شرایط اتریش

اجاره‌ نامه در اتریش

اجاره‌ نامه در اتریش

هدف از نگارش این مقاله اطلاعاتی در باب اجاره‌ نامه در اتریش می باشد که هر ساله با استقبال متقاضیان در باب مجوز اقامت قرار گرفته است. دلایل مهاجرت به اتریش هر امری می ‌تواند باشد. از جمله می‌ توان به مهاجرت تحصیلی به اتریش و مهاجرت کاری به اتریش و غیره اشاره نمود. اما اجاره نامه در اتریش از مسائل مهم مشخص نمودن مسکن در متقاضیان مهاجرت به این کشور به شمار می‌رود. افرادی که قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارند، می‌ باید قبل از هر گونه اقدام مبحث محل اقامت خود را مشخص نمایند. این مقاله در باب اجاره نامه در کشور اتریش به قلم تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

شرایط خوابگاه‌ در اتریش

دارا بودن اجاره نامه جهت تایید ویزای کار یا ویزای تحصیل در اتریش، الزامی می‌ باشد. همان‌ طور که در سایت سفارت اتریش نیز مشاهده می‌ نمایید، به این نکته اشاره گردیده و حائز اهمیت است.

  • ارائه معرفی نامه از سوی متقاضی
  • ارائه سند اجاره‌ نامه یا تصویر سند مسکن توسط متقاضی
  • ارائه نسخه قرارداد شغلی فرد متقاضی

مراکز مختلف سازمان دانشجویان (OH) فهرستی از کلیه خوابگاه‌ های کشور اتریش را در اختیار دانشجویان قرار داده است. دانشجویان می‌ توانند با مراجعه به این منبع، خوابگاه موردنظر را با توجه به شرایط زندگی و بودجه خود انتخاب نمایند. به طور کلی کشور اتریش دارای 27 خوابگاه است. این خوابگاه‌ ها در شهرهای مختلفی مانند سالزبورگ، اشتات، گراتس، وین، لینز، لئوبن و کلاگنفورت قرار دارد.

کشور اتریش تعداد 27 خوابگاه در شهرهای مختلفی مانند سالزبورگ، اشتات، گراتس، وین، لینز، لئوبن و کلاگنفورت در خود جای داده است. یکی از مزایای این خوابگاه‌ ها ایجاد فضای گسترده جهت مطالعه دانشجویان است. مکان خوابگاه‌ ها در نزدیکی محل تحصیل دانشجویان تاسیس گردیده است. از این رو، رفت‌ و آمد آسان و راحت در کمترین زمان ممکن برای دانشجوها از دیگر مزایای خوابگاه‌ ها به شمار می‌ رود.

از سویی دیگر کلیه خوابگاه‌ های کشور اتریش به مراکز آموزشی مجهز می‌ باشند. یکی از شرایطی که در خوابگاه‌ های اتریش و سایر کشورها مشترک است. از این رو ارائه یک وعده غذایی (معمولا صبحانه) است. دانشجو جهت تهیه سایر وعده‌ های غذایی می‌تواند به فروشگاه‌ های اطراف و یا بوفه‌ های خوابگاه مراجعه نماید.

بررسی اجاره ‌نامه در اتریش

مهمترین موضوع در بحث مهاجرت به خارج از کشور، موضوع مسکن افراد است. این که فرد پس از مهاجرت در چه محلی و در چه مکانی زندگی می‌ کند. دانشجویان عزیز و متقاضیان مهاجرت به اتریش به این نکته توجه نمایند که می باید مسکن آنها قبل از مهاجرت آماده باشد.

از این رو هزینه زندگی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

هزینه های اصلی زندگی در اتریش

شخصی که متقاضی اخذ ویزای دانشجویی یا ویزای کاری در اتریش است. همچنین می‌ باید نامه تاییدیه اجاره مسکن ارائه نماید. این تاییدیه می‌ باید به صورت اجاره‌ نامه مسکن و یا رزومه خوابگاه دانشجویی باشد. در شهرهای مختلف اتریش می‌ توان منازل مسکونی و خوابگاه‌ ها جستجو کرد. به طور معمول خوابگاه‌ ها همگی مبله بوده و دارای امکانات اولیه زندگی مانند یخچال، گاز و غیره هستند. سطح این امکانات رفاهی و کیفیت آنها با توجه به مبلغ اجار‌ه پرداختی از سوی متقاضی، متفاوت و متغیر است.

قوانین مهم درباره اجاره‌ نامه در اتریش

درخصوص اجاره‌ نامه در اتریش، ضروری است یکسری نکات مهم درخصوص اجاره مسکن در اتریش مورد توجه قرار گیرد. اجاره ‌نامه دارای قوانینی است که در ادامه به تشریح آنها پرداخته می‌ شود:

  • اجاره نامه می باید به‌صورت مکتوب و به 2 زبان آلمانی و ایرانی ‌تنظیم گردیده و به امضاء طرفین ‌برسد.
  • مادامی که فرد متقاضی، اجاره نامه را امضا می‌ نماید. بدین معناست که‌ کلیه تعهدات مندرج در آن را پذیرفته است.
  • ضروری است ابتدا متن قرارداد مطالعه گردیده و سپس به امضا برسد. در غیر این‌ صورت ممکن است امضا بدون آگاهی از متن قرارداد عواقب پیش‌ بینی نشده‌ای را برای متقاضی به دنبال داشته باشد.
  • چنانچه در پرداخت ودیعه، توافقی صورت گیرد، بایستی مبلغ و مشخصات اخذکننده در متن قرارداد ذکر گردد.
  • ضمنا ارائه رسید پرداخت از سوی اخذکننده ودیعه، الزامی است.
  • اگر پرداخت شارژ مسکن اجاره‌ ای بر عهده متقاضی است، توصیه می‌ گردد مشخصات کنتور مربوطه در قرارداد ذکر گردد.

نکته قابل‌ توجه اینکه پس از اجاره مسکن، ظرف 3 روز مهلت دارید به‌ شهرداری اتریش مراجعه و نشانی محل‌ سکونت خود را اعلام نمایید.

خوابگاه دانشجویان متاهل دراتریش

دانشجویانی که متاهل هستند و جهت تحصیل به کشور اتریش سفر کرده‌ اند. همچنین می‌ توانند از خوابگاه‌ های اجاره‌ ای استفاده نمایند. این در شرایطی است که متقاضی نباید فرزندی به همراه داشته باشد. از این رو دلیل آن نیز مسلم است. چراکه وجود فرزند ممکن است فضایی ناآرام را برای سایر دانشجویان دانشگاه ایجاد نماید. مهاجر اتریش جهت‌ دریافت اقامت تحصیلی یا کاری یا اخذ ویزای همراه برای‌ خانواده، می‌ باید اجاره نامه در اتریش را ارائه نماید. در واقع باید سند یا مدرکی را ارائه نماید که‌ حاکی از وجود محل اقامت وی در اتریش به‌ صورت خوابگاه یا مسکن می‌ باشد.

هزینه اجاره‌ نامه در اتریش

شرایط اجاره نامه در اتریش

در حالی که یک قرارداد اجاره اتریشی (یا Mietvertrag) تفاوت چندانی با آنچه که احتمالاً در کشور خود به امضای آن عادت دارید، ندارد، مواردی وجود دارد که باید در هر قرارداد اجاره یا اجاره اتریشی گنجانده شود، اگر بخواهد قانونی باشد. به عبارت دیگر، قبل از امضای هر گونه Mietvertrag اتریشی، مطمئن شوید که صاحبخانه جدید شما همه موارد زیر را درج کرده است.

آیتمشرح
نام و آدرس مالک:اطلاعات تماس کامل (نام کامل و آدرس کامل) برای صاحب ملک باید در توافق نامه نوشته شود. اگر آپارتمان خود را در اتریش با کمک یک نماینده اجاره کرده اید، اطلاعات تماس آنها نیز باید درج شود.
مدت قرارداد اجاره در اتریش:در اتریش یک قرارداد معمولی برای 3 سال است. این بدان معناست که وقتی آن را امضا کردید، می ‌توانید برای مدتی ساکن شوید.
مبلغ اجاره:مبلغی که شما با پرداخت اجاره موافقت کرده اید نیز باید در قرارداد اجاره اتریش گنجانده شود. همچنین باید شامل هر گونه شرایطی باشد که چه زمانی افزایش می یابد.
تاریخ قرارداد:مدت زمانی که در آن اجاره خاص در آپارتمان خواهید ماند نیز باید از تاریخ شروع تا پایان در اجاره نامه ذکر شود.
مبلغ سپرده:مبلغی که به عنوان سپرده پرداخت کرده اید نیز باید در قرارداد اجاره اتریش لحاظ شود. خود سپرده معمولاً به صورت نقد یا چک پرداخت می شود (مبلغ معمولاً 3 برابر اجاره ماهانه شما است).
توضیحات ملک:این باید شامل هر گونه وسایل یا اثاثیه ای باشد که با آپارتمان ارائه می شود. همچنین هرگونه آسیبی که قبلا به آنها وارد شده است.

هزینه اجاره‌ نامه در اتریش

این هزینه ‌ها شامل آب، برق، آب گرم و اجاره است که معمولا به‌ صورت رقمی ثابت از سوی دانشجو پرداخت می‌ گردد. لازم است بدانید اجاره بها 3 ماه، به صورت پیشاپیش از سوی صاحب ملک اخذ می‌ گردد. مالک آپارتمان یا مسئول خوابگاه حق اجاره آن را به غیر ندارد. از این رو جهت جلوگیری از ضرر و زیان‌ های احتمالی مبلغ اجاره 3 ماه را پیشاپیش از متقاضی اخذ می‌ نماید. یکی دیگر از قوانین موجود، این است که در زمان انقعاد قرارداد، مبلغ 3 برابر هزینه ملک از متقاضی اخذ می‌ گردد. این مبلغ مربوط به خسارات احتمالی از سوی متقاضی است. جهت تحصیل در این کشور نیز می توانید ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید.

در پایان مدت قرارداد، در صورت عدم خسارت، هزینه مذکور به متقاضی عودت می‌گردد. امور نظافت اتاق و غیره از جمله هزینه‌ هایی است که از سوی مسئول خوابگاه از متقاضی دریافت می‌ گردد. در آپارتمان‌ها به جای اینگونه خدمات، خدمات اینترنتی جایگزین آن می‌ گردد. به طور میانگین هزینه اجاره خوابگاه در اتریش به صورت ماهیانه، مبلغی بین 125€ الی 208€ (یورو) می‌ باشد. میانگین هزینه اجاره مسکن به صورت ماهیانه نیز مبلغی بین 250€ تا 333€ (یورو) است. امر مسلم این است که متقاضیان می‌ توانند به صورت گروهی اقدام به اجاره مسکن نمایند. زیرا مبالغ بین آنها تقسیم گردیده و هزینه‌ های کمتری را می‌ پردازند.

رزرو اجاره‌ نامه در اتریش

رزرو مسکن و تهیه اجاره نامه در اتریش از مهمترین مسائل مربوط به مهاجرت کاری یا تحصیلی است. بنابراین شایسته است از افراد کاردان و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. چراکه در بسیاری موارد اسناد به‌صورت جعلی تهیه می‌ گردد و تصورات شما از منزل‌ در اتریش با واقعیت متفاوت است. اطلاع از انواع مسکن و خوابگاه‌ ها،‌ تجهیز به امکانات ایمنی و الزام به دارا بودن اساسنامه منزل ازجمله مواردی است که نیاز به وکیل ماهر دارد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین گزینه پیشنهادی به شما را دارد. وکلای خبره و کارشناسان حرفه‌ ای ما به شما کمک می‌ نماید. تا از هرگونه ضرر و زیان‌ های مالی مصون بمانید. از طریق تماس تلفنی یا حضوری منتظر استقبال از شما عزیزان هستیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *