مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان گزینه ای مجدوب محسوب می شود، از این رو تحصیل در آلمان آمار چشم گیری به خود اختصاص داده است. اما چه تفاوتی در بین تحصیل به زبان رسمی این کشور و یا زبان انگلیسی برای دانشجو وجود دارد؟ تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی نیز می تواند در دانشگاه های دولتی و خصوصی انجام شود. روز به روز بر تعداد دانشگاه هایی که دوره هایی به زبان انگلیسی در کشور آلمان برگزار می کنند افزوده می شود. دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در دوره کارشناسی ارشد بیش تر و رایج تر است. اما بسیاری از دوره های کارشناسی نیز ب زبان انگلیسی برگزار می شوند. این دوره ها به عنوان دوره های بین المللی شناخته می شوند.

معمولا در عنوان رشته ها یک کلمه بین المللی اضافه می شود. برای بسیاری از دانشجویان خارجی این یک گزینه بسیار مناسب است. چراکه آن ها این فرصت را در اختیار خواهند داشت که در طول دوره تحصیل خود، در اوقات فراغت خود زبان آلمانی را بیاموزند و البته قدرت خود در زبان انگلیسی را نیز افزایش دهند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان، هیچ اجباری برای ارائه مدرک زبان آلمانی وجود ندارد.

اخذ پذیرش در کشور آلمان

برای یافتن رشته تحصیلی مناسب خود در آلمان به زبان انگلیسی 2 راه وجود دارد. راه اول آن است که از طریق دانشگاه مورد علاقه خود اقدام کنید. بیشتر رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، عنوانی به زبان انگلیسی دارند. به راحتی قابل جستجو هستند. در صورتی که نتوانستید رشته مورد نظر خود را بیابید، می توانید از طریق سایت سازمان DAAD برای یافتن دوره تحصیلی مورد نظر خود اقدام کنید.

شما از طریق این وب سایت می توانید لیستی از کلیه دوره های آموزشی به زبان انگلیسی، در دانشگاه های آلمان را در اختیار داشته باشید. اگر رشته مورد نظر خود را یافته اید، می توانید از طریق این وب سایت سایر دانشگاه ها را بیابید. علاوه بر این شما می توانید اطلاعات اولیه مورد نیاز در رابطه با هر رشته و مدارک مورد نیاز جهت پذیرش، در آن رشته را نیز بدست آورید. از طریق لینک های موجود، به سایت دانشگاه نیز دسترسی پیدا کنید. همه اطلاعات مندرج در این سایت به زبان انگلیسی ارائه شده است، تا دانشجویان بتوانند به سادگی اطلاعاتی را که به آن نیاز دارند را بدست آورند.

مزایا تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

در این بخش از مقاله به بررسی مزایا تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان می پردازیم:

  • تحصیل در کشوری متفکرانه
  • وجود کتابخانه های متعدد در سطح کشور
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • جهت گیری بین المللی و ارتباط بین رشته ای در تدریس
  • آموزش زبان
  • تحصیل در کشوری با اقتصاد برتر

سیستم DAAD در آلمان

در صورتی که در سیستم DAAD در حال جستجو برای مقطع کارشناسی هستید، 107 دوره آموزشی را می توانید بیابید. اما زمانی که محدودیت دانشگاه های بدون شهریه را اعمال می کنید. تعداد دانشگاه ها و دوره های آن به 54 دوره کاهش پیدا می کند، برخی از آنها امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور را فراهم می کنند.

با توجه به مدارک دریافتی از این کشور، میزان درآمد متقاضیان متفاوت خواهد بود که در نمودار زیر بیان گردیده است:

مقایسه میزان دریافتی با توجه به مدرک تحصیلی در آلمان

بنابراین شما زمانی که تصمیم می گیرید که در یک دانشگاه غیر دولتی درس بخوانید باید هزینه های آن را پرداخت کنید. البته این هزینه ها همچنان بسیار کم تر از هزینه های تحصیل در بسیاری از کشورهای دیگر است. انتخاب دوره های انگلیسی بدون شک قدرت شما را در زبان انگلیسی افزایش می دهد. اما فراموش نکنید که شما قصد دارید که حداقل تا پایان دوره تحصیل خود در کشور آلمان بمانید. بنابراین شما در هنگام زندگی در فضای خارج از دانشگاه باید به مقدمات زبان آلمانی نیز تسلط داشته باشید.

دانشگاه ها و تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان

در این بخش از مقاله به بررسی دانشگاه هایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، پرداخته می شود:

دانشگاهمقطع تحصیلیرشته تحصیلیرتبه
فرایبورگکارشناسی ارشدرشته های هنری171
جورج آگوست گوتینگنکارشناسی ارشدعلوم اکوسیستم مولکولی181
لایپزیککارشناسی500-550

از سایر دانشگاه ها و موسسات عبارتند از:

  • دانشگاه مونیخ
  • مدرسه اقتصاد و مدیریت فرانکفورت
  • موسسه تکنولوژی کارلزروهه
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه هامبورگ

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان

هزینه تحصیل در آلمان به طور کلی بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است. البته هزینه های تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی بسیار بالاتر بوده و حتی تا 20000€ (یورو) در سال نیز می تواند هزینه در بر داشته باشد. با این حال بر اساس قوانین کشور آلمان هیچ گونه تفاوتی میان دانشجویان کشورهای، اتحادیه اروپا و سایر کشورها وجود ندارد. هزینه تحصیل برای آنها نیز تقریبا رایگان است. در مقاله هزینه زندگی در آلمان به شرح دقیق هزینه های این کشور پرداخته می شود.

البته دانشگاه های منطقه بادن ورتمبرگ که شامل دانشگاه های فرایبورگ، هایدلبرگ، هوهنهایم، کارلزروهه، کونستانز، مانهاین، اشتوتگارت، توبینگن و اولم است. از سال 2017 از دانشجویان غیر اروپایی شهریه دریافت می کنند. میزان هزینه ها به شرح زیر است:

آیتمهزینه ها به یورو
کارشناسی€1600
کارشناسی ارشد€750
ثبت نام اولیه و کلیه کارهای اداری€400

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان

دوره های زبان انگلیسی در آلمان

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان، یک موقعیت برجسته برای دانشجویانی است. آنها توانایی یادگیری زبان آلمانی را در کشور ندارند. براساس پیش بینی های دولت آلمان در سال 2013 انتظار می رفت که تعداد دانشجویان بین المللی این کشور در سال 2023 به حدود 360000 نفر خواهد رسید.

این در حالی است که در سال 2018 بیش از 370000 دانشجوی بین المللی در این کشور در حال تحصیل هستند. این تقاضای فراوان سبب شده است تا دانشگاه های مختلف آلمان دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی را نیز در برنامه آموزشی خود جای دهند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در آلمان و ویزای تحصیلی آلمان با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *