مهاجرت به کشور ایتالیا

اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در ایتالیا

اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در ایتالیا

اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در ایتالیا یکی از سوالاتی است که علاقه مندان و متقاضیان خارجی به مهاجرت پاسخ آن را جویا می شوند. سوالات دیگری در مورد تابعیت ایتالیا دارند که موارد زیر نمونه ای از آنهاست :

  •  اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق تولد چگونه است؟
  •  اخذ اقامت این کشور از طریق تولد بر اساس چه اصلی می باشد؟
  • آیا با تولد در خاک ایتالیا می توان به اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق تولد دست یافت ؟

در این مقاله نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تشریح کشور ایتالیا، اصل مبنا برای صدور تابعیت در ایتالیا و چگونگی اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در ایتالیا بپردازیم.

شرایط تولد در خاک کشور ایتالیا

در میان روش های مهاجرت قانونی به کشور ایتالیا، روش تولد مورد توجه بسیاری از متقاضیان بوده است. اکثر والدین پس از ازدواج تمایل دارند تا فرزند خود را در کشوری دیگر از جمله ایتالیا به دنیا آورند. از طریق روش تولد امکان اخذ اقامت و تابعیت برای متقاضیان وجود خواهد داشت. بدین ترتیب متقاضیان کارت اقامتی دریافت خواهند نمود. این کارت برای نفر اصلی و همراهان وی (همسر و فرزند زیر 18 سال ) صادر می گردد. طبق سپری کردن چند سال می تواند این اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کند. بدین ترتیب اخذ کارت اقامت دائم شرایط ویژه ای دارد. با پرداخت مالیات مورد نظر در سال های متمادی اقامت این کشور کسب می شود.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در ایتالیا

اخذ تابعیت از طریق تولد در تمام کشورها از 2 نظام حقوقی خاک یا خون تبعیت می کند.اعطاء تابعیت از طریق تولد معمولا امری غیر ارادی و تحمیلی می باشد. در سیستم اعطاء تابعیت براساس خاک شخصی که در خاک کشوری متولد می شود تابعیت ان کشور را اخذ می کند اما در سیستم اعطاء تابعیت بر پایه خون تابعیت شخص از والدین (پدر یا مادر) به طفل متولد شده منقل می شود.

چنانچه ذکر شد با تولد در خاک کشور ایتالیا نمی توان تابعیت ایتالیایی داشت .مهاجرینی که مراحل قانونی اعطاء تابعیت را سپری کرده باشند. برای اخذ تابعیت ایتالیا باید درخواست خود مبنی بر اخذ تابعیت را به ادارات مربوطه آن کشورارائه دهند تا مراحل قانونی اعطاء تابعیت طی شود. جهت اطلاع از شرایط قانونی اقامت کشور ایتالیا، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در ایتالیا

نظام اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در ایتالیا

بر اساس نظام تابعیت بر اصل خون اگر طفلی در خارج از خاک ایتالیا از پدر ایتالیای و مادر غیر ایتالیای یا مادر ایتالیای و پدر غیر ایتالیای یا پدر و مادر ایتالیای متولد گردد دارای تابعیت ایتالیایی خواهد بود. چنانچه کودکی بر اساس دلایلی تابعیت ایتالیا یی خود را از دست دهد، با رسیدن به سن قانونی 18 سال می تواند برای دریافت تابعیت ایتالیایی خود اقدام نماید. تابعیت ایتالیا خود را به طور مجدد کسب کند.

افرادی که در شرایط عادی( به جزء مواردی خاص که حق تابعیت از آنها گرفته شده است، تابعیت ان ها لغو گردیده است.) پس از سپری کردن یک سال اقامت می توانند مجددا برای دریافت تابعیت ایتالیای خود اقدام نمایند. پس از طی مراحل قانونی تابعیت خود را بازیابند. مهاجرت به ایتالیا طبق شرایط ذکر شده در مقاله مذکور امکان پذیر خواهد بود.

روش های اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق تولد

راه های مختلفی وجود دارد که از طریق آن یک فرد می تواند یک شهروند ایتالیایی شود که اینها اصلی ترین آنها هستند:

روششرح
از نظر خون (نسب):فرزندی که از والدین، مادر یا پدر ایتالیایی به دنیا می آید، همچنین یک شهروند ایتالیایی است. قبل از سال 1948، انتقال تابعیت به فرزند برای مادر ایتالیایی امکان پذیر نبود.
از طریق فرزند خواندگی:حق تابعیت به هر کودکی که توسط یک شهروند ایتالیایی به فرزند خواندگی پذیرفته شده است تعمیم داده می شود.
از طریق ازدواج با یک شهروند ایتالیایی:فقط برای کسانی که دارای سوابق کیفری جدی هستند (چه در خارج از ایتالیا یا در قلمرو آن) یا کسانی که تهدیدی برای امنیت عمومی و امنیت ملی محسوب می شوند، قابل رد است.
از طریق اقامت:تابعیت ایتالیایی را می توان به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که 10 سال به طور قانونی در ایتالیا اقامت داشته اند اعطاء کرد. برای شهروندان اتحادیه اروپا می توان آن را (تحت شرایط خاص) پس از 4 سال اعطاء کرد.

الزامات شهروندی در کشور ایتالیا

شرایط شهروندی در این کشور طبق شرایط زیر خواهد بود:

  • با تصدیق یا مشروعیت مادر یا پدر ایتالیایی.
  • بچه های کوچکی که از افرادی که شهروندی ایتالیایی دارند به دنیا آمده اند و خارج از خاک ایتالیا سکونت دارند.
  • ایتالیایی هستند.
  • برای فردی که والدینش شهروندان ایتالیایی هستند اما در خارج از ایتالیا سکونت دارند.
  • حداقل یکی از اجداد متقاضی یک شهروند ایتالیایی متولد کشور ایتالیا باشد.
  • پس از رسیدن به سن قانونی می تواند درخواست پاسپورت ایتالیایی کند .
  • برای اشخاصی که در ایتالیا از والدین خارجی متولد شده اند، اما در ایتالیا به طور مداوم از زمان تولد تا بزرگسالی زندگی می کنند.

شرایط ازدواج و اخذ تابعیت و اقامت کشور ایتالیا

شرایط قانونی ازدواج در این کشور طبق قواعد زیر خواهد بود:

  • زنان خارجی که از قبل از 27 آوریل سال 1983 ازدواج کرده بودند، به طور خودکار شهروند ایتالیایی شدند.
  • پس از 2 سال اقامت قانونی در ایتالیا، یا 3 سال در خارج از کشور زندگی می کنند.
  • این زمان به نصف کاهش خواهد یافت اگر زوج بچه ای داشته باشند (طبیعی یا تصویب شده)

اعطاء تابعیت در نظام حقوقی ایتالیا بر مبنای سیستم خون است. ایتالیا به طور فرعی اصل خاک را نیز می پذیرد. شخص متولد شده از پدر یا مادر ایتالیای در کشور ایتالیا یا خارج از این کشور می تواند تابعیت ایتالیا را به دست آورد. در این مقاله به اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق تولد و شرایط و اصول اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق تولد پرداخته شد .

چنانچه علاقمند به دریافت اقامت و زندگی در ایتالیا هستید، راه های قانونی مختلفی برای شما جود دارد. با کمک مشاوران حقوقی موسسات معتبر می تواند برای مهاجرت به ایتالیا اقدام نمایید. یکی از بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا مهاجرت تحصیلی به این کشور است. برای کسب اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه برخوردار شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *