ویزای مسافرتی اتریش

ویزای توریستی اتریش

ویزای توریستی اتریش

اخذ ویزای توریستی اتریش هر ساله به دلیل جاذبه های دیدنی و گردشگری این کشور اروپایی مورد استقبال متقاضیان زیادی قرار گرفته است. افراد برای سفر به این کشور بایستی به اخذ ویزای توریستی اتریش اقدام نمایند. ما در این مقاله که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده به بررسی ویزای توریستی اتریش می­ پردازیم. از این رو از همه عزیزانی که قصد یک سفر رویایی به کشور اتریش را دارند دعوت می­ نمائیم تا این مقاله را به دقت مطالعه فرمایند.

افراد برای سفر به کشورهای مختلف مستلزم رعایت قوانین آن کشور می باشند. از جمله قوانین سفر به کشور اتریش دریافت اجازه نامه یا همان ویزای توریستی این کشور می ­باشد. بطور کلی کشور اتریش برای افراد خارج از اتحادیه اروپا سه نوع ویزا برای سفر به این کشور در نظر گرفته است:

  • ویزای توریستی اتریش
  • ویزای کاری یا تجاری اتریش
  • ویزای تحصیلی اتریش

انواع ویزای اتریش

تمامی شهروندان غیر اتحادیه اروپا که به صورت موقت یا دائم به این کشور می روند، ملزم به درخواست ویزا هستند. ویزای مورد نیاز این کشور به ملیت و دلیل بستگی دارد. در جدول زیر انواع ویزا در این کشور آمده است:

نام ویزاتوضیحات
ویزای فرودگاهبرای کسانی که از طریق این کشور در حال سفر به خارج از منطقه شنگن هستند.
ویزای ترانزیتبرای کسانی که از طریق زمین یا دریا از طریق این کشور عبور می کنند.
ویزای توریستیبرای کسانی که برای گردشگری و تعطیلات به این کشور می آیند. بسته به ملیت شما باید برای ویزای شنگن یا معافیت ویزا ETIAS درخواست دهید
ویزای بازدید کنندهبرای کسانی که از دوستان یا اعضای خانواده ساکن این کشور دیدن می کنند.
ویزای تجاریبرای کسانی که به دلایل تجاری، شرکت در جلسات یا سمپوزیوم ها به این کشور سفر می کنند.
ویزای اتریش برای بازدید رسمیبرای هیئت های رسمی در سفرهای رسمی
ویزای پزشکیبرای کسانی که به دنبال درمان هستند.
ویزای تحصیلیبرای کسانی که مایل به تحصیل در این کشور هستند.
ویزای کاربرای کسانی که می خواهند در این کشور کار کنند
ویزای اتریش برای خدمه فرهنگی، ورزشی و فیلمبرای کسانی که می خواهند در فعالیتی در این کشور شرکت کنند که به این طبیعت تعلق دارد.
کارت قرمز-سفید-قرمزبرای کسانی که قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را دارند.

تفاوت ویزای توریستی اتریش با پاسپورت

همه­ افراد برای سفر به کشورهای مختلف نیاز به داشتن پاسپورت دارند. اما ممکن است برای سفر به بعضی از کشورها طبق موافقت هایی که دولت ها با یکدیگر انجام می ­دهند، نیاز به دریافت ویزا برای سفر به آن کشور نباشد. بطور مثال افرادی که در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می­ کنند. برای سفر به کشور اتریش نیازی به دریافت ویزای آن کشور را ندارند. در صورتیکه افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند برای سفر به این کشور بایستی پاسپورت حاوی ویزای کشور اتریش باشد.

افراد برای دریافت ویزای توریستی کشور اتریش بایستی به سفارت این کشور در تهران مراجعه نموده و نسبت به رزرو وقت اقدام نمایند. در صورتیکه افراد دارای دعوتنامه از جانب یکی از دوستان و یا بستکان در اتریش هستند می­ توانند بصورت آنلاین و از طریق سایت سفارت وقتی را برای مصاحبه و ارائه مدارک رزرو نمایند.

افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی این کشور را دارند بایستی بدانند که سفارت این کشور در تهران- خیابان باهنر- خیابان احمد زمانی کوچه میرولی پلاک 6 واقع شده است. عزیزان بایستی مدارک خود را ترجمه و تأیید نموه و سپس به این سفارت مراجعه نمایند.

اماکن دیدنی در کشور اتریش

داشتن ویزای توریستی برای سفر به کشور اتریش از ضروریات می ­باشد. از جمله مناطق دیدنی در کشور اتریش عبارتند از:

  • رود دانوب
  • قصر هافبرگ
  • خانه موستارت
  • کاه شاه برون
  • کلیسای مریا
  • خانه اپرای وین
  • آبار اتریش
  • کلیسای ماریا
  • کوه هورن
  • غول یخی
  • کلیسای جامع

از این رو هزینه زندگی در این کشور در نمودار زیر بدین شرح می باشد:

هزینه های اصلی زندگی در اتریش

وین پایتخت کشور اتریش است. دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیاد و دارای موقعیت جغرافیایی مناسبی است. این شهر در سال گذشته به عنوان دروازه ای برای اروپای غربی و شرقی محسوب می ­شود. قصر هافبرگ، کاخ و باغ های شونبرون، کلیسای جامع سنت اشتفان در این شهر قرار دارد. اکثر گردشگران بدلیل مناطق دیدنی و تاریخی شهر وین به این شهر سفر می­ کنند. به همین دلیل شهر وین یکی از شلوغ ترین شهرهای کشور اتریش است و هزینه های زندگی نیز در این کشور بالا است. در خصوص مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به اتریش 2021 را مطالعه بفرمائید.

زبان رسمی مردم کشور اتریش

از آنجائیکه کشور اتریش در همسایگی کشورهای آلمان و سوئیس قرار دارد، مردم این کشور به زبان آلمانی صحبت می ­کنند. اگرچه در تلفظ بعضی از کلمات با یکدیگر متفاوت است. اکثریت مردم کشور اتریش به زبان آلمانی صحبت می­ کنند. تعداد کمی از افراد نیز به سایر زبان ها از جمله ترکی، صربی و انگلیسی صحبت می­ نمایند.

افرادیکه قصد سفر به کشور اتریش را دارند با یادگیری زبان آلمانی می ­توانند به راحتی به این کشور سفر نمایند. ناگفته نماند مردم کشور اتریش در صحبت کردن به زبان آلمانی تعصب خاصی ندارند. از آنجائیکه اکثر افراد در این کشور به زبان انگلیسی بلدیت دارند. افراد براحتی می­ توانند با زبان انگلیسی ارتباط برقرار نمایند.

کشور اتریش به 2 بخش شهری و روستایی تقسیم بندی می ­شود. افرادی که علاقمند به گردش در کوهستان و ورزش های کوهستانی هستند. بهتر است ویزای خود را در فصل زمستان درخواست دهند. همچنین افرادی که علاقمند به گشت و گذار در طبیعت هستند بهتر است در فصل تابستان به این کشور رویایی سفر نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی اتریش

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی اتریش

زمانی که قصد سفر به اتریش را دارید باید مدارک خود را تکمیل نمایید. همچنین در خصوص تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید.

جهت اخذ ویزای توریستی این کشور ابتدا می باید مدارک زیر را آماده بفرمائید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی کشور اتریش
  • 2 قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر دارای حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه مدارک شغلی و مدارک مالی
  • بیمه سلامت
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده رزرو هتل می ­باشد.
  • ارائه بلیط سفر

افراد در نظر داشته باشند به هنگام درخواست ویزا تنها بایستی هزینه رسیدگی به درخواست ویزا را پرداخت نمایند. کلیه فرم ها به صورت رایگان می­ باشد. همچنین افراد بایستی تمامی فرم ها را بصورت کامل پر نموده و در پایان امضاء خود را قید نمایند. در صورتیکه فرم ها بصورت کامل پر نشده باشند امکان رسیدگی به درخواست زمانبر خواهد شد. دریافت ویزای توریستی کشور اتریش حدوداً 15 روز طول خواهد کشید. اما به تازگی به دلیل افزایش درخواست این ویزا ممکن است بیشتر از زمان گفته شده طول بکشد. افراد بایستی در هنگام مصاحبه بیان نمایند که پس از اتمام زمان ویزای مورد نظر به کشور خود بازگشت خواهند نمود.

ویزای توریستی اتریش برای خانواده

کسانی که تنها قصد دریافت ویزای توریستی کشور اتریش را می ­نمایند شانس بیشتر برای دریافت ویزا دارند. چنانچه افراد تمایل به مسافرت به صورت خانوادگی را دارند بهتر آنست که مدارک خود را بصورت جداگانه به سفارت این کشور تحویل دهند. در ضمن افرادی که دعوتنامه از سوی بستگان خود در اتریش را دارن نیز شانس بیشتری برای اخذ این ویزا خواهند داشت. همچنین جهت زندگی در این کشور ابتدا می باید مقاله هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

افراد به هنگام دریافت ویزای توریستی اتریش با سوالات زیادی ممکن است روبرو شوند از جمله هزینه ویزای توریستی کشور اتریش چقدر است؟ یا کشور اتریش برای توریستان امکانات خاصی قرار داده است؟ موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی همه عزیزانی هستند که قصد سفر به کشور اتریش را دارند. همجنان عزیزان جهت مشاروه و اطلاعات بیشتر می­ توانند با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *