مهاجرت به کشور اسلواکی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

187 کشور تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی را تشکیل میدهد. با توجه به این تعداد پاسپورت اسلواکی در رده 10 پاسپورت های برتر است. اسلواکی جزو کشورهای اتحادیه اروپاست و در منطقه شنگن قرار دارد. لذا دارندگان کارت شهروندی اسلواکی می توانند آزادانه به این مناطق و حدود 30 کشور رفت و آمد داشته باشند. علاوه بر این نیز کشورهای زیادی وجود دارند که از شهروندان اسلواک ویزایی دریافت نمی کنند و یا با ویزا هنگام ورود و یا ویزای الکترونیکی سفر کنند. توجه داشته باشید که تابعیت مضاعف در اسلواکی برای شهروندان اسلواک پذیرفته نیست و فقط برای شهروندان خارجی که از طریق تولد یا ازدواج تابعیت اسلواکی را بدست می آورند پذیرفته می شود. چنانچه به فکر اخذ اقامت و تابعیت کشورهای اروپایی و آمریکایی هستید می توانید از متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط را جویا شوید.

معرفی اسلواکی

جمهوری اسلواکی از 8 منطقه تشکیل شده و بخشی از اتحادیه اروپا است. مهم ترین مناط:

  • پریسوف
  • کوشیتس
  • و زیلینا هستند.

این کشور در اروپای مرکزی، هم مرز با اتریش، چک، لهستان، اوکراین و مجارستان واقع شده است. اسلواکی بیست و هشتمین کشور بزرگ اروپا با مساحت 49035 کیلومتر مربع است. آب و هوای آن با تابستان های خنک و زمستان های سرد معتدل است. این کشور با مناطق پست در جنوب و کوه ها در مرکز مشخص می شود. جمعیت کلی بیش از 5.4 میلیون نفر است و این هجدهمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است. پایتخت این کشور براتیسلاوا است که با 432864 نفر سکنه نیز پرجمعیت ترین شهر است. دیگر شهرهای مهم کوشیتس و پریسوف هستند. بزرگترین فرودگاه Bratislava M.R. Stefanik (BTS) با 2.2 میلیون مسافر سالانه است. این فرودگاه به نام ژنرال معروف اسلواکی راستیسلاو استفانیک نامگذاری شده است. این مسیرهای داخلی و بین المللی اتصال اسلواکی به اروپا را پوشش می دهد.

فرهنگ اسلواکی تحت تأثیر همسایگانش اتریش، آلمان، لهستان، مجارستان و اوکراین قرار گرفته است. اکثریت قریب به اتفاق مردم از عقاید کاتولیک روم پیروی می کنند. زبان رسمی اسلواکی است. سیستم حقوقی بر اساس قانون مدنی اتریش-مجارستان است. نوع دولت جمهوری پارلمانی است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

پاسپورت اسلواکی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 10 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 187 کشور را فراهم می کند. با توجه به این تعداد بالا و آزادی رفت و آمد در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن پاسپورت این کشور بسیار ارزشمند است. دارندگان پاسپورت اسلواکی برای ورود به کشورهایی مانند انگلستان، امارات متحده عربی، اندونزی، مکزیک، برزیل و آرژانتین و غیره نیازی به ویزا ندارند و این یکی از موارد مهم برای تعیین ارزش گذرنامه این کشور است. دارندگان گذرنامه اسلواکی برای ورود به حدود 30 کشور در جهان نیاز به ویزا دارند.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت اسلواکی می توان به کشورهای نشان داده شده به رنگ سبز بدون ارائه ویزا سفر کرد:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت اسلواکیکشورهای آبی رنگ مانند ایالات متحده و ایران برای ورود شهروندان اسلواکی از طریق ویزا هنگام ورود و یا ویزای الکترونیکی اقدام می کنند. همچنین کشورهای قرمز رنگ برای ورود شهروندان اسلواکی ویزای فیزیکی درخواست می کنند. کشورهای سبز پر رنگ جزو کشورهای معاف از ویزا و جابجایی آزاد هستند.

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

اگر اسلواک هستید و یا گذرنامه اسلواکی را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 187 کشور بروید. شهروندان اسلواکی به طور گسترده ای به اکثر کشورهای مختلف جهان از جمله اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی دسترسی دارند. البته مقیمان اسلواکی می توانند در خود این کشور جاذبه های فراوانی را بیابند. اسلواکی دارای مقصدهای مختلف گردشگری تاریخی و شهری و طبیعی است. این کشور به دلیل فرهنگ بی نظیر و شهرهای تاریخی خود گردشگران را به خود جلب می کند. 7 مکان میراث جهانی یونسکو در این کشور پراکنده هستند. برخی از مقاصد اصلی شامل پایتختی براتیسلاوا، لیپتوف، غارهای کارست اسلواکی، کوشیتس و پارک ملی بهشت ​​اسلواکی است. این کشور در سال تقریباً 5.4 میلیون گردشگر دارد که سالانه بیشتر آنها از اروپا و کشورهای اطراف آن می آیند.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسلواکی آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپااسپانیا، سان مارینو، جمهوری چک، پرتغال، نروژ، هلند، موناکو، انگلستان، آلبانی، اتریش، بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، جزیر فارو، فرانسه، صربستان، کرواسی، اسلوونی، سوئد، واتیکان، سوئیس، مالتا، لیتوانی، لتونی، ایتالیا، ایسلند، گرینلند، استونی، بوسنی، بلاروس، فنلاند، یونان، مجارستان، ایرلند، اوکراین، کوزوو، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، گیبرالتار و آندورا
آسیاژاپن، مالزی، فیلیپین، کره جنوبی، تایوان، ماکائو، اندونزی، قزاقستان، تایلند، ازبکستان، تیمور، امارات متحده عربی، ارمنستان، عراق، فلسطین، قطر، عمان، سنگاپور، قرقیزستان، هنگ کنگ و برونئی
اقیانوسیهپلنزیای فرانسوی،کیریباتی، ساموا، میکرونزیا، جزیره ماریانا شمالی، جزایر کوک، کالدونیای نو، جزایر سالمون، تووالو، فیجی، جزیار مارشال، نیئو، جزایر پالائو، تونگا و وانوتو
کارائیبتمامی کشورهای حوزه کارائیب به جز کوبا
آمریکاتمامی کشورها جز آمریکا، سورینام و گویان
آفریقاجزایر کیپ ورد، رنیون، مایوت، سنگال، بوتسوانا، تونس، مراکش، موریتس و اسواتنی

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

رتبه پاسپورت اسلواکی

اسلواکی با توجه به شاخص های گذرنامه توسط مشاوره جهانی مستقر در کانادا، Arton Capitol و شرکت مشاوره مستقر در لندن، Henny & Partners جزو 30 پاسپورت برتر جهان است. این کشور در کنار مجارستان، لیتوانی و لهستان در جایگاه دهم سال 2023 قرار داده است. افراد در این کشورها از جمله اسلواکی به بیش از 180 مقصد در اروپا، آمریکا و شرق آفریقا بدون ویزا دسترسی دارند. اگرچه رتبه اسلواکی تغییر زیادی نکرده است، اسلواکی ها می توانستند در سال 2017 بدون ویزا به 165 کشور سفر کنند. در حال حاضر این رقم، طبق شاخص گذرنامه Henley & Partners به 187 رسید.

هر دو رتبه بندی در مجموع بر اساس 199 کشور انجام شده است که گذرنامه خود را صادر می کنند. Henley & Partners داده ها را از سازمان حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) دریافت می کنند، Arton Capitol داده ها را از سازمان های دولتی جمع آوری می کند. با استفاده از پاسپورت اسلواکی می توانید به 66% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید. این دسترسی در زمان شیوع ویروس کرونا ممکن است دستخوش تغییرات شده باشد.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت اسلواکی

جهت اخذ ویزای توریستی اسلواکی این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت اسلواکی

علاوه بر ویزای فیزیکی که از قدیم مورد استفاده قرار می گیرد ویزای الکترونیکی و مجوزهای سفر الکترونیکی وارد عرصه شده اند. بنابراین با استفاده و گسترش استفاده از این نوع ویزا ممکن است در سال های آینده ویزای فیزیکی از رده خارج شود. در حال حاضر برخی از کشورها با استفاده از مجوز سفر الکترونیکی eTA پذیرای مسافرین اسلواک هستند. همچنین با درخواست آنلاین و ارائه مدارک می توانید به بسیاری از کشورها ویزای آنلاین درخواست کنید. در این صورت استفاده از این خدمات کار را برای جابجایی مسافران تسهیل می کند و نگرانی در مورد ریجکتی و یا سایر موارد وجود ندارد. در حال حاضر حدود 30 کشور وجود دارند که از شهروندان اسلواکی ویزای فیزیکی درخواست می کنند از جمله این کشورها:

  • چین
  • عراق
  • آفریقای جنوبی
  • سودان
  • کوبا
  • سوریه
  • کامرون
  • کره شمالی

همچنین کشورهایی که شهروندان اسلواکی برای سفر به مجوز الکترونیکی یا ETA نیاز دارند، در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت اسلواکیکشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAکانادا، گوام، پورتوریکو، پاکستان، آمریکا، ساموا، استرالیا، نیوزلند، جزیره نورفولک، ماریانا، شمالی، جزایر ویرجین و سریلانکا

تابعیت مضاعف در اسلواکی

تابعیت چیست؟ این قانونی است که شخص را متعلق به یک کشور می داند. تابعیت را می توان با خون منتقل کرد (Jus sanguinis)، به این معنی که شما به کشور پدر و مادر خود تعلق دارید. یا از طریق محل تولد (Jus soli) ، یعنی شما تابعیت قلمرو محل تولد خود را به شما می دهند. اکثر کشورها بر اساس اصل Jus sanguinis عمل می کنند. با این حال، مرزهای ملی به معنای واقعی کلمه خطوطی هستند که در شن و ماسه کشیده شده و بسیار پایدارتر و مطمئن تر از آنچه از نگاه اول نشان می دهد، است. علاوه بر این، جنگ ها، فروپاشی امپراتوری ها، ظهور ملت های جدید، جستجوی معیشت و تمایل به جستجو، مطالعه یا یافتن یک همسر موضوع را پیچیده کرده است. اینها منجر به معرفی مفهومی جدید مانند تابعیت مضاعف می شود.

این بدان معناست که فرد می تواند علاوه بر تابعیتی که در بدو تولد دریافت کرده است پس از مدت زمان اقامت در آن قلمرو که معمولاً از 3 تا 8 سال است، تابعیت جدیدی نیز بدست آورد. لازم به ذکر است داشتن تابعیت مضاعف به صورت کلی برای شهروندان اسلواکی ممنوع است. البته افرادی که از قبل تابعیت دیگر دارند و سپس تابعیت اسلواکی را دریافت می کنند می توانند تابعیت مضاعف داشته باشند.

مزایای تابعیت اسلواکی

اخذ هرگونه تابعیت در جهان مزایا و معایبی دارد و تابعیت اسلواکی نیز تفاوتی ندارد. گذرنامه اسلواکی علاوه بر دسترسی کامل به اتحادیه اروپا و کلیه مزایای سفر، زندگی و کار را ارائه می دهد و سفر بدون ویزا به 187 کشور را نیز در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید فرزندانتان در فرانسه هنر بخوانند، تقریباً به طور رایگان قادر به تحصیل خواهند بود. یا اگر می خواهید تابستان خود را در اسپانیا بگذرانید، آن را دریافت می کنید. امتیازات سفر و مسافرت شما در اتحادیه اروپا نامحدود خواهد بود و شما می توانید نه تنها در آنجا اقامت داشته باشید بلکه در هر نقطه از منطقه نیز به طور قانونی کار کنید. به همین دلیل شهروندی در داخل اتحادیه اروپا، در کشوری مانند اسلواکی یک پلن B عالی است.

مزیت دیگر این است که اسلواکی با غلبه بر تمام کشورهای کانادا، ایالات متحده، نیوزیلند و استرالیا در 25 مکان امن برای زندگی قرار دارد. اسلواکی طی 20 سال گذشته نیز رشد اقتصادی زیادی داشته است. به دلیل تغییرات سیاست های اقتصادی که به نفع توسعه تجارت است و محدودیت های بسیاری را برای جذب سرمایه گذاران خارجی کاهش داده است به ویژه در حوزه دیجیتال، فرصت های خوبی برای گسترش تجارت شما در آنجا وجود دارد. اسلواکی سیستمی بدون مالیات بر سود سهام، مالیات بر ثروت، مالیات بر هدایا و مالیات بر ارث ارائه می دهد. یک قسمت مهم و سودمند از درخواست تابعیت اسلواکی این است که به عنوان بخشی از درخواست، هیچ آزمون یا الزامات زبان یا آزمون های تاریخ و فرهنگ اسلواکی وجود ندارد.

جهت تبدیل اقامت به تابعیت در اسلواکی به مطالب ارائه شده از سوی متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *