مهاجرت به کشور انگلستان

اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد

اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد

ما در این مقاله به موضوع اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد در سال 2023 پرداخته ایم. در صورت تولد فرزند یک تبعه خارجی در خاک این کشور چه شرایطی حاکم است. اعطاء تابعیت در کشورها به 2 گونه صورت می ­پذیرد. اعطاء تابعیت با خون و اعطاء تابعیت با خاک. در ادامه به توضیح هر کدام از این قوانین پرداخته ایم و از شرایط تولد یک نوزاد خارجی در بریتانیا با شما صحبت خواهیم کرد. این نوشتار که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به بررسی این موضوع پرداخته است.

  • سیستم اخذ تابعیت از طریق تولد در انگلیس از قانون خاک است یا خون؟
  • تحت چه شرایطی می توان برای فرزند متولد شده در خاک این کشور تابعیت گرفت؟

طبق قوانین تابعیت در این کشور افرادی که در خاک این کشور به دنیا می­ آیند تابعیت کشور مذکور به آنها تعلق خواهد گرفت. به شرطی که یکی از پدر یا مادر متقاضی تابعیت این کشور را داشته باشند. در این صورت هر نوزادی که به دنیا می­ آید تابعیت کشوری را دارد که در آن خاک به دنیا آمده است. دولت انگلستان نوازادانی که از والدین انگلیسی الاصل در خاک کشوری دیگر به دنیا آمده باشد، تابعیت این کشور را به نوزاد اعطاء می ­نماید. همچنین اگر تنها یکی از والدین پدر یا مادر انگلیسی الاصل باشد تابعیت انگلیس به وی تعلق خواهد گرفت.

طرق اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد

در این کشور دریافت تابعیت به 4 روش ذیل امکان پذیر است:

  • اخذ تابعیت پس از تولد
  • اخذ تابعیت از طریق اعمال اصل خون
  • اخذ تابعیت از طریق تقاضا
  • اخذ تابعیت از طریق فرزند خواندگی

تغییرات در این قوانین هر ساله از سوی اداره مهاجرت مشخص می شود.

بررسی اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد

در بریتانیا نوزادانی که از والدین انگلیسی و یا والدینی که محل زندگی خود را این کشور انتخاب نموده اند، به دنیا بیاید تابعیت انگلیس اعطاء می­ گردد. همچنان نوزادانی که دارای والدین اروپایی و یا منطقه اقتصادی اروپا سوئیس باشد و قبل از سال 2006 در خاک کشور مذکور به دنیا آمده باشند، تابعیت انگلستانی را دریافت خواهند نمود. نوزادانی که از پدر انگلیسی متولد شده باشد ولی تولد نوزاد از طریق ازدواج نباشد. در صورتی که نوزاد کمتر از 18 سال سن داشته باشد می ­تواند تقاضاء تابعیت کشور فوق را دهد. به طور کلی نوزادانی که در خاک این کشور متولد شوند تابعیت این کشور را خواهند داشت.

اخذ تابعیت انگلستان از طریق اعمال اصل خون

تا قبل سال 1983، قوانین تابعیت در کشور انگلیس به این گونه بود که تابعیت تنها از پدر به فرزند منتقل می­ شد. والدین باید با یکدیگر ازدواج کرده باشند. به طور مثال نوزادانی که در منطقه جمهوری ایرلند متولد می ­شدند در صورتی که پدر آنها انگلیسی نبود به آنها نیز تابعیت بریتانیا تعلق نمی ­گرفت. هم اکنون طبق قوانین این کشور تابعیت از طریق خون به افراد زیر تعلق می گیرد:

  • نوزادانی که در خارج از این کشور متولد می­ شوند و حداقل یکی از والدین انگلیسی باشد.
  • کودکانی که در خارج از خاک انگلیس به دنیا آمده باشند. یکی از والدین کودک در گذشته در خدمت پادشاه انگلیس بوده باشد.
  •  نوزادانی که با خانواده های انگلیسی تبار در ارتباط است و والدین وی مشخص نباشد.

اخذ تابعیت انگلستان از طریق تقاضا

کسانی که در این کشور تابعیت را از وزیر این کشور کسب نمایند. در صورتی که وزیر با این درخواست موافقت نماید به وی تابعیت این کشور اعطاء خواهد شد. توجه داشته باشید ممکن است در برخی موارد فرد دارای شرایط لازم برای اخذ تابعیت این کشور باشد اما وزیر با درخواست وی موافقت نمی­ نماید. همچنین در بعضی موارد فرد دارای شرایط لازم تابعیت نیست اما چون وزیر با تابعیت متقاضی موافقت نموده است. تابعیت این کشور به وی اعطاء می ­گردد. از جمله شرایط دریافت تابعیت بریتانیا به این بستگی دارد که فرد با تبعه انگلیسی ازدواج کرده و یا خیر.

افرادی می ­توانند با اتباع انگلیسی ازدواج نمایند که دارای شرایط زیر باشند:

  • فرد بایستی دارای مجوز اقامت این کشور باشد.
  • فرد باید حداقل دارای 3 سال اقامت قانونی کشور فوق را داشته باشد.
  • فرد دارای عدم سوء سابقه کیفری باشد.
  • فرد دارای مدارک زبان و یا مدارکی که اثبات نماید به زبان انگلیسی تسلط دارد، باشد.

همچنین افرادی که با اتباع این کشور ازدواج نموده اند. درخواست تابعیت کشور انگلیس را دارند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • فرد دارای 5 سال اقامت قانونی این کشور باشد.
  • فرد باید تصمیم برای انجام کار و زندگی به صورت دائمی را در این کشور داشته باشد.
  • فرد دارای عدم سوء سابقه کیفری باشد.
  • به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد.

ساختار اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد

ساختار اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد

مهاجرینی که به این کشور از طرق مختلف از جمله مهاجرت تحصیلی، کاری و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری وارد این کشور شده اند، می­ توانند از طریق تولد تابعیت این کشور را اخذ نمایند. زیرا بریتانیا به نوزادانی که در این کشور متولد می­ شوند تابعیت این کشور را اعطاء می­ نماید. طبق قوانین این کشور افراد می توانند به اخذ تابعیت کشور انگلیس پس از تولد نائل آیند.

بررسی اخذ تابعیت انگلستان از طریق فرزند خواندگی

در کشور انگلیس در صورتی که زوجی درخواست فرزند خواندگی فردی را از دادگاه درخواست نماید. به فرزند خوانده تابعیت این کشور داده خواهد شد. ناگفته نماند که یکی از زوجین بایستی دارای تابعیت این کشور باشد، همچنین فردی که به فرزند خواندگی گرفته می­ شود، می ­باید کمتر از 18 سال باشد. در صورتی که زوجین پس از مدتی فرزند خواندگی فرد را لغو نمایند. همچنان فرد تابعیت کشور مذکور را خواهد داشت. طبق قوانین تابعیت این کشور فرزندان انگلیسی که به فرزند خواندگی اتباع خارجی گرفته می­ شوند همچنان فرد دارای تابعیت انگلستان خواهد بود. در این بخش به بررسی موضوع از دست دادن تابعیت پرداخته می شود.

اتباع انگلستانی به 2 روش می ­توانند تابعیت کشور خود را لغو نمایند:

ترک تابعیت انگلستان

افرادی که دارای تابعیت این کشور هستند، با مراجعه به وزارت این کشور و درخواست ترک تابعیت می­ توانند تابعیت کشور خود را از دست بدهند. وزارت کشور انگلستان می باید نسبت به درخواست متقاضی موافقت نماید. این موافقت به ثبت این وزارت برسد. در این صورت فرد به مدت 6 ماه فرصت دارد تا تابعیت کشوری دیگر را دریافت نماید. درصورتی که در مدت 6 ماه تابعیت هیچ کشوری را اخذ ننماید. دوباره فرد دارای تابعیت کشور انگلیس خواهد بود.

سلب تابعیت انگلستان

طبق قوانین تابعیت این کشور که در سال 2006 به تصویب این دولت رسید، وزیر کشور انگلیس اجازه دارد افرادی را که دارای تابعیت دوگانه دارند. تابعیت این کشور از آنها سلب خواهد شد. از طرفی هم افرادی که با انجام کارهای جعلی سعی در به دست آوردن تابعیت انگلستان نموده اند. همچنین امکان سلب تابعیت انگلستان از آنها وجود دارد. در خصوص کسب اطلاع از شرایط و هزینه های زندگی در این کشور می توانید مقاله هزینه زندگی در انگلستان 2023 را مطالعه بفرمائید.

تابعیت مضاعف انگلستان پس از تولد

داشتن تابعیت دوگانه در کشور انگلیس ممنوع نمی ­باشد‌. همچنان در صورتی که اتباع انگلستانی دارای تابعیت کشوری دیگر باشند، این کشور تابعیت انگلیسی را از آنها سلب نخواهد نمود. همچنین افراد نیازی به ترک تابعیت ندارند زیرا دولت بریتانیا با تابعیت دوگانه افراد مشکلی ندارد. اتباع انگلستانی در صورتی که تابعیت کشوری دیگر را دریافت نمایند و در قوانین آن کشور فرد نبایستی دارای تابعیت دوگانه باشد، می ­تواند جهت ترک تابعیت خود اقدام نماید.

افراد ممکن است با سوالات زیادی در زمینه اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد مواجه شوند از جمله:

  • آیا فرزندانی که از پدر و مادر خارجی در کشور انگلستان متولد شده اند، تابعیت انگلیس را خواهند داشت؟
  • آیا نوزادانی که در خاک این کشور به دنیا آمده اند از همان ابتدا دارای تابعیت این کشور هستند و یا پس از 18 سال باید اقدام به اخذ تابعیت نمایند؟
  • نوزادانی که از والدینی که دارای تابعیت دوگانه هستند، متولد شده اند چه تابعیتی به آنها تعلق خواهد گرفت؟

موضوع اخذ اقامت و تابعیت و مهاجرت به انگلستان و کشورهای گوناگون شرایط متفاوتی را از هم را دارا است. منتهی آنچه که در کل بریتانیا صدق می کند در این نوشتار بررسی گردید. معمولا برای به دست آوردن اقامت یا تابعیت انگلستان در قدم اول بایستی راهی برای ورود به این کشور یافت. برای بررسی انواع ویزاها و گرفتن اقامت انگلستان با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

4.9/5 - (11 امتیاز)

11 دیدگاه برای “اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد

  1. امید گفت:

    آیا هزینه زایمان در کشور انگلستان بالا است یا پائین؟

  2. بهروز قدیمی گفت:

    با تولد در این کشور اقامت میدن؟

  3. صبا صابری گفت:

    سلام و ممنون از شما

    لطفا در مورد تحصیل این کشور توضیح دهید.

  4. دنیز گفت:

    مطالب مفیدی بود درباره اقامت

  5. ترانه گفت:

    آیا از طریق سیستم خون است یا خاک؟

  6. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون با موضوع اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد تولد در انگلستان هم مطلب بذارید

  7. نیما گفت:

    منظور از تابعیت برای پدر و مادر است؟

  8. ارشاد گفت:

    اخذ تابعیت تو اینم کشور از چه سالی بر مبنای خون شده ؟ کسی که سال 2000 اونجا بدنیا اومده می تونه الان پاسپورت بگیره؟

  9. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله مفیدی بود.
    با تشکر

  10. کامبیز روشن روان گفت:

    آیا اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد فقط منوط به ملیت انگلیسی یکی از والدین است؟

  11. هزاره گفت:

    آیا کشور انگلستان به کودکانی که در این کشور بزرگ میشوند تابعیت این کشور را اعطا می نماید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *