مهاجرت به کشور گرجستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

کشورهایی که شهروندان گرجی می توانند بدون ویزا به آن ها سفر کنند را کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان میگویند در سال جاری تعداد آنها 115 تا شده است. این کشور، کشور ماوراء قفقاز واقع در منتهی الیه دریای سیاه در جناح های جنوبی تاج اصلی کوه های قفقاز بزرگ می باشد. از شمال و شمال شرقی به روسیه، از شرق و جنوب شرقی به آذربایجان، از جنوب به ارمنستان و ترکیه و از غرب به دریای سیاه محدود می شود. این کشور شامل 3 محاصره قومی است:

  • آبخازیا، در شمال غربی (شهر اصلی سوخومی)
  • آجاریا، در جنوب غربی (شهر اصلی Batʿumi)
  • اوستیای جنوبی، در شمال (شهر اصلی تسخینوالی)

پایتخت این کشور شهر تفلیس می باشد. ریشه های مردم این کشور در اعماق تاریخ گسترش یافته است. میراث فرهنگی آن ها به همان اندازه باستان و غنی است. در دوره قرون وسطایی پادشاهی قدرتمند این کشور وجود داشته است که بین قرون دهم تا سیزدهم به اوج خود رسیده است. پس از یک دوره طولانی سلطه ترک و فارس، این کشور در قرن نوزدهم به امپراتوری روسیه الحاق شد. یک کشور مستقل این کشور از سال 1918 تا 1921، زمانی که در اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفت، وجود داشت. در سال 1936 این کشوز به جمهوری تشکیل دهنده (اتحادیه) تبدیل شد و تا فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به همین ترتیب ادامه یافت. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای متقاضیانی که می خواهند اعتبار این گذرنامه و کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان را بدانند آماده کرده اند.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

شرایط ویزا و محدودیت سفرهای بین المللی برای شهروندان این کشور توسط مقامات سایر کشورها تعیین می شود. به طوری که، برای شهروندان این کشور اعمال می شود. تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان در تاریخ 13 آپریل 2023، به 115 کشور رسیده است. شهروندان گرجی می توانند بدون ویزا به این کشورها وارد شوند. طبق شاخص گذرنامه هنلی، این گذرنامه در رتبه 51 قرار دارد.

این کشور قانون جدیدی درباره وضعیت حقوقی افراد بیگانه و بی تابعیت را تصویب کرد. به طوری که، از 1 سپتامبر 2014 به اجرا درآمد. در 9 ژوئن 2015 وقتی حداکثر مدت اقامت مجاز به 1 سال افزایش یافت، این قانون اصلاح شد. لیست کشورهایی که شهروندانشان حق ورود بدون ویزا به این کشور را دارند دیگر در قانون جدید ارائه نشده است. این در مصوبه جداگانه دولت این کشور تعیین شده است.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

این کشور 3.7 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن تفلیس است. این کشور یک جمهوری واحد چند حزب است. براساس قانون اساسی 1995 اختیارات گسترده ای به رئیس جمهور اعطاء شد. اما با اصلاحاتی که در سال 2013 انجام شد و نقش نخست وزیر و کابینه را گسترش داد، این تغییرات به طور قابل توجهی کاهش یافت. از طریق انتخابات ریاست جمهوری سال 2018، رئیس جمهور با رأی مستقیم جهانی حداکثر به 2 دوره 5 ساله انتخاب شد. از سال 2024، رئیس جمهور توسط یک کالج انتخاباتی متشکل از 300 قانونگذار و نماینده انتخاب خواهد شد. قوه مقننه پارلمانی منتخب است و اعضای آن به مدت 4 سال خدمت می کنند. سیستم قضایی شامل دادگاه های منطقه ای و شهرستانی و دیوان عالی کشور است.

جدول زیر نوع ویزا را به تفکیک کشورها مشخص می کند:

نوع ویزاتعداد کشورها
بدون ویزا115
ویزا هنگام ورود22
ویزای الکترونیکی31

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، شهروندان گرجی می توانند بدون ویزا از 115 کشور بازدید کنند. درواقع این کشورها جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان محسوب می شوند. دارندگان گذرنامه این کشور همچنین می توانند 31 ویزای الکترونیکی و 22 ویزا هنگام ورود دریافت کنند.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

پاسپورت گرجستان

گذرنامه سندی است که هویت و تابعیت فرد را تأیید می کند. گذرنامه املاک این کشور است و برای هر شهروند گرجی از هر سن برای عزیمت و ورود به این کشور و همچنین سفر به خارج از کشور صادر می شود. برای درخواست گذرنامه بیومتریک، متقاضی لازم است شخصا به کنسولگری مراجعه کند تا بیومتریک (عکس، اثر انگشت و امضاء) را ارائه دهد.

متقاضی نیازی به دادن بیومتریک نخواهد داشت اگر بیومتریک خود قبلا جمع آوری شده باشد و بتوان دوباره از آن استفاده کرد. در این حالت متقاضی می تواند خدمات را از طریق پست دریافت کند. کودکان زیر 9 سال در صورت نمایندگی منافع خود توسط نمایندگان قانونی (والدین، ​​سرپرستان یا سرپرستان) نیازی به حضور در کنسولگری ندارند. مدت عبارت گذرنامه ها در زیر آمده است:

  • اعتبار گذرنامه های بیومتریک صادر شده برای افرادی که به 18 سال رسیده اند 10 سال خواهد بود.
  • گذرنامه های بیومتریک صادر شده برای افراد زیر 18 سال 3 سال اعتبار خواهد داشت.

متقاضی می تواند قبل از انقضاء گذرنامه فعلی خود، برای گذرنامه بیومتریک جدید اقدام کند. اعتبار چنین گذرنامه جدیدی 1 ساله خواهد بود. هزینه خدمات 50$ (دلار) یا معادل آن در واحد پول کشور میزبان خواهد بود. درخواست گذرنامه بیومتریک ممکن است توسط یک شهروند گرجی با سن کامل انجام شود. در مورد افراد زیر سن قانونی توسط نمایندگان قانونی آن ها انجام می شود.

نمره تحرک این گذرنامه را به همراه گذرنامه های هم رده آن مشاهده می کنید:تحرک گذرنامه های گرجستانمهاجرت به گرجستان می تواند منجر به دریافت تابعیت شود. اگر شما تابعیت گرجستان را دریافت کنید می توانید این گذرنامه را داشته باشید.

اقتصاد گرجستان

اقتصاد این کشور شامل کشاورزی متنوع و مکانیزه در کنار یک پایگاه صنعتی کاملا پیشرفته است. کشاورزی حدود نیمی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و حدود 1 چهارم نیروی کار را به کار می گیرد. حدود یک پنجم نیروی کار توسط بخش های صنعت و خدمات استخدام می شوند. پس از استقلال، اقتصاد این کشور به دلیل بی ثباتی سیاسی که باعث دلسردی سرمایه گذاری خارجی شد، از دست دادن روابط تجاری مناسب با کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و ناآرامی های داخلی در آبخازیا و اوستیای جنوبی، که خطوط لوله اصلی و اتصالات حمل و نقل بود، به شدت منقبض شد. خرابکاری یا بلاک شده است.

این کشور تلاش کرد اقتصاد فرماندهی خود را به یک اقتصاد سازمان یافته براساس اصول بازار تبدیل کند:

  • قیمت ها آزاد شدند.
  • سیستم بانکی اصلاح شد.
  • شرکت های دولتی و موسسات خرده فروشی خصوصی شدند.

سرمایه گذاری در گرجستان برای کسانی که توان سرمایه گذاری در خارج از کشو را دارند یکی از بهترین راه های مهاجرت می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادر مجرب در خصوص مهاجرت می تواند به متقاضیان علاقه مند کمک کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *