مهاجرت کاری بلاروس

قوانین ویزای کاری بلاروس در سال 2023 برای ایرانیان

ویزای کاری بلاروس

وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مفتخر به راهنمای شما در باب ویزای کاری بلاروس در این مقاله هستند. کشور بلاروس بخشی از کشور شوروی سابق و در اروپای خاوری واقع شده که بعد از تجزیه کشور شوروی این منطقه مستقل بلاروس نام گرفت این کشور در میان کشورهای روسیه، اکراین ،لهستان، لتونی و لیتوانی واقع شده است.

علاوه بر نظام اقتصادی پایدار، اتباع کشور بلاروس صاحب امنیت اجتماعی بالا و فراوانی هستند. امنیت اجتماعی بالا در این کشور نیز از علل وسوسه کننده ای می توان نام برد که اتباع کشورهای دیگر را برای مهاجرت به بلاروس و اخذ اقامت را ترغیب می کند. مخارج روزانه و هزینه اقامت و تحصیل در کشور بلاروس در مقیاس با سایر کشورهای اروپایی به مراتب پایین تر است که این عامل هم از عوامل مورد علاقه متقاضیان ویزای کاری کشور بلاروس می باشد.

اقتصاد کشور بلاروس

یکی از چند کشور معدود و باقیمانده که هنوز هم دارای اقتصاد با سرمایه گذاری دولتی و ملی دولتی می باشند، کشور بلاروس است. دلیل این امر که ریشه تاریخی دارد. به همان دوران قبل از تجزیه کشور شوروی بر می گردد که نزدیک به 80% از نظام اقتصادی کشور بلاروس زیر نظر دولت بوده است.

در جدول زیر شاهد تعداد افراد شاغل در بلاروس هستید:

تعداد افراد شاغلسال
4180002021
4190002022
4200002023

به جزء صنعت، کشاورزی این کشور هم از این قائده مستثنی نبوده است. وزیر نظر و تحت فرمان دولت قرار دارد. از جمله صنایع اصلی که سهم عمده ای در صنعت این کشور دارد. همچنین باید از صنعت های خودروسازی ها، پارچه بافی و صنایع الکترونیکی نام ببریم. به صورت کلی می توان گفت که کشور بلاروس دارای نظام اقتصادی تقریبا پایداری می باشد. این موضوع می تواند برای اشخاص متقاضی ویزای کاری بلاروس دارای اهمیت فراوان باشد.

تفریحات در بلاروس

گزینه‌ های زندگی شبانه در بلاروس متنوع، دوستانه و در مواقعی با طراوت هستند و این ایالت را به گزینه ‌ای عالی برای همه نوع ماجراجویی پس از تاریکی تبدیل می‌کند. مرزها کمی محو می ‌شوند، بارها کمی شبیه کلوب ‌ها و کافه ‌ها هستند که به مکان‌های کاباره تبدیل می ‌شوند و موسیقی زنده در غیرمحتمل ‌ترین مکان ‌ها پخش می‌شود. خیابان ها امن و تاکسی ها ارزان هستند. واقعا هیچ بهانه ای برای نداشتن یک شب خوب وجود ندارد. بسیاری از کافه ها کاملا استاندارد و بدون شخصیت به نظر می رسند. اگرچه در طول روز، بلاروس ممکن است آرام و ساکت به نظر برسد، اما زندگی شبانه در آن قطعا گرم است و می تواند شب های فراموش نشدنی را برای شما تضمین کند. زندگی شبانه واقعاً بسیار زیاد است و از دیسکوها، بارهای مد روز، تا کازینو، رستوران ها و کافه ها را شامل می شود.

هنگام غروب، پایتخت در میان شهرهای بزرگ، چهره کاملاً متفاوتی دارد، وقتی ساختمان‌ های مرکز شهر با جلوه ‌های نور و نمایش نورهای رنگی که معماری شهر را به کلی دگرگون می‌کند، روشن می ‌شود. حتی درختان کنار خیابان ها با گلدسته های سبک تزئین شده اند که حس رمانتیکی به پیاده روی های طولانی شبانه شما می دهد. هزینه کنسرت های کوچک متفاوت نیست، زندگی شبانه مینسک به طور پیوسته در سال های اخیر رونق گرفته است و به گردشگران تعدادی مکان برای بیرون رفتن در بلاروس ارائه می دهد. چه از خوردن چند دم نوش محلی در خیابان لذت ببرید یا یک بار پر جنب و جوش با موسیقی را ترجیح دهید، مرکز شهر مینسک مکانی عالی برای سر زدن است.

مجوز کار در بلاروس

هر ساله ده ها هزار شهروند خارجی برای کار به این کشور می آیند. قانون کلی این است که برای کار قانونی در این کشور همه شهروندان خارجی باید مجوز کار دریافت کنند. برخی از کشورها وجود دارند که این کشور با آن ها قراردادهای ویژه ای دارد. شهروندان این کشورها نیازی به مجوز کار ندارند.

فهرست این کشورها در نمودار زیر آمده است:

کشورهای قراردادی با بلاروسلازم به ذکر است که رژیم های قانونی خاصی برای فعالیت شرکت ها وجود دارد، در حالی که در واقع آن ها برای استخدام کارمند خارجی نیازی به اخذ مجوز کار در این کشور ندارند. بنابراین، کارمندان شرکت های پارک فناوری های پیشرفته نیازی به مجوز کار ندارند. شایان ذکر است، اگر یک شهروند خارجی دارای مجوز اقامت در این کشور باشد، مجوز کار نیز لازم نیست.

برای اخذ مجوز کار، ابتدا باید تصمیم بگیرید که یک شهروند خارجی در چه موقعیتی کار می کند. در صورتی که تبعه خارجی به عنوان مدیر سازمان مشغول به کار شود و در عین حال موسس سازمان نیز باشد، مدت زمان اخذ مجوز کار 15 روز خواهد بود. این وضعیت شما را از درخواست به بورس کار و ارائه اطلاعات در مورد در دسترس بودن مشاغل خالی در آنجا نجات می دهد.

بررسی ویزای کاری بلاروس

در زمان اتحاد کشور شوروی سابق، کشور بلاروس که از جمله صنعتی ترین جماهیر شوروی سابق به شمار می رفت. بعد از فروپاشی اتحادیه شوروی، دولت مردان کشور بلاروس سعی در این داشتن که جایگاه اقتصادی سابق خود را خود را حفظ کنند. بدین جهت شرایط و تسهیلات ویژه و خاصی برای مولدان و تولیدکنندگان داخلی قرار دادند. میزان و سطح تولید مواد صنعتی و میزان صادرات را افزایش دهند.

در صورتی که که هم اکنون کشور بلاروس دارای جایگاه بالا در میان صنعتی ترین کشورهای اروپای شرقی قرار دارد. رشد فزونی صنعت کشور بلاروس، موجب کاهش نرخ بیکاری این کشو رشده است. همچنین در ادامه روند کاهش نرخ بیکاری در بلاروس منجر به استقبال مسئولان و دولتمردان این کشور شده و از نیروهای کاری خارجی پیشی گرفته و از دیگر کشورها و افزودن رو به رشد متقاضیان اخذ ویزای کاری بلاروس گشته است.

اتباع خارجی هم با شرایطی خاص می توانند در کشور بلاروس به اشتغال بپردازند. طبیعتا حق گرفتن ویزای این کشور را دارند اطلاع شما از این شرایط خاص بی ضرر نمی باشد. در کشور بلاروس تقریبا 90% از افراد و متقاضیان با عقد قرارداد کاری می توانند مشغول به کار هستند. همه این قراردادها دارای مدت معینی و محدودی می باشند تقریبا 30%، 31% و 35% از قراردادها به ترتیب به مدت 1، 3 و 5 ساله می باشند.

بررسی ویزای کاری بلاروس

مراحل اخذ مجوز اشتغال در بلاروس

متاسفانه کشور بلاروس به صورت مستقیم و یک مرحله ای ویزایی به نام ویزای کاری صادر نمی کند. انواع ویزاها برای ورود به کشور بلاروس در تحت عنوان 3 نوع ویزای ترانزیت که نهایتاً تا 2 روز معتبر است. ویزای کوتاه مدت و موقت که حداکثر تا 90 روز مهلت انقضا دارد. ویزای طولانی و بلند مدت که بین حدود 90 روز تا 1 سال دارای اعتبار می باشد. پس افراد از چه طریق و به چه صورت بدون ویزای کاری وارد بلاروس می شوند؟

شخص فقط در صورتی قادر به ورود به خاک کشور بلاروس می شود که اصطلاحا به نوعی موفق به اخذ ویزای کاری شود. این امکان تا جایی که شخص موفق به اخذ پیشنهاد کاری از جانب یک کارفرمای دارای اقامت کشور بلاروس نشده باشد وجود ندارد. قرارداد های کاری که بین کارفرما و متقاضی ویزای این کشور منعقد می شود. از این رو قابلیت امکان فراهم ساختن برای فرصت دریافت پیشنهاد کار را فراهم می سازد.

شرح شرایط کار قانونی در کشور بلاروس

امکان فرستادن دعوت نامه از طرف پیمانکار و کارفرما در هر موقع و به صورت اختیاری وجود ندارد. کارفرما در صورتی که شرایط و حق استخدام کارگر را داشته باشد، بایستی به وسیله رسانه های جمعی و انتشارات عمومی آگهی استخدام کارگر مورد نظر و انتخاب شده را را در تمام کشور بلاروس به معرض انتشار قرار دهد. اگر شخصی با تابعیت بلاروسی و متناسب با شرایط درج شده در آگهی یافت شود. کارفرما ملزم و مجبور به استخدام شخص مربوطه می شود. در حقیقت این قانون در راستای پشتیبانی از اتباع کشور بلاروس می باشد.

اتباع بلاروسی نسبت به دیگر تابعیت ها در اولویت است. ولی اگر هیچ کدام از متقاضیان شرایط مد نظر کارفرما و مندرج در آگاهی را نداشته باشند. در این صورت کارفرما حق دارد که برای اتباع سایر کشورها دعوتنامه کاری یا به عبارتی قرارداد کاری ارسال نماید. در باب مهاجرت به بلاروس مهاجرت به بلاروس مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

ویزای کاری کشور بلاروس

اگر شما هم خواهان گرفتن ویزای کاری کشور بلاروس هستید، اما موفق به دریافت دعوتنامه این کشور نمی شوید. امکان این را دارید که به ویزای تحصیلی این کشور فکر نمایید. زیرا بعد از دریافت ویزای تحصیلی بلاروس و ورود به خاک این کشور مجوز کار کردن را دارید. امکان این هست که با کارفرمایان بلاروسی ارتباط داشته باشید. حتی می توانید پس از خاتمه درستان از کارفرمای خود تقاضاء کنید. بدین ترتیب با انتشار یک آگهی متناسب و منطبق با شرایط شما، اقدام به استخدام شما نماید. پس از اتمام این شرایط شما موفق به اخذ ویزای کاری کشور بلاروس خواهید شد

اگر شما هم متمایل به گرفتن ویزای کاری بلاروس هستید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط کاری کشور بلاروس و طریقه اخذ ویزای کاری بلاروس به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نموده و با مشاوره با وکلا و مشاورین زبده و مجرب ما از اطلاعات فراوانی بهره ببرید.

سوالات مهم در خصوص ویزای کاری بلاروس

در این بخش از مقاله سعی کرده ایم تا سوالاتی که شما در خصوص ویزای کار بلاروس داشتید را پاسخ دهیم:

  • شرایط مهاجرت کاری به بلاروس چگونه است؟ منظور از ویزای کار این است که کارفرما بنا به نیاز نیرو در شرکت خود برای فردی که در خارج از کشور به دنبال کار در کشوری دیگر است دعوت نامه کاری ارسال کند. ارسال این دعوت نامه برای افراد خارجی شرایطی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. ولی در برخی از مواقع استثنائاتی وجود دارد ممکن است کارفرما فردی ایرانی باشد و بخواهد ایرانیان را استخدام کند. کارفرمایی بخواهد خانواده خودش را در شرکت استخدام کند. در این صورت کارفرما شرایط برای استخدام را بسیار سخت در نظر می گرد. برای استخدام آشپز برای شرکت حتما به نیروی کاری احتیاج دارد که بتواند غذاهای ایرانی طبخ کند. مشخص است که تقاضا برای استخدام با چنین شرایطی در کشور بلاروس و یا حتی اتحادیه اروپا بسیار کم می باشد. در این صورت ممکن است متقاضیان اخذ ویزای کار در بلاروس به راحتی دعوت نامه دریافت کنند.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای کار بلاروس چیست؟ ارائه اصل و کپی پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و ارائه ترجمه آن- ارائه 2 قطعه عکس با زمینه سفید-ارائه دعوت نامه کاری که از جانب کارفرما برای فرد ارسال شد-فرد باید مدرکی مبنی بر تمکن مالی ارائه دهد.
  • اخذ اقامت دائم از طریق کار در بلاروس چگونه است؟ روحانیونی که در مراکز دینی و سازمان های رسمی مذهبی مشغول به کار هستند. کار در کنسولگری و دفترهای دیپلماتیک و نمایندگان سازمان های بین المللی در کشور بلاروس. افرادی که به عنوان کارکنان رسانه جمعی خارجی معتبر مشغول به کار هستند. افرادی که به عنوان سخنران و مربی برای تدریس در موسسات یا سخنرانی دعوت شده اند. افرادی که دارای مهارت های خاصی و توانایی های استثنایی دارند. افرادی ک توانسته اند در زمینه های فناوری، علم و ورزش رتبه هایی بالایی کسب کنند.
5/5 - (18 امتیاز)

10 دیدگاه برای “قوانین ویزای کاری بلاروس در سال 2023 برای ایرانیان

  1. هما گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون گذاشتید. تمام مقالاتتون عالى هستن واقعا. درود بر شما

  2. هما گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون گذاشتید. تمام مقالاتتون عالى هستن

  3. sohrab گفت:

    رشته آی تی بازار کار خوبی تو این کشور داره

  4. صبا صابری گفت:

    با سلام و عرض ادب

    ممنون میشم در مورد ویزای تحصیلی در بلاروس توضیح دهید.
    خیلی خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیتدتون

  5. اکبر گفت:

    بنظرم اقامت ارزشمندی نداره

  6. لیدا بهرامی گفت:

    پیشنهاد شغلی پیدا کردن سخته تو این کشور

  7. مهشید رحمانی گفت:

    با تشکر از مطالب خوب شما
    چجوری می تونم از بلاروس کارفرما پیدا کنم؟

  8. vida گفت:

    سلام و درود با احترام بنده PHD علوم آزمایشگاهی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی بلاروس هستم و مدت حدود ۱۰ سال عضو هیئت علمی دانشگاه در ایران هستم و حدود ۶ سال مسئول فنی و موسس آزمایشگاهی در ایران هستم قصد مهاجرت کاری به بلاروس دارم لطفا راهنمایی بفرمایید.

  9. ترانه گفت:

    سلام خدمت شما با توجه به اینکه ویزای کار بلاروس نیازمند کارفرما می باشد من مقاله هلند را که خوندم دوره های ورود به بازار کار را داشت خیلی به نفع تر می باشد

  10. asal گفت:

    تشکر بابت اطلاعات خوبتون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *