مهاجرت به کشور اوکراین

اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

کسب اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین یکی از روش های مقیم شدن است که می تواند به کسب پاسپورت اوکراین منتهی شود. افرادی که توان مالی و شرایط لازم برای به عهده گرفتن کودکان بی سرپرست را دارند می توانند از این طریق اقامت اوکراین را کسب کنند. در این راهنما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا هموطنان عزیز را با الزامات و شرایط کسب اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین آشنا سازند. به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی و در کشور اوکراین، مهاجران زیادی اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. از این رو تا بتوانند اقامت اوکراین را کسب کنند. از مزایای بی شمار آن بهره مند شوند. شایان ذکر است که افرادی که قصد کسب اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین را دارند نیز از این مزایای بهره مند می شوند.

درباره اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

هر ساله افرادی زیادی برای کسب اقامت از طریق فرزند خواندگی در کشور اوکراین وارد خاک این کشور می شوند. کودکان زیادی با دلایل مختلف نیاز به داشتن سرپرست و افراد حمایت کننده دارند و ممکن است برخی از آنها ویژگی ها و یا ناتوانی های خاصی داشته باشند. همانطور که می دانید، کسب اقامت و تابعیت در کشور اوکراین و یا سایر کشورهای اروپایی از راه های مختلفی امکان پذیر است. اما کشور اوکراین از جمله کشورهایی می باشد که اقامت از طریق فرزند خواندگی را به رسمیت می شناسد. به افرادی که موفق می شوند مسئولیت نگهداری و حمایت از فرزندان و کودکان بی سرپرست را به عهده بگیرند، مجوز اقامت اعطاء می کند.

لازم به ذکر است که فرزند خواندگی می تواند موجب کسب تابعیت در کشور اوکراین شود. اما باید در نظر داشته باشید که این مورد در صورتی امکان پذیر است که:

  • متقاضیان با قوانین اوکراین به صورت کامل آشنا باشند و تابع این قوانین باشند.
  • متقاضیان تابعیت کشور قبلی خود را برای کسب تابعیت اوکراین ترک کنند. (زیرا تابعیت مضاعف در کشور اوکراین به رسمیت شناخته نشده است)
  • متقاضیان حداقل 5 سال متوالی در کشور اوکراین زندگی کرده باشند.
  • متقاضیان مجوز مهاجرت کسب کرده باشند.
  • متقاضیان بتوانند به زبان اوکراینی صحبت کنند.
  • متقاضیان ثابت کنند که شغل مناسب برای پرداخت هزینه های زندگی خود و همچنین حمایت از فرزند خود را دارند.

بعد از 5 سال زندگی در کشور اوکراین، متقاضیان می توانند اقدام به کسب اقامت از طریق فرزند خواندگی کنند. اما برای انجام این کار، متقاضیان و خانواده ها باید توان مالی کافی داشته باشند تا پرداخت تمامی هزینه های مربوطه را به عهده بگیرند.

روند پذیرش کودک در اوکراین

روند فرزند خواندگی در اوکراین از هر کشور اروپای شرقی منحصر به فرد است. برخلاف دیگر کشورهای اروپای شرقی، فرزند خواندگی در اوکراین تنها در صورتی امکان پذیر است. متقاضیان به صورت حضوری به دیدار فرزند یا کودک بروند و از شرایط جسمانی، پزشکی و سایر موارد آگاه شوند. خانواده ها ابتدا باید مدارک فرزندخواندگی خود را به اوکراین ارسال کنند. سپس از آنها دعوت می شود تا برای انتخاب فرزند یتیم به اوکراین سفر کنند. معمولا متقاضیان با یک مترجم 2 زبانه به شهر مورد نظر در اوکراین همراهی خواهند شد و در کل فرایند پذیرش متقاضین در اوکراین توسط یک یا چند تسهیل کننده راهنمایی می شوند. لازم به ذکر است که فرایند پذیرش فرزند خواندگی در اوکراین به طور معمول فقط 4 ماه طول می کشد. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در اکراین را بررسی بفرمائید.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در این کشور نمودار زیر بیانگر اطلاعات مفیدی خواهد بود:

در جدول زیر به شرایط والدین یا افرادی که قصد دارند حمایت و یا نگهداری از یک فرزند یا کودک یتیم در اوکراین را به عهده بگیرند اشاره شده است:

وضعیتشرایط
وضعیت سنی متقاضیانمتقاضیان باید بیش از 25 سال سن داشته باشند.
تفاوت سنی بین فرزند و متقاضیانتفاوت سنی بین متقاضیان و فرزند باید بیش از 15 سال باشد.
وضعیت طلاقوضعیت متقاضیانی که طلاق گرفته اند قابل قبول است.
وضعیت داشتن فرزند
متقاضیان می توانند فرزندخوانده یا فرزندان بیولوژیکی دیگری نیز داشته باشند.
وضعیت ازدواج
متقاضیان باید ازدواج کرده باشند.
وضعیت روحی یا جسمیدر صورت داشتن مشکل جسمی یا روحی متقاضیان باید مشاوران را از شرایط خود آگاه سازند.

شرایط اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراینشرایط اقامت از طریق پذیرش فرزند در اوکراین

هنگامی که یک خانواده پرونده خود را ارسال کرد، آنها در وزارت امور خارجه برای فرزندخواندگی و حمایت از حقوق کودک ثبت می شوند. خانواده برای انتخاب فرزند به اوکراین دعوت می شوند. کودکان ممکن است از بین پرونده های SDA انتخاب شوند. پس از انتخاب فرزند برای بازدید، متقاضیان به منطقه ای می روند که یتیم خانه در آن واقع شده است. هنگامی متقاضیان که فرزند خود را انتخاب کردند. مدارک آنها تکمیل شد، متقاضیان به دادگاه محلی، جایی که فرزندخواندگی اعطاء می شود، مراجعه می کنند. در این مرحله متقاضیان در دادگاه 10 روز مهلت تجدید نظر دارند. در صورت وجود مشکلات یا موارد خاص که به ندرت اتفاق می افتد، ممکن است این مهلت تمدید شود. به یاد داشته باشید که پس از این، برای جمع آوری و تهیه اسناد و مدارک کودک، متقاضیان 7 الی 10 روز مهلت خواهند داشت.

مهمترین مسائل کسب اقامت از طریق قبول فرزند اوکراین

در نظر گرفتن مسائل و موارد زیر جهت اقدام برای کسب اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین الزامی می باشد:

  • سن کودک یا فرزندانی
  • مسائل پزشکی
  • سن سایر فرزندان خانواده
  • برنامه کاری و هزینه های اقامت و زندگی
  • سایر تعهدات درون خانواده مانند پیری والدین و غیره
  • سیستم مدرسه ای که در آن قرار دارند و منابع در دسترس فرزندان
  • اهمیت ارزیابی اولیه و پرداختن به نگرانی هایی که ناشی از چنین ارزیابی است.
  • توجه شخصی گسترده ای که فرزند خوانده و سایر فرزندان در خانه به آن احتیاج دارند.

وقتی اعضاء یک خانواده به این نتیجه برسند که فرزندخواندگی به نفع کل خانواده خواهد بود. آنها از نظر عاطفی آمادگی پذیرش فرزند خود را دارند. ممکن است اوکراین یکی از بهترین گزینه ها برای آنها باشد. هموطنان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات درباره سایر روش های اخدا تابعیت و اقامت در اوکراین و همچنین بهترین روش های مهاجرت به اوکراین با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین

  1. آرتیمس گفت:

    درود فراوان
    با سپاس از راهگشایی مسئولان ارجمند در این امر انسانی و خداپسندانه.
    لطف بفرمایید در زمینه کل هزینه تقریبی که بهزیستی و سیستم قضایی اوکراین جهت انجام امور قانونی دریافت مینماید ، بفرمایید.
    سپاس

    1. صادقی گفت:

      با سلام. برای آگاهی از شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *