مهاجرت تحصیلی استرالیا

هشت دانشگاه برتر استرالیا

هشت دانشگاه برتر استرالیا

تحصیل در هشت دانشگاه برتر استرالیا در سال های متوالی و در سال 2024-2023 موضوعی پراستقبال می باشد که ذهن دانشجویان خارجی را به سمت خود سوق می دهد. هشت دانشگاه برتر استرالیا پذیرای دانشجویان بین المللی است. تحصیل در استرالیا از این جهت که می تواند کار در این کشور و رسیدن به اقامت دائم تاثیر بسزایی داشته باشد، بسیار مورد توجه واقع شده است. در سال های 2024-2023، امکان پذیرش تحصیلی در دانشگاه های استرالیا، در تمامی مقاطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) امکانپذیر است. کشور استرالیا در نظام آموزشی از برترین متدها بهره برده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درنظر دارد در زمینه تحصیل و آشنایی با دانشگاه های برتر این کشور اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهد.

لیست هشت دانشگاه برتر استرالیا در سال 2023

در سال 1999 این گروه هشت ثبت شده و هیئت مدیره آن شهر کانبرا مستقر می باشد که در زمینه ارائه تحصیلات عالی و بلند مدت سیاست های تحقیقاتی در این زمینه داشته است. مدیر اجرایی آقای ویکی تامسون می باشد و ریاست این گروه را مایکل اسپنس بر عهده دارد. این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه ملی استرالیا
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه وسترن استرالیا
  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه نیو ساوت ولز

رنکینگ هشت دانشگاه برتر استرالیا

رنکینگ جهانی دانشگاه های گروه هشت استرالیا بین بالاترین رتبه های دانشگاه های استرالیا قرار دارد. تمامی دانشگاه های جزوء گروه هشت، از لحاظ رنکینگ علمی دانشگاه های جهانی در رنکینگ شانگهای، رنکینگ آموزش عالی تایمز، رنکینگ QS، دانشگاه های جهان، بین 200 موسسه برتر جهان رتبه دارند.

این رتبه بندی ها در سال 2023 به شرح زیر می باشد:

نام دانشگاهرنکینگ جهانی QSدانشگاه های جهان
دانشگاه ملبورن3832
دانشگاه ملی استرالیا2950
دانشگاه سیدنی4260
دانشگاه کوئیزلند4766
دانشگاه آدلاید106120
دانشگاه موناش5875
دانشگاه نیوساوت ولز43
دانشگاه وسترن استرالیا86251-300

تحقیقات در گروه هشت دانشگاه برتر استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل طرفداران زیادی دارد. این گروه از 73% از بودجه جایزه رقابتی استرالیا را اخذ می کنند و بیشترین سهم در حوزه تحقیقاتی که در رتبه چهارم و پنجم در این دسته دانشگاه های برتر استرالیا قرار دارند. گروه هشت در 1 سال حدودا 6 میلیون $A (دلار استرالیا) در حوزه های تحقیاتی که بیشتر از 2 میلیون $A (دلار استرالیا) در حوزه تحقیقاتی پزشکی و خدمات بهداشتی می باشد که هزینه می شود.

میزان مهاجرپذیری تحصیلی در استرالیا

هشت دانشگاه برتر استرالیا با کشور برزیل، چین، آلمان و فرانسه در مورد سازمان های تحقیقاتی در اتباط هستند. دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه رهبران آینده می باشند و یکی از افتخارات این دانشجویان تحصیل در هشت دانشگاه برتر استرالیا می باشد.

عناوین دانشجوییتعداد دانشجویان
به صورت کلی358 هزار دانشجو
در مقطع کارشناسی استرالیا23%
دانشجویان در گروه آموزشی26%
دانشگاه های گروه هشت63%
دکتران و دامپزشکان استرالیایی66%
رشته های علوم انسانی50%
دانشجویان رشته مهندسی40%

دانشجویان در موسسات گروه 8 در زمینه های مختلفی در حال تحصیل هستند و بیشتر از یک سوم از دانشجویان در تمامی دوره های تحصیلی فرزند اول هستند که حضور خود را در دانشگاه حتمی می باشد. یک پنجم از دانشجویان تازه دوره کارشناسی خود را آغاز کردند که از توانایی مالی زیادی برخوردار نیستند.

تحصیل کارشناسی در هشت دانشگاه برتر استرالیا

تحصیل کارشناسی در هشت دانشگاه برتر استرالیا

نظریه گروه هشت این است که ما رهبر آموزش های کارشناسی ارشد هستیم. دانشگاه های گروه هشت یک سوم از تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد و حدودا نیمی از دانشجویان مدارک عالی تحقیقاتی را ثبت نام می کنند. هشت دانشگاه برتر استرالیا 53% از مدارک دکترای استرالیا را نشان می دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا 4 سال به طول می انجامد و عموما سال چهارم بر پایه تحقیقات بنا می شود. عزیزانی که سال آخر دوره کارشناسی را به صورت تحقیقاتی پشت سر می گذارند، عموما کارشناسی ارشد را 1 ساله طی می کنند. برای ورود به مقطع کارشناسی داشتن مدرک زبان (آیلتس یا PTE) الزامی است. به تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا بورسیه تعلق نمی گیرد.

میزان شهریه ها نسبت به سایر مقاطع پایین تر است. بسته به انواع رشته ها هزینه های تحصیل در این مقطع متفاوت است:

رشته های تحصیلیمیزان شهریه به A$ (دلار استرالیا)
علوم انسانی15000 الی 30000
علوم پزشکی و مهندسی22000 الی 55000

تحصیل کارشناسی ارشد در هشت دانشگاه برتر استرالیا

از شرایط عمومی ورود به مقطع کارشناسی ارشد می توان به کسب مدرک دانشگاهی مقطع پیشین معتبر و مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 6.5 الی 7 (برای رشته های پزشکی) است. در مقطع کارشناسی ارشد امکان اخذ بورسیه نسبت به کارشناسی بالاتر است که البته باید صلاحیت دانشجوی متقاضی بورسیه نیز تایید شود. هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد بین 17000 الی 33000$A (دلار استرالیا) در نظر گرفته شده است. تحصیل در این مقطع هم به شکل تحقیقاتی و هم به شکل غیرتحقیقاتی انجام می پذیرد که در پایان مرحله تحقیقات که تقریبا 1 سال به صورت تمام وقت طول می کشد باید پایان نامه ارائه شود و به گونه ایی جامع و کامل باشد که استاد مربوطه به درک و تشخیص مسائل مربوطه در رابطه با رشته تحصیلی توسط دانشجو واقف شود. اکثرا دانشجویان طریقه تحقیقاتی را در این مقطع برمی گزینند.

تحصیل دکتری در هشت دانشگاه برتر استرالیا

کشور استرالیا از منابع تحقیقاتی عظیمی برخوردار است. به همین دلیل اکثر دانشجویان علاقه مند به گذراندن دوره تحصیل دکتری در استرالیا هستند. مدرک دکتری به شخصی که رساله خود را تحویل داده باشد و به صورت موفقیت آمیز ارائه کرده باشد، اعطا می گردد. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری بسیار بالاتر از مقاطع دیگر است. معمولا این دوره 3 سال به طول می انجامد. برای ورود به این مقطع داشتن مدرک کارشناسی ارشد با حداقل 65% معدل الزامی است. هزینه تحصیل در مقطع دکتری حدودا 18000 الی 30000$A (دلار استرالیا) تخمین زده شده است. امکان اخذ بورسیه به صورت فاند و فول فاند وجود دارد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به استرالیا و سایر کشورهای اروپایی، متقاضیان را یاری و همراهی می کند. در این زمینه علاقه مندان می تواند با مشاوران ارشد ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره بگیرند و در تماس باشند. مشاوران ارشد ما با توجه به شرایط شما بهترین راه مهاجرت را شما پیشنهاد می کنند.

4.8/5 - (12 امتیاز)

14 دیدگاه برای “هشت دانشگاه برتر استرالیا

  1. سحر گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب به روزتون
    خیلی کمکم کردید.

  2. سامان احتشامی گفت:

    سلام
    این دانشگاه ها چه مدارکی نیاز داره؟

  3. Erfan گفت:

    آیا هشت دانشگاه برتر استرالیا قابل رقابت با دانشگاههای برتر دیگر دنیا میباشند؟

  4. leila گفت:

    سلام. در مورد خود کشور استرالیا بیشتر توضیح بدین.مرسی

  5. لیدا بهرامی گفت:

    هزینه زندگی در این کشور سالیانه چقدر؟

  6. طلایی پور گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون

  7. الهه خانم گفت:

    امکانش هست بعد از اینکه تحصیلت رو تو این دانشگاه ها با هزینه خودت شروع کنی و بعد کمک هزینه بگیری ؟

  8. قاسمی گفت:

    تمام هشت دانشگاه برتر استرالیا که نام بردید، دانشگاه های خیلی خوبی هستند

  9. قراری گفت:

    لطفا درباره بورسیه تحصیلی در استرالیا نیز توضیح دهید

  10. مشایخی گفت:

    برای تحصیل در رشته های پزشکی، تحصیل در کدام دانشگاه استرالیا مناسب تر است؟!

  11. امیرحسین گفت:

    مقاله و مطالب مفیدی بود.

  12. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب به روزتون در مورد هشت دانشگاه برتر استرالیا تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد دانشگاه های برتر کشور نیوزلند هم مطلب بذارید

  13. نظریان گفت:

    شرایط کار در استرالیا چطوریه؟

  14. hiva گفت:

    با سلام
    ایا برای ورود به دانشگاه های برتر دنیا
    امتحان ورودی الزامیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *