مهاجرت تحصیلی کلمبیا

ویزای تحصیلی کلمبیا

ویزای تحصیلی کلمبیا

تحصیل در کشور کلمبیا یکی از طرق مهاجرت به این کشور به صورت قانونی می باشد و متقاضیان بین المللی باید ویزای تحصیلی کلمبیا را دریافت نمایند. جهت دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا و تحصیل در کلمبیا قوانین و شرایطی وجود دارد که متقاضیان باید اطلاعات لازم را داشته باشند.

معمولا متقاضیان سوالات زیادی در رابطه با تحصیل در این کشور و چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا دارند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو قصد دارند اطلاعاتی در این رابطه در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهند. پس اگر قصد مهاجرتی به کشور کلمبیا را دارید تا پایان با ما همراه باشید.

اینفورگرافیک ویزای تحصیلی کلمبیا

نظام آموزشی در کشور کلمبیا

سیستم آموزش و پرورش کشور کلمبیا 11 ساله می باشد. در این 11 سال متقاضیان در دوره های ابتدایی و متوسطه تحصیل می کنند. این دوره ها عبارتند از:

  • دوره ابتدایی به مدت 5 سال
  • دوره متوسطه به مدت 4 سال
  • دوره دبیرستان به مدت 2 سال

در دانشگاه ها 3 دوره تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. شرایط تحصیل در کلمبیا در دوره های غیر دانشگاهی، یعنی موسسات فنی و حرفه ای دوره های تکنولوژیست و تکنسین ارائه داده می شود. امکان آموزش ابتدایی و رایگان برای سنین بین 5 تا 15 سال وجود دارد. زبان آموزشی در این کشور زبان اسپانیایی بوده است. بعد از سال 2004 ارائه دروس به 2 زبان ترویج یافت. از سن 6 سالگی آموزش دوره ابتدایی آغاز می شود. در کشور کلمبیا برنامه های آموزشی هر ساله توسط آموزش و پرورش اعلام خواهد شد. برنامه های آموزشی در این دوره عبارتند از: دروس علوم طبیعی و محیط زیست، دروس تاریخ، دروس جغرافیا، دروس هنر، دروس علوم اجتماعی، دروس تربیت بدنی و ورزش، دروس اخلاق، دروس زبان خارجی و زبان اسپانیایی

آموزش عالی و ویزای تحصیلی در کشور کلمبیا

پس از آن که دانش آموزان از دوره متوسطه فارغ التحصیل شدند، مدرک دیپلم ایالات متحده را دریافت می کنند. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کلمبیا را دارند باید پس از قبولی در آزمون های پیشرفت تحصیلی می توانند وارد دانشگاه ها شوند. دقت نمایید که این آزمون ها هر 2 سال یکبار برگزار می شود. دانشگاه ها و موسسات آموزشی در این کشور همانند کشور های دیگر به صورت دولتی و خصوصی می باشند. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی فرد باید در هر ترم مبلغ 970$ (دلار) به عنوان شهریه پرداخت نمایند. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی متقاضی باید در هر ترم مبلغی بین 1000$ الی 5000$ (دلار) بپردازد. این هزینه ها با توجه به رشته تحصیلی انتخابی متفاوت می باشد.

نکته مورد اهمیت برای دانشجویان هزینه تحصیل در کلمبیا می باشد. برای هزینه های زندگی دانشجو باید ماهانه مبلغ 500$ الی 1000$ (دلار) پرداخت نماید که این هزینه ها به توجه به نوع زندگی و محل اقامت متفاوت خواهد بود. دوره های دانشگاهی در هر سال 2 ترم می باشد. ترم اول از ماه فوریه تا ژوئن برگزار می شود. ترم دوم از ماه جولای تا نوامبر برگزار می شود.

آموزش عالی و ویزای تحصیلی در کشور کلمبیا

بررسی ویزای تحصیلی کلمبیا

متقاضیان خارجی برای تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی کلمبیا دارند. ویزای تحصیلی کلمبیا به صورت موقت می باشد و اعتبار آن برای مدت 12 ماه می باشد. دانشجوها برای دریافت این ویزا باید در ابتدا پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را به دست بیاورند. برای دریافت ویزای تحصیلی چه مدارکی باید ارائه شود؟

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه فتوکپی از 5 صفحه اول پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 3 ماه اعتبار
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه و همین طور ارائه فتوکپی از آن که حداقل دارای 10 ساعت کلاس آموزشی در هر هفته باشد
  • ارائه گواهی تمکن مالی، متقاضی باید اثبات نماید که توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل را حداقل برای مدت یک سال دارد ( این مدرک باید به زبان اسپانیایی ترجمه شود)

معرفی دانشگاه های معتبر کشور کلمیا

برای اخذ ویزای تحصیلی کلمبیا متقاضی باید ابتدا پذیرش دانشگاه را به دست آورد. این کشور دارای دانشگاه های معتبری می باشد که در ذیل ین دانشگاه ها را معرفی می نماییم.

  • دانشگاه ملی کلمبیا National University of Colombia
  • دانشگاه جاوریانا مقدس Pontifical Javeriana University
  • دانشگاه آنتیکویا University of Antioquia
  • دانشگاه آندس University of the Andes
  • دانشگاه ICESI
  • دانشگاه والی University of the Valley
  • دانشگاه نورترن (شمالی) Northern University

مزایای تحصیل در دانشگاه های کلمبیا

متقاضیانی که قصد تحصیل در کلمبیا را دارند از مزایایی بهره مند می شوند. دانشگاه های کشور کلمبیا مکانی مناسب برای یادگیری زبان اسپانیایی می باشد. در کشور کلمبیا چند قوم و چند فرهنگ وجود دارد. سیستم آموزشی در مدارس و دانشگاه های این کشور 2 زبانه می باشد. برخی از رشته های تحصیلی در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و مقطع دکتری به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد. در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دوره های تحصیلی تنوع آموزشی وجود دارد. در کشور کلمبیا هزینه های تحصیل و زندگی پایین و مقرون به صرفه می باشد. دانشگاه های سریلانکا رتبه های بالایی را به خود اختصاص داده اند. در سطح جهان معتبر می باشند. دانشجویان بین المللی با پرداخت هزینه های کم از بیمه های دانشجویی بهره مند می شوند.

به متقاضیان تحصیل در رشته های دندانپزشکی و پزشکی در کلمبیا توصیه نمی شود. زیرا در دانشگاه های دولتی این دروس به زبان اسپانیایی تدریس می شود. اگر فردی به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد معادل سازی مدرک و دوره های آموزشی مشکل ساز خواهد شد. در این مقاله سعی داشتیم اطلاعاتی در باب ویزای تحصیلی کلمبیا و تحصیل در این کشور در اختیار متقاضیان قرار دهیم. اگر قصد دارید در کشور های آمریکایی به ادامه تحصیل بپردازید کشور کانادا می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *