مهاجرت به کشور آلمان

اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج

اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج

اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج در سال 2023 از سایر برنامه های اقامتی محسوب می گردد که هر ساله مورد توجه مهاجران زیادی قرار گرفته است. بنابراین ازدواج یکی از روش‌ های انتخابی افراد جهت مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت است. از سویی دیگر اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج از راه اخذ اقامت در این کشور حاصل می‌ گردد. نکته‌ ای که در این میان وجود دارد عدم محدودیت سنی برای ازدواج افراد با تبعه آلمانی است. هر فردی از سایر کشورها با شهروند آلمانی ازدواج نماید، می‌ تواند تابعیت آلمان را دریافت کند.

البته دولت آلمان به دلیل تقلب‌ هایی که در این زمینه صورت می‌ گیرد محدودیت‌ هایی را اعمال نموده است. این موضوع پیچیدگی‌ های خاص خود را دارد. بنابراین این مقاله را به دقت مطالعه نموده تا از جزئیات این موضوع آگاه شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه می تواند کمک کننده متقاضیان باشد.

 بررسی شرایط اخذ ملیت کشور آلمان

اخذ تابعیت کشور آلمان از طرق مختلفی انجام می‌ گیرد. می توان با ازدواج نیز این تابعیت را به دست آورد. لذا اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج نیز دیگر روش های موجود است. چنانچه فردی با یکی از شهروندان آلمانی ازدواج نماید. همچنین قادر به اخذ اقامت آلمان و نهایتا تابعیت این کشور خواهد بود. جهت اخذ این نوع تابعیت ارائه درخواست متقاضی الزامی است. بدین معنا که اگر فرد با تبعه آلمانی ازدواج کند اما درخواست تابعیت ندهد. از این رو تابعیت آلمان به او تعلق نمی‌ گیرد.

از سویی دیگر دولت آلمان تابعیت مضاعف را نمی‌ پذیرد. بنابراین شخص متقاضی تابعیت آلمان، بایستی تابعیت ایرانی خود را ترک نماید. لازم است بدانید قوانین حاکم بر کشور آلمان در زمینه‌ های طلاق و ازدواج، محدودیت جنسیتی ندارد. بدین معنا که چنانچه زوج یا زوجه آلمانی باشند، همسر متقاضی می‌ تواند موفق به اخذ تابعیت این کشور گردد. اما در کشور ایران این قانون وجود نداشته و شرط اصلی انتقال تابعیت به همسر، صرفا تابعیت زوج است.

بررسی اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج

با توجه به اینکه آلمان کشوری است که بسیاری از مردم مایل به زندگی، کار و تحصیل در آن هستند، تقاضا برای شهروندی آلمان بالاست. آلمان کشوری پر از رویه های بوروکراتیک و تشریفات اداری است، بنابراین به طور طبیعی، حتی وزارت خارجه فدرال آلمان نیز می گوید که قانون شهروندی بسیار پیچیده است. افرادی که واجد شرایط اخذ تابعیت هستند، تنها کسانی نیستند که برای مدت مشخصی در آلمان اقامت دائم داشته اند. اگر با یک شهروند آلمانی ازدواج کنید، می توانید با درخواست تابعیت نیز تابعیت دریافت کنید.

اتباع خارجی که قبلاً با یک تبعه آلمانی ازدواج کرده ‌اند، هنوز باید تمام شرایط اخذ تابعیت را داشته باشند و در آزمون قبول شوند. با این حال، آنها باید شرایط ازدواج را نیز رعایت کنند. “شرایط ازدواج” به این معنی است که همسر تبعه خارجی نمی تواند درخواست تابعیت دهد مگر اینکه زوج حداقل 2 سال ازدواج کرده باشند و حداقل 3 سال در آلمان زندگی کرده باشند. داشتن شهروندی آلمان به شما حقوق و آزادی هایی می دهد که افراد غیر شهروند از آن برخوردار نیستند.

مهاجرت و اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان و اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج مستلزم شرایطی خاصی است که به شرح ذیل می‌ باشد:

  • گواهی نامه تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه 1 سال زندگی مشترک
  • ارائه مدرک زبان آلمانی سطح A1
  • ارائه مدارک و اسناد جهت اثبات ازدواج با همسر
  • ارائه مدارک لازم جهت اسکان زوجین در مکان مناسب

مهاجرت اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج

اخذ تابعیت و اقامت آلمان از طریق پیوند زناشویی

در فرآیند اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج، اولین مرحله ثبت ازدواج رسمی و قانونی ازدواج زوجین است. در مرحله بعد، فرد می‌ باید با مراجعه به سفارت آلمان جهت اخذ ویزای ازدواج درخواست نماید. مرحله بعد بررسی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی جهت سقم و صحت آن می‌ باشد. در صورتی که صحت آنها توسط سفارت تایید گردد و توان مالی زوج نیز به اثبات برسد. از این رو ویزای ازدواج صادر می‌ گردد. (معمولا به مدت 6 ماه طول می‌ کشد). ضمنا مدت اعتبار این نوع ویزا 1 ساله بوده و هر سال در صورت پابرجا بودن ازدواج، قابل تمدید است.

زوجین پس از ازدواج و اقامت در این کشور، مجاز به فعالیت شغلی در آلمان هستند. مدت زمانی اخذ اقامت متقاضی از طریق ازدواج با تبعه آلمانی، به این که فرد مورد ازدواج تابعیت دارد یا اقامت، بستگی دارد. اخذ اقامت در هر 2 مورد امکان‌ پذیر است. اما این مدت زمان از طریق ازدواج با تبعه، بسیار کوتاه‌ تر از ازدواج با فرد مقیم خواهد بود.

اگر فرد متقاضی از همسر قبلی خود جدا شده باشد، می‌ باید مدارک و گواهی طلاق را ارائه نماید. نکته حائز اهمیت این است که ارائه یکسری مدارک به طور خاصی الزامی است. درباره این مدارک اثبات کننده زوجیت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • عکس‌ های 2 نفره زوجین
  • محتوای ایمیل‌ های شخصی
  • بلیت‌ های مسافرت 2 نفره آنها

شرایط کلی اخذ تابعیت در کشور آلمان

دولت آلمان شرایط خاصی را برای متقاضیان اخذ تابعیت این کشور درنظر گرفته است. با هم به بررسی این شرایط می‌پردازیم:

  • شرکت در آزمون تابعیت و کسب نمره قبولی شرکت متقاضی در این آزمون ضروری است.
  • سوالات آزمون مربوط به تاریخ و ارزش‌ های کشور آلمان است.
  • متقاضی با پاسخ صحیح به نصف سوالات می‌تواند موفق به‌ کسب نمره قبولی گردد.

تعدادی از سوالات آزمون درخصوص حوزه سیاسی آلمان و برخی در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی این کشور است. از سوالات مطرح شده درزمینه اجتماعی می‌توان به‌ نظر شما آلمان چگونه کشوری است؟ و نظر شما درمورد همجنسگرایی چیست؟ ناگفته نماند شرکت نمودن مسلمانان در این آزمون ممکن است منجر به ایجاد مشکل برای آنها گردد. همچنین می توانید مقاله هزینه زندگی در پرتغال را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

از شرایط دریافت اقامت این کشور می توان به این موارد اشاره کرد:

  • 7 سال اقامت برای افراد دارای بورس پیشنهادی
  •  6 سال اقامت برای افراد دارای مدارک عالی‌
  • قادر بودن به تامین هزینه‌ های زندگی خود و خانواده بدون تکیه بر رفاهیات دولتی و بیکاری
  • عدم سابقه کیفری و سوء پیشینه
  • کسب مدارک کتبی و مهارت‌ های شفاهی زبان آلمانی B1
  • ترک تابعیت قبلی
  • متعهد بودن به قانون اساسی کشور آلمان

شرایط ترک تابعیت ایرانی در کشور آلمان

اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج توسط ایرانی شرایط خاصی دارد. وی ملزم است تابعیت ایرانی خود را ترک نماید. تبعه ایرانی نمی‌تواند تابعیت خود را ترک نماید، مگر این که:

  • فرد متقاضی سن 25 سال را تمام کرده باشد.
  • کسب اجازه هیات وزرا جهت خروج از تابعیت
  • تعهد به انتقال کلیه اموال غیرمنقول اعم از دارایی خود یا ارثیه
  • دوره خدمت سربازی را گذرانده باشد.

راه های مهاجرت به آلمان بسیار متنوع است. درباره کسب و کار در آلمان نیز می توان اطلاعاتی را به دست آورد. تمام این اطلاعات می توانند متقاضیان را در این زمینه راهنمایی کند. اگر تمایل به مهاجرت به آلمان و اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج دارید، جهت بررسی دقیق موضوع و سهولت در انجام کار، با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید. آنها مدارک شما را به طور کامل مورد بررسی دقیق قرار داده و در انجام مراحل کار و اخذ اقامت و تابعیت آلمان به شما کمک خواهند نمود. از طریق تماس تلفنی و یا حضوری با مشاوران خبره در این کار، در کمترین زمان ممکن دارای ویزای ازدواج و اخذ تابعیت آلمان شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *