مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته اقتصاد در آلمان

رشته اقتصاد در آلمان

دانشجویان بین المللی جهت تحصیل رشته اقتصاد در آلمان می توانند در بهترین دانشگاه های این کشور که کیفیت آموزشی بالا دارند تحصیل کنند. این کشور دارای دانشگاه ها و دانشکده های معروف است که تمامی رشته ها اعم از مهندسی، پزشکی، اقتصاد و غیره را ارائه می دهند. حتی دانشجویان می توانند در این کشور به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کند. دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند و به این کشور می آیند می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. البته این بورسیه ها بیشتر برای دانشکده های بازرگانی، پزشکی و دانشکده های مهندسی می باشد.

دانشجویان در این کشور در کنار تحصیل خود می توانند از رویدادهای مختلف اجتماعی هم در دانشگاه های خود و هم در سطح شهرها لذت می برند. آن ها می توانند با قطار به اکتبرفست بروند و از جشنواره های هنری دیدن کنند. به علاوه، آن ها می توانند از یک موزه های تاریخی دیدن کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش اطلاعاتی درباره رشته اقتصاد و برترین دانشگاه های این کشور که این برنامه را ارائه می دهد، را به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

بررسی رشته اقتصاد در آلمان

در این کشور بیشتر موسسات دوره های اقتصاد، تجارت و ریاضیات را ارائه می دهند. اکثر دانشگاه های این کشور هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را هم به دانشجویان بومی و هم به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این کشور یک مقصدی محبوب برای ذهن های تجارت گرا است. برنامه های رشته اقتصاد در آلمان با مهارت های اساسی در تجزیه و تحلیل علمی مستقل از سوالات اقتصادی آغاز می شود و سپس با نگاهی عمیق تر به مدیریت بازرگانی، مالی و بخش های مختلف اقتصادی می پردازد.

دانشگاه های این کشور سطح بالایی از آموزش را در این زمینه ارائه می دهند که به تجربه واقعی تبدیل می شود. شرایط لازم برای دوره های اقتصادی بسته به دانشگاه و نوع برنامه متفاوت است. اما به طور کلی شامل شرایط تحصیلات عالی، توانایی زبان انگلیسی یا آلمانی است.

دانشگاه هایی که رشته اقتصاد در این کشور را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه کلن

تحصیل رشته اقتصاد در آلمان

رشته اقتصاد در آلمان در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در این رشته که علاقه بالایی به فعالیت بازارها در مقیاس خرد و کلان دارند، کارشناسی ارشد رشته اقتصاد پیشنهاد می شود.

در جدول زیر طول دوره تحصیل مقطع کارشناسی ارشد برای این رشته را مشاهده می کنید:

دور کارشناسی ارشدطول دوره
حداقل1
حداکثر2

برنامه های کارشناسی ارشد اقتصاد را می توان به صورت تمام وقت یا نیمه وقت بین 1 تا 2 سال انجام داد. برنامه های کارشناسی ارشد اقتصاد توسط تعدادی از دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی در این کشور ارائه می شود. این برنامه ها در دانشکده ها در این کشور با تکیه بر مبانی بنیادی ایجاد شده در یک برنامه کارشناسی مرتبط، دانشجویان را ترغیب می کند تا از طریق دوره های درسی و پایان نامه کارشناسی ارشد در یک بخش خاص تمرکز کنند. دوره های آموزشی در جنبه های نظری و عملی اقتصاد، بخشی اصلی از برنامه درسی در یک برنامه کارشناسی ارشد اقتصاد در یک دانشگاه در این کشور است.

از دانشجویان کارشناسی ارشد اقتصاد در این کشور انتظار می رود موارد زیر را انجام دهند:

  • انجام دادن تحقیقات
  • شرکت در کارهای تیمی
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات
  • تلفیق مستقل اطلاعات
  • انجام دادن یک پروژه پایان نامه

این کشور با داشتن اقتصادی قدرتمند و دنیای تجارت پر رونق، گزینه برتر دانشجویان بین المللی است که علاقه مند به تحصیل در رشته های اقتصاد یا تجارت هستند. دانشگاه هایی با رتبه بالا، بدون شهریه و هزینه مقرون به صرفه زندگی دانشجویان را از سراسر جهان به این کشور جذب می کند. به طور کلی، تحصیل در مقاطع مختلف آلمان امکان پذیر بوده و هر ساله تعداد بسیاری دانشجویان بین المللی به این کشور مهاجرت می کنند.

تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه برلین آلمان

تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه برلین آلمان

دانشگاه برلین بیش از 150 برنامه دانشگاهی ارائه می دهد و تمرکز زیادی بر تحقیق دارد. این دانشگاه که در سال 1948 تاسیس شده است، همیشه با پشتیبانی بین المللی همکاری کرده و با نهادهای مختلف در سراسر جهان همکاری می کند. این دانشگاه با رتبه 6 در این کشور و 130 در سطح جهانی، دارد. از جمله دوره هایی که این دانشگاه ارائه می دهد، رشته اقتصاد در آلمان و مدیریت بازرگانی است، که شهرت عالی دارد. در سال های اخیر، حدود 33000 دانشجو در دانشگاه حضور داشتند.

در جدول زیر درصد دانشجویان در تمامی مقاطع را مشاهده می کنید:

مقطع تحصیلیدرصد دانشجویان
کارشناسی13%
کارشناسی ارشد27%
دکترا35%

مدارک مورد و شرایط تحصیل در آلمان و دوره های کاربردی از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. دانشجویان معمولا باید برای ترم زمستان در ژوئن یا ژانویه اقدام کنند. این دانشگاه دارای مراکز تحقیقاتی مشترک، 9 مرکز به عنوان یک دانشگاه میزبان، 10 مرکز به عنوان یک موسسه شرکت کننده است.

تحصیل اقتصاد در دانشگاه مانهایم آلمان

قدمت دانشکده بازرگانی در دانشگاه مانهایم به سال 1907 برمی گردد. امروزه این دانشگاه بیش از 60 رشته برای انتخاب دارد که بیشتر آن ها در حوزه تجارت و رشته اقتصاد در آلمان مانند آموزش اقتصادی و بازرگانی و ریاضیات در تجارت و اقتصاد متمرکز شده اند. تمام دوره های کارشناسی از پاییز آغاز می شود و بین 15 می و 15 ژانویه برای برنامه ها آزاد است. شروع دوره های برنامه کارشناسی ارشد با توجه به موضوع و ترم متفاوت است. اما معمولا در تاریخ 15 مارس یا اول اکتبر باز می شود. این دانشگاه حدود 12000 دانشجو دارد، که دانشجویان بین المللی از 100 کشور مختلف به این دانشگاه آمده اند.

دانشگاه مانهایم به عنوان یکی از برترین دانشگاه های این کشور در زمینه کارشناسی ارشد، از نظر اقتصاد و علوم اجتماعی بسیار قدرتمند است. این دانشگاه چندین بار در 20 موسسه برتر تحقیقاتی اروپا و شماره 1 در این کشور برای تجارت و اقتصاد رتبه بندی شده است. به طور کلی، علاقه مندان به تحصیل درآلمان می توانند رشته های مختلف را انتخاب نمایند. علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی، برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *