مهاجرت تحصیلی سریلانکا

اخذ بورسیه تحصیلی در سریلانکا

اخذ بورسیه تحصیلی در سریلانکا

اخذ بورسیه تحصیلی در سریلانکا زمانی اهمیت پیدا می کند که دانشجویان قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور سریلانکا را داشته باشند. دولت سریلانکا تحصیل در این کشور را از حقوق اولیه شهروندان خود می داند. به همین دلیل تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در این کشور، برای شهروندان سریلانکایی به صورت کاملا رایگان ارائه می شود. در پاره ای از موارد شهروندان خارجی موظفند برای تحصیل در این کشور هزینه های اندکی را پرداخت کنند.

واحد پول کشور سریلانکا، روپیه سریلانکا است. به نسبت واحدهای پول بین المللی ارزش بسیار اندکی دارد. به همین دلیل است که تحصیل در سریلانکا برای بسیاری از افراد قابل پرداخت است. تعداد بورسیه های تحصیلی موجود در کشور سریلانکا برای شهروندان خارجی بسیار کم و دریافت آن رقابتی است. بورسیه تحصیلی در سریلانکا بیش تر در اختیار افرادی قرار می گیرد که از کشورهای خارجی پذیرش دریافت کرده اند و قصد مهاجرت از سریلانکا را دارند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله علاوه بر بررسی شرایط دریافت بورسیه در کشور سریلانکا، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را نیز مورد بررسی قرار می دهند.

بررسی اخذ بورسیه تحصیلی در سریلانکا

یکی از موضوعاتی که در پیش از بررسی بورسیه تحصیلی در سریلانکا باید به آن اشاره داشت، تحصیل و شرایط آن در کشور سریلانکا است. سریلانکا کشور کوچکی در جنوب کشور هند است. تا حدود زیادی در همه زمینه ها از این کشور پیروی می کند. شرایط تحصیل در این کشور نیز مشابه است. همه افرادی باید از 5 سالگی وارد مدرسه شوند و تا 17 سالگی دوره دبیرستان را به پایان برسانند. پس از پایان این دوره افراد می توانند به اختیار در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کنند. مجوز حضور در دانشگاه را به دست آورند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سریلانکا 4 ساله است. مقطع کارشناسی ارشد در کشور سریلانکا به طور معمول 2 سال به طول می انجامد. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های کشور سریلانکا را دارند نیز بسته به نوع رشته خود باید انتظار دوره های 3 تا 5 ساله را داشته باشند. دانشجویان می توانند به راحتی به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. نمره آزمون آنها در زمان اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور سریلانکا تاثیر گذار است. حداقل نمره زبان برای علاقمندان به تحصیل 5.5 در آزمون آیلتس است.

اخذ پذیرش از دانشگاه های سریلانکا

همه افرادی که قصد دارند تا برای ادامه تحصیل به کشور سریلانکا مهاجرت کنند باید از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. پس از دریافت پذیرش، دانشجویان می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی خود به سفارت کشور سریلانکا مراجعه کنند. در صورت دارا بودن شرایط لازم، ویزای تحصیلی خود را دریافت کرده و به کشور سریلانکا سفر کنند.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور سریلانکا به صورت کاملا آنلاین صورت می پذیرد. از این رو نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه وجود ندارد. هر دانشگاه زمان مشخصی را برای اعطاء پذیرش تحصیلی مشخص کرده است. متقاضیان موظفند همه مدارک خود را در همان بازه زمانی در اختیار دانشگاه قرار دهند. مهم ترین مدارکی که هر فرد برای رسیدن به این هدف نیاز خواهد داشت عبارتند از:

  1. ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی ترجمه شده به زبان انگلیسی
  2. آخرین مدرک تحصیلی
  3. اسکن صفحه اول پاسپورت
  4. یک قطعه عکس
  5. مدرک زبان انگلیسی

شایسته است در صورت تمایل به تحصیل در آسیای مرکزی، مقاله تحصیل در هند را مطالعه فرمایید. چرا که تحصیل در این کشور طبیعتا از شرایط بهتری برخوردار است.

اخذ پذیرش و بورسیه از دانشگاه های سریلانکا

هزینه تحصیل و زندگی و اخذ بورسیه تحصیلی در سریلانکا

اشاره کردیم که ارزش پول رسمی کشور سریلانکا به نسبت یورو و دلار بسیار ضعیف است. به همین دلیل بسیاری از افراد توانایی آن را خواهند داشت تا به راحتی در این کشور به تحصیل بپردازند. مشکل مالی برای ادامه تحصیل در این کشور نداشته باشند. تحصیل در این کشور برای شهروندان رسمی کشور سریلانکا به صورت کاملا رایگان امکان پذیر است. اما دانشجویان خارجی باید مبلغی را به عنوان حق ثبت نام به دانشگاه پرداخت کنند. این مبلغ در حدود 4000LKR (روپیه سریلانکا) در سال است. شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور سریلانکا کمتر از 20€ (یورو) است.

علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه زندگی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در کشور سریلانکا و در پایتخت این کشور در حدود 60000LKR (روپیه سریلانکا) در یک ماه است. این مبلغ در حدود 340€ (یورو) است. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا در کشور در حین تحصیل خود به کار نیز مشغول شوند.

شرایط اخذ بورس تحصیلی در سریلانکا

اخذ بورس تحصیلی در سریلانکا کار دشواری است. یک رقابت سنگین بین متقاضیان آن وجود دارد. هر فردی که قصد دارد بورسیه تحصیلی کشور سریلانکا را دریافت کند، باید در یک آزمون جامع شرکت کرده و در این آزمون جز نفرات برتر شود. تعداد مشخصی در رابطه با این بورسیه های تحصیلی وجود ندارد. افراد باید بتوانند در جمع افراد برتر آزمون قرار بگیرند تا امکان اخذ بورس تحصیلی در سریلانکا برای آن ها بوجود آید.

حقیقت امر آن است که دولت سریلانکا در تلاش است تا در آینده با همکاری دانشگاه های برجسته خارجی، شعبه هایی از آن دانشگاه ها را در کشور خود ایجاد کند تا بتواند دانشجویان نخبه خارجی را با کمترین هزینه ممکن جذب کند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تحصیل در سریلانکا را توصیه نمی کنیم چرا که در بین 1000 دانشگاه برتر جهان، نامی از دانشگاه های سریلانکا دیده نمی شود. در صورت تمایل به تحصیل در خارج از کشور می توانید از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با مشاورین موسسه در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *