مهاجرت سرمایه گذاری در آلمان

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری می‌ تواند یک گزینه مهاجرتی برای اخذ اقامت متقاضیان بین المللی به صورت قانونی در این کشور باشد. مهمترین و اصلی‌ ترین قطب‌ حوزه صنعتی در اروپا، آلمان است. این کشور عملکرد قوی از خود نشان داده است. آگاهی از نحوه بیزینس در اروپا، هدف از ایجاد کسب و کار و موارد حقوقی ثبت یک بیزینس از نیازهای این برنامه است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم. این مقاله در باب اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

معرفی کشور آلمان

زمینه های شغلی مهندسی در کشور آلمان، بستر تجارت و سرمایه گذاری افراد بسیاری از سرتاسر جهان است. کمپانی های برتری همچون بنز، فولکس واگن، بی‌ام و و زیمنس از جمله شرکت های بسیار قدرتمند آلمان هستند. این کشور از نظر جغرافیایی در اروپای مرکزی واقع است. پایتخت این کشور شهر برلین بوده و نام رسمی این کشور جمهوری فدرال آلمان است.

کشور آلمان تعداد 16 ایالت را دارا است. ناگفته نماند این ایالت ها مجاز به عملکرد و تصمیم گیری به صورت مستقل هستند. آلمان از حیث امکانات رفاهی و حق و حقوق شهروندی، دارای رتبه بالایی است. لازم است بدانید آلمان از لحاظ رتبه بندی در زمینه صادرات و واردات، در سومین رتبه جهانی صادر کننده قرار دارد. همین امر موجب گردید. افراد از سراسر جهان جهت اقامت در این کشور راه های مختلف سرمایه گذاری را انتخاب نمایند. چراکه 2 مزیت و امتیاز بسیار عالی برای فرد متقاضی دارد.

  • که تجارت خود را گسترش می دهد و به پیشرفت های عالیه می رسد.
  • که به راحتی از این طریق می تواند اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نماید.

بررسی اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

آلمان هم مانند سایر کشورهای اروپایی، کشوری است که می‌توان بنای سرمایه‌ گذاری را در آن قرار داد. سرمایه گذاری در آلمان را می توان با هزینه های بسیار پایینی انجام داد. امنیت شغلی و سرمایه گذاری در آلمان بالا می باشد. سرمایه گذار می تواند پس از چند سال اقامت دائم آلمان را اخذ نماید. قبل از اقدام به هر نوع سرمایه گذاری، شخص می باید از شرایط و ضوابط انجام این کار آگاهی کافی داشته باشد. مخارج زندگی، قوانین ثبت شرکت و هزینه های مربوط به آن، پرداخت مبالغ مالیات بر ارزش افزوده و بیمه و غیره همه موارد بالا می باید توسط سرمایه گذار مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد تا ثبت شرکت با شرایط بهتری انجام گردد.

بررسی اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

شرایط اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

متأسفانه، هیچ “ویزای طلایی” یا شهروندی اختصاصی از طریق برنامه سرمایه گذاری در آلمان وجود ندارد. با این حال، اقامت از طریق سرمایه گذاری برای کسانی که یک شرکت سرمایه گذاری در آلمان تاسیس می کنند در دسترس است. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور برای برآورده کردن شرایط کافی نیست بنابراین متقاضیان باید یک شرکت سرمایه گذاری آلمانی تاسیس کنند یا در یک پروژه سرمایه گذاری قابل اجرا سرمایه گذاری کنند. برای کسانی که به دنبال تاسیس شرکت خود هستند، این امکان وجود دارد که طبق قانون اقامت آلمان، که به متقاضیان اجازه می دهد اقامت آلمان را برای “خوداشتغالی” دریافت کنند. این به کارآفرینان در سراسر جهان اجازه می دهد تا ایده های تجاری خود را به آلمان بیاورند و از بازار پر سود آلمان سود ببرند.

با این حال، قبل از آمدن به آلمان، اکثر متقاضیان غیر اتحادیه اروپا باید با موفقیت برای ویزای خوداشتغالی اقدام کنند. طرح شما باید دارای ویژگی های زیر باشد:

ویژگی طرح های سرمایه گذاری در المانبرای اثبات اینکه کسب و کار شما الزامات فوق را برآورده می کند، باید یک طرح تجاری جامع تهیه کنید. طرح تجاری ارائه شما از سوی شما باید منجر به استخدام  حداقل 5 نفر شود. این طرح توسط اتاق بازرگانی و صنعت آلمان مورد بررسی قرار می گیرد.

  • همچنین حداقل 18 سال سن داشته باشید است و سابقه کیفری پاک ضروری است.
  • باید بتوانید ثابت کنید که شرایط کافی برای دوران پیری دارید (مثلاً یک طرح بازنشستگی).
  • در برنامه ریزی فرآیند درخواست ویزا، توجه داشته باشید که به طور کلی بین 4 تا 6 ماه طول می کشد تا به نتیجه برسد.

ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت می‌تواند گزینه معقول سرمایه گذاری و اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری باشد. فرد متقاضی ثبت شرکت در آلمان است، می‌ باید دارای مدرک کارشناسی باشد. درغیر اینصورت مستلزم دارا بودن مدرک زبان آلمانی درسطح B2 است. ثبت شرکت شامل محدودیت سنی نیست. هر فردی در هر سنی می‌تواند اقدام به این عمل نماید. چه بسا متقاضیانی که سن آنها کمتر از 50 سال است، درصد شانس‌‌ بالاتر است. برای ثبت یک شرکت در آلمان، سرمایه ‌گذار می‌ باید مبلغی درحدود 25000€ (یورو) جهت افتتاح حساب شرکت پرداخت نماید. شایان ذکر است هزینه‌ های اولیه ثبت شرکت با زمینه‌ شغلی و فعالیت آن شرکت ارتباط مستقیم دارد و متغیر است. بازه زمانی ثبت شرکت از ابتدا تا انتها، بین 6 الی 8 ماه است. ازجمله مدارکی که جهت ثبت شرکت می باید توسط سرمایه‌ گذار ارائه گردد، مشخص نمودن PLAN فعالیت اقتصادی شرکت است.

پلانی که مشخص نماید برنامه و روش عملکرد شرکت او طی 3 سال آینده چگونه خواهد بود. این همان اعلام نمودن طرح اقتصادی است. پس از مشخص نمودن طرح اقتصادی، درصورت تایید، ویزای 3 ماهه به وی تعلق می‌ گیرد. وی 3 ماه فرصت دارد نسبت به محل اقامت، افتتاح حساب بانکی و امور مربوط به شهروندی آلمان اقدام نماید. این‌ کار از طریق اداره پلیس آلمان و اداره مهاجرت این‌ کشور قابل انجام است. دریافت اقامت دائم از راه ثبت شرکت در آلمان، ممکن است شامل شرایطی شود. سرمایه‌ گذار درصورت فعال نگه‌ داشتن شرکت، گردش مالی قوی و پرداخت مالیات و بیمه، پس از مدت 5 سال می‌تواند، اخذ اقامت کند. اما اکنون این اقامت از طریق 2 فرصت تمدید یکساله و یک فرصت تمدید 3 ساله اعطاء می‌ گردد.

مدارک لازم اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در آلمان بدین صورت است:

  • متقاضی می‌ باید کلیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت را بدون هیچ کم و کاستی تسلیم نماید.
  • در صورت وجود شرکت اصلی در ایران، ارائه کلیه اسناد و مدارک مربوط به شرکت مادر لازم است.
  • در اساسنامه شرکت می‌ باید نام شرکت مورد نظر و آدرس محل اصلی آن قید گردد.
  • انتصاب مدیر عامل باید به درستی انجام گردد.
  • نام اعضاء و شرکا و یا موسس‌ های شرکت مورد نظر بایستی مشخص گردد.
  • شرکت موظف است کلیه مالیات‌ های مربوطه را پرداخت نماید.
  • تعیین مشاوران مالیاتی برای شرکت امری ضروری است.

اقامت آلمان از طریق خرید ملک

خرید ملک در آلمان، یکی از راه‌ های مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری است. این امر طی شرایطی می‌ تواند به اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری منجر شود. دولت آلمان به خریداران ملک تسهیلات اعطاء می‌ نماید. بنابراین فرد با خرید ملک در آلمان می‌ تواند از این تسهیلات استفاده کند.

لازم به ذکر است واحد پول در پرداخت اقساط تسهیلات، یورو است. مستلزم change‌ می‌ باشد. دقت بفرمایید در انجام این امر، حساسیت و دقت بسیاری داشته باشید تا سرمایه‌ هدر نرود. تا مادامی که صاحب قانونی ملک مورد نظر هستید، حق استفاده از ویزای طولانی مدت را دارید. این امر می‌ تواند شما را به اقامت آلمان ازطریق سرمایه‌ گذاری در خرید ملک بسیار نزدیک و حتی 100% نماید. ممکن است انتخاب شما در اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری، مواردی مانند ثبت شرکت، خرید ملک و غیره باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش است تا آخرین اخبار مربوط به مهاجرت و اقامت را چه در زمینه اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و چه از طرق دیگر در اختیار شما قرار دهد. لذا دعوت می نماییم تا در صورت نیاز به مشاوره با مشاورین مجرب موسسه ما تماس حاصل فرمائید. تماس شما می‌تواند به صورت حضوری یا تلفنی باشد. تلاش ما این است که بهترین گزینه‌ های سرمایه‌‌گذاری را به شما پیشنهاد دهیم. همچنین جهت تکمیل اطلاعات خود می توانید مقاله سرمایه گذاری در کشور آلمان را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

5/5 - (6 امتیاز)

0 دیدگاه برای “اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

  1. کسرا سرخی گفت:

    اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری چه مدت به طول می انجامه؟

  2. طلایی پور گفت:

    برای سرمایه گذاری در آلمان و کسب اقامت چقدر باید هزینه داشته باشیم؟

  3. قراری گفت:

    سلام.اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری دایمی است یا تمدید پذیر می باشد!؟

  4. roham گفت:

    sarmayegozari dar alman chand darsad shans dare?

  5. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوب و سودمندی بود.

  6. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی آلمان هم مطلب بذارید

  7. منوچهر گفت:

    آیا احتمال داره این کشور هم برای سرمایه گذاری راه های جدید به مهاجرها ارائه بده ؟ مثلا خرید اوراق قرضه دولتی ؟

  8. ahoora گفت:

    سلام و تشکر از مقاله های خوبتون
    اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری،برای کسی که سن بالایی داره ایا مناسب هست ؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *