مهاجرت کاری اسلواکی

ویزای کار اسلواکی

ویزای کار اسلواکی

طبق تحقیقات و آمار های اخیر علت درخواست ویزای کار اسلواکی روند رو به رشد و هزینه های مقرون به صرفه در قیاس با سایر کشورها می باشد. جمعیت اسلواکی حدود 5 میلیون نفر است و واحد پول آن € (یورو) است و از جمله کشورهای حوزه شنگن نیز می باشد به همین منظور افراد زیادی تقاضای ویزای کاری اسلواکی را دارند که قبل از درخواست ویزای باید از جواب سوالات زیر مطلع شوند.

  • چگونه می‌توان موفق به مهاجرت به اسلواکی شد؟
  • ‌ چگونه می‌توان ویزای کار اسلواکی را اخذ نمود؟
  • نحوه اخذ اقامت کاری در اسلواکی چگونه است؟

این ‌ها سوالاتی است که ممکن است در ذهن هر فردی وجود داشته باشد. هدف از نگارش این مقاله، پاسخگویی به همین سوالات است. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید و برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

اینفوگرافی ویزای کاری اسلواکی

درباره کشور اسلواکی

زبان اسلواک، زبان اصلی مردم اسلواکی است که یک زبان هندواروپایی به شمار می‌رود که از خانواده زبان‌های اسلاوی محسوب می‌ گردد. در سال 2003 همه ‌پرسی در کشور اسلواکی برگزار گردید و مردم به پیشنهاد پیوستن به اتحادیه اروپا، رای مثبت دادند. در نتیجه در سال 2004 کشور اسلواکی به طور رسمی عضو اتحادیه اروپا گردید. حوزه اقتصادی کشور اسلواکی وابسته به کشور آلمان می ‌باشد. از زمینه‌ های اقتصادی این وابستگی، می ‌توان به تولید و صادرات خودرو، مواد شیمیایی، لوازم الکتریکی و مواد پلاستیکی اشاره نمود. در واقع اسلواکی بزرگترین کشور در زمینه صادرات است. مبلغ اختصاص یافته به تولید ناخالص داخلی در این کشور مبلغ 6107 میلیارد $ (دلار) می ‌باشد. تعداد نیروی کار شاغل در اسلواکی، 2600000 نفر می ‌باشد.

اسلواکی را می توان به عنوان یکی از کشورهای دارای اقتصاد رو به جلو تلقی کرد. از این جهت این کشور می تواند فرصت های خوبی را برای متقاضیان به ارمغان آورد. متقاضیان مهاجرت به این کشور بایتس بررسی لازم را پیش از مهاجرت انجام دهند. چرا که مهاجرت بدون آگاهی کافی به اسلواکی می تواند منجربه شکست متقاضیان نیز شود.

شرایط مهاجرت کاری به اسلواکی

به طور کلی، مهاجرت از طریق کار و تخصص در 2 دهه اخیر به طور چشمگیری در بین شهروندان کشورهای مختلف افزایش یافته است. اکثر متخصصان، مهندسان، کارمندان و نیروی کار ماهر در کشورهای مختلف، برای رسیدن به اهداف خود و ساختن زندگی بهتر برای خود و عزیزان خود به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند. کشورهای اروپایی که در راس این موضوع قرار دارند، هر ساله پذیرای مهاجران ماهر بی شماری از کشورهای ثالث هستند.

اسلواکی نیز یکی از کشورهای اروپایی می باشد که دو دهه اخیر، بخصوص از سال 2005 تا کنون، شرایط اقتصادی و زندگی بسیار مناسبی برای همه فراهم کرده است و این موضوع موجب افزایش محبوبیت این کشور در بین افرادی شده است که به فکر مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی هستند. با اخذ ویزای کار در کشور اسلواکی، مهاجران و متقاضیان خارجی می توانند در بهترین و پردرآمدترین مشاغل این کشور مشغول به کار شوند.

میانگین درآمد در این کشور نیز ذیلا بیان شده است:

میزان درآمد در اسلواکی

بهترین و پردرآمدترین مشاغل در اسلواکی عبارتند از:

مشاغلمتوسط درآمد ماهیانه به یورو
مدیریت فروش3780€
وکالت6820€
مهندسی برق و الکترونیک4550€
پزشکی (بخصوص جراحی)8110€
تدریس (دانشگاه و کالج)3890€
CEO4870€
مدیریت بانک و امور مالی5190€

انواع ویزای کار در اسلواکی

این کشور بخشی از منطقه شنگن است. این بدان معناست که اتباع خارجی کشورهایی که معاف از ویزا هستند برای ورود به این کشور به ویزای شنگن نیاز دارند. چندین دسته از ویزای شنگن در دسترس است. اما 3 نوع رایج ترین آن ها عبارتند از:

انواع ویزای کار اسلواکیتوضیحات انواع ویزای کار این کشور در جدول زیر آمده است:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای ترانزیت فرودگاهیاین ویزا به اتباع خارجی اجازه می دهد تا از طریق این کشور به مقصد دیگری سفر کنند.
ویزای ورودویزای ورود به اتباع خارجی اجازه می دهد تا برای مقاصد کوتاه مدت وارد این کشور شوند.
ویزای طولانی مدتویزای طولانی مدت به اتباع خارجی اجازه می دهد تا برای مدت طولانی در این کشور بمانند.
اتباع خارجی که قصد کار در این کشور را دارند باید مجوز کار این کشور و همچنین اجازه اقامت دریافت کنند.

قبل از اینکه یک کارمند خارجی بتواند برای مجوز کار این کشور درخواست دهد، کارفرما باید فرصت شغلی خود را به اداره کار گزارش دهد. انجام این کار فرصتی را برای اداره کار فراهم می کند تا یک شهروند این کشور واجد شرایط را برای پر کردن این موقعیت پیدا کند. پس از 15 روز کاری، کارمند می تواند روند درخواست مجوز کار را ادامه دهد.

فرآیند درخواست ویزای کاری اسلواکی

اتباع خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری اسلواکی جهت کار در این کشور هستند، باید قبل از اقدام، فرآیند درخواست ویزای کاری این کشور را بررسی کنند. فرآیند درخواست ویزای کاری اسلواکی به شرح زیر می باشد:

فرآیند درخواست ویزای کاری اسلواکیتوضیحات
انتخاب نوع صحیح ویزای کاریمتقاضیان در قدم اول باید مطمئن شوند که برای کدام نوع از ویزای کاری اسلواکی می خواهند اقدام کنند. زیرا انواع مختلفی از ویزای کاری وجود دارد، و برای برخی از آنها ممکن است نیاز به درخواست جداگانه برای مجوز کار باشد.
جمع آوری مدارک مورد نیازمتقاضیان باید تعدادی مدارک برای درخواست ویزای کاری خود به کنسولگری اسلواکی در کشور خود ارائه دهند.
پرداخت هزینه درخواست ویزاقبل از اینکه بتوانید ردخواست ویزای کاری خود را بررسی کنید باید هزینه درخواست ویزا را واریز کنید. علاوه بر این ممکن است هنگام بازدید از کنسولگری از شما هزینه های اداری نیز خواسته شود.

پس از گذراندن این مراحل باید درخواست ویزای کاری اسلواکی را ارسال کنید. به طوری که در روز مصاحبه ویزای کاری خود، می توانید درخواست ویزای خود را ارسال کنید. همچنین اگر، قبلا با مجوز اقامت در این کشور حضور داشته اید یا از کشوری هستید که با اسلواکی موافقت نامه تسهیل روادید دارد. می توانید برای ویزای کاری خود در اداره پلیس پلیس خارجی در اسلواکی درخواست دهید. به طور کلی فرآیند درخواست ویزای کاری اسلواکی بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، بسیار ساده تر صورت می گیرد. در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری در کشورهای مختلف اروپایی را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه درخواست ویزای کاری در کشورهای مختلف اروپایی

درخواست مجوز کار پس از دریافت ویزای کاری اسلواکی

یکی از ضروری ترین کارهایی که باید پس ار دریافت ویزای کاری اسلواکی انجام دهید، درخواست مجوز کار این کشور است. درخواست مجوز کار اسلواکی در یک فرم درخواست رسمی د راداره کار ذیصلاح ارائه می شود. همچنین درخواست مجوز کار پس از دریافت ویزای کاری اسلواکی، می تواند شخصا از طریق پست ارسال کرد. یا اینکه کارفرمای آینده متقاضیان مممکن است این کار را از طرف شما بر اساس وکالت نامه انجام دهد. به این نکته توجه فرمایید که، درخواست مجوز کار را می توان حداکثر 14 روز کاری پس از گزارش موقعست شغلی متقاضیان در اسلواکی ارسال کرد. برای درخواست مجوز کار باید موارد زیر را رعایت فرمایید:

  • فرم درخواست رسمی برای مجوز کار که به زبان اسلواکی چاپ و امضا شده است.
  • کپی سند اقامت در اسلواکی
  • ارائه قرارداد کار معتبر
  • ارائه وکالت نامه کتبی
  • ارائه اسنادی دال بر تحصیلات بالا متقاضیان در مشاغل تحت نظارت در اسلواکی

درخواست مجوز کار پس از دریافت ویزای کاری اسلواکی

مشاغل پردرآمد در اسلواکی

مشاغل پردرآمد در اسلواکی همگی نیاز به تخصص، تجربه بالای کار و مهارت دارند. با داشتن این شاخصه ها و چندین سال کار در اسلواکی می توانید به درآمد خوبی برسید. محدوده حقوق کارمندان شاغل در جمهوری اسلواکی به طور پیش فرض در محدوده 875€ (یورو) البته حداقل حقوق است، دستمزد واقعی کارکنان ممکن است حتی کمتر باشد. این حقوق پیش فرض تا 2650€ (یورو) می باشد. در جدول زیر مشاغل پردرآمد در اسلواکی معرفی شده اند:

حرفهمیزان حقوق (یورو)
مدیر ارشد اجرایی6173€
مدیر فناوری اطلاعات4864€
مدیر سیاسی4788€
مدیر مالی4181€
مدیر فروش3984€
مهندس IT3930€
مدیر لیزینگ3895€
مدیر بخش فنی3825€
توسعه دهنده IT3820€

شرایط ویزای کار اسلواکی برای ایرانیان

اسلواکی یک کشور اروپایی است که هر ساله تعداد زیادی مهاجر به سوی این کشور روانه می ‌شوند. مهاجرت کاری اسلواکی، سرمایه ‌گذاری در این کشور از بهترین گزینه های تجار سراسر دنیا است. بنابراین در قدم اول بایستی نسبت به اخذ ویزای کار اسلواکی اقدام نمود. مهاجرت به اسلواکی از روش‌ های گوناگونی صورت می ‌پذیرد. مهاجرت از طریق کار به این کشور، از جمله این روش‌ها است. یک کارفرما که قصد جذب نیرو از بین اتباع خارجی را دارد،‌ باید بتواند حقوق یک ماه یک شهروند اسلواکی را پرداخت نماید. همچنین باید قادر به پرداخت حق بیمه و مالیات او نیز باشد. ضمنا کارفرما باید در زمینه شغلی خود و شرکت به سطحی از سود و زیان رسیده باشد.

اخذ ویزای کار آلمان در سال های متوالی شرایط ایده آلی برای شهروندان ایرانی رقم زده است.

نحوه اخذ ویزای کار اسلواکی

نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی بالاست. کشور اسلواکی نیز دارای بازار کار کوچکی است. اما درصد نرخ بیکاری در این کشور پایین است که 6.8% می‌ باشد. چراکه فرصت‌های مناسبی را در اختیار متقاضیان ثبت شرکت در اسلواکی قرار می‌ دهد. اسلواکی از این طریق اقتصاد خود را گسترش داده و همواره جذب نیرو می‌ نماید. روند اخذ ویزای کار اسلواکی مانند دیگر کشورهای اروپایی انجام گرفته و صادر می‌ گردد. بدین ترتیب که شغل مورد نظر باید توسط کارفرما به مدت 3 ماه در اسلواکی آگهی شود.

اگر هیچ نیروی یافت نشد، این بار همان آگهی در اتحادیه اروپا به مدت 3 ماه دیگر به چاپ برسد. چنانچه بازهم هیچ ‌فردی جهت این کار یافت نشد، حال کارفرما مجاز است از نیروی خارجی برای آن شغل استفاده نماید. اما این روش تقریبا غیرممکن است. زیرا برای اخذ این شغل، اولویت با شهروندان اسلواکی یا اتحادیه اروپا است. از طرفی دیگر، به طور یقین برای این شغل فرد مورد نظر یافت می ‌گردد.

اخذ ویزای اسلواکی و مزایای کار در آن

کار در اسلواکی می تواند مزایای متعددی را عاید متقاضیان نماید. مزایای کار در اسلواکی پشتوانه متقاضیان برای کار با سهولت بیشتر در این کشور می باشد. لذا بررسی آن ها منجر به شناخت حقوق متقاضیان و استفاده از آن ها می شود. مزایای کار در اسلواکی ذیلا مورد بررسی قرار گرفته است.

مزایای ویزای کاری اسلواکی

محدودیت های کار در اسلواکی

کار در کشور اسلواکی می تواند علاوه بر مزایای متعدد شامل برخی از محدودیت ها نیز باشد. متقاضیان بایستی محدودیت های موجود برای کار در اسلواکی را شناسایی و بررسی نمایند. چرا که ملزم به پذیرش آن ها می باشند و به آگاهی لازم نیاز دارند. برخی از محدودیت های کار در ایت کشور عبارتند از:

  • الزام رعایت و رفتار طبق شئونات فرهنگی
  • دشواری در یافتن شغل
  • دوری از بستگان

اخذ مجوز و اخذ ویزای کاری در کشور اسلواکی

همانطور که در جدول بخش قبلی ذکر شد، متقاضیان برای دریافت ویزای کار کشور اسلواکی نیاز به تهیه مدارک مورد نیاز دارند. علاوه بر این، اخذ مجوز اقامت از طریق کار و اقامت و زندگی در اسلواکی نیز در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان مدارک و اسناد مورد نیاز را به صورت کامل به دفتر کار اسلواکی در محل زندگی خود ارائه دهند. لازم به ذکر است که اجازه کار در اسلواکی غیرقابل انتقال است و برای یک کار مشخص با یک کارفرمای خاص صادر می شود و در مورد نوع کار و محل کار نیز الزام آور است. اگر افراد بخواهند کارفرمای خود را تغییر دهند، حتما باید اقدام به دریافت مجوز کار جدید کنند. مجوزهای کار با توجه به محل کار بعدی متقاضیان توسط دفتر کار صادر می شود.

مهمترین مدارک و اسناد برای درخواست مجوز کار و ویزای کار در کشور اسلواکی عبارتند از:

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اسلواکیمدارک لازم برای اخذ مجوز کار در اسلواکی
فرم درخواست تکمیل شده (به همراه رسید پرداخت)فرم درخواست تکمیل شده (به همراه رسید پرداخت)
پرونده سوابق کار و تحصیلیکپی مجوز اقامت (در صورت دریافت)
بیمه نامه معتبرقرارداد کاری با کارفرمای معتبر
دعوت نامه کاری از کارفرمای معتبرپرونده سوابق کار و تحصیلی
2 قطعه عکس با فرمت پاسپورتوکالت نامه کتبی (در صورت ارائه درخواست از طرف کارفرما)
پاسپورت به همراه یک نسخه کپیبیمه نامه معتبر
مدارکی برای اثبات توان مالی کافی و محل اقامت مناسبویزا، پاسپورت و سایر اسناد مسافرتی

جستجوی کار در اسلواکی

هر شخصی در کشور اسلواکی از راه ‌های گوناگونی می ‌تواند شغل مورد نظر خود را بیابد. او با مراجعه به سازمان ‌های استخدامی و کاریابی در کشور قادر است شغل مورد علاقه خود را پیدا کند. این سازمان‌ها در سطح اتحادیه اروپا انجام وظیفه نموده و شغل‌ های مختلفی را به‌ صورت تمام ‌وقت و پاره ‌وقت به متقاضی معرفی می‌ نمایند. فرد نیز با توجه به شرایط کاری و شرایط زندگی خود می‌تواند با انتخاب یکی از آنها استخدام گردد.

سازمان آدکو: این سازمان استخدامی در سال 1992 میلادی در کشور جمهوری چک ‌اسلواکی تاسیس گردید. آدکو از سال 2002 تاکنون در 24 شاخه از مشاغل مختلف فرصت ‌های شغلی بسیاری را در اختیار متقاضیان قرار داده است. فرد متقاضی همچنین می ‌تواند از موتورهای جستجوگر نیز کمک بگیرد. برای نمونه می‌توان به Trenkwalder اشاره نمود. فرد متقاضی توسط آن می ‌تواند به صورت آنلاین و رایگان در جستجوی شغل مورد علاقه در اسلواکی باشد.

موسسات معتبر کاریابی در اسلواکی 2023

لیست موسسات معتبر کاریابی در اسلواکی عبارتند از:

  • CASSCO BUILDING S.R.O
  • HR-PEOPLE S.R.O. – PERSONÁLNA AGENTÚRA
  • TWENTYFOUR SEVEN, S.R.O
  • 2MUSE, S.R.O
  • IN BOX AGENCY, S.R.O
  • MY STAV

مجوز اقامت در اسلواکی

مجوز اقامت تحصیلی و ویزای کار در اسلواکی برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا، به صورت 3 ماهه صادر می‌گردد. این نوع ویزا برای متقاضیان تحصیلی نیز اعطاء می‌گردد. این نوع مجوز موقت بوده و قابل تمدید است. در صورتی که فرد تصمیم به تمدید داشته باشد مجاز به تمدید یکساله است. شخص خارجی بایستی ابتدا درخواست اجازه کار را ارائه نماید. پس از آن می ‌تواند جهت اخذ اجازه اقامت اقدام نماید. لازم به ذکر است کارفرما موظف است 7 روز قبل از آغاز به کار متقاضی، او را به اداره کار و امور اجتماعی اسلواکی معرفی نماید.

میزان بیمه و ویزای کار اسلواکی

میزان بیمه و ویزای کار اسلواکی در سال 2023

جدول مقایسه میزان بیمه در سال 2024-2023 بر اساس حقوق دریافتی در اسلواکی:

شرحمحاسبه حداقل دستمزد در سال 2019 به یورومحاسبه حداقل دستمزد در سال 2020 به یورواختلاف بین 2 سال به یورو
حداقل دستمزد€520€580€60.00
بیمه اجتماعی کارمند€48.88€54.52€5.64
بیمه درمانی کارمند€16.8€23.2€6.4
بیمه اجتماعی کارفرما€131.04€146.16€15.12
بیمه درمانی کارفرما€52€58€6
مالیات€23.98€25.54€1.56
هزینه نیروی کار€703.04€784.16€81.12
دستمزد خالص€430.34€476.74€46.40

محدودیت ویزای کار اسلواکی

صدور مجوز کار در اسلواکی، 2 ساله است. این مجوز جهت شغل ‌های فصلی نیز به مدت حداکثر 6 ماه صادر می ‌گردد. مجوز کار در این کشور قابلیت انتقال را ندارد، بدین معنا که اگر فرد، کارفرما یا شرکتی در آن فعالیت می ‌نماید، را تغییر دهد،‌ باید مجددا درخواست ویزای کار نماید. در واقع ویزای کار در این کشور جهت کار با یک کارفرمای خاص و یک شرکت خاص به متقاضی ارائه می‌گردد. مجوز کار از سوی اداره کل امور اجتماعی و خانواده در کشور اسلواکی صادر می ‌گردد. فرد متقاضی به مدت 30 روز مهلت دارد تا درخواست استخدام خود را ارائه نماید.

همراهی خانواده با اخذ ویزای کاری اسلواکی

نکته قابل توجه این است که دارندگان ویزای کاری اسلواکی می توانند خانواده خود را به اسلواکی بیاورند. البته همراهی خانواده با اخذ ویزای کار اسلواکی شامل موارد زیر می شود:

  • همسر متقاضیان باید بیش از 18 سال سن داشته باشد.
  • فرزندان متقاضیان باید کتر از 18 سال سن داشته باشند، در غیر این صورت مجاز به ورود به اسلواکی نمی باشند.
  • فرزندان همسر متقاضیان نیز باید کتر از 18 سال سن داشته باشند.
  • همراهی فرزندان بزرگتر از 18 سال در صورت ناتوانی: فرزندان بزرگتر از 18 سال متقاضیان که به دلیل شرایط شدید سلامتی نمی توانند به تنهایی زندگی خود را تامین کنند.
  • همراهی والدین متقاضیان یا والدین همسر آنها که در کشور خود فاقد حمایت خانواده هستند.

علاوه بر این اعضای خانواده شما می توانند در طول اقامت خود در اسلواکی تحصیل و کار کنند. همچنین ممکن است به اعضای خانواده شما اقامت دهند.

مراحل کلیدی پس از اخذ ویزای کاری اسلواکی

دارندگان ویزای کاری اسلواکی پس از ورود به این کشور باید مراحلی را به دقت انجام دهند. تا زندگی خوبی را در این کشور به همراه خانواده خود تجربه کنند. انجام دادن این مراحل کمک های بسیاری را به دارندگان ویزای کاری اسلواکی خواهد کرد. از مهمترین مراحل پس از ورود به اسلواکی پیدا کردن محل اقامت در این کشور است. سریع ترین راه برای پیدا کردن محل اقامت در اسلواکی تماس با آژانس های املاک معتبر در این کشور است. دارندگان ویزای کاری اسلواکی در عرض 1 هفته یک آپارتمان مناسب در این کشور پیدا خواهند کرد. همچنین هنگامی که مکانی را برای زندگی در اسلواکی انتخاب کردید قرارداد اجاره را امضا کنید. سپس از صاحبخانه درخواست یک سند مالکیت کنید و این مدارک را به پلیس محلی ارائه دهید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل کلیدی پس از اخذ ویزای کاری اسلواکی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مراحل کلیدی پس از دریافت ویزای کاری اسلواکیتوضیحات
افتتاح یک حساب بانکییک حساب بانکی افتتاح کنید و مبلغ مورد نیاز را برای سرمایه مجاز خود واریز نمایید.
برای اخذ مجوز اقامت اسلواکی اقدام نمایید.روند صدور مجوز اقامت اسلواکی استاندارد است. دارندگان ویزای کاری اسلواکی مدارک را به کنسولگری ارسال می کنند و سپس تاریخ و زمان مصاحبه آنها مشخص می شود.
انجام معاینه پزشکیاین مرحله باید یک ماه پس از دریافت کار مجوز اقامت اسلواکی صورت بگیرد. هدف ازی انجام این معاینه جلوگیری از هرگونه بیماری عفونی و سایر بیماری های خطرناک برای جامعه است.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری اسلواکی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری اسلواکی را طی سال های اخی

مدارک لازم جهت درخواست ‌ویزای کار اسلواکی

مدارک لازم جهت درخواست کار و ویزای کار اسلواکی به شرح ذیل می ‌باشد که باید توسط متقاضی ارائه گردد:

  • مدارک شناسایی و هویتی فرد
  • مدارک شناسایی و هویتی همراهان وی
  • مدارک سلامت و همچنین آزمایشاتی که در اسلواکی از فرد گرفته می ‌شود. این آزمایشات شامل ادرار، خون و اسکن از سینه است.
  • ارائه صورتحساب یا پرینت حساب بانکی فرد در کشور ایران
  • ارائه سند اجاره نامه یا مالکیت فرد که ثابت نماید وی در اسلواکی مشکل مسکن ندارد.
  • دارای عدم سابقه سوء پیشینه یا سابقه کیفری
  • داشتن دعوتنامه کاری

در پایان ضمن سپاس و قدردانی، اگر جهت اخذ اقامت کاری در اسلواکی دچار مشکل هستید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. مشاوران کاربلد ما می ‌توانند راهنمایی ‌ها و مشاوره ‌های تخصصی را در اختیار شما قرار بدهند. بنابراین از این طریق، تصمیم‌ گیری و اقدام جهت اخذ ویزای کار اسلواکی و اقامت اسلواکی و سایر کشورها برای شما آسان ‌تر خواهد شد. وکلای ماهر موسسه با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی از سوی شما، آماده خدمت ‌رسانی به مهاجرین عزیز و گرامی می ‌باشند.

سوالات پرتکرار در باب ویزای کار اسلواکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب ویزای کار اسلواکی می باشیم:

  • مجوز اقامت تحصیلی در کشور اسلواکی چندماهه است؟ مجوز اقامت تحصیلی و ویزای کار در اسلواکی به صورت 3 ماهه صادر می گردد و قابل تمدید به صورت 1 ساله است . ویزای کار هم به همین صورت است و به صورت اقامت موقت قابل تمدید است.
  • محدودیت ویزای کار اسلواکی به چه صورت است؟ مجوزهای کاری اسلواکی معمولا 2 ساله است منتها برای شغل های فصلی به مدت حداکثر 6 ماه صادر می شود و اگر فرد شرکت و یا کارفرمایش را تغییر بدهد نیاز به یک مجوز کار مجدد دارد.
  • در چه زمینه های اقتصادی کشور اسلواکی برتر است و می توان به جست و جوی کار پرداخت؟ باید خاطرنشان کرد حوزه اقتصادی کشور اسلواکی وابسته به کشور آلمان می ‌باشد. از زمینه‌ های اقتصادی قوی در این حوزه می ‌توان به تولید و صادرات خودرو، مواد شیمیایی، لوازم الکتریکی و مواد پلاستیکی اشاره کرد.
  • شرایط ویزای کار اسلواکی برای ایرانیان به چه شکل است؟ کارفرمایی که قصد جذب نیرو از بین اتباع ساکن خارج از اتحادیه اروپا را دارد،‌ باید بتواند حقوق یک ماه یک شهروند اسلواکی را تقبل کند. همچنین باید قادر به پرداخت حق بیمه و مالیات او نیز باشد تا بتواند یک تبعه خارجی را استخدام کند.
5/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ویزای کار اسلواکی

  1. آیدین گفت:

    سلام مرسی از مطالب مفیدتون. من رضا 29 ساله هستم. پسرخاله ام 3 ساله که رفته اسلواکی و در حال کار به عنوان نیروی ساختمانی اونجا هست. میگه شرایط برای کار و حقوق خوبه. من میتونم از طرف ایشون پیشنهادکاری بگیرم؟ یا کارفرماش حتما باید مداخله کنه؟ برای مهاجرت کاری و گرفتن ویزای کاری نمیدونم میتونم به نتیجه برسم یا نه.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. نگین گفت:

    سلام میخواستم بدونم ویزای کاری اسلواکی هم امتیاز بندی داره؟ و اینکه بعد از گرفتن ویزای کاری اسلواکی مشه اقامت هم گرفت؟

    1. صادقی گفت:

      سلام اخذ ویزای کاری نیاز به داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *