدت 1 سال
  • هزینه تست پزشکی
  • هزینه مترجم رسمی بابت ترجمه سند تاییدیه اجاره
  • هزینه مالیات اتباع خارجی
  • هزینه تاییدیه مدارم شخص درخواست کننده در سفارت تهران

دریافت ویزای توریستی این کشور برای ایرانی ها فرایند سخت و دشواری ندارد. در مدت زمان کوتاه می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. کشور ایران و کشور های دیگر اروپایی نیازی به دریافت ویزا ندارند. تابعیت کشور های محدود که به دریافت ویزای نیاز دارند هم می توانند به صورت آنلاین و هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری می توانید به سفارت این کشور درخواست دهید.

کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق کار به ترکیه، اقامت از طریق سرمایه گذاری به ترکیه، اقامت از طریق تحصیل به ترکیه، اقامت توریستی ترکیه، اقامت از طریق خرید ملک به ترکیه و شرایط زندگی دانشجویی در ترکیه و مهاجرت به ترکیه به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالی قدر مشاوره تخصصی ارائه می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *