مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی

استارت آپ اسلواکی

استارت آپ اسلواکی

در سال های اخیر استارت آپ اسلواکی رشد چشمگیری داشته و بسیاری از آن ها توانسته اند در مدت زمان کمی به موفقیت های بسیاری برسند. این کشور، کشوری در اروپای مرکزی می باشد. دلایل اصلی سفر به این کشور زیبایی طبیعی، تاریخ پررنگ و فرصت های عالی برای استراحت است. این کشور دارای 9 پارک ملی است که قسمت نسبتا زیادی از کشور را در بر می گیرد و دارای بلندترین قسمت رشته کوه کارپات، فرصت های خوبی برای ورزش های کوهستانی و زمستانی و همچنین چشم اندازهای عالی ارائه می دهد.

از لحاظ زمین شناسی، یک قسمت قابل توجه از این کشور از سنگ آهک ساخته شده است. به طوری که، در ترکیب با بسیاری از چشمه ها و رودخانه ها منجر به تشکیل غارهای متعدد و سازه های صخره ای زیبا، دره ها و آبشارهای بهشت ​​اسلواکی و کارست اسلواکی می باشد. حتی در خارج از این مناطق، مناظر زیبایی وجود دارد و کل این کشور توسط هزاران مسیر پیاده روی کاملا مشخص پوشانده شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش استارت آپ اسلواکی را بررسی کرده و نکاتی برای کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار در این کشور دارند را بیان کرده است.

اینفوگرافیک استارت آپ اسلواکی

بررسی استارت آپ اسلواکی

این کشور در قلب اروپای مرکزی واقع شده و با مجارستان، اوکراین، اتریش و جمهوری چک همسایه است. این کشور که به قلعه های خیره کننده، استراحت اسکی، خانه های شیک و مناظر زیبا مشهور است، از دیدنی های جهانگردی کوتاه نیست. اما این همه چیزی نیست که ارائه می دهد. پایتخت آن، براتیسلاوا، یک صحنه استارت آپی کوچک اما پر سر و صدا دارد. جایی که جمعیت اندک آن جامعه ای گره خورده دارد که به یکدیگر کمک می کند تا رشد کند و برای مقیاس بین المللی آماده شود. به لطف موقعیت مکانی، بنیان گذاران مستقر در اینجا می توانند از مزایای همسایگان این کشور در فاصله بسیار اندک بهره مند شوند. از این رو بسیاری از مشاغل جهانی فکر می کنند و از همان ابتدا تجارت خود را به زبان های انگلیسی و سایر زبان ها انجام می دهند.

کمبود یا فضای کار، جوامع مشترک یا فرصت هایی مانند روزانه نوآوری سالانه در ماه سپتامبر، تحت حمایت اتاق صنعت و تجارت آلمان-اسلواکی، جایی که شرکت های نوپا با بازیگران بین المللی در ارتباط می باشند، وجود ندارد. اگرچه بسیاری از استارت آپ اسلواکی موفق و بزرگ تر وجود دارند. اما با این لیست هدف یافتن گوهرهای آینده است که فقط در 1 تا 3 سال اخیر تاسیس شده اند و نشانه های امیدوار کننده ای از رشد از تیم های کوچک به مقیاس های جهانی دارند.

نمودار زیر سرانه سرمایه گذاری کشورهای مختلف را نشان می دهد:

سرانه سرمایه گذاری کشورهای مختلف

شرایط راه اندازی استارت آپ اسلواکی

اگرچه داده ‌های دقیق در مورد سرمایه‌گذاری صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری خطرپذیر در شرکت‌ های فناوری اسلواکی وجود ندارد، به نظر می ‌رسد سال 2021 موفق ‌ترین سال برای سرمایه ‌گذاری در استارت‌ آپ ‌ها در اسلواکی باشد. بر اساس اطلاعات به ‌دست ‌آمده از وجوه و برآوردها، می ‌توان این حجم را تقریباً 90 تا 100 میلیون یورو فرض کرد. در مقایسه، استارتاپ ‌های استونی در سال 201 تقریباً 1 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز جذب کردند. استونی در حال حاضر دارای 6 یونیکورن است، یعنی استارت‌آپ‌هایی با ارزش بیش از 1$ میلیارد (دلار،) که ارزش دو شرکت Bolt و Wise بیش از 10 میلیارد دلار است. دلار آمریکا. اگر به سرمایه گذاری سرانه VC نگاه کنیم، از سال 2015 تا 2021، استونی رهبر مطلق اروپا است. در استونی، حجم سرمایه گذاری خطرپذیر در استارتاپ ها 68 برابر بیشتر از اسلواکی بود.

با این حال، مشکل اسلواکی حجم کم سرمایه گذاری در استارتاپ ها و این واقعیت است که تنها چند شرکت نوآور جدید وجود دارد و تنها تعداد کمی از آنها در حال تاسیس هستند. طبق تخمین‌های Atomico، Google و Dealroom، به ازای هر 1 میلیون نفر تنها 97 مورد وجود دارد، در حالی که در جمهوری چک 126، در لیتوانی 706 و در استونی تا 1048 نفر است. این کشور مشکل بزرگی دارد که مربوط به عدم علاقه طولانی مدت دولت به نوآوری و عدم حمایت از کارآفرینی است. مشکل دیگر پایین بودن سطح کارآفرینی در بین جوانانی است که در اسلواکی می مانند. کیفیت تدریس در دانشگاه های اسلواکی برای چندین دهه تغییر نکرده است. تعجب آور نیست که چنین آموزشی دانش آموزان فعالی با ایده و شجاعت تبدیل این ایده ها به پروژه ایجاد نمی کند.

در جدول زیر شاهد رشد اقتصادی اسلواکی هستید:

نرخ رشدسال
19%2021
19%2022
24%2023

استارت آپ های موفق اسلواکی

این کشور، کشور کوچک در اروپای شرقی، ممکن است در گذشته مورد غفلت سرمایه گذاران صنعت فناوری قرار گرفته باشد، اما شما در مورد استارت آپ های مهیج تاسیس شده در آنجا تعجب خواهید کرد. بنابراین، کدام شرکت های جوان در حال حاضر در این کشور عالی می باشند؟

جالب توجه است، بسیاری از استارت آپ اسلواکی که جدید می باشند در لیست امسال در حال تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم قوی تر در این کشور هستند. از سیستم عامل های توسعه حرفه ای و حفظ استعدادها در کشور، تا بهینه سازی SEO، یک مقیاس همکار، و شرکت هایی که تجارت الکترونیکی را تسهیل می کنند. در زیر لیستی با 10 استارت آپ امیدوار کننده از این کشور مشاهده خواهید کرد که همه آن ها در 5 سال گذشته تأسیس شده اند:

  • iERP
  • ElysiumSpa
  • Fuergy
  • AR Visual
  • InoBat
  • altFINS
  • NextRetreat
  • Crypto Voucher
  • 3IKP
  • Nitroterra

اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی یکی از طرق مهاجرت به این کشور می باشد. در جدول زیر تاریخ شروع استارت آپ های لیست بالا را مشاهده می کنید:

نام استارت آپسال راه اندازی
iERP2019
ElysiumSpa2020
Fuergy2019
AR Visual2017
InoBat2018
altFINS2018
NextRetreat2018
Crypto Voucher2017
3IKP2019
Nitroterra2018

راه اندازی استارت آپ در اسلواکی

اگر شما یک کارآفرین خارجی می باشید که قصد راه اندازی مشاغلی در این کشور را دارید، باید از مسائل قابل توجهی در مورد هزینه های شروع کار در این کشور و همچنین بازه زمانی ایجاد یک شرکت در اینجا آگاه باشید. داده های زیر به طور خلاصه روند، هزینه ها و بازه زمانی مربوط به راه اندازی مشاغل در این کشور با 10 تا 15 کارمند و سرمایه اولیه 10 برابر سرانه درآمد ناخالص ملی اقتصاد محلی را بیان می کند. هزینه های راه اندازی استارت آپ اسلواکی تحت تأثیر عوامل مختلفی است. یکی از مهم ترین عوامل نوع ساختار انتخاب شده توسط صاحب مشاغل آینده است. از نظر سرمایه گذاران خارجی، شرکت با مسئولیت محدود رایج ترین شکل تجاری را به دلیل مزایای زیادی که از نظر مالی ارائه می دهد، نشان می دهد.

بدون توجه به نوع ساختار انتخاب شده، مراحل تکمیل هنگام شروع کار در این کشور در زیر آورده شده است:

  • انتخاب و رزرو نام تجاری برای تجارت (در مورد تاجر تنها، این مرحله معمولا کنار گذاشته می شود.)
  • تهیه اسناد قانونی شرکت در مورد شرکت های سهامی محدود و مختصر
  • باز کردن حساب بانکی شرکتی و واریز سرمایه سهام، طبق قانون
  • ثبت اسناد و مدارک با ثبت تجارت به منظور دریافت گواهی ثبت
  • ثبت نام برای مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و اهداف تأمین اجتماعی در اداره مالیات محلی در شهری که شرکت کار خواهد کرد.
  • درخواست مجوزهای لازم (مجوز تجارت عمومی و مجوزهای ویژه)، بسته به صنعت برای فعالیت

راه اندازی استارت آپ در اسلواکی

هزینه راه اندازی کسب و کار در اسلواکی

راه اندازی شرکت در هر کشوری به معنای پرداخت مالیات و هزینه های مختلف است. این مورد در مورد استارت آپ اسلواکی نیز وجود دارد. جایی که چندین مرحله در روش ثبت شرکت هزینه ها را جلب می کند. با این حال، این ها معمولا کم است. به همین دلیل مشکلی برای کسانی که می خواهند در اینجا فعالیت های تجاری راه اندازی کنند، وجود ندارد.

این ها هزینه های اصلی است که یک کارآفرین هنگام تأسیس شرکت در این کشور باید در نظر بگیرد:

  • ایجاد اسناد ثبت نام که شامل تنظیم و محضری شدن اساسنامه است.
  • ثبت نام و هزینه های صدور شناسه مالیاتی
  • ترجمه و محضری سازی اسناد مختلف در مورد سرمایه گذاران خارجی
  • هزینه های صدور مجوز که به صنعتی که شرکت در آن فعالیت خواهد کرد بستگی دارد.

درباره اسلواکی

آنچه درباره اسلواکی برای دوستداران تاریخ اهمیت دارد این است که، این کشور بالاترین سرانه قلعه در جهان را دارد. از خرابه های ساده گرفته تا قلعه های قابل سکونت با وسایل و وسایل کاملا محافظت شده را در خود جای داده است. بنابراین، اگر از طرفداران تاریخ قرون وسطی می باشید، دیگر به دنبال این نباشید. همچنین شهرها و شهرهای گوتیک و باروک متعددی در سراسر این کشور، از جمله پایتخت وجود دارد. همچنین نمونه هایی از معماری محلی چوبی به خوبی حفظ شده است. از جمله کلیساهایی که کاملا از چوب ساخته شده اند و بلندترین محراب چوبی جهان است.

چشمه های آب معدنی و حرارتی بی شماری در این کشور وجود دارد و در اطراف برخی از این چشمه های آبگرم معروف جهان ساخته شده اند که درمان های شفابخشی عالی یا فقط یک آرامش ساده را ارائه می دهند. همچنین در صورت احساس ماجراجویی بیشتر می توانید در سواحل دریاچه ها و استخرهای محلی خود را خنک، شنا و آفتاب بگیرید یا پارک آبی AquaCity را امتحان کنید. به طور خاص، براتیسلاوا همچنین دارای یک زندگی شبانه پر جنب و جوش است و یک مکان مهمانی برای مهمانی است. مهاجرت به اسلواکی برای کسانی که راه اندازی کسب و کار دارند، امکان پذیر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کارشناسان مجرب در زمینه مهاجرت دارد که می تواند اطلاعات تکمیلی در این باره را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

سوالات پرتکرار در باب استارت اسلواکی

 در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب استارت آپ اسلواکی می باشیم:

  • سرمایه مورد نیاز برای استارت آپ اسلواکی چقدر است؟ حداقل سرمایه مورد نیاز 5000€ (یورو) می باشد.
  • مراحل راه اندازی استارت آپ در اسلواکی به چه صورت است؟ انتخاب و رزرو نام تجاری/ تهیه اسناد قانونی/ افتتاح حساب بانکی/ ثبت اسناد و مدارک/ ثبت نام مالیات/
  • اصلی ترین دلیل راه اندازی استارت آپ در اسلواکی چیست؟ امنیت در سرمایه گذاری یکی از اصلی ترین موارد می باشد.
  • آیا امکان اخذ اقامت اسلواکی از طریق استارت آپ وجود دارد؟ بله امکان اخذ اقامت پس از 5 سال فعالیت وجود دارد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *