مهاجرت تحصیلی استرالیا

اخذ پذیرش در استرالیا

اخذ پذیرش در استرالیا

دانشجویان بایستی در قدم اول نسبت به پروسه اخذ پذیرش در استرالیا آگاه باشند، زیرا شرایط گرفتن پذیرش در هر دانشگاه و برای هر مقطع متغیر است. سیستم آموزشی در این کشور پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد. هر ساله دانشجویان زیادی به منظور تحصیل در دانشگاه های این کشور به خصوص 8 دانشگاه برتر راهی استرالیا می شوند. شرایط اخذ پذیرش از 8 دانشگاه برتر استرالیا سخت تر از سایر دانشگاه های این کشور می باشد. این بدان معنا نمی باشد که شرایط دیگر دانشگاه ها برای گرفتن پذیرش سهل تر می باشد.

8 دانشگاه برتر این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه ANU (دانشگاه ملی استرالیا)
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه نیو ساوت ویلز
  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه وسترن استرالیا
  • دانشگاه موناش

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تنها کافی است با ما همراه باشید و مقاله ای را که متخصصین امور مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سعادت تهیه نموده اند را تا پایان مطالعه نمایید تا بتوانید با کسب اطلاعات دقیق به تصمیم نهایی جهت اقدام برای مهاجرت دست یابید.

اخذ پذیرش در استرالیا از دانشگاه های معتبر 2023

در دانشگاه های استرالیا دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. در واقع نظام آموزشی این کشور انگلیسی می باشد. رتبه جذب دانشجویان بین المللی دانشگاه های انگلیسی استرالیا در جهان، دوم می باشد. دانشگاه های استرالیا، بجز رشته IT و چند رشته خاص دیگر، سایر رشته ها در دوره کارشناسی یک ساله می باشند. دانشگاه های استرالیا دوره های تحصیلی خود را در 2 ترم ارائه می دهند که عبارتند از:

  • March (پائیز)
  • July (بهار)

به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی و همچنین تعداد دانشگاه های استرالیا، برگزیدن دانشگاه مناسب برای دانشجویان بین المللی دشوار می باشد. لازم به ذکر است که استرالیا از لحاظ آموزشی و دانشگاهی در بین 8 کشور برتر جهان قرار گرفته است.

به طور کلی روند اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور در تصویر زیر شرح داده شده است:

برخی از مزایا تحصیل در استرالیا

مدرک زبان در پروسه اخذ پذیرش در استرالیا

دانشگاه های معتبر استرالیا نیاز به مدرک انگلیسی آیلتس (IELTS) دارند. اگر می خواهید به دانشگاه های معتبر این کشور به ادامه تحصیل بپردازید، بایستی نمرات لازم را کسب کنید که این نمرات به صورت زیر می باشند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در استرالیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور خواهد بود.

نمره مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور به شرح زیر است:

رشته های تحصیلینمره آیلتس (IELTS)
تمام رشته های دانشگاه های معتبر6.5
رشته هایی مانند معماری و روزنامه نگاری7

**این نمرات جهت ورود به دانشگاه های معتبر استرالیا می باشند و اگر دانشگاهی این مدارک را با نمره کم تر قبول کند، سطح آموزشی بالایی نخواهد داشت.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در استرالیا مقطع لیسانس

جهت اخذ روادید دانشجویی، متقاضیان محترم باید پشتیبان و اسپانسر مالی داشته باشند. پشتیبان مالی یک دانشجو باید توان مالی کافی برای پرداخت تمام مخارج و هزینه های جزئی و کلی را داشته باشد و متقاضی و خانواده او را از لحاظ مالی به طور کامل ساپورت کند.

همچنین موارد ذیل نیز از الزامات است:

  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس
  • ریزنمرات و کارنامه دوره پیش دانشگاهی

طول مقطع کارشناسی در دانشگاه های استرالیا به مدت 3 سال می باشد. دانشجویان گرامی این مقطع، بایستی در 3 سال 144 واحد پاس کنند و مدرک لازم را دریافت کنند. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی نمرات بسیار خوبی کسب کرده اند، می توانند با سپری کردن دوره آنرز، وارد مقطع دکتری شوند. افرادی که موفق به سپری کردن دوره آنرز و ورود به دانشگاه های دکترای می شوند در اجتماع جایگاه خاصی دارند. دانشجویان دوره آنرز باید 24 واحد پاس کنند، پایان نامه ای 15000 لغتی بنویسند و با کسب نمرات عالی، وارد دانشگاه های پزشکی شوند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در استرالیا مقطع فوق لیسانس

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در استرالیا مقطع کارشناسی ارشد

روش های سپری کردن مقطع کارشناسی ارشد به 3 صورت می باشد. در روش اول که فقط با گذراندن واحد درسی می باشد، بایستی 48 واحد درسی در مدت یک سال پاس کنید و با گرفتن نمرات لازم، دوره تحصیلی را تمام کنید. دانشجویان نمی توانند از این روش مستقیما به مقطع دکترا برای تحصیل بروند بلکه باید دوره آنرز را نیز سپری کنند. در روش دوم که همراه با ارائه تز است باید 24 واحد درسی را پاس کنید و یک تز 22000 کلمه ای بنویسید. در روش سوم که بر اساس نوشتن تز است از پاس کردن واحدهای درسی معاف هستید و باید بر اساس موضوعی که انتخاب کرده اید، پایان نامه ای بنویسید که 35000 کلمه داشته باشد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به استرالیا پیشنهاد می شود به لینک مشخص شده مراجعه بفرمائید.

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

طرح پایان نامه برای دوره کارشناسی ارشد بایستی دارای 1000 لغت باشد که دانشجو باید اهداف و انگیزه و همچنین موضوع پایان نامه خود را در این طرح شرح دهد. متقاضی بایستی با داشتن طرحی جذاب، اثبات کند که موضوع پیشنهادی او جالب و پر اهمیت می باشد.

همچنین مدارک لازم برای اخذ پذیرش در اسپانیا در سطح دکترا نیز به شرح ذیل است:

  • مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز
  • ریز نمرات و مدرک کارشناسی ارشد یا آنِرز
  • معرفی نامه از 2 نفر از اساتید دوره کارشناسی و یا استاد راهنما

طرح پایان نامه برای دوره دکترا بایستی دارای 2000 لغت باشد و شما باید ثابت کنید که شما با دلایلی مشخص می خواهید این دوره را سپری کنید. متقاضی باید با داشتن طرحی جذاب، اثبات کند که موضوع پیشنهادی او جالب و پر اهمیت می باشد. جهت اطلاع از شرایط و قاوعد مهاجرت به استرالیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا در سال 2023

تمام متقاضیان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد از نوع اول و دوم و همراهان می توانند در مدت دوره تحصیلی، هفته ای 20 ساعت مشغول به کار شوند. این زمان در زمان تعطیلات 2 برابر می شود. متقاضیان کارشناسی ارشد از نوع سوم و دکترا می توانند هفته ای 20 ساعت کار کنند. همچنین همراهان این متقاضیان می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. مخارج یک دانشجو برای تحصیل در استرالیا از $A8000 الی 12000$A (دلار استرالیا) می باشد، اما این مبلغ متغیر است و به نوع دانشگاه نیز بستگی دارد.

هزینه های مسکن برای دانشجویان در استرالیا به صورت زیر می باشد:

آیتمهزینه ها به دلار استرالیا
خوابگاه دانشجویی و اتاق های مشترک چند نفره (هفتگی)$A100 الی 170$A
سوئیت$A180 الی 250$A
خورد و خوراک هر دانشجو در هفته$A80 الی 120$A
رفت و آمد (روزانه)$A5 الی 7$A

به صورت کلی دانشجویان بین المللی می توانند جهت اخذ پذیرش در استرالیا از راه های مختلفی اقدام کنند. یکی از راه های ورود به دانشگاه های رایگان استرالیا، اخذ بورسیه تحصیلی این کشور می باشد. برای کسب اطلاعات لازم در مورد اخذ پذیرش در استرالیا، بورسیه تحصیلی این کشور و سایر موارد، با مشاورین و وکلای درجه یک و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *