مهاجرت سرمایه گذاری در کلمبیا

استارت آپ کلمبیا

استارت آپ کلمبیا

ایجاد و مدیریت استارت آپ کلمبیا یک قدم بزرگ و رو به جلو برای اشخاصی است که برنامه ای مدون و بین المللی می خواهد تا گروه به نتیجه خوب برسد. از آنجا که کلمبیا به دلیل قدرت اقتصادی قوی مورد ستایش قرار گرفته است، بسیاری از تجار به دنبال ثبت تجارت خارجی در کلمبیا هستند. در کلمبیا 3 نوع ساختار شخصیت حقوقی وجود دارد. شرکت سهامی خاص، مسئولیت محدود و یک شعبه از یک شرکت خارجی. تمام شرکت ها باید از قوانین شرکت کلمبیا پیروی کنند. به منظور اطمینان از انطباق 100% قانونی، اکثر شرکته ای خارجی با یک گروه محلی کار می کنند تا بروز عوارض بعدی جلوگیری یا به حداقل برسانند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما در خصوص راه اندازی استارت آپ در کلمبیا پاسخ می دهد.

اقتصاد در کلمبیا

کلمبیا در چند دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. در گزارش انجام تجارت توسط گروه بانک جهانی، کلمبیا در رتبه 3 در میان بهترین کشورهای آمریکای لاتین برای شروع کار قرار گرفت. طبق گزارش بانک جمهوری کلمبیا، کلمبیا با گزارش 11.4% در سرمایه گذاری مستقیم خارجی، به یک کشور ثابت و دوستدار سرمایه گذاری تبدیل شده است. بوگوتا نه تنها پایتخت سیاسی کلمبیا بلکه سرمایه تجاری بی چون و چرای نیز هست، و آن را به مکانی مناسب برای راه اندازی و رشد یک شرکت تبدیل کرده است. دولت کلمبیا iNNPulsa را برای ارتقا و توسعه تجارت در کلمبیا و همچنین Apps.co تأسیس کرد که توسط وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کمک به کارآفرینان دیجیتال برای دستیابی به منابع، شبکه ها و سرمایه گذاری مورد نیاز برای موفقیت، ایجاد شده است.

در سال های اخیر، استارتاپ های مختلفی در شهرهای این کشور ظهور کرده اند. موسسات مخصوصی هستند که از طریق، فرصت های سرمایه گذاری، فضاهای همکاری و رویدادهای شبکه سازی خود، باعث تقویت صحنه کارآفرینی محلی می شوند. این شهر همچنین دارای فرصت های زیادی برای همکاری کارآفرینی در فضاهای مختلف است. تعجبی ندارد که کارآفرینان به بوگوتا هجوم می آورند. این شهر، طی 10 سال گذشته بیش از 22$ میلیون (دلار) سرمایه خارجی دریافت کرده است و شهرت آن به عنوان قطب اصلی راه اندازی در قاره آمریکا همچنان در حال رشد است. پس با توجه موارد مذکور شما می توانید با سابقه خوب و فضای اقتصادی چند جانبه در این کشور استارت آپ خود را راه اندازی کنید.

مراحل راه اندازی استارت آپ کلمبیا

مراحل راه اندازی استارت آپ کلمبیا

اغلب اتفاق می افتد که تمایل به انجام یک کار تجاری در مقابل شرایط گیج کننده ای که برای ادغام باید برآورده شود، ضعیف شود. اطلاعات نادرست می تواند منجر به ابتکاراتی شود که از چارچوب مفهومی قبلی که باید زمان ادغام شرکت را احاطه کند، منحرف شود. برای جلوگیری از مقابله با پشیمانی یا مشکلاتی که ممکن است باعث تصمیم گیری های برنامه ریزی نشده شود، در هنگام ایجاد تجارت در کلمبیا مراحل معین را دنبال کنید. ممکن است متغیرها و رویه هایی وجود داشته باشد که بسته به شهری که می خواهد محل کار آن باشد، ممکن است تغییر کند. اگر تصمیم گرفتید که می خواهید کار خود را در کلمبیا راه اندازی کنید، فرصتی را پیدا کرده اید یا به ایده ای تجاری فکر کرده اید که ممکن است مفید واقع شود. شما می توانید با تحقیق در خصوص اقتصاد و مشاغل مورد نیاز کلمبیا موفق شوید.

برای شروع، 4 مرحله مهم وجود دارد که یک تاجر برای ثبت تجارت خارجی در کلمبیا باید انجام دهد:

  1. شرکت مادر باید قانونی را ایجاد کند که مجوز افتتاح شعبه را صادر کند. این قانون باید شامل کلیه آیین نامه های دفتر شعبه باشد.
  2. این عمل باید در دفتر اسناد رسمی عمومی ثبت شود و معمولاً 2 تا 3 روز طول می کشد که هزینه های آن براساس ارزش سرمایه تعیین شده انجام می شود.
  3. سپس شعبه ملزم به ثبت نام در فهرست مالیات ها و گمرکات ملی کلمبیا خواهد شد.
  4.  آخرین مرحله برای ثبت تجارت خارجی در کلمبیا این است که شعبه خارجی باید در اتاق بازرگانی کلمبیا ثبت شود.

استارت آپ های مورد نیاز در کلمبیا

برای کسانی که علاقه مند به شروع کار در بوگوتا هستند، چندین صنعت در لیست مشاغل مورد نیاز کلمبیا هستند. در دهه گذشته، بخش خدمات بازرگانی 14٪ سرمایه گذاری خارجی دریافت کرده است و به دنبال آن نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات از نزدیک دنبال می شوند. شرکت های نساجی، ارتباطی، خدمات مالی و محصولات مصرفی نیز در این لیست قرار دارند. تغییر در عادات مصرف کننده در سال های اخیر باعث رشد صنعت تجارت الکترونیکی نیز شده است و دولت کلمبیا تمام تلاش خود را برای تشویق رشد آن انجام می دهد. وزارت تجارت الکترونیکی کلمبیا در نوع خود تنها آمریکای لاتین است و همراه با وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت برای نظارت بر رشد بخش، رصدخانه تجارت الکترونیکی را در بوگوتا ایجاد کرد.

چند بخش با پتانسیل قابل توجه نیز وجود دارد که بیشتر نیاز به استارت آپ دارد که شامل 10 شغل پردرآمد در کلمبیا می باشد، یعنی بخش های بهداشت و امور مالی. به عنوان مثال، سیستم بهداشت عمومی غیرمتمرکز کلمبیا هیچ اشتراک داده ای در بین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مختلف ندارد و برای راه حل های مبتنی بر فناوری مبتکر است. در همین حال، بانک ها در حال انتقال به سمت بانکداری دیجیتال و تلفن همراه هستند و شرکت های فین تک در حال ایجاد راه حل هایی برای مصرف کنندگان زیر بانک هستند. به عنوان پایتخت کشور، بوگوتا مقر بسیاری از بازیگران برجسته در هر 2 صنعت و مکانی ایده آل برای ریشه دار کردن مشاغل تأثیرگذار و نوآور است.

استارت آپ های مورد نیاز تعیین می کنند که اگر کارآفرینان به سراغ این زمینه ها بروند احتمال موفقیت بیشتر است. در نمودار زیر استارت آپ های مورد نیاز را مشاهده می کنید:

ثبت تجارت خارجی در کلمبیا

برترین استارت آپ کلمبیا

Rappi یکی از برترین استارت آپ ها در این کشور می باشد. به عنوان یک برنامه تحویل غذا که قول می داد هر آنچه را که در چند دقیقه به آن نیاز خواهید داشت را تحویل می دهد. این برنامه به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین برنامه های کلمبیا شد. این استارت آپ ساده و کاربردی مشتریان را با خریداران شخصی متصل می کند که تقریباً هر چیزی را به درب منزل تحویل می دهد، از جمله مواد غذایی، و حتی پول نقد برداشت شده از دستگاه خودپرداز. اگر شما به دنبال مهاجرت به کلمبیا از طریق کار هستید باید با اشخاص متخصص و با تجربه مشورت نمایید بدین منظور می توانید با مشاوران متبحر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *