مهاجرت سرمایه گذاری در کویت

استارت آپ کویت

استارت آپ کویت

از استارت آپ کویت به عنوان یکی از بازوهای در اقتصاد یاد می کنند که می تواند در آینده نزدیک موجب پیشرد اهداف اقتصاد کشور کویت بشود. صحنه راه اندازی کویت تا حد زیادی تحت رادار جهان توسعه یافته است، با این حال اکوسیستم کوچک، بزرگترین خروجی های خاورمیانه را تا به امروز تولید کرده است. کویت علی رغم اینکه بازار کوچکی است، بالاترین میزان پذیرش فناوری جدید و بالاترین درآمد را برای هر کاربر برای شرکت های فناوری دارد. در سال 2018 بانک مرکزی کویت (CBK) و بانک های محلی اولین برنامه کشور را راه اندازی کردند که به نوآوران اجازه می دهد محصولات خود را قبل از زندگی با شرایط واقعی بازار آزمایش کنند. این برنامه شامل 4 مرحله برای شرکت کنندگان در 1 سال است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه کار و اخذ ویزای کویت به شما مشاوره می دهد.

اقتصاد کویت

مانند اکثر کشورهای حاشیه خلیج عربستان، کشور کویت نیز نسبتاً از مهاجران استقبال می کند (در واقع شهروندان فقط کمی بیش از یک سوم جمعیت را تشکیل می دهند). اقتصاد قوی و سطح بالای درآمد این کشور فرصت های زیادی را برای مهاجران کارآفرین در حوزه هایی مانند واردات، خدمات و مشاوره فراهم می کند. یکی دیگر از عواملی که کویت را جذاب می کند نرخ پایین مالیات بر درآمد شرکت ها 15٪ برای مشاغل با مالکیت خارجی است. شرکت های اداره شده توسط کویتی ها یا اتباع سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین عدم وجود هر نوع مالیات بر درآمد شخصی معاف هستند. از مزایا دیگر می توان به اخذ اقامت کویت از طریق کار دانست. به دنبال این اقامت کارآفرینان می توانند از شرایط ویژه ای برخوردار شوند.

نفوذ زیاد اینترنت، بسته های داده تلفن همراه با قیمت مناسب و دسترسی نسبتاً آسان به ذینفعان، از جمله مراجع تنظیم کننده، همچنین مزیت هایی است که این کشور در تلاش برای ارائه آن است. کویت همچنین به دنبال اجرای بانکداری آزاد در آینده نزدیک است. امروزه تالابات بزرگترین اپلیکیشن تحویل غذا در منطقه است که ارزش آن 1 میلیارد دلار است و در 7 کشور فعالیت می کند. اکوسیستم راه اندازی کویت به طور فزاینده ای به صنایع غذایی و آشامیدنی توجه کرده است، و Talabat نمونه اصلی آن است. کویت حتی دارای یک شتاب دهنده اختصاصی راه اندازی مواد غذایی، Savor Ventures است که تمام جنبه های زنجیره ارزش غذایی، از agritech گرفته تا تحویل وعده های غذایی را برآورده می کند.

نرخ بیکاری در کشور کویت نرخ پایینی است که مساله مهمی است. در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری کویت در چند سال اخیر هستید:

نرخ بیکاری کویت

برترین استارت آپ های کویت

کویت با پیشرفت در بخش مواد غذایی و آشامیدنی قادر به پرورش مفاهیم داخلی است و همچنین استارتاپ های خارجی می باشد. در این مرحله، بیشتر شرکت های فناوری کویت بیش از آنکه مبتنی بر نوآوری نابجا و ناب باشند، از کسب و کارهای موفق غربی الهام می گیرند. با این حال، اکوسیستم در حال تکامل سریع است، هر سال کارآفرینان جدید بیشتری می آیند و تعداد بیشتری سرمایه گذاری می کنند. پلتفرم تجارت الکترونیکی زیبایی Boutiqaat که در سال 2015 تاسیس شده است، با 500 میلیون دلار ارزیابی، امروز یکی از برجسته ترین شرکت ها در منطقه است. آرمادا یک بستر آنلاین برای مشاغل و بازرگانان محلی فراهم می کند که باید کالاهای سفارش داده شده را به مشتریان تحویل دهند.

به بازرگانان یک برنامه تحت وب ارائه می شود که می توانند از آنها برای مدیریت تحویل و یک برنامه تلفن همراه استفاده کنند که توسط عوامل پیک برای مدیریت برنامه و سفارشتان قابل استفاده است. Groupy Track راهکارهایی برای مدیریت ناوگان ارائه می دهد. این پلتفرم شامل فرآیندهایی مانند ثبت برنامه و درایور، نصب برنامه درایور برای مدیریت و تجزیه و تحلیل است. این استارت آپ شامل ویژگی هایی مانند مدیریت تحویل، ردیابی خودرو، اثبات تحویل، گزارش تجزیه و تحلیل، امضای الکترونیکی، ردیابی تحویل، توافق نامه تحویل و گزارش های صادرات است. این برنامه برای کاربران اندروید در دسترس است.Delivery Management Solution یک راه حل نرم افزاری برای مدیریت عملیات ناوگان فراهم می کند. از ویژگی های آن می توان به ردیابی مستقیم، تخصیص سفارشات به رانندگان، حضور آنلاین راننده، تجزیه و تحلیل عملکرد، امکان ارسال اعلان های سفارشی و آدرس اینترنتی عمومی برای ردیابی سفارش اشاره کرد.

ثبت استارت آپ کویت

هنگام تجارت با اعراب، احتمالاً با معامله ای سخت اما مودبانه روبرو خواهید شد و آنها را در این زمینه متخصص می یابید. شما باید از محتوای توافق نامه خود کاملاً مطمئن باشید. اگر خلأهایی وجود داشته باشد، اعراب در یافتن و بهره برداری از آنها درخشان هستند. با این وجود، در اکثر قریب به اتفاق موارد ، بازرگانان عرب تعهدات خود را به طور کامل انجام می دهند. تجربه تجارت با آنها احتمالاً خوشایند و دوستانه خواهد بود و اعتماد جمع شده در هر دو طرف ماندگار خواهد بود. قانون شرکتی در کویت مشابه قانون غربی است، از این رو می توان تجارت را با مسئولیت محدود، شرکت های خصوصی یا سایر نگرانی ها اداره کرد. همانطور که گفته شد، راه اندازی مشاغل و مهاجرت به کویت از طریق کار می تواند پیچیده باشد و شما باید از مشاوره حقوقی محلی و راهنمایی درباره تشریفات ثبت نام استفاده کنید.

اول از همه، شما باید بدانید که چه شخص حقوقی می خواهید تاسیس کنید. کویت برای کسانی که می خواهند در این کشور تجارت کنند، گزینه های مختلفی دارد:

  • یک شرکت با مسئولیت محدود
  • یک شرکت سهامی
  • مشارکت با مسئولیت محدود
  • یک شعبه دفتر کار
  • توافق نامه ای با یک نماینده محلی تجاری

راه اندازی استارت آپ کویت

راه اندازی استارت آپ کویت

شما باید شناخت خوبی از حقوق ماهیانه کار در کویت و منطقه داشته باشید. به عنوان یک کارآفرین استارت آپ باید مطالعات خوب و کاربردی را در مورد تجارتی که قصد فعالیت در آن را دارید انجام دهید. همچنین باید یک برنامه تجاری مناسب داشته باشید، که شامل مطالعه شرایط بازار، رقابت و نتایج پیش بینی شما باشد. شما باید آماده باشید تا سرمایه لازم را از طریق منابع شخصی خود یا از طریق بانک خود و ترجیحاً با روش دیگری غیر از درخواست محلی، به ویژه اگر در منطقه تازه وارد هستید و سابقه ندارید، پیدا کنید. اگر قصد دارید اقامت کویت از طریق کار را اخذ کنید باید با مشاوران با تجربه و متبحر در امور مهاجرتی مشورت نمایید لذا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *