مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل رایگان در آلمان در سال های متوالی به صورت عام و به صورت خاص مورد توجه افراد زیادی از جمله متقاضیان بین المللی نیز قرار گرفته است. همانطور که می‌ دانید تحصیل در آلمان یکی از طرق مهاجرت افراد به این کشور است. به خصوص این که این تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه‌ های آلمان انجام گیرد. بنابراین کشور آلمان می تواند جایگاه ویژه‌ ای برای دانشجویان متقاضی سراسر دنیا جهت تحصیل در کشور آلمان باشد. در این مقاله که حاصل تلاش تحریریه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

چنانچه موفق شوید در دانشگاه‌ های دولتی ادامه تحصیل دهید، هزینه‌ های بسیار پایینی برای شما در نظر گرفته می‌ شود. این هزینه‌ ها شامل امور مربوط به پذیرش مانند ثبت‌ نام و ارائه خدمات دانشجویی است. به طور کلی تحصیل در این شرایط رایگان تلقی می‌ گردد. دانشگاه‌ های آلمان ظرفیت و امکانات بسیاری جهت پذیرش دانشجو را دارا هستند. همچنین فرصت‌ های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد. بنابراین هم دانشجویان بومی و هم دانشجویان بین‌ المللی به راحتی می‌ توانند به تحصیل رایگان در آلمان دست یابند.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان

اکثر دانشگاه‌ های که فعالیت‌ های آموزشی آنها به زبان آلمانی است، برای دانشجویان تقریبا رایگان است. اما در دانشگاه‌ هایی که فعالیت‌ های آموزشی آنها به زبان انگلیسی است،‌ اندک هزینه‌ ای از دانشجو اخذ می‌ گردد. از آنجا که آلمان ایالت‌ های مستقل دارد، بنابراین انتخاب دانشگاه در مبلغ شهریه دخیل است.

در واقع مبلغ این شهریه ‌ها می ‌تواند با توجه به دانشگاه انتخابی متقاضیان به صورت متغیر باشد. (مبلغی بین 100€ الی 300€ (یورو) در هر ترم) از سوی دیگر مزایایی برای دانشجو در نظر گرفته‌ اند. این که بلیت‌ های وسایل نقلیه عمومی به دانشجویان ارائه می‌ گردد. آنها می‌ توانند با استفاده از این بلیت‌ ها به صورت رایگان رفت و آمد کنند. بجز دانشگاه‌ هایی که تحصیل در آنها رایگان است، کالج‌ ها و دانشگاه‌ های خصوصی نیز هستند که جهت تحصیل بایستی مبلغی بابت شهریه پرداخت گردد. چنانچه تمایل به تحصیل در دانشگاه‌ های خصوصی هستید، به طور سالانه باید مبلغی در حدود 15000€ الی 2000€ (یورو) پرداخت نمایید.

تحصیل رایگان در آلمان در مقطع کارشناسی

مدت‌ زمان تحصیل رایگان دانشگاه‌ های آلمان در مقطع کارشناسی 4 ساله است. ارائه مدرک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی جهت تحصیل در این مقطع ضرورت دارد. همچنین بایستی موفق به کسب نمره قبولی رشته مورد نظر در آزمون سراسری مقطع کارشناسی شده باشد. دانشجویانی که این شرایط را دارند، ابتدا باید در یکی ازکالج‌ های آلمان به‌ مدت یک سال دوره ببینند. سپس حق ورود به دانشگاه را خواهند داشت. گذراندن دوره کالج برای متقاضیان به این دلیل است که دیپلم آنها معادل دیپلم یک فرد آلمانی گردد. زبان تدریس کالج‌ های آلمان، زبان آلمانی است و به‌ هیچ عنوان به زبان انگلیسی تدریس نمی‌ گردد. شرایط اعزام دانشجو به آلمان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در این بخش توجه شما را به نمودار تعداد متقاضیان کشور آلمان جلب می داریم:

میانگین تعداد مهاجرین در کشور آلمان

از این رو، فرد متقاضی بایستی توانایی در این زمینه را داشته و مدارک لازم را جهت تسلط به زبان آلمانی را ارائه نمایند. مدرک درخواستی کالج‌ ها از متقاضیان، مدرک زبان آلمانی سطح B1 است. بنابراین جهت تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان بایستی مدرک B1 را اخذ نمایید. پس از اینکه فرد دوره‌ های مربوطه را درکالج سپری نمود. از این رو باید در آزمون Feststellungsprüfung شرکت کند. سپس با توجه به نمرات‌ اخذ شده دیپلم، پیش‌ دانشگاهی، کالج و نوع رشته انتخابی، می‌تواند در دانشگاه مشغول تحصیل شود. اجازه کار صرفا در تعطیلات بین‌ ترم‌ ها به دانش‌ آموزان داده می‌شود، بنابراین دانش‌ آموز باید تمکن مالی داشته و از عهده مخارج خود بدون اشتغال بر بیاد و در آلمان دچار مشکل نگردد.

تحصیل رایگان در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

مدت تحصیلی رایگان در مقطع کارشناسی ارشد، به مدت 2 سال می‌ باشد. مدارک تحصیلی شما در آلمان توسط دانشگاه‌ انتخابی کاملا و به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌ گیرد. بنابراین ارائه معتبرترین مدرک دانشگاهی و رزومه تحصیلی قوی امتیاز خوبی برای شما جهت تحصیل محسوب می‌ گردد. زبان تدریس در دانشگاه‌ ها در مقطع کارشناسی ارشد، به 2 زبان انگلیسی و آلمانی می‌ باشد. پس در صورت تمایل به تحصیل با هر زبانی، بایستی مدرک تسلط همان زبان را ارائه نمایید. برای زبان انگلیسی اخذ نمره 6.5 به بالا در دوره‌ های آیلتس و یا اخذ نمره 90 در دوره‌ های تافل تعیین گردیده است. چنانچه قصد تحصیل به زبان آلمانی را دارید، با توجه به نوع دانشگاه انتخابی باید مدرک سطح B1 یا B2 زبان آلمانی را ارائه نمایید.

تحصیل رایگان در آلمان در مقطع دکترا

مدت زمان دوره تحصیلی مقطع دکترا، بین 3 تا 5 سال است. اکثر رشته‌ هایی که در این مقطع ارائه می‌ گردند، به زبان آلمانی هستند. اگر دانشجو ارائه از دکترای خود را به زبان انگلیسی انتخاب کند، استاد راهنما در این خصوص تعیین‌کننده است. دانشجوی مقطع دکترا دارای تحصیل رایگان در آلمان هستند، بایستی با استادان متخصص در زمینه اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه‌ های مختلف آلمان ارتباط بگیرد.

با استمرار این ارتباط، استاد به بررسی و تجزیه و تحلیل رزومه شخص و همچنین سطح توانایی او می‌ پردازد. در نتیجه او به عنوان سوپروایزر معرفی می‌گردد. بدین ترتیب دانشجو موفق به اخذ پذیرش می‌گردد. در مقطع دکترا ممکن است مبلغی به عنوان حقوق به دانشجو تعلق بگیرد که بستگی به نظر استاد مربوطه دارد. پس قطعی نبوده و قابل پیش‌ بینی نیست.

در صورتی که از سوی استاد به دانشجو تعلق بگیرد، به صورت ماهیانه مبلغی حدود 1000€ الی 3000€ (یورو) است. در این مقطع نیز همانند دیگر مقاطع تحصیلی، تدریس دانشگاه به زبان انگلیسی نسبت به زبان آلمانی دارای هزینه است. در این صورت دانشجو بایستی در دوره آیلتس نمره 7 به بالا و یا در زبان آلمانی مدرک سطح B2 را ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در آلمان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

بررسی تحصیل رایگان در آلمان و اتریش

تحصیل رایگان در آلمان و اتریش را به طور خلاصه می توان به صورت ذیل بررسی کرد:

  • نیازی به مدرک زبان برای دریافت پذیرش تحصیلی نمی باشد.
  • دارای بیمه درمانی و خدماتی برای دانشجویان
  • امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی
  • اقامت و مجوز اقامت 6 ماهه برای پیدا کردن کار بعد از پایان هر دوره تحصیلی
  • تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری بدون ترک کردن کشور
  • امکان سفر به کشورهای عضور شنگن بدون دریافت ویزا

بررسی تحصیل رایگان در آلمان و اتریش

دانشگاه‌ های رایگان در کشور آلمان

تحصیل در کشور آلمان عمدتا رایگان است. تحصیل رایگان آلمان در دانشگاه های برتر آلمان موقعیت منحصر به فردی است که به دانشجویان بین المللی داده می شود. در این جا 2 دانشگاه معتبر کشور آلمان را به طور مختصر بررسی می کنیم:

  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه هامبورگ

دانشگاه مونیخ آلمان

دانشگاه مونیخ آلمان از لحاظ رتبه‌ بندی، در بالاترین رتبه بین دانشگاه‌ های رایگان قرار دارد. این دانشگاه نوعی برنامه کلی جهت دانشجویان خود تدوین کرده است. دانشجویان در حال تحصیل و دانشجویان فارغ‌ التحصیل مشمول این برنامه هستند. از جمله افتخارات دانشگاه‌ ها مونیخ، کسب جایزه نوبل است که نشانگر سطح بالای کیفیت آموزشی و علمی این دانشگاه‌ است. در سال 2002 رتبه بهترین دانشگاه کشور آلمان را اخذ کرد. نوعی برنامه ویژه نیز جهت دانشجویان بین‌ المللی و خارجی در نظر گرفته است. از ویژگی‌ های مهم تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان، تحصیل رایگان است.

دانشجویان این امکان را دارند که از امتیاز تحصیل رایگان در آلمان بهره‌ مند شوند. تنها هزینه‌ ای که از آنان دریافت می‌ شود، هزینه‌ های مربوط به امور پذیرش مانند ثبت‌نام و بیمه و غیره می‌ باشد. اعطاء بورسیه تحصیلی و کمک هزینه به دانشجویان از دیگر مزایای این دانشگاه به شمار می‌رود. این دانشگاه حتی در مقاطع فوق دکترا نیز دانشجو می‌ پذیرد. زبان انگلیسی و زبان آلمانی، زبان‌ های تدریس دانشگاه مونیخ از مقطع کارشناسی به بالا است. ارائه مدرک زبان انگلیسی سطح IELTS (نمره 6.5) و مدرک زبان آلمانی سطح B2 از الزامات تحصیل در این دانشگاه است. فصل زمستان و اوایل فصل پاییز، زمان آغاز ترم‌ های تحصیلی است.

دانشگاه هامبورگ آلمان

دانشگاه هامبورگ آلمان جزء دانشگاه‌ های رایگان کشور آلمان بوده و شامل دانشکده‌ های متعددی به شرح ذیل می‌باشد:

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مدیریت و کسب و کار
  • دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده روانشناسی

هزینه تحصیل دانشجویان در دانشکده‌ های فوق‌ رایگان می‌باشد. از این رو دانشجویان بسیاری جهت تحصیل در رشته‌ های مذکور به این دانشگاه سرازیر می‌شوند. ارائه مدرک زبان آلمانی برای دانشجویان الزامی است. آنها پس از فارغ‌ التحصیلی از این دانشگاه می‌توانند به فعالیت شغلی بپردازند. بهترین دانشگاه های آلمان 2023 را می توانید از سایر مقالات این سایت مطالعه بفرمایید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با به کارگیری تخصص خود در زمینه‌ های مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف این افتخار را دارد که آماده خدمت‌ رسانی جهت تحصیل در آلمان یا سایر کشورها باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره ‌های تخصصی با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *